Nye analyser. Prises kun til Cash beholdning 140% til kursmÄl

Slettet bruker
MSEIS 02.07.2020 kl 08:27 8581

fra Arctic idag:

Magseis (Buy, NOK 4) – OBN contract award
During trading hours yesterday, MSEIS announced a new OBN contract from a repeat customer in the North Sea with execution during summer season 2021. Although duration and contract value is not disclosed, we have reason to believe the contract will be around 50 days. Assuming profitability in line with management guidance, contract value is USD 20m. Moreover, the contract positions MSEIS for subsequent work for the client post 2021. Despite reduced capex from E&Ps, production on existing fields key for clients. Hence, production seismic much better positioned than "blue ocean exploration" which we think is extremely weak currently. M.cap USD 40m, net cash USD 33m end Q1 i.e EV of USD 7m which is very conservative given a USD 170m backlog and 28.000 nodes.

Da markedet for noder er i bedring vil det komme enda flere meglerhus med analyser.
De vil si det samme selg PGS, KjĂžp MSEIS
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »
Slettet bruker
02.07.2020 kl 20:21 3783

Sitter du enda med Kodak aksjene og Kodak kamera, lÞper gatelangs med gÄstol for Ä finne en fotobutikk som kan fremkalle bildene dine, og som samtidig tar sjekk?
Ringer du til banken og skjeller de ut fordi de har sluttet med brevgiro?
Leter du enda i avisen etter teletorg tjenester?
PGS = Fortid
Mseis = Fremtid
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 20:22 3783

Hva du mÄtte mene om min alder er helt uvesentlig. Hold deg til saken
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 20:28 3765

Hva du mÄtte mene om min alder er helt uvesentlig. Hold deg til saken Dette er jo regelrett sjikane pÄ hÞyt plan. SkjÞnner at nedturen rÞyner pÄ.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
BOHICA
02.07.2020 kl 20:40 3746

Hahaha, du er virkelig hÄrsÄr. Er ingen nedtur for meg, bare opptur. ForeslÄr at du finner brillene og kommer deg tilbake til forumtrÄdene hos PGS. Her har du sÊrdeles lite fornuftig Ä komme med iallefall.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 21:16 3698

Ja, det er uhroverlig fÄ som faktisk kommer med noe faglig stoff, linker etc.. antakelig fordi mange her knapt vet hva de har investert i
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 21:35 3641

Da er alt normalt pÄ denne trÄden. det blir en spennende dag for Josefine i morgen. Kopimaskinen er vel allerede gjort klar.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 22:17 3589

Et annet nodeselskap stiger 20% over dammen
https://finance.yahoo.com/quote/SAEX?p=SAEX&.tsrc=fin-srch

I april:
Shares of SAExploration Holdings Inc. SAEX, +21.42% nearly tripled--up 176%--in active premarket trading Wednesday, after the oil field services company said it was awarded a new land seismic acquisition contract in Greece. Trading was 3.7 million shares, compared with the full-day average of about 153,000 shares. The company said the contract is valued at $27 million, and is expected to begin "as soon as practical" after travel restrictions resulting from the COVID-19 pandemic are lifted in Greece.

https://www.marketwatch.com/story/saexplorations-stock-nearly-triples-after-being-awarded-27-million-contract-in-greece-2020-04-22?siteid=yhoof2&yptr=yahoo


Nodeaksjer er potente
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Medalje_Ransel
02.07.2020 kl 22:48 3517

Driver disse med havbunnsnoder ogsÄ, eller opererer de kun innenfor landbasert nodeseismikk? Hvis ja pÄ det fÞrste: Har du noen formening om hvordan teknologien deres kan jamfÞres med Magseis' med tanke pÄ pris, undersÞkelseskvalitet et cetera?
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.07.2020 kl 00:07 3403

SAEXploration tar ogsÄ oppdrag pÄ havbunnen, men det blir med generiske Sercel noder eller innleid MANTA noder (Seabed Geo) , eller Z eller MASS noder fra Magseis. Det er kun Magseis og Seabed som har propritÊre noder meg bekjent. Resten av aktÞrene har sine egne hÄnteringssystemer, noen patentert, andre ikke.

Nodene skilles hovedsakelig pÄ vekt, batteritid/forbruk, opplÞsning, lagringskapasitet og kommunikasjon. Magseis sine noder har blant annet dobbelt sÄ lang brukstid som konkurrentene. Vekten er ogsÄ mye lavere. Nodene er en ting, men sÄ har du det patenterte robotiserte hÄndteringssystemet, spesielle luftkanoner, hastigheten pÄ deployment av noder som er vel sÄ viktig. Dette er komplekse systemer som mÄ ha hÞy oppetid og fungere smurt. Crewet mÄ i tillegg vÊre godt drillet, fordel med enkelt og brukervennlig system, mest mulig automatisert.

