Photocure s marked i USA mer enn ti doblet!

focuss
PHO 10.09.2018 kl 10:30 14348

Fra Photocures presentasjoner kan vi lese at deres marked i USA har vært basert på bruk i operasjonsrommet. De opplyser at dette markedet er på ca 300000 prosedyrer per år, noe som utgjør 2,7 milliarder.

Når de nå har fått godkjent bruk i surveillance så øker dette markedet med 1400000 prosedyrer eller ca 12,6 milliarder kroner.

Videre så oppgir de at markedet for tidlig diagnose/ screening i USA/Eu er på ca 5 millioner prosedyrer. Jeg antar 50 % i USA markedet som gir 2, 5 millioner prosedyrer eller ca 22,5 milliarder kroner. Dette markedet antar jeg kommer som følge av FDA godkjennelse av gjentatt bruk

Det totale markedet i USA blir da 37,5 milliarder kroner eller ca 14 ganger så stort som det markedet i USA frem til nå har vært godkjent for.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
Panis
10.09.2018 kl 20:47 5789

Heftige kursmål her nå bateman, men hadde vært fint om PHO også kunne satt Norge på kartet :-)
bravi
10.09.2018 kl 20:52 5778

Ja Panis, vi får håpe nedturen i Pcib har stoppet, du får ha lykke til med dine investeringer i Pho og Pcib. Det er ingen tvil om at det er Photocure som er caset for tiden. Når det gjelder Nano er den aksjen totalt overpriset hvis man sammenligner med Pho.
Slettet bruker
10.09.2018 kl 21:16 5737

Javel!
clanz
10.09.2018 kl 21:21 5728

Focuss,

ja jeg mener at det er en viss forskjell når man gjør en screening. Da er det viktigste å finne ut om det er kreft eller ikke og få høyt volum på antall screeninger.... det er først når kreften skal opereres bort at det er viktig å finne all kreften. Selvsagt også dersom man har hatt kreft tidligere også.

Dersom hvitt lys ikke krever oppmøte 1 time på forhånd... og er enklere/rimeligere, og tar mye... og i de fleste tilfeller nok til å detektere om det er kreft eller ikke... blir det for de fleste godt nok tenker jeg. Såsant det ikke er vanlig at man har kun kreftsvulster som er mulig å se med blått lys... men det tror jeg er veldig sjeldent.
Redigert 10.09.2018 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
Allislost
10.09.2018 kl 21:36 5697

Takk til Focuss for en god tråd som setter søkelyset på noe av det mest spennende vi ble «servert» på Q2 presentasjonen i mine øyne, hvis man klarer å lese mellom linjene og trekke konklusjoner ut fra det. Jeg snakker om det ufattelig store Initial-diagnosis markedet som består av ca 5 millioner undersøkelser i USA/EU alene.. Jeg ser ingen grunn til at ikke BLC/Cysview med flexi scope skal kunne ta over mesteparten av dette markedet også. Skulle ikke forundre meg om det kommer en refusjonsordning for dette også etterhvert. Her ligger det et massivt potensiale for inntjening, det er helt sikkert! Som Photocure selv sier det: «BLC with Cysview can, and should be utilized for detection of NMIBC at all stages of treatment and surveillance.» Dette viser også hvor målrettet Pho nå er i sin USA satsning. De har bestemt seg: BLC med Cysview og flexi scope skal bli den nye gullstandarden for å finne blærekreft helt fra initial diagnosis, til TURBT og surveillance. Dagens oppgang i kurs var nok et signal om at dette går riktig vei. Vi skal videre opp, høyt opp!
Allislost
10.09.2018 kl 21:47 5663

clanz

«Godt nok» er dessverre ikke godt nok når det gjelder kreft. Kirurgen er nødt til å gjøre en så god fjerning av kreften som mulig, ellers kommer den bare tilbake. For å vite hva han skal fjerne må kirurgen gjøre en diagnostisk undersøkelse som gir han sikre svar. Det er der BLC/Cysview kommer inn. Fase 3 studien har bevist dens overlegenhet over hvitt lys. Og at pasienten må møte en time før undersøkelsen, få et kateter inn i blæra og Cysview sprøytet inn av en sykepleier, det er ingen stor ekstra utgift da det kan gjøres på bakrommet. Man trenger ikke en operasjonsstue for dette. Håper det var litt oppklarende.
Londonmannen
10.09.2018 kl 22:10 5591

Allislost
Som jeg skulle sagt det selv.
;-))
clanz
10.09.2018 kl 22:46 5516

Nå snakket ikke jeg om operasjonsmarkedet, trodde jeg var tydelig på det.. men jeg snakket altså om om screening av personer som tidligere ikke har påvist kreft.

