SOFTOX; En LITEN "grisehistorie"!

Etter dagens KRAKK i SoftOx måtte jeg ta en titt på chartet for å se på handelsmønsteret til de aksjonærene som hadde skapt bildet!
Jeg fikk en rynke i panna av hva jeg så!

https://www.tradingview.com/x/Hjy04HI6/

- Kursen ligger i dag kun 1 kr over den VIKTIGE støttelinja tegnet med gulbrunt!
- Ved brudd under denne som sluttkurs gis et kraftig salgssignal.
- Kanskje med et fallpotensiale til ca 47,50 - PÅ SIKT!
- Ved brudd på 73,50 er det støtte 10 kr lavere (stiplet).
- Ved evt rekyl er det flere motstandsnivåer på veien opp. Jeg har markert for de viktigste (stiplet).

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
bj111
22.01.2021 kl 18:31 445

Vi får se om de selger desinfisering for hender og annet eller ikke. Sprit er ikke i deres assortement etter det jeg har forstått. Men det er helt ok å ikke røre det på samme måte som det er helt ok å kjøpe seg aksjer i selskapet. Hvem som får rett får fremtiden vise.
Spartan
22.01.2021 kl 18:05 473

Hammers har vel hatt rett her. Toucher ikke dette selskapet, lever på regelmessige emisjoner, spekulative meldinger, og klarer ikke engang selge håndsprit.
bj111
22.01.2021 kl 15:39 567

Vaksinene har utfordringer i forhold til muterte virus står det i dag. Ikke noen god nyhet men for de som driver med bekjempelse og testing er det jo økonomisk helt greit. Så vi får vente på at nøffe kommer på markedet kanskje allerede i år.

Nøff, nøff, første test på mennesker kan komme til å starte allerede i mars mnd, så her kan det snart bli rynker i panna...
selalem
22.12.2020 kl 00:56 1010

:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:52 Du må logge inn for å svare
Aaleby
17.12.2020 kl 10:42 1317

For ett år siden var utvanningen 35%. Ett år senere ble neste emisjon satt 130% høyere. Handler ikke om utvanning, men fremtiden 🚀
rvmossi
17.12.2020 kl 07:33 1540

Hørtes lurt ut, men er ikke sikkert det går... Mulig du må selge på 70-tallet isteden..

Må dessverre svelge noen kameler og si meg enig med Hammers her, dette er både svineri og griseri.... samtidig.
Håper jeg får solgt unna litt på 60 tallet idag, og heller setter pengene i soff enn soft
fabian2
16.12.2020 kl 23:52 1492

Aaleby skrev 😂😂😂🤡
Denne HAMMERS har nå byttet nick til Hammers. --- Fremskritt !
onuk
16.12.2020 kl 20:42 1659

Dagens melding var litt mini grisete, tatt i betraktning at den først og fremst kom for å løfte kursen før emisjonen som ble presentert noen timer senere. :)
bj111
16.12.2020 kl 20:35 1691

Ser det i sitatet postet av Sapa. Husket feil og luktet litt for mye emi av de to andre meldingene så ja. Godt jeg husket feil😊
bj111
16.12.2020 kl 20:33 1710

2 kvartal neste år? Jaja da husker jeg dårlig for trodde det var rett over nyttår jeg. Kanskje blander jeg med noe annet.
Aaleby
16.12.2020 kl 20:31 1716

Det ble vitterlig kommunisert at de fikk fast-track, men først måtte gjennomføre ytterligere testing. Som er hvorfor Q2 2021 ble estimert som sannsynlig dato for oppstart for fase 1.
Sapa
16.12.2020 kl 20:29 1725

Jo, det ble nevnt i den børsmeldingen og det skal absolutt meldes ved ferdig utført test.
«Vi forventer nå at de første studiene på mennesker kan starte allerede i andre kvartal neste år. SoftOx vil derfor umiddelbart starte forberedelser til å fremskaffe nødvendig dokumentasjon som innebærer ytterligere sikkerhetsstudier i dyremodeller, sier CEO Geir Almås i SoftOx Solutions. «

Og det er akkurat det siste her som meldes idag. Meget lovende for softox.
Redigert 16.12.2020 kl 20:30 Du må logge inn for å svare
bj111
16.12.2020 kl 20:25 1744

Men det ble vel ikke sagt noe om at det var behov for å teste mer på minigris ved forrige melding om minigrisen? Syntes det var underlig at det kom at de har måttet forske mer på grisen. Er de nå ferdige med grisen eller skal de fortsette med den? Sist var da inhalator klar for test på mennesker men den var ikke det alikevel før i dag?

Jeg tror jo meldingen i dag kun kom for å løfte kursen før emisjonen som et kreativt tiltak for ellers er første grisemelding feil.
Redigert 16.12.2020 kl 20:26 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.12.2020 kl 20:18 1765

Jeg gidder ikke å aktivere meg i noen diskusjon om SOFTOX.
Det kan godt tenkes at kursen har steget 130% fra forrige emisjon. og det kan godt tenkes at denne professoren er en dyktig kar.

Man må likevel stille seg spørsmålet om hva selskapet har oppnådd mellom emi'ene og hvordan det går med tallene.
At kursen har steget er det dere selv som har stått for - så spør dere selv. Ikke undertegnede.
Hva selskapet har oppnådd er jeg mer usikker på, men det var vel noen midler som ble presentert de koronakrisen sto på som verst?

Spiller ingen rolle, for salget er lavere enn noen gang!
Sykehus, instutisjoner og apoyeker ønsker ikke - eller får ikke tilgang til "Verdens beste middel"!

Et tankekors - som får meg til å tenke på NANO og deres Betalutin som også var et vidundermiddel. I hver fall i følge aksjonærene.
Etter 6-7 år har selskapet svidd av ca 1,6 MRD - og NANO står fortsatt "På stedet, Hvil".

Akkurat som Softox - som vel leverte tidenes dårligste tall mandag!
Etter at den "bitte lille grisen" Mini kom på banen håper man vel at aksjonærene skal glemme de FAKTA som mandagens tall viste.
Heller fokusere på den lille krabaten som ruller seg rundt i sølepyttene. Akkurat som en liten gris på dens størrelse skal gjøre.

Hilsen Hammers
Aaleby
16.12.2020 kl 19:48 1846

Thomas Bjarnsholt, professoren bak inhalasjonsstudiet, er en av de mest siterte forskerne i verden. Som sier mer enn litt om hans kapasitet og renomme. https://www.rigshospitalet.dk/presse-og-nyt/nyheder/nyheder/Sider/2020/december/Fem-forskere-fra-Rigshospitalet-blandt-de-mest-citerede-i-verden.aspx

Og en minigris er anatomisk svært likt et menneske. Som vil si at studien har stor overføringsverdi. Som vanlig uttaler Hammers seg mot bedre vitende.

Forøvrig; kursen har steget 130% siden forrige EMI. Tar gjerne en tilsvarende reise de neste 365 dagene.
Redigert 16.12.2020 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.12.2020 kl 19:17 1963

Jeg avsluttet min melding for 3 dager siden med å si at selskapet trengte pengepåfyll ila 2021.
At behovet ble framskyndet forteller helst hvor dårlig det står til!

Alt på grunn av EN bitte liten gris.
Den var faktisk så liten at den gikk under navnet "Mini"!

Hvilken type undersøkelser er det som foregår på ETT individ?
Statistisk sett sett har slike MINI-undersøkelser (bokstavlig talt) NULL verdi.

Her kan det være mange feilkilder med i bildet.
Man får ikke høre annet enn at den viste "positive tendenser" - eller noe i den duren.

Kursen steg med 10% på den nyheten. Ikke før hadde børsen stengt før selskapet meldte om en rettet emisjon.
Selvsagt da sett fra den NYE kursen og fra den "lovende studien!

De som ikke får delta blir vannet ut - men jeg har ikke sett hva prisen på de nye aksjene ble.
PERSONLIG synes JEG at hele saken virker GRISETE! Spesielt når man ser de 3-4 siste dagene under ett.

Hilsen Hammers
Elcheffe
16.12.2020 kl 10:32 2111

Se på kursen idag, Hammers. Prøvd å åpne øynene dine ifht at dette er selskap som må jobbe seg gjennom startblokkene her. Det eneste du gjør er å se på tallene og sitte med linjalen din. Hva sier du til kursen idag? Håper ikke du tar frem flaska og drikker deg drita full hver gang SoftOx går opp.
Aaleby
13.12.2020 kl 23:37 2364

Leser regnskap i et vekstselskap, men kan ingen ting om det fundamentale 😂🤡
Veim
13.12.2020 kl 23:33 2385

De prøver jo, forsovidt greit nok. Ble vel hausset opp vel mye fra mars 2020 og utover. EU godkjenning osv som aldri kom, så har de ikke klart å hente seg noe særlig inn. Gode produkt, men eksisterer mange lignende produkt allerde. 20 kroner er kanskje en fair pris frem til de får mer kjøtt på bena.
Hammers
13.12.2020 kl 23:23 2445

Ser av dagens E24 at det i dag har kommet resultater for Q3!
Neppe noen god lesning for dem som har drømt om å "erobre verden" med selskapets produkter; https://aksjelive.e24.no/article/2dvwWB
Et inntektsfall på 72% i forhold til det forrige.

Omsetning på 1,7 mill (566,000 pr mnd = 6300 pr dag).
Ikke rart at jeg for lenge siden 100% korrekt beskrev dette som en omsetning a la en middels pølsebu!

Hvordan i alle dager ser man for seg at selskapet skal betjene daglig drift (husleie, lønn, osv) med slike ikke-eksisterende tall!
Håpløse greier. Ikke rart at resultatet før skatt økte fra - 9.9 mill til - 12,2 mill (-23%).

Det SISTE eksemplet på rot er at en del av beholdningen er trukket tilbake pga feilmerking.
Den enkelte må selvsagt selv få vurdere seriøsiteten til SOFTOX, men for min del er den nullet ut!

Det har jeg skrevet om fra tråden ble startet. Synet endret seg absolutt IKKE etter dagens melding!
Mellom linjene leser jeg at man trenger nytt pengepåfyll ila 2021!

Hilsen Hammers

Redigert 13.12.2020 kl 23:57 Du må logge inn for å svare

Dagens melding fra Pølseboden :-)

Kraftig inntektsfall for Softox – trakk tilbake produkter
2 timer siden · Martin Hagh Høgseth

Desinfeksjonsselskapet Softox Solutions hadde inntekter på 1,7 millioner kroner i tredje kvartal, ned fra 6,2 millioner kroner kvartalet i forveien. Mot året før var inntektene svakt høyere, men veksten var betydelig mindre enn den har vært resten av 2020.
Av dette var salget av desinfeksjonsprodukter på 300.000 kroner. Til sammenligning solgte selskapet slike produkter for fem millioner kroner i første halvår. Selskapet har tidligere varslet at salget ville bli lavere enn forventet i tredje kvartal.
Sammenlignet med året før var salget i tredje kvartal 33 prosent høyere.
Resultatet før skatt endte på minus 12,19 millioner kroner, noe som er litt høyere enn kvartalet i forveien da det havnet på minus 9,8 millioner kroner.
Dette fører til at pengene fortsetter å renne ut av kassa. Ved utgangen av tredje kvartal hadde selskapet 25,4 millioner i kontanter, en nedgang på ti millioner kroner i løpet av tremånedersperioden.
Som følge av en ny anbefaling fra europeiske myndigheter har Softox trukket tilbake produkter verdt rundt én million kroner. Dette for å sikre rett beskrivelse på produktet i henhold til nye retningslinjer.
Dette vil redusere inntektene i fjerde kvartal, opplyser selskapet som samtidig sier at kvartalet for øvrig vil være som kvartalet før.
Redigert 13.12.2020 kl 23:14 Du må logge inn for å svare
Hammers
11.12.2020 kl 11:24 2690

I dag en artikkel om SoftOx i Dagens Næringsliv.
https://www.dn.no/marked/softox-solutions/korona/geir-almas/borsraketten-softox-solutions-nar-ikke-salgsmalene-for-2020-pandemien-har-ikke-vart-negativ-for-oss/2-1-929284

Får ikke lest den bak betalingsmuren, men overskriften sier uansett sitt!
Husker jeg i sin tid skrev om proteksjonisme blant eksisterende leverandører. Kanskje dette kan ligge bak problemene.....?

Hilsen Hammers
Maalselv
10.12.2020 kl 20:46 2825

Q3 31/12 blir ikke noe å juble over det heller, men det er noe vi er kjent med, så da kan du slippe å kommentere den dagen, er ikke det fint ? Det er neste år de virkelig store ting skjer, det er også noe vi er meget godt kjent med.
Aaleby
10.12.2020 kl 13:38 2955

Hvorfor skulle eiere av SoftOx-aksjer frykte Hammers? Volumet er så labert at TA er fullstendig underordnet.

Moderator på TI ble grepet av frykt da en skribent limte inn sitat fra Hammers. Skribenten ble utestengt.
Fevang
06.12.2020 kl 12:48 3249

Nå Hammers - har du sett på chartet til denne aksjen i det siste?
Maalselv
12.11.2020 kl 20:06 3572

Mulig det, men hjorden fortjener vel noen nye"streker" såfremt han er ferdiglasta.
HP17
12.11.2020 kl 20:03 3585

Dere kan slappe helt av. Hammers og linjalene hans har nok fasiten på kursutviklingen fremover.
Maalselv
12.11.2020 kl 19:16 3654

Venter i spenning på kveldens kjøpssignal !

Investech sier Kjøp. Men, for de av oss som følger med og forstår hva SOFTOX holder på med og ikke kjøper/selger bare på tekniske signalet så er det krystallklart at SOFTOX er iferd med å løse helse-problemer som går langt utenpå COVID -19 pandemien. Der er mega triggere like rundt hjørne så de som selger nå har åpenbart lite kunnskap om det de har puttet penger inn i.

Ser at Norskbulls også anbefalte kjøp når kursen var i kr 93 senest i slutten av juni....