Photocure- Reprises nå som et vekstselskap! En viktig milepæl.

focuss
PHO 10.09.2018 kl 20:05 16913

Jeg tror vi kan notere 10 september 2018 som dagen det kan fastslås at Photocure har gjennomgått en forvandling fra å være et traust kjedelig selskap til å være etablert som et potent vekstselskap. Det er av avgjørende betydning for verdsetting av selskapet.

Det tyder på at i det minste deler av markedet har innsett at PHO står på trappene til sterk vekst i tiden fremover. Så skal markedet i tiden fremover bestemme seg for hvordan veksten vi bli og det vil bestemme prisingen av aksjene til Photocure. Da hadde det vært fint om markedet oppdaget at en helt marginal økning i markedsandel i USA rettferdiggjør en voldsom økning av aksjekurs, slik jeg har vist i en tidligere tråd her på forumet.

Uansett, Photocure må levere varene i form av god salgsvekst i kvartalene fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 10:46 6099

Dr.S
Det er ingen sammenheng mellom verdien av et selskap og hvilken prestisje det er knyttet til de forskjellige diagnoser. Verdier har derimot sammenheng med hvor mye penger det brukes på de alternative diagnoser og der er blærekreft blant de som de brukes mest på.

Ellers så er det riktig at i legekretser så oppleves det som mer prestisjefullt å arbeide med f.eks lungekreft og brystkreft enn med blærekreft og urologer har opplevet at blærekreft har blitt stemoderlig behandlet i forhold til andre krefttyper. Noen har tenkt at det kan skyldes at det stort sett dreier seg om eldre pasienter. Dette er noe bransjen har tatt tak i nå og det samme har FDA. Når BLC Cysview fikk Priority Review av FDA og refusjon fra Medicare med enda bedre refusjon fra jan 1-19 så viser det at initiativ fra bl.a BCAN virker. Som de sier , hadde det vært snakk om brystkreft så ville alle fått tilbud som BLC Cysview prompte.

Så i bunn og grunn Dr. S så var det et dårlig baisse forsøk eller forsøk på å få tilbake PHO aksjonærer til Nano. PHo aksjonærer ser ingen mening i at å må må ha to PHO selskap for å få børsverdien av Nano da det faktisk burde vært omvendt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 10:59 6010

Rockpus
Ikke bry deg om JosefK. Han sliter med å se forskjell på en god og en dårlig investering og har sittet i PHO siden 2011 , mens total indeksen har gått til himmels. Danmark 70% markedsandel, Norden 40 % med Sverige på vei oppover. Alt dette før fase 3 studiet og flexscope. Til JosefK sin orientering så er det logikk i å tro på 90% andel i USA, hvor Top US Cancer Doctors mener det bør bli 100%
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 11:03 5980

Men hvem trenger å tro på 90% markedsandel når kursen kan gå til 1900 med 20% markedsandel og null% markedsandel i screening/ first diagnostic.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 11:10 5940

Så får vi vel ta det som et godt tegn at PHO har inngått avtale med spesialselskap for pakking og transport av Cysview kits til USA. Tidligere så har de vel tatt det med seg i håndbagasjen på flyet :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
11.09.2018 kl 11:39 5827

focuss
"Så i bunn og grunn Dr. S så var det et dårlig baisse forsøk eller forsøk på å få tilbake PHO aksjonærer til Nano. PHo aksjonærer ser ingen mening i at å må må ha to PHO selskap for å få børsverdien av Nano da det faktisk burde vært omvendt."

Både i forhold til mine egne disposisjoner og andres så er jeg opptatt av at all relevant informasjon kommer på bordet, både om den måtte være positiv eller negativ. Du må gjerne se alt vedrørende PHO i et rosenrødt lys, og til en viss grad gjør jeg nok det til tider selv (særlig i NANO), men vi bør alltid ha evnen til å ta inn over oss alle fakta - betydelige eller mer bagatellmessige. Har alle mine PHO-aksjer i behold, og håper jeg beholder "formuen" jeg allerede har i gevinst, og at den gjerne må bli enda større.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
11.09.2018 kl 11:40 5817

Det gode med PHO er at selskapet er kommet til kommersialisering av produktet. Bak oss ligger utviklingen og usikkerheten om hvorvidt produktet ville bli godkjent av regulatoriske myndigheter, og bak oss ligger usikkerheten hvorvidt man ville få på plass refusjonsordninger, bak oss kampen om å overbevise behandlere og pasienter at BLCC er overlegen hvitt lys.
Den støreste utfordringen med å få utbredt BLCC er kapitalen til sykehusene/klinikkene. Dette er utstyr behandlerne og pasientene gjerne vil ha, men som koster å anskaffe. I henhold til Bellete ser man nå på løsninger med at klinikkene leier utstyret eller leaser det.

Det er således utrolig avslappende og behagelig å være PHO aksjonær. Man hører formelig hvordan pengebingen vokser dag for dag. Unner flere å oppleve samme følelsen. Jeg har tro på at flere av knuppene fra Radforsk miljøet vil komme til å slå ut i full blomst slik PHO nå gjør. Men det vil ta noe tid og det vil være en viss usikkerhet beheftet med det inntil man har fått FDA godkjenningen på plass, slik PHO har. Det er tross alt i kommersialiseringen de store pengene ligger.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 11:54 5770

En liten minianalyse av Nano vs PHO.

For Nano foreligger megleranalyse fra DNB med kurs mål 110. For PHO foreligger ingen megleranalyse fra noen av husene i Norge.
Til tross for det er PHO blant årets børsvinnere mens Nano er blant taperne.

PHO er et etablert vekstselskap med 21,5 millioner aksjer
Nano er et selskap i klinisk fase med langt frem til mål med 49 millioner aksjer

Dersom DNB sitt kursmål skulle slå til så er verdien av Nano 5400 millioner .
Dersom PHO skal ha tilsvarende verdi så vil kursen måtte bli 251 kroner per aksje.

Så mener jeg og antagelig også flere med meg at PHO burde nå ha minst dobbelt så stor verdi som Nano. Da må PHO aksjen opp i 502 kr per aksje.
Vil markedet klare å finne ut av dette? Virker som det er i gang.





Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
bateman
11.09.2018 kl 12:03 5707

Jeg tror dette begynner å gå opp for markedet Focuss, men underveis er det mange som skal av toget, og nye skal ta plass.
Ikke alle som er interessert i potensiell 500-1500% avkastning, men synes det er hyggelig å innkassere 10-30% avkastning på kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
JosefK
11.09.2018 kl 12:04 5700

"Du må ha et nokså underlig forhold til dine investeringer."

Tvert om. Jeg vil de skal lykkes. Men ikke på en falsk spekulasjonsboble. Og inntoget av lykkejegere gjør forumet uleselig.

Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
bateman
11.09.2018 kl 12:06 5686

''Og inntoget av lykkejegere gjør forumet uleselig.''

Du er vel en potensiell lykkejeger selv når du opptrer som spekulant.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Computum
11.09.2018 kl 12:15 5223

Det er facinerende utsikter du skisserer, focuss. Det som er gåtefullt for meg og andre er at ikke analytikere og store investorer ser ut til å bry seg.
PHO har vært en av årets vinnere på Oslo børs. Bare det har vel vekket oppmerksomhet skulle man tro. I tillegg har flere meglerhus hatt PHO "på blokka" tidligere og er således ikke ukjennt med selskapet og dets potensiale. Fond som skal maksimere sin avkastning for kundene og som har vært med PHO lenge, selger seg ned midt i reprisingingen som skjer. En viss balansering skal det selvfølgelig være i porteføljene til fondene, men de har også sine avkastningsforventninger som teller i dette bildet. Hvilke inngangskurser de har vet jeg ikke, men det er slett ikke sikkert de kjøpte nær bunn. Edison har hatt regelmessige oppdateringer på PHO, men står nå ved et kursmål som ligger mer enn 30% under dagens kurs.
Så hvorfor er det ikke noen som tar tak i caset PHO? Dnb, Dovre osv.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
stimar
11.09.2018 kl 12:19 5204

"falsk spekulasjonsboble" du mener altsaa at spekulasjonsboblen er falsk, det er jo straalende nytt for pho og dets eiere!
Naa har den stoerste aksjonaeren uttalt at oppgangen saa vidt har begynt, de har nok absolutt viten til aa fastlslaa at pho pr dags dato ikke er en boble.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
11.09.2018 kl 12:21 5193

Hvis ledelsen oppfattet potensialet til å være i nærheten av det focuss (og etter hvert ganske mange andre) skisserer, så skulle man jo tro at ledelsen (tross de opsjoner de måtte sitte på) ønsket seg en størst mulig andel av dette eventyret. Er det innsikten som gjør dem mer skeptiske, eller mangler de evnen til å ha visjoner? Jeg bare undrer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
bateman
11.09.2018 kl 12:21 5193

Hvor solgte fond ''som skal maksimere sin avkastning for kundene'' som du så fint formulerer det, Pcib til til 5 kroner da Computum?
Disse fondene skyr risiko, og er sågar kanskje fornøyd med 20-40% avkastning på kort tid. Fondene er ikke på børs for å tjene store penger, de skal bare slå en referanseindeks, så er de happy.

Etterhvert som kursen stiger vil bare flere og flere stikke innom Photocure-trådene for å melde sin bekymring. Ta det som et godt tegn, betyr bare at interessen er økende.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Sappish
11.09.2018 kl 12:23 5190

JosefK, tiltredes. Jeg gleder meg også stort over oppgangen, og sitter uanfektet med 7-sifret urealisert gevinst. Dessverre blir Pho-trådene nå dominert av unyanserte/useriøse innlegg med ensidig haussing og latterliggjøringer. Akkurat nå det derfor verdiløst for min del å bruke tid på å lese gjennom alle trådene og innleggene som råder.
Jeg skal heller ikke forstyrre jalla-festen med flere innlegg før vi er tilbake fra Q3-presentasjonen, og vi vet mer sikkert hva vi kan forholde oss til.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 12:28 5179

Computum
Ja det at ikke meglerhus er på banen er ikke til å forstå, men har noen teorier.

- PHO har vel i sitt tidligere liv som forskningselskap ikke vært så spennende å bruke ressurser på.
- Liten omsetning i aksjen så lite kurtasje inntekter å hente.
- Aldri emisjoner så heller ikke penger å hente der.
- Når så Cevira/Visonac ble lagt på is så var vel det dråpen som fikk det til å renne over i ett allerede fullt glass.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2018 kl 12:31 5163

Enig i at unødig haussing er en uting, men så langt har det ikke vært mye haussing å spore her på PHO trådene, mer en synliggjøring av hva fase pho er i og hva som kan bli konsekvensene for selskapet framover.
Det er jaggu verre å sitte her å lese disse kjedelige og negative innleggene hvor historien skal være dømmende og bestemmende for hva som har skjedd siste 3 måneder og hva som skal skje framover.
Flere av dere opptrer og skriver som dere slett ikke skulle være i besittelse av en eneste pho aksje.

Kos dere med denne mens dere klager over positive pho aksjonærer.

Og bit spesielt merke til denne"Hvis det ligger en fase med global kommersialisering foran selskapet, kan en verdsettelse på 1,4 milliarder kroner raskt vise seg å være latterlig lavt."


Høstens vinneraksje på Oslo Børs er til å bli svimmel av

Sjefsavgang og ett godt kvartalsresultat har gitt Photocure-aksjen en ny vår i høst. Taperaksjen har blitt børsrakett.

Av: Johann D. Sundberg

Publisert: 11.09.2018 Oppdatert: 11.09.2018









Kursdiagrammet til det farmasøytiske selskapet Photocure de siste par årene forteller om en taperaksje som plutselig har blitt en børsrakett. Etter et svakt fjorår, var utviklingen frem til i sommer ganske kjedelig. Men i juli eksploderte aksjen, som nå er årets nest beste aksje på Oslo Børs, med en avkastning på 132,9 prosent.

Først litt om Photocure. Selskapet ble etablert i 1997 av Radiumhospitalet. Basert på Radiumhospitalets forskning utvikler Photocure legemidler som gir bedre diagnose og behandling av pasienter med blærekreft. De mener deres teknologi, som enkelt forklart får kreftceller til å lyse rødt, fører til bedre behandling av blærekreftpasienter.

Radiumhospitalets forskningsstiftelse er fortsatt aksjonær med en eierandel på 3,21 prosent. Den største aksjonæren er imidlertid den Monaco-baserte investoren Alexander Hansson, med en eierandel på vel 10 prosent.


Les også:
Så nær er norske legemiddelselskaper nye milepæler
Så hva skjedde egentlig i sommer? Hansson hadde vært åpent kritisk til toppsjefen Kjetil Hestdal i lengre tid, og investoren fikk viljen sin. I slutten av juni kom meldingen om at Hestdal gikk av og ble midlertidig erstattet av finansdirektør Erik Dahl. I begrunnelsen ble det blant annet pekt på at selskapet var i ferd med å gå inn i en ny vekstfase med fokus på global kommersiell utvikling.

Så kom regnskapet for andre kvartal som, justert for engangseffekter, åpenbart imponerte investorene. Men ikke desto mindre var nettoresultatet for første halvår et underskudd på 20 millioner kroner. Det var muligens rapportene om sterk omsetningsvekst i USA og lansering av hovedproduktet Cysview i nye markeder, som lokket investorene. Det er også inngått en distribusjonsavtale med Combat Medical.

Siden har aksjen mer enn doblet seg, fra vel 30 kroner før sjefsavgangen til en sluttkurs på 63,50 kroner mandag denne uken. Det verdsetter selskapet hele selskapet til i underkant av 1,4 milliarder kroner.


Les også:
Norsk kreftmedisin nådde målet i studie: Finner kreften ved hjelp av lys – nå skal de innta USA for fullt
Hvis det ligger en fase med global kommersialisering foran selskapet, kan en verdsettelse på 1,4 milliarder kroner raskt vise seg å være latterlig lavt.

Men på en annen side. Innbakt i dagens aksjekurs ligger det allerede forventninger om en betydelig vekst i tiden som kommer. Bare se på regnskapet for første halvår. Det viste totale inntekter på 87,2 millioner kroner, og et netto underskudd på 20 millioner. Kontantstrømmen fra driften var negativ.

Photocure må altså vokse ganske mye og ganske raskt for å forsvare verdsettelsen i aksjemarkedet. Og etter den voldsomme kursoppgangen siden i sommer, må det friste for en del av aksjonærene som har vært med en stund å ta litt gevinst snart.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
bateman
11.09.2018 kl 12:31 5167

Man kan stille seg spørsmålet om hvorfor man skal handle aksjer i det hele tatt? Er ikke aksjer korrekt priset til en hver tid? Markedet har jo alltid rett!
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 12:33 5165

Sappish skrev:
"Dessverre blir Pho-trådene nå dominert av unyanserte/useriøse innlegg med ensidig haussing og latterliggjøringer."

Jeg synes du får PHO trådene til å høres ut som en Nano tråd. Så galt kan det vel ikke være?
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Computum
11.09.2018 kl 12:33 5158

Det er ikke riktig, bateman. Det er en konkurranse om å tiltrekke seg kunder og de vurderes og rangeres av finanshusene. At de ikke alltid er heldig med sine disposisjoner er nok så. Risikoprofilene varierer fra fond til fond. Nano ble tatt inn i Netfondsporteføljen og har foreløpig gitt kraftig negativ avkastning. Hvorfor tok ikke Berntsen heller inn PHO?
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 14:07 5018

Hvor stor markedsandel i USA trenger BLC Cysview for at PHO skal selge Cysview for 1 milliard. Jo da trenger de fattige 6,7 %. Det må de da klare. Dersom vi rå konservativt sier at halvparten går til å dekke kostnader så sitter de igjen med 500 mill. P/E=20 gir aksjekurs 465. Det er vel i nærheten av det aksjen bør legge seg når vi får noen vekst bekreftelser.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
rockpus
11.09.2018 kl 14:42 4967

JosefK

" Jeg vil de skal lykkes. Men ikke på en falsk spekulasjonsboble."

Når man vurderer framtidspotensialet til et selskap , inkluderer det alltid et element av spekulasjon. Dette fordi ingen kan vite eksakt. Eksemplene som spesielt focuss har presentert, viser at kun en beskjeden prosentandel i USA er nok til å få grunnlag til flerdobling i kursen fra dagens nivå. I stedet for bare å komme med sure oppgulp, hadde det vært mye lettere å tatt deg seriøst om du kunne vist egne beregninger på hvorfor du mener at selv få prosenter av markedet skal være urealistisk. Med den posisjon som PHO nå har skaffet seg, synes i alle fall jeg personlig det er langt vanskeligere å tro på svak vekst enn en vekst tilsvarende det mange drømmer om her på forumet.
"Lykkejegerne" er en naturlig konsekvens av en aksje som stiger fort og voldsomt. Det må vi vel klare å leve med?

Ser at din andre hovedsatsing er NEL. Etter mitt syn er det få selskaper som genererer mer grunnlag for spekulasjon enn nettopp NEL.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
11.09.2018 kl 14:58 4936

Enig med Dr Stockman.
Ledelsen i Pho hørtes meget skeptisk ut
når det ble antydet akselererende vekst,
større globalt fotavtrykk og enormt markedspotensiale.
Belette var spesielt skeptisk til hvordan dette var i ferd med å utvikle seg.

Hvis en må vente til Q3 for å forstå hvilken vei dette går, bør en ta en ny grundig titt på Q2 presentasjonen. Forstår en da fremdeles ikke hvilken vei dette går, har man sannsynligvis manglende forståelse for enkle begreper.
Hvorfor gikk ikke flere fond inn i PHO på 22
hvis de besitter slik allvitende kunnskap som det later til at noen tror.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 15:13 4906

Mental Menia
Når Bellete forklarer at de allerede har en markedsandel på 20-30% i Baltimore Washington område så er det ikke rart folk blir bekymret. Spesielt når man trenger kun markedsandel i USA på hele 6,7% for å forsvare en kurs på minst 465 kr/aksje. Selv synes jeg det må være en grei målsetting for 2019 allerede.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
11.09.2018 kl 15:15 4906

MM
;-)) Ikke uenig med deg. Det er ikke tungetale Bellete bedriver og det burde være forståelig selv uten tolk, forutsatt at man behersker en smule engelsk.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
11.09.2018 kl 16:10 4799

Focuss
På meg virker det som om den store hop ikke helt får seg til å tro det Bellete uttalte. Han sa jo også at selv om kun to flexiscope var levert i Q2 så uttrykte han at «we are very bullish on the pipeline we have developed to date.»

Det store spørsmålet for Q3 er om selskapet evner å levere tall som tyder på en akselererende vekst av antall scope. For om så skjer er det enda større grunn til å tro at gjennombruddet er et faktum og at veksten vil fortsette å vokse i kvartalene som kommer. Og da vet vi at inntektene også kommer til PHO.

Kurs tett opp mot kr 500,- i løpet av 2019? Det hadde ikke vært meg imot og forutsatt at selskapet evner å overbevise markedet om at veksten fortsetter utover i 2019, da tror jeg alt er mulig. Det er nok bare å holde på hatten!
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
bravi
11.09.2018 kl 16:10 4798

Virker ikke som Pho er noe vekstselskap. Ser ut som kursen møter veggen litt over 60 kr. Så litt på Pcib, den møtte også veggen litt over 60 kr og det er i allefall ikke noe vekstselskap, snarere tvert imot.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
11.09.2018 kl 16:15 4783

Bra analyse Bravi.
Jeg synes også 40% på en måned og 175% på et år er altfor dårlig til å være et vekstselskap. Nå har den vært flere timer på 60-tallet.
For oss gutta (Korsar, HrDuck, Kappa m.fl) er alt under 1000% pr mnd rene sinker.
Alle burde bli rike. Det er bare å kjøpe på bunn og selge på topp hver dag, sånn som Korsar gjør. Skjønner dere ikke det ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2018 kl 16:16 4778

Det hersker vel ingen tvil hos noen om at Warren Buffet er en brukbar aksjespekulant.
Han har laget en lang rekke ordtak for aksjemarkedet, og alle har hatt stor gyldighet.

Et av de som er mye brukt av WB er:

"Bashers never bash a bad stock".

Det er jo også åpenbart for de fleste at det ikke har noen hensikt å baisse en antatt dårlig aksje.

Å spekulere i aksjemarkedet koker når alt kommer til alt ned til spennet mellom grådighet og redsel.
Vi må alle ha penger for å kjøpe vårt daglig brød og litt til, og da er det kanskje naturlig at enkelte ikke bryr seg om edle metoder, men følger sin egen agenda uansett følger.

Personlig har jeg kikket litt til og fra på Photocure i hvert fall 10 år, og fant nå endelig tiden moden, for ikke å si overmoden for å gå inn ved inngangen til sommeren 2018.

Hvis jeg regnes som en hausser i denne sammenheng, så er i hvert fall det jeg skriver bare min oppriktige mening om caset, og ingen agenda utover det.

Jeg er enig i det som ble skrevet over her, at det vil komme flere baissere på banen etter hvert som PHO-aksjen stiger.
Det er en naturlig del av dette spillet, og markedet kunne antagelig ikke fungert slik det gjør uten baissere, haussere, tradere, kortsiktige, langsiktige og shortere.

Lykke til alle sammen


Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
bravi
11.09.2018 kl 16:35 4719

Ha..ha..ha
Ja, lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 16:40 4695

LM
Den store Hop har neppe engang hørt om Bellete og langt mindre giddet å følge med på en kvartals presentasjon for Photocure. Med den utviklingen som har vært siden Q2 så vil det vil være langt flere som viser interesse ved Q3. Er det noe å lure på om gjennombruddet i USA er et faktum da?
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
bateman
11.09.2018 kl 16:57 4646

Bravi er sjefen!
Han skal jo kjøpe aksjer i Pcib til under 30 kroner!;)

Klovn....
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
11.09.2018 kl 17:13 4606

Mental Mania
"Enig med Dr Stockman.
Ledelsen i Pho hørtes meget skeptisk ut
når det ble antydet akselererende vekst,
større globalt fotavtrykk og enormt markedspotensiale."

Hyggelig at vi er enige. Kan være ledelsens skepsis som forhindrer ledelsen i å kjøpe aksjer med begge hender. Tross ledelsens skepsis velger jeg å avvente salg. Kanskje blir ledelsen mindre skeptisk etter hvert som aksjen stiger. Bellete gjorde ihvertfall et solid inntrykk, og burde overbevise selv Bellete om at det kanskje ikke er bortkastede penger å kjøpe noen aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Sydney
11.09.2018 kl 17:20 4578

6,76 %andel for ett salg på 1 milliard. Photo satser på de største sykehusene som har en andel på 40%, de tar 20% allerede i Baltimore. Om vi legger til grunn den samme andel i de andre tips 25 sykehusene så tilsvarer vel det rundt 8%totalt?

Så at det skal være overkommelig ganske kjappt er overkommelig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
rockpus
11.09.2018 kl 17:21 4845

dr.Stockman

Tror du ikke innlegget til Mental Mania var litt ironisk ment..? ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:09 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
11.09.2018 kl 17:33 4819

Han svarte vel bare ironisk tilbake.
Ledelsen har opsjoner i bøtter og spann.
Selvfølgelig vil disse bli innløst etterhvert.
Redigert 21.01.2021 kl 01:09 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
11.09.2018 kl 17:45 4771

Sannheten er vel at aksjekursen i Photocure burde vært ekstremt mye høyere enn i dag. Tror at når en ser tilbake om noen år vil inngang rundt dagens kurser betegnes som gavepakke. Da regner jeg med den har gått minst 10 gangeren fra det den omsettes for i dag. I tillegg vil utbyttene da ha begynnt å bli betydelige.
Dette under forutsetning av at selskapet ikke er kjøpt opp. The sky is the limit. Selv laster jeg fremdeles opp får det som jeg klarer å få tilgjengelig. Selvfølgelig hyggelig å få 20-30 gangeren på noen år, men 10-15 gangeren er heller ikke å forakte. Fins ikke 1 aksje på børsen i Norge som er i nærheten av å matche Photocure sitt potensiale. Denne kan fort bli børvinner i årevis fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 01:09 Du må logge inn for å svare
Sydney
11.09.2018 kl 17:49 4755

Jeg liker scenarioet til focuss. Det virker overkommelig. 6,75% av markedet i 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 01:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2018 kl 17:53 4732

focuss vet hva han snakker om.
Flere som har brent seg på ikke å følge hans anbefalinger her.
Redigert 21.01.2021 kl 01:09 Du må logge inn for å svare
bravi
11.09.2018 kl 18:34 4631

Ja focuss har så langt fått mye rett, ingen tvil om det. Så har vi noen selvutnevnte besservissere her som selv mener at de vet mye selv om de har vært i papiret bare noen uker etter at de har solgt seg ut av andre biotek selskaper og puttet pengene i Pho. Merkelig hvor raskt enkelte blir eksperter her på forumet når de går inn i en ny aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 01:09 Du må logge inn for å svare