De kan som sagt screene mange flere til en billigere penge om de nøyer seg med hvitt lys...
Hvit lys klarer å finne mange kreftsvulster... men ikke alle... men det viktigste med screeningen er jo om du har kreft eller ikke. Så bruker du selvsagt blått lys til å fjerne djevelskapen i neste runde.
Slettet bruker
10.09.2018 kl 22:54 5485

Og de som du ikke fant kreften på, fordi det ble brukt hvit lys istedenfor blått? De få en sugetapp som trøst ................
Du er ikke helt god Clanz. Jeg håper at du aldri havner i den situasjon selv. Hadde vi bare brukt blå lys, så hadde vi ikke sendt han hjem igjen som "kreftfritt".
sulzrox
10.09.2018 kl 22:58 5657

Hvis enn vil misforstå, så misforstår en ;)
rockpus
10.09.2018 kl 23:00 5643

clanz

Har du ikke forstått betydningen av tidlig deteksjon av kreft??
Allislost
10.09.2018 kl 23:46 5560

Clanz

Det virker som du tror at det er om og gjøre å «screene» flest mulig for blærekreft, for å tjene mest mulig penger. Det er riktig nok USA vi snakker om, men allikevel fremstår det som en smule søkt. Det må ligge reelle symptomer til grunn. Det er kostnadsbesparende for samfunnet at legene gjør en mest mulig presis kartlegging av forholdene i blæren fra første undersøkelse. Slik får man fjernet mer kreft og redusert tilbakefallsprosenten betraktelig. Nettopp derfor mener jeg at BLC/Cysview vil ta mye av initial diagnosis markedet også.
clanz
11.09.2018 kl 00:15 5516

Det var da måte på kritikk her...
Det at aksjekursen til PHO går opp, betyr ikke at Cysview plutseslig selger seg selv slik denne tråden kan gi inntrykk av. og vipps har man 20+% andel i både operasjonsmarkedet, flex og initial screening. Og man er stokk dum hvis man tror noe annet.

Jeg insisterer ikke på at min mening er den korrekte her, jeg er bare opptatt av å få kunnskap om hvorfor screening ikke er et like opplagt marked for Cysview.

Utfra det som er kommet fram her til nå kan jeg like gjerne si at dere ikke er gode som vil at færre skal screenes med bare litt høyere sikkerhet mht. om man har kreft eller ikke. (hvor høyere sikkerhet man får her skulle jeg forresten likt å sett et tall på - jada jeg vet at spesielt den farligste kreften er synes bedre med blc men de som har den har kanskje også noen svulter som er lette å se med hvitt lys også?). For det er jo engang slik at ressurser og tid bare kan brukes engang... og det er jo også bedre å screene mange enn noen få som måtte være i risikogruppen.

Mental Mania
11.09.2018 kl 00:26 5723

Og ja og hipp hurra!!!!
Da gir vi bare en stor f i den farligste og mest agressive varianten, tvinner våre tommeltotter og håper p at alt gårr bra til slutt:
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
TyrionIV
11.09.2018 kl 01:10 5679

Det er jo tydelig at mange enten ikke skjønner eller misforstår med vilje hva Clanz sier her..
Hans poeng er at det antakelig vil være mulig å finne kreft uansett i blæren ved screening med hvitt lys på de som faktisk har kreft. Selv om man ikke nødvendigvis greier å se all kreften/alle kreftcellene på de personene som har kreft i screeningen, så vil man allikevel kunne luke ut de som faktisk har kreft på screening med hvitt lys.. og at det videre fører til operasjon hvor man da vil benytte seg av blått lys hvor man under den kan se all kreften og dermed får fjernet alt.. (og det betyr ikke at man skal gi faen i den mest agressive varianten slik noen får seg til å tro..)
Om det er slik vil det da tilsi at det ikke nødvendigvis er så store inntektene man kan forvente seg fra den biten per i dag. Jeg synes poenget hans er bra, jeg.

En annen mulighet er at de luker ut dem som de finner kreft i eller mistenker at har kreft etter en undersøkelse med white light og ber dem komme tilbake igjen for en ny undersøkelse/screening med blue light for å få et mer nøyaktig bilde av sykdomsutbredelsen.

Jeg tror ihv det er dumt å forvente store markedsandeler i screeningdelen de nærmeste årene og fokus blant investorene bør nå være utviklingen i turbt og etterhvert surveillance-markedet fremover -- og så er det selvfølgelig positivt dersom det etterhvert kan tas noen markedsandeler fra screening også med tiden. Men jeg vil nå ihv ikke legge noe vekt på dette før vi får noe mer inngående informasjon fra selskapet om deres planer her.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
11.09.2018 kl 07:23 5548

TyrionIV
Du skriver:
«et er jo tydelig at mange enten ikke skjønner eller misforstår med vilje hva Clanz sier her..
Hans poeng er at det antakelig vil være mulig å finne kreft uansett i blæren ved screening med hvitt lys på de som faktisk har kreft.»

Nei, det er jo nettopp det som er cluet. Det er jo vitenskapelig bevist at man IKKE finner «kreft uansett i blæren ved screening med hvitt lys på de som faktisk har kreft». Sannsynligheten for å overse kreftutbrudd er relativt stor, og ihvertfall så stor at det ikke burde være akseptabelt å kun tilby screening med hvitt lys på dem man mistenker har blærekreft.
For dersom man gjør dette står man i fare for å sende hjem pasienter, som de facto har kreftutbrudd, i god tro om at de er kreftfrie. Det er dette jeg velger å kalle å spille russisk rulett med pasienters liv og helse. I USA kan slikt få store konsekvenser for sykehuset, klinikken og behandleren som er ansvarlig for feilvurderingen.

For dersom screening med hvitt lys hadde vært like god til å finne kreft som screening med blått lys, så ville ikke Storz sin BLCC teknologi i løpet av relativt kort tid tatt 25-30% av markedet i MSA Washington/Baltimore. For hvorfor skulle sykehus/klinikker investere i BLCC teknologi dersom den ikke hadde vist seg bedre og sikrere enn bruk av rene hvitt lys scope? Just for the fun of it og at blått lys var mer fancy? Nope! Og hvorfor skulle amerikanske myndigheter innvilge refusjon til undersøkelse med Cysview, dersom BLCC teknologien ikke var bedre enn den rene hvitt lys teknologien?

Og det vil jo være svært viktig å få stilt diagnosen blærekreft så raskt som mulig, for nettopp å hindre spredning av kreften til andre organ og derved sette pasienten i unødvendig livsfare.

Tydelig at ikke alle har skjønt hvorfor BLCC teknologien er blitt FDA godkjent og hvorfor man nå får en forbedret refusjonsordning fra 1 Jan 2019.og da er det ikke så vanskelig å skjønne at man heller ikke skjønner hvilket megastort potensiale denne teknologien og PHO de facto har. Og selv om vi hittil har konsentrert oss om USA, så ligger det et voldsomt markedet også utenfor USA. Men dersommvi tillater oss å omskrive salige Leonard Cohen en smule;»First we take USA.....»

Len dere tilbake og nyt årene som ligger foran oss i lange drag! Dette blir mildt sagt fett, fett, fett.........
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
TyrionIV
11.09.2018 kl 11:34 5382

Det er IKKE det som er bevist Medisinmannen..
Det som er bevist er at man på de personer som man vet har hatt og har blærekreft, personer hvor kreften altså allerede er blitt oppdaget på uten blc, så ser man i noen tilfeller flere kreftceller når man bruker blc som ikke er lett å oppdage kun med Wlc, slik at man dermed kan få kartlagt hele sykdomsbildet.
Men at pasienten har kreft er oppdaget allerede før Blc er brukt.