En enkel analogi kan kanskje vÊre elbiler. Ja, det er flere elbiler pÄ markedet, men Tesla er som oftest et hestehode foran pÄ teknologi og brukstid. Batteriene er bedre, motorene, softwaren, rekkevidden, hÄndtering (ladenettverk). Alt utviklet inhouse med Tesla-logo pÄ delene, det samme gjÞr Magseis.

Seabed Geo utfordret nodepatentet til Magseis og tapte. Magseis har annonsert at de kommer til Ă„ kreve erstatning for tapt arbeid. Seabed Geo fikk vel noe jobb i GoM, som Magseis vil kreve erstatning for. Saken er ikke endelig avgjort.

« Magseis Fairfield looks forward to continuing its patent infringement lawsuit against Seabed and recovering all available remedies for Seabed’s past and ongoing infringement of the ’268 Patent, including lost profits, a reasonable royalty, and an injunction against the MANTA system.»


Prisforskjeller mellom de ulike aktÞrene er vel en godt bevart hemnelighet. Det er ogsÄ vanskelig Ä sette noen prislapp, for det kommer helt an pÄ geologien og prosjektet. Alle prosjekt er unike.

Magseis Q1-20: Revenue of USD 53.3 million and gross margin of 23%

Man mÄ kunne si at en slik margin er helt innafor :)
Marginene vil Þke over tid, komponenter blir billigere. En SSD disk pÄ 500gb koster en tusenlapp i 2020 mot 5-6000 noen fÄ Är siden. Du ser tegningen?
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.07.2020 kl 00:34 3342

Arctic skriver at Magseis har 28.000 noder. Hvis man legger salget av noder til BGP til grunn, betyr det en cirkapris pÄ 6000 dollar per node, noe som skulle bli omtrent 170.000.000 dollar, eller cirka 1,6 milliarder kroner.

Nye noder produseres kontinuerlig og verdien av selskapet Þker i det stille. Verdien av selskapet Þker fordi det er et marked for kjÞp og salg av noder. XXL prises delvis etter for eksempel varebeholdning i forhold til etterspÞrsel, det samme gjÞr lakseselskaper. Hvor mange laks de har i mÊrene sine, gir en indikasjon pÄ inntjening ved slakt og salg.

Hvorfor nodene til Magseis er priset til next to nothing, er en gÄte for meg. Dette er hÄndfaste verdier pÄ et lager som det er kjÞpere i markedet for. Bare verdien av nodene er kurs 7kr med dagens antall aksjer. NÄ er det jo selvfÞlgelig kun noen fÄ tusen noder pÄ lager, de fleste er i arbeid, men dere ser tegningen. Hvis selskapet deles opp, gjelden trkkes fra og selges som en delebil, vil verdien per aksje, vÊre mye hÞyere enn kursen i dag
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
dno corelli
03.07.2020 kl 00:48 3312

Er vel fordi meglerhusene slakter all seismikk, hele fjĂžla er dĂžmt nord og ned..men de kommer opp igjen, bare Ă„ sitte Ă„ vente.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Medalje_Ransel
03.07.2020 kl 00:50 3306

Du har en imponerende kunnskap om dette feltet. Takk for at du deler!

Jeg forstÄr bare sÄpass, at kvalitetsseismikk å la Magseis', som vil gjÞre utvinningsgrad fra eksisterende felter stÞrre, vil ha en virkelig force majeur i et marked som dagens med moderate/ lave oljepriser. Er mer usikker pÄ hvordan de vil gjÞre det konkurransemessig i et marked med hÞyere oljepriser.

OgsÄ er det deilig at MSEIS er sÄ solide, og lite trolig med emisjoner, restruktureringer eller lignende!

