BGBIO - En sannsynlig Covid-19 suksess

Bliss
BGBIO 30.06.2020 kl 14:21 25238

Bemcentinib, brukt til det formål å blokkere corona viusets invasjon i kroppens celler handler om noe helt annet enn å buke Bemcentinib i kombinasjon med Keytruda for å bedre behandlingen av pasienter med en langt framskreden type lungekreft. At sistnevnte ikke ble noen stor suksess har liten eller ingen relevans for Covid-19 prosjektet. Sannsynligheten for en Covid-19 suksess har sammenheng med at Bemcentinib er i stand til å blokkere hovedinngangen som virus bruker for å komme inn i kroppens celler, samt at Bemcentinib allerede har blitt vurdert av medisinske eksperter i England som deres fremste kandidat til å lykkes i deres Accord prosjekt. Dessuten har BGBIO allerede observert at Bemcentinib har evnen til å slå ut Corona viruset hos kreftpasienter som får behandling med Bemcentinib. England er blant de land i verden som er aller hardest rammet av Corona viruset, attpå til med en oppblomstring i den senere tid, derfor er det selvfølgelig rikelig med pasienter som er tilgjengelig for behandling med Bemcentinib i Accord studien. Dersom Bemcentinib blokkerer Corana viruset hos disse pasientene vil dette være observerbart i løpet av svært kort tid, og i så fall vil vi snart få de første fantastiske rapportene fra prosjektet. For verden hungrer etter en medisin som kan hindre at så ufattelig mange mennesker dør av Corona viruset verden rundt. Men dersom sommeren går mot hell uten at vi har hørt det jeg gjerne vil høre, ja da, men først da selger jeg alle de BGBIO aksjene jeg nå kjøper på 35 tallet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Bliss
01.07.2020 kl 22:49 11663

Du, rischioso, hvordan klarer du å lage et katastrodescenario om at det ikke er mulig å rekruttere nok Corona smittede til Accord studien i selveste England som ligger blant topp 5 over land i verden med flest Corana smittede, og for å begrunne bekymringen din har du ikke flere enn følgende syltynne argumenter, sitat:

(1) Det er ikke hvem som helst som kan være med i studien da det er bestemte kriterier som skal oppfylles alt i fra kjønn, alder, underliggende sykdommer, hvor i sykdomsforløpet de befinner seg osv, osv ...
(2) Smittetakten/sykehusinnleggelser er gått betydelig ned

Ad pkt 1: I England som i resten av verden har både kvinner og menn Corona, og smitten er ganske likelig fordelt mellom kjønnene, i England rammer Corona også alle aldresgrupper som ellers i verden og de syke der har underliggende sykdommer som ellers i verden, og folk i England har en sykdomprosess som ellers i verden. Det er meg helt uforståelig hva som er problemet ditt !!!
Ad pkt 2: Ja, du har sikkert rett i at antall smitteinnleggelser har gått noe ned, men jeg skal love deg at det fortsatt er nok innlagte i England med Corona smitte til å gjennomføre denne studien; dessverre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Nanoq
01.07.2020 kl 22:44 11704

...."det ikke finnes triggere av betydning før mot slutten av året..."

Hva med en ny stor partneravtale? Hva med ny info fra ACCORD-studiet? Umulig? Nei. Det er mange potensielle triggere der ute, også noen som vi "outsidere" ikke er i stand til å forestille oss p.t.

PS.: Håper at BGBIO åpner opp over kurs 38 i morgen, for så blir det nok mindre skriverier fra div. korttids småspekulanter for en stund...

det vil høyne kvaliteten her inne.

Sikkert urealistisk, meeeen ... time will tell.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
rischioso
01.07.2020 kl 22:28 11816

Er jeg desperat - desperat fordi jeg deler hva som er årsaken til kurspresset? Nei, hadde jeg vært en av de som hadde blitt med ned fra 46 til 34 den siste uken - ja, da hadde jeg nok vært i kategorien desperat - spesielt når vi kjenner til at det ikke finnes triggere av betydning før mot slutten av året...

Jeg har nok av tid og det bør man ha om man skal vente på resultatene for i mellomtiden uten nytt av betydning blir det gjerne rimeligere ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
vestwolf
01.07.2020 kl 22:23 11853

Du er jo heil desperat nå for å komme inn billigst mulig etter du solgte,
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
rischioso
01.07.2020 kl 22:18 11926

Det er en real utfrording og det av flere årsaker:

(1) Det er ikke hvem som helst som kan være med i studien da det er bestemte kriterier som skal oppfylles alt i fra kjønn, alder, underliggende sykdommer, hvor i sykdomsforløpet de befinner seg osv, osv ...

(2) Smittetakten/sykehusinnleggelser er gått betydelig ned

* Når det i utgangspunktet ikke var rett frem pga bestemte kriterier som må oppfylles så blir det desto mer utfordrende når færre blir smittet noe som igjen reduserer innleggelser ...
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Bliss
01.07.2020 kl 22:14 11960

Det er svært gledelig at Trond Mohn, som en primærinnsider i BGBIO, idag kjøpte aksjer for 4,7 mil. i dette selskapet. Som primærinnsider vet han betydelig mer om det som foregår i selskapet enn vi som sitter her og skriver på Hegnars Forum. Jeg ser på en annen tråd her på forumet at noen mistenkeliggjør ham for å 'narre' markedet for å få kursen opp med denne innsidehandelen. Dette faller på sin egen urimelighet. Han ville aldri kjøpe flere aksjer i BGBIO dersom han ikke hadde en klippefast tro på at selskapet vil lykkes med det de holder på med. Trond Mohn er viden kjent som en mann med høy integritet og et engasjement for å fremme sunne verdier i vårt samfunn. Ja, dersom jeg skulle valgt meg en bjellesau blant norske investorer så ville jeg valgt Trond Mohn, og det var da også pga av ham og hans eierskap med 25% av BGBIO at jeg i utgangspunktet ble oppmerksom på selskapet, og de jeg siden har lest og hørt har ytterligere styrket min tro på BGBIO.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Bliss
01.07.2020 kl 22:09 11995

Jeg er overbevist om at det ikke er et snev av problem å rekruttere nok pasienter til Accord prosjektet; hvem vil ikke motta en medisin som allerede er undersøkt for bivirkninger og med et godt resultat og som dessuten er et førstevalg av de preparatene som de britiske helseekspertene satser på for å behandle Corona-smittede pasienter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Trainspotter
01.07.2020 kl 16:02 12261

Fortsatt mellom 200 og 300 pr. dag blir innlagt på sykhus pga covid19. Denne pasientstrømmen er stabil, og forventes å øke fremover.

https://www.cebm.net/covid-19/covid-19-uk-hospital-admissions/

Med slike pasientmengder ville det være noe galt her om ikke ACCORD-uttestingen av bemcentinib snart var ferdig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Bliss
30.06.2020 kl 21:28 12605

Jeg synes også Keytruda + Bemcentinib resultatet var positivt over forventningene i forhold til å behandle såpass alvorlig syke pasienter som det her er snakk om, men markedet har dessverre oppfattet det annerledes, noe kursutviklingen tydelig viser. Ja, kursen er nå i såpass fritt fall at det virker som om markedet har landet på den misforståelsen at det medisinske paradigmet til BGBIO ikke er så god som de hadde trodd, men her mener jeg markedet tar feil, og det var var for å påpeke dette jeg skrev mitt innledende innlegg. Det er ingen rasjonale for å anta at Covid-19 studien skal ende i fiasko, sett i lys av Keytruda + Bemcentinib resultatene. I tillegg til de gode sjansene for å lykkes i Accord studien har BGBIO som Korsar skriver ovenfor et halvt dusin "langtkomne kreft-pipelines (alle i fase 2, med gode utsikter til fase 3 over hele fjøla) som er hoved-asseten i BGBIO ennå. Om bare en linje slår til her vil kursen mangedobles." Derfor kommer jeg fortsatt til å hamstre alt det jeg har råd til av BGBIO aksjer når kursen befinner seg rundt 35 kr eller lavere.Kursen kan sikkert falle noen kroner til i det korte bildet, men jeg tror vi ser en langt, langt høyere kurs om en måned eller to og kanskje allerede om noen uker.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
30.06.2020 kl 16:51 12947

Det er det... men like fullt later det til at selskapet ikke har klart å kommunisere dette til markedet
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
focuss
30.06.2020 kl 15:39 13235

Hvor har du det fra at Keytruda + Bemcentinib ikke var noen suksess? Proof of Concept ble jo vist og det var selve hensikten. Å få bedre lungekreftresultater ved å svelge en pille er vel rett og slett fantastisk.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 15:23 13398

Det er selvsagt det halve dusinet langtkomne kreft-pipelines (alle i fase 2, med gode utsikter til fase 3 over hele fjøla) som er hoved-asseten i BGBIO ennå.
Om bare en linje slår til her vil kursen mangedobles. For ikke å snakke om 5-6 videreføringer m/kommersiell avslutning, da er man selvsagt utenfor det vi hittil av opplevd av norske farmahøytflyvinger på børs, så det kan jo bli interessant nok om så skulle skje :-)

Men skulle i tillegg ACCORD slå til, som forøvrig er kostet og kjørt av britiske myndigheter, så blir det selvsagt både julekveld og nyttårsaften på en gang hvis det skulle skje.
Ellers må enkelte her også snart lære seg at både rekruttering, framdrift og rapportering i ACCORD forestås av de samme myndigheter, BGBIO bare bidrar med bemcentinid-medisinen. Altså: ikke flere dumme kommentarer om at BGBIO må ditt og datt i den prosessen. OK?

PS: Bliss siterer CEO korrekt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Bliss
30.06.2020 kl 15:15 13445

"Selv om BerGenBios kliniske fokus for vårt legemiddel bemcentinib har vært behandling av kreft, så har vi vært klar over bemcentinibs antivirale effekter. Dette er blant annet vist i prekliniske modeller mot virus som Ebola og Zika, og nå med data som nylig utvidet dette til SARS-CoV-2." CEO uttalelse fra Richard Godfrey, BGBIO hjemmeside.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 14:29 13654

"Dessuten har BGBIO allerede observert at Bemcentinib har evnen til å slå ut Corona viruset hos kreftpasienter som får behandling med Bemcentinib".

Hvor har du dette fra?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare