Polarcus. Nedgang i flåteutnyttelsen.

Stubben
PLCS 02.07.2020 kl 07:42 1074

Dette var vel som forventet.
Redigert 19.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 07:47 1060

Som annonsert under presentasjonen av Q1. Om ratene ikke er svekket kan dette dette gå rimelig greit så får vi bare håpe at back logen styrkes fremover.
Slettet bruker
02.07.2020 kl 07:50 1046

ALLE seismikk selskaper opplever nedgang i aktiviteten.
Dette var egentlig ikke nødvendig å skrive om.
Slettet bruker
02.07.2020 kl 07:55 1027

Det er forskjell på nedgang og svarte natta, dette er svarte natta
Slettet bruker
02.07.2020 kl 08:18 963

Hei Matsern. Jeg setter stor pris på din kunnskap innen seismikk og spesielt Magseis som jeg også har en betydelig andel aksjer med meget hyggelig inngangspris. Ja jeg lot meg "påvirke" av din kunnskap og har nå en snittpris på kr, 2,- (MSISE). Nå er det vel også slik at MSISE ikke kan overta verdensmarkedet med sin nisje innen seismikk. Et utfyllende tilbud som også inkluderer streamers vil nødvendig vis være påkrevet i mange år fremover. Selv har jeg tro på Polarcus som har inntjeningsevne og likviditet gjennom nåværende krise. Det er ikke meldt om ytterligere nedgang i back log gjennom Q2 utover det som ble annonsert på presentasjonen etter Q1. Selskapet er således økonomisk posisjonert bedre en PGS og er derfor mitt førstevalg for seismikk sammen med Magsise. Jeg synes imidlertid det er synd at du skal svartmale alt og alle som har et annet syn en deg selv. Uansett ønsker jeg deg lykke til med Magsise, noe vi begge vil profetere på om markedet for seismikk igjen "tar av", noe som etter min mening kun er et tids spørsmål.
Slettet bruker
02.07.2020 kl 08:49 896

Magseis leverer de beste seismikkbildene som er mulig å oppdrive, til en pris som tidligere var utopi. Magseis leverer nodesystem med deployer, batteribytter, renser, alt utføres med roboter pakket i er kompakt system. Prisen er nå så lav at den konkurrerer direkte med streamer. Hvis du kaller det nisje, så deg om det. Svartmale? Heller en realitetsorientering vil jeg kalle det