Poenget/beviset ditt er at Blc har tatt prosenter av turbt-markedet, poenget til clanz er at screeningmarkedet er et helt annet, så du bommer helt på argumentasjonen nå..
Du beviser jo i grunn bare påstanden min om at du ikke forstår det som skrives og/eller at du ikke har lest innlegget mitt med den kommentaren der.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
Hayen
11.09.2018 kl 12:28 5318

TyrionIV,

Spør fordi jeg ikke vet:
Så du mener opplegget er at man skal kjøre hvitt lys først, avdekke kreft og deretter blått for å se hele sykdomsbildet? Da er det ganske mange som vil få stempelet «kreftfri» etter en runde hvitt lys, men som i realiteten har kreft.
Det høres i så fall ut som gambling med folks liv og helse, og i tillegg vil det fremstå som økonomisk sløsing ( sykdomstilfeller kan oppdages tidlig og behandles rimeligere, flere kan jobbe lenger osv)

Hvis det finnes en teknologi som er bedre enn den andre, til sammenlignbar pris, der denne både spare liv og er den beste i et samfunnsøkonomisk perspektiv, så må jo den bli den foretrukne?
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
liang
11.09.2018 kl 12:30 5311

Når ibsen ser hva som skjer i US og det foreligger en fase 3 studie som gjør at all tvil og tidligere diskusjoner om effekt-forskjell på hvitt kontr blått lys -teknologi slår fast at blålys-teknologien er overlegen , ja da begynner vel ibsen å regne på dette igjen skulle en tro.
Ser de på US så har de jo fasiten og kan vel kaste seg ut i eventyret uten noe særlig risiko.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 12:48 5278

Liang
Jeg antar at problemet til Ipsen i Europa er at for det første så er prisen lavere for det andre så må de betale en god royality til PHO. Dette kan medføre at deres dekningsbidrag blir for lite til å bygge nødvendig organisasjon. Særlig da i konkurranse med andre gode Ipsen prosjekter som for dem er mer lønnsomme. De har vel da konsentrert seg om Tyskeland hvor de i utgangspunktet har organisasjon. Etter fase 3 studiet kan jeg ikke forstå annet ennn at det må tas noen grep i Europa. Det meste av Europa kan ikke kun basere seg på substandard behandling. En økning av prisen i Europa ville sikkert vært til god hjelp.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 12:52 5248

Så spørsmålet kan kanskje kokes ned til. Hva kan Ipsen/PHO gjøre for å heve prisen i Europa? Men først må man selvfølgelig få en reell situasjonsanalyse av de som sitter nærmest og det bør PHO etterspørre fra Ipsen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
liang
11.09.2018 kl 13:12 5181

Ja , myndighetene som betaler gildet i europa er vel tjent med en høyere pris.
Dette ville jo resultere i at blålys ble foretrukket av markedet med mye mindre tilbakefall i kreften og differansen myndighetene måtte betale oppveies muligens med +++overskudd

Så er det jo dette med det menneskelige oppi dette også.
Hvorfor skal flere europeere dø enn amerikanere?
Hvorfor skal de ha et dårligere tilbud og plages mere?
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 13:17 5167

Ser ikke bort fra at når Pho begynner å tjene penger at de vurderer å kjøpe tilbake avtalen med Ipsen
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
TyrionIV
11.09.2018 kl 13:20 5149

Hayen
Jeg vet ikke hvordan dette foregår -- Jeg prøvde bare å forklare tankerekken til Clanz og utdype litt videre rundt det med mine ord..
Poenget mitt er at jeg er ikke tror det nødvendigvis er sånn at man ikke oppdager at en person har kreft dersom man bare lyser med hvitt lys. Det er vel heller slik at man ikke greier å få øye på "all" kreften -- og at man da under en operasjon vil bruke BLC for å få med alt/så mye som mulig når man skal operere den vekk for ikke å gå glipp av noe. (Operasjon blir ikke foretatt under screening-prosessen)

Det kan nok, som du sier, finnes noen tilfeller hvor det kun ville kunnet blitt oppdaget kreft med BLC. Men da kommer det, også som du sier, an på det samfunnsøkonomiske aspektet i saken.. Hvor stor promilleandel ekstra oppdagede må til før det er verdt å ta den ekstra kostnaden det er å benytte blc i en screening-setting på 5 mill personer..?

Jeg har ikke noe fasitsvar her jeg heller, men synes ihv det er temmelig naivt å tro at man automatisk skal benytte blc som standard i 5 mill screeninger i løpet av et år eller to, slik enkelte ser ut til å forfekte, når de ennå ikke har oppnådd en markedsandel på mer enn et par prosent i Turbt hvor refusjon er på plass og det er anbefalt behandling i guidelines.

Jeg har, som tidligere sagt, stor tro på Pho og ser lyst på utviklingen framover de neste 5 årene innen Turbt og Surveillance, men jeg vil ha mer "kjøtt på beinet" fra selskapet hva gjelder deres tanker rundt screening-prosessen før jeg ønsker å forskuttere/regne inn noe på det området. Først og fremst vil jeg se Q3 for i år og ønsker å se at utviklingen av salget av scopes fortsetter i den gode trenden fra Q2.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
rockpus
11.09.2018 kl 13:20 5145

TyrionIV

"så ser man i noen tilfeller flere kreftceller når man bruker blc som ikke er lett å oppdage kun med Wlc, slik at man dermed kan få kartlagt hele sykdomsbildet."
Jeg ser ikke logikken i at dette forholdet blir det samme med screening også? Vil ikke BLC se mer uansett setting?
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
TyrionIV
11.09.2018 kl 13:34 5104

rockpus
Jo, Men i en screeningsetting er formålet kun å avgjøre om det finnes kreft eller ikke. Så dersom det er slik at man (nesten) alltid vil oppdage at det er kreft tilstede for de som har det selv uten blc, så kan det godt tenkes at det ikke vurderes som nødvendig å bruke blc.
Mens i en operasjons- (og surveillance)setting er det viktigere å se alt for da skal kreften fjernes og da bør man ha blc.

Men igjen, som jeg sier i mitt forrige innlegg --> jeg har ikke noe fasitsvar på dette og dette er kun en tanke som jeg tenker kan være lurt å ha i mente i det minste før man har mer informasjon fra selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
11.09.2018 kl 13:41 5081

Joda. Det er jo kombinasjonen Cysview og blålyset som gjør det mulig å oppdage kreftinfiserte områder som ikke man ser med kun bruk av hvitt lys.
Man injiserer Cysview gjennom et kateter en time før belysning med blålys. I løpet av denne timen tar kreftceller opp Cysview som gjør dem synbar når belyst med blått lys.

Og dette er ikke avhengig av om pasienten har hatt kreft tidligere. BLCC teknologien fungerer på alle personer som er angrepet av blærekreft. Jeg antar at det er grunnen til at BLCC nå også er tatt i bruk ifm screening. Lytt til Q2 presentasjonen så sier Bellete at «Now, for the first time....»

Men jeg sier ikke at 5 mill vil bli screenet. Men 5 mill undersøkelser er hva som blir oppgitt å være markedet PR år tilsammen i EU/US. Men man kan jo selv tenke seg til hva som vil skje dersom en pasient blir undersøkt med hvitt lys, konklusjonen blir at vedkommende ikke har kreft for deretter ikke bli kvitt plagene, deretter bli undersøkt med BLCC teknologi og få bekreftet kreftutbrudd. Hvor mange slike tilfeller vil man tåle før det blir et krav fra pasienter om å bli undersøkt med den teknologien som er sikreste? Det er ikke en uskyldig forkjølelse man forsøker å påvise, men en sykdom som i verste fall kan få dødelig utfall. Vi må bare innse at vi står med et veiskille og at etterspørselen etter BLCC teknologien nå vil øke for hver måned. Spesielt når miljøet får øynen opp for flexiscopene og den forbedrede refusjonsordningen fra 1 Jan 19. Slik er det bare.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
11.09.2018 kl 16:06 4964

Med blålys flexiskopene kan man i ca 25% av tilfellene fjerne kreften med laser i en poliklinisk setting uten narkose.
Med hvitt lys må man inn på operasjonsbordet under narkose som tar belegg på sykesenger i ettertid.
Altså en gigantbesparelse for helsevesenet takket være PHO og KZ.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
rockpus
11.09.2018 kl 16:19 4939

Mental Mania

Et godt poeng som virkelig belyser fordelen med å oppdage kreft så tidlig som mulig!
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2018 kl 16:28 4917

Beklageligvis bruker jeg den forbanna useriøse banken som heter DNB.
Fikk derfor ikke med meg hele sluttauksjonen før jeg ble kasta ut,

Klarte vi 63,50?
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
Interessert
11.09.2018 kl 16:34 4888

Tror jeg må bytte bank. Å bli stengt ute i timesvis støtt kan i verste fall bli dyrt. Det er ikke forsvarlig.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
Ace
11.09.2018 kl 16:36 4885

Endte på 63,20 såvidt jeg kan se. Grei dag å ikke være DNB-kunde på
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
11.09.2018 kl 16:42 4867

Godt poeng Mental Mania
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
clanz
11.09.2018 kl 19:23 4737

TyrionIV

Bra å se at det er noen på denne tråden som tenker selv og forstår resonnementet mitt vedrørende hvorfor screening markedet kan være tøffere å penetrere. Det blir selvfølgelig en gledelig overraskelse om PHO klarer å selge flere flexiscope i Q3-2018.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 19:49 4703

Når det gjelder bruk av BLC Cysview i initiell diagnose så har vi vel ikke annen informasjon enn at Bellete sier det nå er en anvendelse for BLC Cysview.

Når det gjelder initiell diagnose så er min forståelse at den vanskeligste kreften å identifisere er den flate (CIS) og det er vel den som det er risiko for at kan trenge inn i muskulaturen rundt blæren og spre seg til andre organer. Det er den viktigste kreften og finne og det er den vanskeligste kreften å finne. Den er vanskelig å finne med hvitt lys. Det må være uheldig for å si det forsiktig å diagnostisere med hvitt lys og kan ha oversett en farlig CIS. Jeg skal ikke være skråsikker på at dette er den rette problemstillingen men det er slik jeg forstår det så langt.

Så vet vi at fra pasientundersøkelser så opplever pasientene mindre angst i etterkant av surveillance dersom BLC Cysview har vært brukt. Antar den effekten ikke er mindre etter initiel diagnose. Fra fase 3 studiet så ble det bevist at de fant 35% mer CIS med BLC Cysview enn med hvitt lys.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 20:14 4654

For ordens skyld så kan det legges til at studiet som viser at pasientene føler mindre angst dersom BLC Cysview har blitt benyttet ikke er konklusjon fra et studie Photocure har gjort. Det er resultater fra undersøkelser som Blærekreftpasientenes interesseorganisasjon (BCAN) i USA har utført.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
bateman
11.09.2018 kl 20:20 4633

Gjentar et lite innlegg fra Nor96 fra en annen Photocure tråd.

«For de som ikke har vært i Photocure så lenge så gjentaes her under det muligens lille varselet om fremtidig vekst i Photocure som ble signalisert på forsommeren:

Børsmelding 7. juni 2018: Styreleder og primærinnsider i Photocure Jan H. Egberts har kjøpt 12.500 aksjer i Photocure til snittkurs 27,6687 kroner, går det frem av en børsmelding.

Styreformannen Jan H. Egberts i Photocure uttalte også i slutten av juni:

"Photocure has developed a leading position in the field of bladder cancer and is entering a period of accelerated growth, especially in the important U.S. market, were we have a strong commercial focus to leverage on the opportunities arising from the company's unique technology, products and excellent clinical results".
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 20:30 4605

I den samme meldingen presiserte Hestdal dette med enorme vekst muligheter.

"As Photocure is entering a phase with vast growth opportunities and an ambition to expand the global commercial footprint, the timing is right to inform all stakeholders that I will not lead Photocure in the company's next era. I am proud of having been part of a company that has helped tens of thousands of bladder cancer patients in fighting their disease. Photocure is a great company with excellent people, world leading technology and products, and is perfectly positioned to be a true industry leader within the field of bladder cancer", says Kjetil Hestdal.
Redigert 21.01.2021 kl 02:31 Du må logge inn for å svare