SOFTOX; En LITEN "grisehistorie"!

Hammers
SOFTOX 30.06.2020 kl 18:11 38362

Etter dagens KRAKK i SoftOx måtte jeg ta en titt på chartet for å se på handelsmønsteret til de aksjonærene som hadde skapt bildet!
Jeg fikk en rynke i panna av hva jeg så!

https://www.tradingview.com/x/Hjy04HI6/

- Kursen ligger i dag kun 1 kr over den VIKTIGE støttelinja tegnet med gulbrunt!
- Ved brudd under denne som sluttkurs gis et kraftig salgssignal.
- Kanskje med et fallpotensiale til ca 47,50 - PÅ SIKT!
- Ved brudd på 73,50 er det støtte 10 kr lavere (stiplet).
- Ved evt rekyl er det flere motstandsnivåer på veien opp. Jeg har markert for de viktigste (stiplet).

Hilsen Hammers
Redigert 16.12.2021 kl 23:12 Du må logge inn for å svare
OnkelSkrue73
24.08.2020 kl 10:24 5122

Mens coronaviruset har smittet mer enn 22 millioner mennesker verden over, har salget av håndsprit skutt i været.
Desinfeksjon har blitt et våpen i kampen mot viruset.
Myndighetene råder til å sprite hendene i situasjoner der vi ikke kan vaske oss.
– Jeg forstår godt at folk lurer på om håndsprit er trygt, sier førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo, Alexander Harald Sandtorv. Han har en doktorgrad i kjemi.
Han utdyper:

– Det inneholder etanol, som faktisk er et løsemiddel. Da er det nærliggende å tenke at det kan være et problem når vi spriter oss mye over tid.
Enkelte land vurderer til og med å forby håndsprit, sier Sandtorv – og viser til Verdens helseorganisasjon (WHO). Årsaken er bekymring for inhalering av etanol. Du har kanskje lagt merke til at fleste tar hendene opp mot ansiktet når de spriter dem.

Likevel finnes det ingen bevis for at dette er farlig, beroliger Sandtorv.

– Vi er ikke kjent med at det gir helsekonsekvenser over tid å bruke tradisjonell håndsprit.

FØRSTEAMANUENSIS: Alexander Harald Sandtorv. Foto: Eirik W. Breistein
– Vi har ikke oversikt Men, for det er et men: Det finnes dårlige produkter og useriøse produsenter av håndsprit – og enkelte produsenter har ikke gode nok produksjonsrutiner.

– Da kan produktet ende opp med å inneholde stoffer som ikke nødvendigvis er trygge. Dette er et problem i USA, sier Sandtorv.

Det har kommet mange nye produkter på markedet nå, opplever Folkehelseinstituttet (FHI). I tillegg til nye merker i butikkene, selges også håndsprit på nett fra utlandet.

– Vi har ikke oversikt over alle produktene på markedet, hva de inneholder, effekten eller konsekvensen av å bruke dem, sier Mette Fagernes, seniorrådgiver i FHI til VG.

Det vi tradisjonelt vet er trygt, er hånddesinfeksjon som er alkoholbasert (over 70 prosent alkohol) og er tilsatt glyserol – som er beskyttende for huden, forklarer Fagernes.

Hånddesinfeksjonsmidler som inneholder andre tilsetningsstoffer enn alkohol, gjør Folkehelseinstituttet betenkt.

– Mens alkohol fordamper, kan andre stoffer bli liggende på huden – og da er vi bekymret for helseeffekter. Det kan være stoffer som er farlig for huden, er resistensdrivende eller skadelig for miljøet.


Foto: diego_cervo / iStockphoto

Stoff som kan gi antibiotikaresistens
Det er spesielt ett tilsetningsstoff det har vært mye fokus på, forklarer førsteamanuensis Sandtorv; nemlig triklosan. Selv om Mattilsynet ønsker å bli kvitt stoffet, er det ikke forbudt.

– Det er et kontroversielt stoff, som kan føre til antibiotikaresistens og har blitt brukt i hygieneartikler. Men det finnes ingen grunn til å bruke denne ingrediensen i håndsprit, sier Sandtorv.

Les mer: Kampen mot antibiotikaresistens

Han kjenner ikke til at triklosan blir brukt i norsk håndsprit. Det er antagelig langt færre useriøse aktører i Norge, enn i andre land:

– I USA kan håndspriten inneholde stoffer som er farlige, som metanol. Det har ført til at vi har blitt bekymret i Norge også. Men det er altså fordi produsentene er dårlige, ikke fordi håndsprit i seg selv er farlig.

9 produkter du må unngå
FDA, det amerikanske Helse- og sosialdepartementet, advarer mot ni giftige desinfeksjonsprodukter:

All-Clean Hand Sanitizer
Esk Biochem Hand Sanitizer
CleanCare NoGerm Advanced Hand Sanitizer 75 % Alcohol
Lavar 70 Gel Hand Sanitizer
The Good Gel Antibacterial Gel Hand Sanitizer
CleanCare NoGerm Advanced Hand Sanitizer 80 % Alcohol
CleanCare NoGerm Advanced Hand Sanitizer 75 % Alcohol
CleanCare NoGerm Advanced Hand Sanitizer 80 % Alcohol
Saniderm Advanced Hand Sanitizer
En rask stikkprøve viser at flere av disse kan kjøpes på nett og sendes til Norge.

Håndspriten som ikke virker
I sommer kontrollerte også det norske Miljødirektoratet desinfeksjonsmidler.

Flere desinfeksjonsmidler som er solgt under koronakrisen har ikke dokumentert beskyttelse mot coronaviruset, konkluderte direktoratet.

Noen av midlene er ulovlige å selge.

Miljødirektoratet har så langt bedt syv virksomheter om å stanse salget av produkter med hydrogenperoksid, klor- eller kobberforbindelser, da disse produktene ikke var i tråd med regelverket

– Falsk trygghet
– Desinfeksjonsmidler som ikke virker, gir brukeren en falsk trygghet. Det er viktig at virksomhetene tar sitt ansvar på alvor og sørger for at produktene er trygge og effektive, sier seksjonsleder i Miljødirektoratet, Mathieu Veulemans.

Det er heller ikke lov å reklamere om at desinfeksjonsmidler er «naturlig», «miljøvennlig», «økologisk» eller lignende, påpeker Miljødirektoratet.

– Dette er kjemikalier som skal drepe uønskede organismer, og det kan ha store konsekvenser for miljøet og helsen. Derfor er det ikke lov å markedsføre produktene som miljøvennlig eller uskadelig, sier Veulemans.

Du bør også være forsiktig med å lage håndspriten selv:

Fjerner naturlig bakterieflora
Så lenge vi bruker alkoholbasert hånddesinfeksjon, er ikke Fagernes i FHI bekymret for at vi bruker mye av det.

– Samtidig vil jeg minne folk om rådet vårt om å bruke såpe og vann. Hvis du er skitten eller våt på hendene, vil ikke håndsprit ha optimal effekt.

Du må også passe på å bruke nok hånddesinfeksjon: En stor dæsj, som gjør hele hånden fuktig, råder Fagernes.


Foto: Frode Hansen

– Målet med å bruke håndsprit er å fjerne den midlertidige bakteriefloraen på hendene, og drepe de mikroorganismene som kan gi sykdom, sier hun.

Håndspriten fjerner også enkelte andre bakterier på hendene, som er en del av normalfloraen og immunforsvaret – og som vi vil at skal være på hendene våre.

– Men basert på de erfaringene vi har så langt, går det fint. Mengden av disse bakteriene blir bare midlertidig redusert, før de er tilbake i normalt antall.

Dette må du vite om håndsprit
– Ikke det vi bør være nervøse for nå
Det er riktig at håndspriten også dreper normale bakterier, men det er ikke det vi bør være nervøse for nå, mener infeksjonslege Arne Søraas. Han er forsker ved avdeling for mikrobiologi på Oslo universitetssykehus.

– Når vi er i en så spesiell situasjon, er det ikke mikrobiomer på hendene mine jeg ville tenkt på. Det er mye viktigere å unngå å spre corona, som er mye farligere og stopper hele samfunnet, sier Søraas.


INFEKSJONSLEGE: Arne Søraas.

Han er heller litt overrasket over at håndsprit ikke blir anbefalt i større grad. For eksempel:

– Når du går av T-banen må du ta som utgangspunkt at du har corona på fingrene. Det kan være slik at bare en «touch» på et eller annet inne på vognen kan være nok til en full smittedose. Da kan håndspriten redde deg, fordi du ikke har tilgang til en vask.

Det er forståelig at det er bekymring rundt hvordan våre egen bakterieflora påvirkes av all spritingen, sier førsteamanuensis Sandtorv:

– Likevel har vi ingen bevis for at håndspriten kan skade immunforsvaret over tid, som mange tror. Jeg tror ikke, og det finnes ikke noe bevis for, at det er et alvorlig problem.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
John8
24.08.2020 kl 11:27 5065

Onkel Skrue: Takk!

Registrerer at Folkehelseinstituttet IKKE nevner Safedes. Verken direkte ved navn eller indirekte ved å beskrive desinfeksjonsprodukter på det norske markedet som IKKE inneholder alkohol.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
OnkelSkrue73
24.08.2020 kl 11:41 5043

FHI vil nok ikke komme med anbefalinger på enkeltprodukter men når det er sagt så er FHI sin anbefaling etter mitt skjønn fullstendig utdatert. Sist oppdatert i Mars 2020: https://www.fhi.no/nettpub/handhygiene/anbefalinger/handdesinfeksjon/
FHI skriver til og med at der er en del negative konskekvenser av å bruke alkholhol som des-infeksjon.

SAFEDES fra SOFTOX har algså INGEN av de negative konsekvensene som sprit har, er MYE mere effektivt enn sprit, er godkjent for bruk i norsk helsevesen men er altså på ingen måte anbefalt av FHI. Tvert imot så er anbefaling til FHI å holde seg unna ikke alkohold-holdige produkter. På en måte kan man altså si at FHI anbefaler produkter som er skadelig for befolkningen mens produkter som er mer effektive mot Corona og ikke skader befolkninge blir ikke anbefalt.....skjønn det den som vil....
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Pølsmannen
25.08.2020 kl 10:30 4903

Går vel i grunn mot Hammers anbefaling og kjøpte i overkant av 1k til så snittet ble akkurat 46.

Så får vi vente og se hvordan dette går...

Hvem vet kanskje Røde Kors kommer på markedet med SoftOx også snart? ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
bj111
25.08.2020 kl 10:32 4902

Har du dato når Q2 rapport kommer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
John8
25.08.2020 kl 10:42 4887

Selskapets hjemmeside - investor relations - har ingen opplysning om dette.
Men Q4 kom 30 03 og Q1 kom 30 06.
Så rundt 30 09 for Q2 er en kvalifisert gjetning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Potet
28.08.2020 kl 21:51 4689

Artikkelen sier stedet ikke er farlig å bruke alkoholbasserte desinfisering men heller ikke bra for huden. En liste på 9 produkter som frarådes å brukes. Ikke et ord om Softox.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.08.2020 kl 00:06 4625

Tampen brenner, tampen brenner, tampen brenner (sagt raskere for HVER gjentagelse):
https://www.tradingview.com/x/lEbNnpUy/ Klikk på chartet etter åpning - og det forstørres.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
USA44
29.08.2020 kl 01:37 4582

det er som med hammers som altid..............
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
vikingo
29.08.2020 kl 08:26 4500

Ser mer ut som en dobbel bunn formasjon (W). På tide å laste opp
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2020 kl 18:48 4377

Sier charter noe om evt nyheter?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
29.08.2020 kl 19:16 4387

Charts sier blant annet noe om markedets tolkning av forventninger til nyheter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.08.2020 kl 19:27 4415

Chartet sier selvsagt ikke noe om evt konkrete nyheter som ingen kjenner til.
Chartet viser en grafisk framstilling av den handelen som har vært.
En visuell framstilling av hva dine medaksjonærer foretar seg med egne aksjer!
De virker ikke spesielt optimistiske! https://www.tradingview.com/x/6PnAyuxF/

Så lenge den røde streken holder med klar margin som sluttkurs er alt fortsatt ok.
Ved brudd gis et KRAFTIG salgssignal. Jeg skal komme tilbake til saken hvis det skjer.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2020 kl 19:38 4415

Håper dine spådommer blir riktig, jeg har en del aksjer i selskapet og snitter gjerne ned hvis kursen går nedover noen prosent til. Oppsiden for oss Langtidsaksjonærer er derimot meget høy! Jeg er ikke en trader, så kurs opp eller ned på kort sikt spiller ikke noe rolle. Men fyller gjerne på ved lavere kurs når jeg får mer kapital i form av lønn.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2020 kl 20:10 4381

Det tror jeg også, tiltagende svada fra øretrillerne bekrefter dette.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.08.2020 kl 22:39 4300

" Håper dine spådommer blir riktig".

- Et merkelig utsagn - for jeg spår da ikke noe som helst!
- Jeg forteller kun saklig om et nivå DERE AKSJONÆRER bør være oppmerksomme på.
- Det er FOR DERE jeg skriver (basert på TA). Jeg gir da selv "blanke F" i SOFTOX!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2020 kl 23:46 4290

Blanke f i softox virker jo troverdig. Hadde du gitt blanke f i softox så hadde du ikke laget en tråd om selskapet, eller gått inn på alle trådene og kommentert dem. For meg virker det som du har en ganske stor interesse for selskapet og har ambisjoner om å spre frykt slik at du kan kjøpe deg inn billigst mulig. Du er lett å gjennomskue lillemann...
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.08.2020 kl 00:00 4277

Neida, det er jo selveste Mor Teresa vi har med å gjøre ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.08.2020 kl 00:03 4277

Selv Mor Teresa hadde kjøpt aksjer i softox på disse nivåene. Derav interessen til Hammers ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
30.08.2020 kl 00:14 4281

Min interesse ligger i TA!
Der er jeg ekspert - slik jeg også har vist i SOFTOX - der jeg har advart fra toppnivåene.
At jeg også skriver litt utenom er bare en naturlig følge.

Hilsen Hammers..........som ikke gidder å diskutere mer med unger!
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
bålfreak
30.08.2020 kl 00:33 4299

en investering i Softox krever tålmodighet og utholdenhet i kjent Warren Buffet stil.
Deres produkter altså sårprodukter og Safedes er særdeles spennende.
Safedes er et ferdigutviklet produkt som allerede er i salg i Norge. Når får vi høre mer om ordren til Helse Sørøst.
Softox satser på kvalitet og vil operere i det øvre prissjikt med Safedes. De har et enestående produkt som vil gi gode marginer til selskapet.
her gjelder det stå løpet ut og akkumulere på disse lave kursene.
Kommer det bestillinger fra Helse SørØst blir det en gamechanger for selskapet.
En godkjenning i EU er en annen gamechanger. Den kommer i høst.
Ser vi ny All Time High innen nyttår...., i så fall er det mer enn en dobling.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
30.08.2020 kl 00:45 4303

Jeg tror ganske bestemt at dagens leverandører er beskytter mot "inntrengere" med nye produkter!
Trolig med langvarige avtaler.

Uansett; Følg med på kursen i forhold til den røde bunnlinja jeg har tegnet inn!
Det er DEN som for tiden er det avgjørende for dere!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.08.2020 kl 01:11 4306

Når du alt er igang med å fantasere, kan du se i glasskula når neste melding kommer ?

30.06.2020
SoftOx har mottatt en bevilgning på USD 2 millioner fra amerikanske myndigheter
SoftOx har mottatt et brev fra amerikanske myndigheter der SoftOx informeres om at selskapet har mottatt en potensiell finansiering i form av en «award» på to millioner dollar til utvikling av SoftOx Biofilm Eradicator. Den økonomiske støtten er avhengig av en tilfredsstillende «due diligence» gjennomgang av prosjektfinansieringsplanen. Ytterligere informasjon vil følge når due diligence gjennomgangen er fullført og avtalen er endelig signert.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
30.08.2020 kl 01:15 4291

En gammel melding som for lengst er bakt inn i den stadig FALLENDE kursen.
Når du ikke kan noe om TA bør du ikke uttale deg! Det blir bare for DUMT!

TA handler i prinsippet om hva dine MEDAKSJONÆRER foretar seg. De som har lest meldingen for flere mnd siden.
DE SELGER!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.08.2020 kl 01:20 4283

Jeg bryr meg fint lite om dine barne-streker, og/eller hva medaksjonærer måtte foreta seg. Mine aksjer er ikke til salgs, samme hvor hardt du prøver.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
30.08.2020 kl 06:40 4232

La nå den gamle få blåst mer luft i egoet sitt og hovere på utvalgte tickere han ikke bryr seg om,historikken you know😂
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
31.08.2020 kl 21:50 3992

I dag skjedde det smådramatiske ting i SOFTOX!
Bunnlinja ble brutt med SOLID margin - og kursen stanset på 50! Et fall på 5,7%!
https://www.tradingview.com/x/D6JVjEEc/ Trykk på chartet etter åpning - og det forstørres.

Her er det flere formasjoner i bildet;
- Den STØRSTE (fra toppen) indikerer et mulig fall PÅ SIKT til ca 24!!!
- Den mindre utveksten på høyre side (mellom 63 og 52) indikerer et fall til rundt 43!

- Ved evt positiv rekyl er det KRAFTIG motstand ved 52! Der møtes en horisontal + en fallende motstandslinje hverandre!
- Et hinder som LETT kan bli FOR TØFT for en aksje under press å overmanne?

Hilsen Hammers........som ser at jeg begynte å ane "blod" allerede i juni - og kurs over kr 74!
UT fra DEN formasjonen varslet jeg 47,50 på sikt (ved brudd). Selvsagt med en rekke etterfølgende HÅNLIGE kommentarer.

Nå når kursen er på 50 kan man vel si at jeg har begynt å bevege meg inn i "svarten" på skyteskiva!
Det er bare det at fra juni har det oppstått NYE signaler - og det er dem jeg refererer til med to 2 nyeste kursmålene!
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
HP17
31.08.2020 kl 21:59 3923

Nå varsler Hammers et fall til kr 24, skal vi tro på det?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2020 kl 21:59 3932

Tror ikke du trenger å bekymre deg over de dystre spådommene dine Hammers. Vi aksjonærer blir nok rikelig belønnet innen 2-3 år. Så hva du spår fra den ene uken til den andre er veldig lite relevant. Men er bra du koser deg og har noe å bedrive tiden din med. Du virker som en ensom einstøing som sitter i en mørk kjeller hvor du attpåtil skriver med to forskjellige skribenter. Hammers og skipssjefen i en og samme person. Du lyser opp som en person med store personlighetsforstyrrelser og psykopatiske trekk. God bedring Hammers!
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
31.08.2020 kl 22:10 3898

Nei, jeg sitter ikke i en mørk kjeller, men på et mørkt loftsrom i den ene fløyen av det store huset mitt!
Jeg har et lite stearinlys som illuminerer omgivelsene for meg! Skipssjefen har da selvsagt ikke noe med meg å gjøre.
MEN, godt mulig at jeg har bidratt med å få ham fjernet fra forumet - før han senere har oppstått under et annet nick her inne!

"Du lyser opp som en person med store personlighetsforstyrrelser og psykopatiske trekk".
Kan du ikke konkretisere litt her......! Du skjønner; jeg skjønner ikke helt hvordan du kan trekke slike konklusjoner!

Å være KUNNSKAPSRIK innen et fagfelt har da ikke noe med personlighetsforstyrrelser eller psykopati å gjøre!
Slike ord er vel helst en fattigmannstrøst for ditt eget velbehag.......kan jeg tenke meg!

Hilsen Hammers..........KR 24 foran de fleste andre i Softox!
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
31.08.2020 kl 22:14 3924

Trist fyr du
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Pølsmannen
31.08.2020 kl 22:20 3995

Betviler ikke at du har svært hus ei heller dine tydeligvis gode kunnskaper i dette markedet Hammers. Akkurat det samme som jeg ikke betviler du bevist utrykker ønske om lavere inngang på bekostning av amatører...
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
31.08.2020 kl 22:32 3974

Jeg har NULL interesse av SOFTOX - og for min del er det uinteressant å kjøpe aksjer i et selskap som i prinsippet har NULL omsetning!
Jeg har imidlertid STERK interesse for TA - og tolkning av chartet! For min del er det givende å publisere det jeg selv oppfatter.
Så får helle den enkelte gjøre hva de vil med egne midler ut fra hva jeg forteller dem!

HUSK; MIN advarsel kom da 73,50 ble brutt! Alle som stolte på meg kunne da ta gevinsten eller redusere tapet!
I stedet sitter enkelte her i dag på 50 - og de aner ikke hva de skal gjøre med "gullaksjene" sine!

Hilsen Hammers........som bare vil minne om at at jeg har hatt ca 100% rett under hele ferden!
Dette til tross for MANGE hånlige innlegg fra diverse usaklige skribenter! Bare å lese tilbake på hvem som har sagt hva!
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Pølsmannen
31.08.2020 kl 22:47 3933

Mange har helt sikkert mye å lære av deg og TA personlig har jeg ikke mye peiling.
Vil anta du også besitter en del andre kunnskaper som f.eks. Når ett produkt har bestått en test med gode resultater så må jo den ha en x verdi ut fra ett potensiale frem i tid. Så la oss ta sårbehandling som ett eksempel, hva tror du om den verdien hvis alle faser går bra og det kommer ut i markedet?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
He1234
31.08.2020 kl 23:00 3907

Til dere som selger Softox på 50-tallet. Hvorfor kjøpte dere på 70, 80, 90,100? Mener dere at selskapet står dårligere enn når det var på drøye 110. Det mener ikke jeg, og sitter helt rolig med snitt på 83, selv om «alle» andre selger.
Husk at når desifeksionsmiddelet ble godkjent så var kursen 63. Veldig mye positivt har skjedd etter det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Aaleby
31.08.2020 kl 23:07 3894

Solgte selv på en høyere kurs, men det er jo ikke tvil om at selskapets evne til å profittere på pandemien har blitt "avslørt" som heller begrenset. Mye spennende i vente i 21/22, men på kort sikt er det heller lite å rope hurra for sammenlignet med hva som var konsensus rundt kurs 110 .
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
bj111
31.08.2020 kl 23:37 3839

Det som har blitt avslørt er at de er elendige på å kommunisere med markedet. Heldigvis har man blitt skånet for hva jeg kaller tullete børsmeldinger den siste tiden der den ene gikk ut å garanterte å ikke selge og den andre som beklager sin elendige fremføring av Q presentasjonen.
Beste er at det ikke kommer noe annet enn tall og kort om hva de forventer å selge de kommende kvartaler. Alt annet bør de ikke si noe om så sant de ikke klarer å gjøre det på en profesjonell og ryddig måte. Det skal da ikke være entusiasme eller depresjon. Q4 var det første og Q1 var en depressiv affære best egnet i en begravelse. Så får resultater av salg og nyheter rundt forskningen styre kursen og ikke humøret til CEO. Da blir dette bra på sikt.
Q2 blir interessant for de vil si hva de har solgt i Q3 i guidingen og det kan slå begge veier.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
He1234
01.09.2020 kl 23:02 3711

Elendige til å kommunisere med markedet? Problemet mener jeg er mottakerne av disse beskjedene. Softox aksjonærer har stort sett null peiling. Derfor disse «idiotiske» meldingene fra selskapet.
De økte produksjonskapasitet på opptil 45 000, og arbeidet med en parallell linje for å svare på økt etterspørsel (i hovedsak fleksibilitet på størrelsen på flaskene). Dette er for fremtiden. Tror du et lite selskap som Softox går fra produksjon til leveranse på 45 000+ i løpet av et par måneder?
«Best at de ikke kommer noen tall», sier du. Se på revenue guiding på 1m usd (for 2020) på webcast ca rundt minutt 35.
Se også hva som blir sagt om produksjonen rundt minutt 37, så forstår du kanskje du og.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
01.09.2020 kl 23:32 3669

- Jeg har varslet mot SOFTOX siden 74. Latterliggjort i ettertid.
- I dag ser det ut som om kursen etablerer seg under støttelinja (som nå er MOTSTAND).
- JEG ville ha pellet meg ut hvis jeg var aksjonær. Ikke i morgen, men for LENGE siden!

https://www.tradingview.com/x/t1HJS4Of/

Hilsen Hammers.........som varslet om langt lavere kurser i mitt forrige innlegg!
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare