focuss
23.09.2020 kl 08:53 2208

Ønsker styremedlem og største aksjonær Magne Jordanger å selge selskapet? Er det derfor han for litt siden kjøpte seg opp så mye at han ikke kan kjøpe mer uten at det gir innløsningsplikt? I tilfelle salg så er det ikke SB-1 sitt estimat på 35 kroner per aksje som er relevant , men heller deres 50 kroner som gir verdien basert på sammenlikning med tilsvarende selskap. Men.....er dette tidspunktet riktig? Jeg ville tro at det kan ha noe for seg å vente på CE.status for INIFY lunge og INFINY tarm først. Foreløpig har vi INIFY prostata. Revolusjonen ruller fremover og er ustoppelig.
focuss
23.09.2020 kl 09:10 2182

Finnes det potensielle pengesterke konkurrenter som kan være villig til å betale godt for COV og ikke minst for deres kompetanse? Ja det gjør det. Google for å nevne en.
focuss
23.09.2020 kl 10:00 2134

Skal jeg gjette på COV verdi etter INIFY lunge og INIFY tarm så tror jeg 100+ ikke er å ta i for hardt. Det fine er at vi vet det kommer. Det er bare tålmodighet som trenger være vår innsats. Dersom ikke Magne Jordanger har andre planer da. Basisen for lunge og tarm er jo allerede lagt med den patenterte basis teknologien.
focuss
23.09.2020 kl 10:09 2120

Bare så det er sagt. jeg anbefaler ingen kjøpe COV i dag basert på forventning om at det skal avsløres noe fantastisk ukjent i morgen. Kan ikke tenke meg det kommer noe som er ukjent. Kanskje med ett unntak. Om de antyder at Q3 vil ligne mer på Q1 enn på Q2 som var bremset av Covid-19 så kan vel kursen gå mot 30 igjen.
bulleye
23.09.2020 kl 10:15 2108

Basert på analyser og estimater angående potensialet for de kreftformene COV nå er i gang med innen digital patologi er det uten tvil en stor oppside i COV.
Det som gjør COV spesiell sammenlignet med andre selskaper inne helsevern er at de i mange sammenhenger er mer et software-/IT selskap, siden det er programvare de utvikler/produserer. Nå har de tatt alle kostnadene ved utviklingen av DP over driften de siste 5 årene (ca. 100 mill. kr.) og de påfølgende kreftformene vil ikke belaste resultatregnskapet nevneverdig (forskningskostnadene er allerede utgiftsført ifm. INIFY prostata). Når kontrakter innen DP nå starter å tikke inn vil vi se at omsetningen øker vesentlig uten at kostnadene øker (kanskje noen få prosent ved ordinær lønnsjustering og ordinær prisstigning). Det er denne skalerbarheten som er det unike og som gjør at SPB1 og Norne i sine modeller kan øke omsetningen med 100-200% uten at kostnadene øker vesentlig. Når det gjelder spekulasjoner angående oppkjøp har jeg størst tro på at det kun delen for DP som eventuelt selges (og det blir ikke billig) og at det deretter blir et solid utbytte til aksjonærene.
Redigert 23.09.2020 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
focuss
23.09.2020 kl 10:27 2095

bulleye
Jeg tror ikke DP blir solgt separat. Imaging delen er fantastisk ikke minst med de to nye produktene, Verdensledende, intet mindre. En som vil kjøpe selskapet trenger ikke bekymre seg for gjeld som følger med. Clean and clear balance sheet. Bare å svelge.
focuss
23.09.2020 kl 10:31 2080

Hvorfor tror jeg at hele blir solgt og ikke bare DP delen som alene kan selges for 30+ og kanskje 70 + etter lunge og tarm? Jo det er fordi hele kompetansen i selskapet er midt i det alle vil ha nå. AI basert røntgen, Ultralyd med MR kvalitet. Hele selskapet er gull dandert med diamanter.
23.09.2020 kl 10:32 2073

Kunne man startet en ny tråd? Takker ellers for masse nyttig informasjon, da flere har kompetanse og fremstår så objektiv som man kan være med aksjer og tro på selskapet.
bulleye
23.09.2020 kl 10:39 2061

Time will show.
Mitt poeng er at det kan være to ulike interessegrupper for de to enhetene i COV og at det vil bli en bedre pris samlet sett å selge de to enhetene separat.
Imaging delen er kjernevirkosmheten til COV og alle de store hardware produsentene benytter COVs programvare på en eller flere av sine produkter, de er alle mao avhengig av COV for å få et godt totalprodukt (hard-/software). Det er ikke sikkert at de som er interessert i digital patologi delen vil ha samme betalingsvilje for imaging delen og visa versa. Uansett blir det spennende å høre hva ledelsen har å komme med i morgen, noe som også viser seg i de siste dagers kursutvikling.
focuss
23.09.2020 kl 10:48 2047

bulleye
Jeg antar både du og jeg lever godt med å ha noen nyanser i ulikt syn på dette. Grunnen til mitt syn er at jeg tror rett og slett menneskene i selskapet er verdifulle. Slike folk henger ikke på trær og medical Imaging og DP er så beslektet i kompetanse.
focuss
23.09.2020 kl 10:55 2029

Finnes det i det hele tatt risiko for at INIFY lunge og INIFY tarm kommer?? Slik jeg ser det er den risikoen tilnærmet null. Kommer det mer? Åpenbart. INIFY blære er en opplagt kandidat. Vi har INIFY prostata og det er bare begynnelsen. Patologer som i 150 år har tittet i mikroskopet skal begynne å se på skjerm. Slik resten av verden gjør.
focuss
23.09.2020 kl 11:12 2009

Toppris
COV er et selskap som ikke trenger haussing. Det vil bare virke tåpelig. Selskapet er solid plassert i sentrum av hvordan kreftdiagnoser vil gjøres fremover. I ett jafs vil 1900 tallets metode bli flyttet frem til det 21 århundre. En ustoppelig megatrend. Men informasjon er viktig og morgendagens seanse vil bidra til dette.
bulleye
23.09.2020 kl 11:17 1990

På en av de mange presentasjonene som jeg har vært på med COV uttalte tidligere CEO Anita Tollstadius at de etter utrullingen av de ulike kreftformene innen DP skulle utvikle et unikt PACS system som skulle kunne integreres med COVs ulike software produkter, slik at utvekslingen og arkivering/gjenfinning skulle bli bli mye enklere. Er det noen andre som har hørt om dette eller som var på samme presentasjon? Usikker på hvor stort dette markedet er, men viser at COVs ledelse hele tiden tenker hvordan de kan bygge selskapet sten for sten til å bli et komplett "handelsvarehus" for software løsninger innen helse (blir litt som Microsoft innen IT, uten sammenligning for øvrig).
He1234
23.09.2020 kl 11:24 1978

https://www.skanovamobili.com/Mobile%20DR%20X-Ray%20(SKMDX-200mA).pdf

Postet på tekinvestor. Er dette noe nytt/interessant? Følger ikke selskapet tett.
Kvike11
23.09.2020 kl 11:25 1976

En stensikker vinder bliver TRVN på Nasdaq som har fået patent på smetertelindring til Covid 19 patienter og allerede fået aftale med Kinesisk firma

Nå går aksjen litt bedre på børs.
Over 24 må regnes som brudd opp hvis den etablerer seg der.
Kjøpsinteressen øker noe, og en avslutning på >25 hadde vært ok for dagen.

Kommer det gode nyheter og omvendt PW i morgen, så tror jeg vi kan komme langt opp mot ATH eller høyere. (ATH er 28).
Wian
23.09.2020 kl 12:43 1886

Fin utvikling i dag ja, stigning på nokså lav omsetning, 2,9 mill pr kl 12:42. Ikke så mange som har oppdaget denne ennå, men de vil nok bli oppmerksom på COV i media etter presentasjonen i morgen kan det være grunn til å tro. Om det er store nyheter som kommer da, noe som ligger i kortene med "Major achievements", så vil vi få høyere kursmål i etterkant. ATH vil jeg tro kan gå i morgen og så får vi se om nåværende kursmål til Sparebank1 Markets på 35 også kan bli en realitet.
focuss
23.09.2020 kl 13:15 1851

Bulleye
Sectra en svensk "konkurrent" til COV ( Priset til ca 21 mrd) har vel dette. Kan kanskje høre om dette i morgen. Høres jo ikke ut som en big deal egentlig.
bulleye
23.09.2020 kl 13:37 1818

Takker focuss, tok en sjekk av regnskapstall og kursutvikling for Sectra. Heftig kursutvikling siste ca. 20 år. Har gått fra kr. 7,31 i april 1999 og toppet ut i august på kr. 641 (8770% stigning på litt over 20 år) Det er da man skjønner at COV har så vidt begynt oppgangen til de store høyder.
focuss
23.09.2020 kl 13:45 1819

bulleye
Ikke minst med tanke på at DP nå er i sin spede barndom.

Hvor mange aksjer kjøpte Jordanger?
Såvidt jeg husker var det 2000 aksjer før splitt.
I så tilfelle et symbolsk antall for ham.

Det var også såvidt jeg husker av meldingen minst 1 innsider til som kjøpte i samme bolk.

Synes å huske at jeg kommenterte kjøpene som et vink til markedet om at tingene gikk på skinner.

En annen ting er at et oppkjøp betinger at tilbyderen skal ha tilsagn på minst 90% av aksjene.

Kanskje er jeg for optimistisk og naiv, men når man trommer sammen til en seanse for å vise oss (markedet) hvor glad man er for å kunne fortelle hvor langt man er kommet og formidle sine bragder utad bare en snau måned før Q3 presentasjonen, da har jeg en viss grad av forventning til morgendagen.

Håper vi slutter rundt eller over ATH på 28.

Good luck..

Kanskje er jeg for optimistisk og naiv, men når man trommer sammen til en seanse for å vise oss (markedet) hvor glad man er for å kunne fortelle hvor langt man er kommet og formidle sine bragder utad bare en snau måned før Q3 presentasjonen, da har jeg en viss grad av forventning til morgendagen.

Håper vi slutter rundt eller over ATH på 28.

Good luck..

Redigert 23.09.2020 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
xyz
23.09.2020 kl 19:20 1582

Men er ikke det isåfall kursdrivende info og meldepliktig?
May-Liss
23.09.2020 kl 19:30 1566

Det som er spesielt er at selskapspresentasjonen kommer med kun 3 dagers varsel. Da er det mye som tyder på at de har noe å meddele.
Ved å gjøre det på denne måten, vil markedet få informasjon samtidig.

Presentasjonen er meldt til markedet via børsmelding til OSE, og da har markedet lik tilgang til informasjonen som starter11:30 i morgen formiddag.

Tenker vi får høyere omsetning enn vanlig fra børsåpning imorgen.
Laon
23.09.2020 kl 22:23 1397

Jeg har meldt meg på presentasjon imorgen men jeg tror ikke at jeg får sett den på grunn av jobb. Jeg skal se hva som er blitt presentert senere på kvelden, men lange og travle dager på jobb gjør dessverre at jeg ikke får gjort så mye annet enn å sjekke status og potensielle oppdateringer jevnlig gjennom dagen. Derfor er det fint med forum som har kompetente medlemmer hvor man kan bli oppdatert uten å måtte bruke timer på å se gjennom informasjon selv, når man ikke har tid :) Jeg tror ikke det kommer så mye ny spennende informasjon i morgen og har skrudd ned forventningene en del men samtidig er det meget
Interessant at det skal vises presentasjon 1måned før q3 og på kort varsel med denne ordlyden i børsmeldingen: We are very proud of Context Vision's developments during 2020 and look forward
to sharing an update of the major achievements.
Det blir uansett spennende og ønsker dere alle en god COV dag imorgen :)

For dere som skal følge med på presentasjonen så håper jeg at dere er flinke å stille spørsmål hvis mulig? ref. Børsmelding: Fredrik Palm, CEO, and Ann-
Charlotte Linderoth, CFO, will represent the management. There will be time for
questions after the presentation.

Investtech
Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 23. sep 2020
ContextVision viser en svak utvikling innenfor en fallende trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer økende pessimisme blant investorene og indikerer videre kursnedgang for ContextVision. Aksjen har støtte ved cirka 22.00 kroner og motstand ved cirka 27.70 kroner. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk nøytral på kort sikt. Anbefaling en til seks ukers sikt: Hold

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 23. sep 2020
Investorene har over tid betalt stadig høyere priser for å kjøpe seg opp i ContextVision og aksjen ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen har støtte ved cirka 19.00 kroner og motstand ved cirka 28.00 kroner. Positiv volumbalanse styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp

Redigert 23.09.2020 kl 22:39 Du må logge inn for å svare
oivindl
23.09.2020 kl 23:20 1341

Det har du nok rett i.
Om informasjonen som kommer i utgangspunktet er meldepliktig, er det ikke tilstrekkelig å melde om at det kommer en presentasjon.

Legg til at det meste av slik informasjonen skal meldes umiddelbart, og kan dermed ikke holdes tilbake i påvente av en presentasjon.
Redigert 23.09.2020 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
May-Liss
23.09.2020 kl 23:34 1318

Hva er meldepliktig for et selskap som COV.
Hvor stor/omfattende må en avtale/kontrakt være for å være meldepliktig?
Hvor omfattende må produktforbedringer/nye produkter være for å være meldepliktig?
Her er det ulik praksis hos de enkelte selskap.
bulleye
23.09.2020 kl 23:51 1303

Send dine spørsmål til selskapet ved CFO, se børsmelding, gjerne i god tid før presentasjonen?
kreinh
08.10.2020 kl 14:16 638

Når ingen lenger skriver noe på COV trådene, er kanskje bunnen nådd for denne gang? ContextVision har overveiende blitt nedsnakket av mange som aventer ny inngang i håp om å presse kursen lenger ned. Og når ledelsen også på en klønete måte klarer å lage selvmål på siste presentasjonen, må vi vel anta at de fleste kortvarige spekulative investorene er ute. Studerer man selskapet og er klar over hva de står for, og de fremtidsutsikter de har, er det kanskje dumt å vente altfor lenge i tenkeboksen før man tar noen lodd igjen? Nå er vi over 20 igjen. Det kan bli det mer.
Lookout
08.10.2020 kl 17:31 562

Fibonacci retracement based on the top 16 Sep.2020 and the bottom 30 Sep.2020.
1.618 (27.81)
1.414 (26.70)
1.272 (25.92)
1        (24.44)
0.786 (23.27)
0.618 (22.36)
0.5     (21.72)   The 50% retracement level is not really a Fibonacci ratio.
0.382 (21.07)
0.236 (20.28)
0        (18.99)