MSEIS er ett av fire selskaper jeg for tida har troa pÄ kommer til Ä gÄ som en rakett nÄr de fÞrst lÞsner. Magseis er imidlertid dét av disse jeg antar kommer til Ä gjennomgÄ stÞrst prosentvis kursÞkning, og har pÄ fÞlelsen det er like fÞr det tar av nÄ. Uansett et spennende selskap Ä fÞlge med pÄ! Øker nok posten min i MSEIS ytterligere et par knepp framover (har forelÞpig bare en liten post. Er egentlig traust utbytteaksjefyr).
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
dno corelli
03.07.2020 kl 00:53 3298

Mseis har blitt handlet pÄ 70 Þre nettopp, den ligger langt over ifht de andre seismikkaksjene mtp marked. SÄ litt tÄlmodighet mÄ vi vel ha :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.07.2020 kl 01:09 3273

NÄr det gjelder hÞyere oljepriser og etterspÞrsel etter nodeseismikk, sÄ kommer det an pÄ adopsjonen av teknologien. NÄr oljeselskapene fÞrst har fÄtt smaken pÄ den beste bildekvaliteten til en pris de kan leve med, tror jeg de vil fortsette med det. Jeg tror de fleste vil fortsette med 4K skjerm istedenfor Ä gÄ tilbake til en gammel bilderÞr-TV, selv om det er billigere. Jeg tror oljeselskapene fÄr mange sure geologer, hvis de plutselig mÄ begynne Ä jobbe med dÄrligere bilder igjen.

Magseis har en strategi om Ă„ vĂŠre en tett integrert partner, vĂŠre med Ă„ designe surveys etc, ikke bare vĂŠre noen som mottar kommandoer, dette tror jeg vil hĂžste mange kontrakter uavhengig av oljeprisen. Det eneste problemet, er at oljeprisen ikke bĂžr vĂŠre for lav, slik at kundenes oljefelter er ulĂžnnsomme uansett hvor mye de prĂžver Ă„ optimalisere.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.07.2020 kl 01:09 3263

Du beviser igjen din kunnskap som ingen kan ta deg for.
Jeg sitter pÄ 130k for 1,51 og det er du som skal ha Êren for at jeg fattet interesse for denne.
Har tenkt som de fleste at seismikk er sĂžppel, men du overbeviste motsatt.
Jeg har planer om Ä sitte i 2-3 Är og se hva det blir til, gÄr det bra er det du som skal takkes.
GĂ„r det sĂžrover er det verken din eller Magseis sin feil, da er det markedet som har kollapset.

Å kritisere deg for din kunnskap blir som Ă„ kritisere Magnus Karlsen for sin kunnskap i sjakk uten Ă„ vite ett ttrekk selv.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Medalje_Ransel
03.07.2020 kl 01:13 3250

Hehe, tÄlmodighet er ikke noe problem. Det fÞles bare som en bonus med nÊrhet i tid mellom aksjekjÞp og kursoppgang. Tror imidlertid jeg aldri jeg har klart Ä treffe pÄ fÞrste forsÞk, sÄ vanligvis blir det til at jeg kjÞper meg inn i et selskap i flere omganger etterhvert som jeg innimellom fÄr flere midler tilgjengelig, ogsÄ snitter jeg opp eller ned alt ettersom kursen ligger pÄ de ulike tidspunktene.

Men jeg har fulgt med MSEIS en stund, og med tanke pÄ den siste tidas bÞrs- og twittermeldinger, synes jeg det er rart at kursen ligger sÄ lavt som den gjÞr. SÄ det er overhodet ikke det at jeg er utÄlmodig med tanke pÄ Þnsket kursoppgang. Egentlig tvert imot. HÄper Ä kunne komme inn ytterligere pÄ disse nivÄene fÞr raketten tar av, og krysser fingrene for at kursen holder seg lav litt til.

Var det ikke Warren Buffett som sa at "Aksjemarkedet er en ypperlig arena for Ä overfÞre kapital fra den utÄlmodige til den tÄlmodige", eller noe sÄnt? Jeg synes det er en fin og enkel aksjehandelsregel, som jeg forsÞker Ä leve etter. Har gitt greit resultat til nÄ. Kunne sikkert gjort det bedre med kortsiktige spekulasjoner og raske kjÞpe og salg, men det orker jeg fanden ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.07.2020 kl 01:28 3230

Det er lite likviditet i aksjen, det fÞrer ofte til feilprising. Emisjonen i februar var pÄ 3,40kr. Selv med nye kontrakter i mars og nÄ i juni, er vi fortsatt ikke tilbake der
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Medalje_Ransel
03.07.2020 kl 01:34 3219

Det hÞres forsÄvidt plausibelt ut. Godt poeng. Hmmmm... Jeg antar det vil vÊre et kostnadsspÞrsmÄl, men at i den bransjen skal det ekstremt store prisforskjeller til fÞr man velger en undersÞkelse av lavere kvalitet. I hvert fall om OBN- seismikk gir verdifull tilleggsinformasjon om berggrunn, havbunnsforhold, reservoirstÞrrelse et cetera. FÞler det er vanskelig Ä vurdere dette nÄ. Litt fordi framtiden er den mest utfordrende tiden Ä spÄ om, og litt fordi jeg kjenner melatoninnivÄet begynner bli faretruende.

MÄ kalle det en dag... Takk for en veldig stimulerende diskusjon! Sjelden kost med faktabaserte trÄder som denne pÄ dette forumet. Igjen: Takk for at du deler!
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tradinator
03.07.2020 kl 08:04 3064

Madsern kommer med mye interessant og er meget godt satt inn i seismikk. Jeg er overbest om at denne skal langt nordover, men om det tar litt tid kan sÄ vÊre. Selv tror jeg neste melding er like rundt hjÞrnet, samtidig som ny ledelse ogsÄ vil bidra positivt til Ä lÞfte kursen videre.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Makrobaronen
03.07.2020 kl 10:24 2887

Hadde vÊrt et godt signal hvis kursen stiger hele dagen og ender pÄ highest of the day. Det at den gÄr hÞyt og sÄ dabber helt pÄ slutten av dagen er usunt signal i mine Þyne.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
micke78
03.07.2020 kl 10:47 2846

Ingen tvekan om att det Àr inom segmentet ett av de mest vÀlmÄende bolagen, höga riktkurser, kontrakt, kostnadsnedskÀrningar, grym vÀrldledande teknik..konsolidering av oljepris (följdaktligen kommande investeringar), kommande kontrakt kommer ge utslag pÄ kursen, men lite som du sÀger--stiger brant pÄ hög omsÀttning, och faller hÄrt pÄ smÄposter, antingen manipuleras kursen Ä det grövsta, alternativt har inte tillrÀckligt mÄnga hittat hit!

Med det sagt, hoppas jag naturligtvis att FA ger utslag pÄ kursen inom kort, dÄ nedgÄngarna kommer i samband med nedgÄng i omsÀttning sÄ lÀgger jag ingen stor vikt vid det.
HÀromdagen toppade den pÄ 1,85 pÄ hög omsÀttning, och föll tbx 13% pÄ en tiondels utav omsÀttning som bar den till 1,85, ganska sÄ talande om vart det bÀr i detta fall, kommer stiga brant, och det fÄr i mitt tycke ta nÄn vecka extra:-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
arrii
03.07.2020 kl 11:09 2795

Jeg har lastet det jeg kan ha av Magseis aksjer, og satt konsensus for salg pÄ kr. 5,80 og konsensus for akkumulering pÄ kr. 1,24. Alt i mellom holder jeg meg i ro. Sjekker ikke lenger kurs time for time. Denne aksjen har vÊrt styrt av stÞrre krefter enn meg i lang tid, og jeg har tradet etter beste evne. NÄ er jeg bare long, i fÞrste omgang frem til Ärsskifte.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
BS
06.07.2020 kl 11:53 2502

Noen fyller pÄ sakte og rolig, er god tegn pÄ vider oppgang:) ????
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Odi.1
06.07.2020 kl 13:52 2372

short er nok litt i villrede dem ogsÄ... Ordre sÄ fyker det oppover pÄ ett blunk, motsatt, sÄ blir den i denne leia
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
micke78
06.07.2020 kl 14:11 2323

Tror pÄ ett trendbrott idag, handeln med dolda köporders ger mig hopp omen stÀngning pÄ Ätminstone dagshögsta,vore ett avgörande trendbrott, hoppas bara jag inte agerar kontraindikator nu...
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Makrobaronen
11.07.2020 kl 20:35 1996

Denne setningen synes jeg er veldig spennende. Tatt fra Edited Transcript of MSEIS.OL earnings conference call or presentation 12-May 2020. "I'm very pleased with the performance of the ZXPLR1 crew in the Gulf of Mexico in the first quarter. The crew operated very well. This continues to build our confidence that our people, technology and relentless focus on performance drives results. In addition, equipment lease and rentals continues to deliver good margins on lower risk revenue. The restructuring and reorganization we executed in Q4 will have its full effect during 2020". Gode marginer, lav risk. Og en forventning om full effekt av den omfattende restruktureringen selskapet har gÄtt igjennom. Hvis seismikk blir endel av fremtiden, noe jeg tror det gjÞr sÄ er magseis en av vinnerne pÄ Oslo bÞrs ut ifra dagens prising. Jeg sitter stille i bÄten til Magseis gir meg nok penger til en stÞrre bÄt ;). HÄper pÄ en fin sommer dette blir bra om en vil eller ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
pipelort
11.07.2020 kl 21:18 1955

Liker innstillingen 🙂 Er litt av samme oppfatning selv.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »