SoftOX
Mange tror SoftOx driver med hånd desinfisering. Ja de har det også, men det er ikke det som er hovedfokus deres .
Denne artikkel oppsummerer godt hva de driver med. Alt han snakker om her har de kommet lenger med. Fått patent på Teknologien i US blant annet.
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2019/10/09/7459752/softox-jakter-50-millioner-kroner-for-a-revolusjonere-sarbehandling
Denne artikkel oppsummerer godt hva de driver med. Alt han snakker om her har de kommet lenger med. Fått patent på Teknologien i US blant annet.
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2019/10/09/7459752/softox-jakter-50-millioner-kroner-for-a-revolusjonere-sarbehandling
Redigert 21.01.2021 kl 08:53
Du må logge inn for å svare
Hefner
09.07.2020 kl 17:43
3864
Kunne ikke vært mer enig. Et norsk Novo Nordisk hadde vært en drøm. Påroper meg på ingen måte å være en ekspert på farma generelt og spesielt ikke den norske. Jeg observerer bare det åpenbare, at det er mye volatile emisjonsmaskiner med enormt potensiale, noe som tiltrekker seg tradere.
Vet ikke hvem denne SomSa er, men er enig i at man ikke skal dømme alle, med mindre man har en veldig god innsikt i feltet (noe som er nesten umulig gitt kompleksiteten i bransjen). Jeg har ingen dyp innsikt i hva Ultimavacs, PCIB eller BergenBio driver med, men man ser jo det åpenbare.
Vet ikke hvem denne SomSa er, men er enig i at man ikke skal dømme alle, med mindre man har en veldig god innsikt i feltet (noe som er nesten umulig gitt kompleksiteten i bransjen). Jeg har ingen dyp innsikt i hva Ultimavacs, PCIB eller BergenBio driver med, men man ser jo det åpenbare.
Redigert 21.01.2021 kl 05:25
Problemet med mini-pharma er det samme som for små oljeselskaper. Det er dyrt å finne opp medisiner/finne olje, en bommert og man er konk.
Det er en grunn til at det heter "big-pharma" og at oljeselskaper er gigantiske.
Det er en grunn til at det heter "big-pharma" og at oljeselskaper er gigantiske.
Jarken
10.07.2020 kl 09:30
3522
Leter etter bunnen her. Er den nådd?
Det tekniske viser vel selg, men kursen har vert stabil rundt 52kr i noen dager nå.
Hvordan ser dere potensielle triggere fremover?
Oppskalering av flere produksjonslinjer kan komme snart, men den gir lite utslag på kursen, tror jeg. Salget var elendig i Q2, de nye linjene hjelper ikke på salget.
Potensielt 2mill USD fra statene kan gi et løft. Men tar folk det for god fisk at de faktisk får disse pengene? Begrepet due diligence er åpent for tolkning.
Eventuelt nye distribusjonspartnere.
EU-godkjenning (som kan ta en evighet)
HINAS til høsten
Oppdatering på salg (kommer det før Q3?)
Oppdatering på studier - inhalasjon og sårbehandling. Jeg tror de som venter på suksess innen inhalasjon må være meget long. Sårbehandling på dyr er utsatt pga covid. Vet noen hvor lenge?
Slik jeg ser det er det ingen rasjonell grunn til at den skal gå opp med det første, sett bort fra FOMO og psykologi i aksjemarkedet generelt.
Det tekniske viser vel selg, men kursen har vert stabil rundt 52kr i noen dager nå.
Hvordan ser dere potensielle triggere fremover?
Oppskalering av flere produksjonslinjer kan komme snart, men den gir lite utslag på kursen, tror jeg. Salget var elendig i Q2, de nye linjene hjelper ikke på salget.
Potensielt 2mill USD fra statene kan gi et løft. Men tar folk det for god fisk at de faktisk får disse pengene? Begrepet due diligence er åpent for tolkning.
Eventuelt nye distribusjonspartnere.
EU-godkjenning (som kan ta en evighet)
HINAS til høsten
Oppdatering på salg (kommer det før Q3?)
Oppdatering på studier - inhalasjon og sårbehandling. Jeg tror de som venter på suksess innen inhalasjon må være meget long. Sårbehandling på dyr er utsatt pga covid. Vet noen hvor lenge?
Slik jeg ser det er det ingen rasjonell grunn til at den skal gå opp med det første, sett bort fra FOMO og psykologi i aksjemarkedet generelt.
Stansikala
10.07.2020 kl 10:01
3445
Gå kontant eller parker sin investering i bla. Softox virker nu som en fornuftig løsning. Den ene børs efter den anden har slået daglige recorder, der nu ser ud til at være slut og vil nu se daglige fald i en rum tid, hvilket ikke kan komme bag på nogen at ville ske på et tidspunkt....... Har nu solgt alt, undtagen Softox og planen herfra er at samle yderligere op gradvis, sålænge der ingen sælgere er under dagens kurs.. En lille positiv melding og vi ser et løft på 10-20 %...... og derfra en yderligere ventende melding som med garanti kommer.
vikingo
10.07.2020 kl 10:11
3413
En god grunn til at den skal opp er at det var en kraftig overreaksjon at den har falt til 50kr. Ingen av topp50 har solgt, hovedsaklig små nordnet kunder (som kjøpte kun pga 1q tall, med belånte midler? )
Selskapet er i bedre posisjon enn det noensinne har vært, og den vil gå enda mer når triggerne kommer utover høsten.
Selskapet er i bedre posisjon enn det noensinne har vært, og den vil gå enda mer når triggerne kommer utover høsten.
Jarken
10.07.2020 kl 10:14
3402
Jeg solgte meg ut midtveis i webcasten og tok en liten gevinst.
Har troen på softox langsiktig, men når jeg først sitter med cash ser jeg ikke poenget i å bli med på en eventuell ny nedtur til. Vil ha billigst mulig når jeg først er ute.
Spørsmålet er hvilke triggere som løfter kursen, for jeg tror at vi må vente en stund på de som faktisk gir den 10-20% løft. Sett bort fra EU-godkjenningen som plutselig kan komme, men det er blitt sagt i x antall mnd nå.
Har troen på softox langsiktig, men når jeg først sitter med cash ser jeg ikke poenget i å bli med på en eventuell ny nedtur til. Vil ha billigst mulig når jeg først er ute.
Spørsmålet er hvilke triggere som løfter kursen, for jeg tror at vi må vente en stund på de som faktisk gir den 10-20% løft. Sett bort fra EU-godkjenningen som plutselig kan komme, men det er blitt sagt i x antall mnd nå.
ToffeeMan
10.07.2020 kl 10:30
3349
Vi må ikke glemme at SoftOx annonserte distribusjonsavtalen med ikke ubetydelige Bonaventura Scandza så sent som i juni. Når dette kommer skikkelig i gang så kommer positive salgstall! Vil også tro at VESO får fart på salget når markedet blir kjent med produktene.
Jarken
10.07.2020 kl 10:34
3332
Sant nok.
Men vet du hvilken risikoprofil de på topp 50 har, når de kjøpte seg inn, hvor lenge de skal sitte etc?
Jeg forstår ikke helt hvorfor alle antar at småaksjonærer kjøper med belånte midler, jeg håper for guds skyld det er minoriteten!
Selv er jeg en av de små nordnet-kundene som solgte før kursen ble delt i to. Da kursen falt i juni valgte jeg å sitte, for slik jeg ser det var droppet ubegrunnet. 5 mill i omsetning i Q2 var lite i forhold til majoriteten forventet og jeg så ikke noe poeng i å bli med ned. Nå får jeg noen hundretalls aksjer gratis om jeg kjøper meg inn igjen.
Jeg tror også det kommer mye positivt til høsten. Spørsmålet er om man skal vente til dess, eller om bunnen er nådd nå. Det vet jo ingen, men verdt å reflektere rundt :)
Men vet du hvilken risikoprofil de på topp 50 har, når de kjøpte seg inn, hvor lenge de skal sitte etc?
Jeg forstår ikke helt hvorfor alle antar at småaksjonærer kjøper med belånte midler, jeg håper for guds skyld det er minoriteten!
Selv er jeg en av de små nordnet-kundene som solgte før kursen ble delt i to. Da kursen falt i juni valgte jeg å sitte, for slik jeg ser det var droppet ubegrunnet. 5 mill i omsetning i Q2 var lite i forhold til majoriteten forventet og jeg så ikke noe poeng i å bli med ned. Nå får jeg noen hundretalls aksjer gratis om jeg kjøper meg inn igjen.
Jeg tror også det kommer mye positivt til høsten. Spørsmålet er om man skal vente til dess, eller om bunnen er nådd nå. Det vet jo ingen, men verdt å reflektere rundt :)
Jarken
10.07.2020 kl 10:35
3327
Får vi oppdatering på salg før fremleggelse av Q3? Som er til høsten.
bj111
10.07.2020 kl 10:42
3298
Det tviler jeg på at vi får.
May-Liss
10.07.2020 kl 10:48
3279
Hvorfor rapporterer selskapet kvartalsresultatene så seint?
Siste dag i påfølgende kvartal forstår jeg ikke logikken i.
Siste dag i påfølgende kvartal forstår jeg ikke logikken i.
Stansikala
10.07.2020 kl 10:53
3261
Med en lille positiv melding mener jeg kunne være: Omkonstruering i ledelsen, genoptagning af dyr helse projektet, hvilket vil ske, yderligere partnere i form af salg, endnu en produktions linie klar til salg som ledelsen klart tror på kommer..... Salg der i lande der endnu ikke er afhængig af EU godkending .... selve EU godkending vil være en Grande melding, der nu ligger til godkending i de enkelte lande (max 3 mdr.) for ikke at nævne inhalator test.
Sårbehandling der har begrænset konkurrence, er jo der vi snakker Softox. .
Sårbehandling der har begrænset konkurrence, er jo der vi snakker Softox. .
Struts
10.07.2020 kl 11:00
3245
Det er vel et lite firma (12 ansatte?) som konsentrerer seg om hovedkjernen; produktene. Og å følge opp ordrer. Rapporter kommer nok i andre rekke. Hadde vært nesten trist dersom firmaet ikke gjorde annet enn å produsere reklame for egen fortreffelighet.
Stansikala
10.07.2020 kl 11:02
3237
Da Microsoft begyndte at sælge computere og programmer var de 5 ansatte....
Struts
10.07.2020 kl 11:04
3228
Hehe, vi får håpe historien repeterer seg!
Jarken
10.07.2020 kl 11:15
3188
Ja, mange triggere der.
Men jeg er redd noen av de har liten betydning for kursen. Feks økt produksjonskapasitet. Dette pga dårlig salg i Q2.
Andre triggere må vi vente på, uvisst hvor lenge. Dyrehelse utsatt pga corona. Hvor lenge? Til etter corona? Hvor lenge varer corona?
Apropos topp 50: er det like plausibelt å spørre om hvorfor de ikke kjøper mer nå som kursen er halvert, som at det er betryggende at de ikke selger?
Jeg fremstår sikkert halvveis som baiser nå, det er ikke meningen! Har tro på sikt, føler meg bare frem på om jeg skal sitte inne eller ut ila sommeren :)
Men jeg er redd noen av de har liten betydning for kursen. Feks økt produksjonskapasitet. Dette pga dårlig salg i Q2.
Andre triggere må vi vente på, uvisst hvor lenge. Dyrehelse utsatt pga corona. Hvor lenge? Til etter corona? Hvor lenge varer corona?
Apropos topp 50: er det like plausibelt å spørre om hvorfor de ikke kjøper mer nå som kursen er halvert, som at det er betryggende at de ikke selger?
Jeg fremstår sikkert halvveis som baiser nå, det er ikke meningen! Har tro på sikt, føler meg bare frem på om jeg skal sitte inne eller ut ila sommeren :)
bj111
10.07.2020 kl 11:24
3150
Jeg tror du har rett i din analyse. Det som var triggere har fått redusert betydning etter Q fremleggelsen. Økt produksjon vil neppe bety noe som helst for kursen.
Dyrehelse er utsatt antydet 1 år kanskje mer. Høsten 2021 ble nevnt.
På sikt er det gode muligheter men det må nok fremlegges salgstall med inntekter som er betydelig bedre enn det vi har fått så langt. Spørs om man ikke kan kjøpe denne til samme kurs eller lavere i løpet av sommeren. Interessen er laber.
En veldig positiv melding om f.eks produksjonsøkning vil fort kunne tolkes dithen at det er for å løfte kursen så en viss insider kan komme seg ut.
Ørkenvandring på 50 tallet er vel det vi kan se frem imot her ser det ut til.
Dyrehelse er utsatt antydet 1 år kanskje mer. Høsten 2021 ble nevnt.
På sikt er det gode muligheter men det må nok fremlegges salgstall med inntekter som er betydelig bedre enn det vi har fått så langt. Spørs om man ikke kan kjøpe denne til samme kurs eller lavere i løpet av sommeren. Interessen er laber.
En veldig positiv melding om f.eks produksjonsøkning vil fort kunne tolkes dithen at det er for å løfte kursen så en viss insider kan komme seg ut.
Ørkenvandring på 50 tallet er vel det vi kan se frem imot her ser det ut til.
John8
10.07.2020 kl 11:47
3101
Historien til Jarken har mange paralleller til min historie.
Virker som CEO Almås enten ikke kan, eller vil, innse at hans meldinger om økning av produksjonskapasitet fra 5.000 til 45.000 enheter begrunnnet - feilaktig - i markedets økte etterspørsel, kraftig har redusert tilliten til informasjonen som kommer fra selskapet. At han istedet i siste børsmelding prøvde å skjule at han har gitt misvisende og feilaktig info, forsterket min mistillit.
Tror dessverre vi skal ned på 40-tallet. Som Jarken, kan jeg vanskelig se at det haster å komme seg inn igjen.
Virker som CEO Almås enten ikke kan, eller vil, innse at hans meldinger om økning av produksjonskapasitet fra 5.000 til 45.000 enheter begrunnnet - feilaktig - i markedets økte etterspørsel, kraftig har redusert tilliten til informasjonen som kommer fra selskapet. At han istedet i siste børsmelding prøvde å skjule at han har gitt misvisende og feilaktig info, forsterket min mistillit.
Tror dessverre vi skal ned på 40-tallet. Som Jarken, kan jeg vanskelig se at det haster å komme seg inn igjen.
He1234
10.07.2020 kl 11:55
3079
Opptil 45 000. Opptil står det...
bj111
10.07.2020 kl 11:58
3070
Lempet ut resten i dag. Går i Natto med pengene da de kommer med tall til uka og det ser ut som det er i ferd med å løsne der. Får se på denne til høsten igjen. Har ikke tillit til Almås og kommer det postivt nytt så tenker jeg det fort kan følges av et innsidesalg. Lukter for mye Bionor av dette.
Lukke til dere som sitter videre.
Lukke til dere som sitter videre.
Pojohansson
10.07.2020 kl 12:11
2799
Glöm 40 tallet, den nedre gens ligger ved 50. Finns ikke noen anledning for de som sitter på Askjer idag att selge under 50, ev noen SL som går av på 50.
Jag tror vi har sett bunn, nu ligger den runt 52-54 fram til etter ferie deretter en stadig stigning.
Den største trigger er om de får beviljat 2M USD av amerikanske staten for vidare Utvikling.
Hvis ja, kommer enligt mig markedet tolke en sådan melding som att amerikanske myndigheter tror på produktet (sårbehandlingen, inte overflatedesinfeksjon).
Då ser vi snabbt att de bikker 60-tallet, kanskje mer.
SoftOX som nu er verdt runt 400 MNOK får ved godkjennelse av amerikanske myndigheter 2M USD En uberoende bekreftelse På deres mulighet å selge sårbehandlingsprodukter for en marked verd 20 miljarder NOK.
En mer spännande er forskningen i KBH som satts igang på inhalation av samme lekemiddel (som bl.a. dreper coronavirus). Det ligger ett tag framåt i tid givetvis, men lyckas den processen så finnes ikke SoftOX mye lengere då blir kjøpt opp. Ingenting som påverkar kurs i nära framtid men veldig spennende.
Sen håller folk på å tjatar om SafeDes når de er ett biprodukt, som iof også kan bli success. Men Mange som ikke förstått vad SoftOX Key Product er for noe det ser man på kommentarerna.
Jag tror vi har sett bunn, nu ligger den runt 52-54 fram til etter ferie deretter en stadig stigning.
Den største trigger er om de får beviljat 2M USD av amerikanske staten for vidare Utvikling.
Hvis ja, kommer enligt mig markedet tolke en sådan melding som att amerikanske myndigheter tror på produktet (sårbehandlingen, inte overflatedesinfeksjon).
Då ser vi snabbt att de bikker 60-tallet, kanskje mer.
SoftOX som nu er verdt runt 400 MNOK får ved godkjennelse av amerikanske myndigheter 2M USD En uberoende bekreftelse På deres mulighet å selge sårbehandlingsprodukter for en marked verd 20 miljarder NOK.
En mer spännande er forskningen i KBH som satts igang på inhalation av samme lekemiddel (som bl.a. dreper coronavirus). Det ligger ett tag framåt i tid givetvis, men lyckas den processen så finnes ikke SoftOX mye lengere då blir kjøpt opp. Ingenting som påverkar kurs i nära framtid men veldig spennende.
Sen håller folk på å tjatar om SafeDes når de er ett biprodukt, som iof også kan bli success. Men Mange som ikke förstått vad SoftOX Key Product er for noe det ser man på kommentarerna.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15
Jarken
10.07.2020 kl 12:15
2785
Det er trist.
Tror det er svært mange som forventet mer salg, inkludert meg selv. Jeg så i hvert fall for meg at første linje gikk for fullt og at caset for min del ble svært de-risket ifht at salgene kunne forsvare en kurs rundt der jeg kjøpte meg inn.
Når det er sagt, har jeg lest litt igjennom presentasjoner og ser at ting ble tolket i beste mening. Det blir tydeligere for meg i alle fall at hånddesinfeksjonsbiten sikter seg mer inn mot spesifikke nisjer (eksem, steder hvor alkohol ikke kan benyttes). Her kan man være enig eller ikke. Det gjør dog ikke caset mindre spennende :)
Tror det er svært mange som forventet mer salg, inkludert meg selv. Jeg så i hvert fall for meg at første linje gikk for fullt og at caset for min del ble svært de-risket ifht at salgene kunne forsvare en kurs rundt der jeg kjøpte meg inn.
Når det er sagt, har jeg lest litt igjennom presentasjoner og ser at ting ble tolket i beste mening. Det blir tydeligere for meg i alle fall at hånddesinfeksjonsbiten sikter seg mer inn mot spesifikke nisjer (eksem, steder hvor alkohol ikke kan benyttes). Her kan man være enig eller ikke. Det gjør dog ikke caset mindre spennende :)
Ja jeg hadde tidligere ett spørsmål om hvor alle de 45000 flaskene ble solgt ?
Men det er ikke det som avgjør fremtiden til Softox, her tør jeg ikke selge meg ut
Så får vi se hvordan det går for oss langsiktige, ?
Men det er ikke det som avgjør fremtiden til Softox, her tør jeg ikke selge meg ut
Så får vi se hvordan det går for oss langsiktige, ?
Springer
10.07.2020 kl 12:45
2704
Her legger man ut en relativt stor salgspost på 54, så soper man sakte opp alt som hives ut under.
Jarken
10.07.2020 kl 12:50
2687
45.000 daglige salg var mer enn jeg håpte på.
Men det er vel opplagt hvor man trodde det ble solgt - bhg, skole, veso (veterinærer etc), helsevesen. En liten del i Apotek (safedes).
Men det er vel opplagt hvor man trodde det ble solgt - bhg, skole, veso (veterinærer etc), helsevesen. En liten del i Apotek (safedes).
Jarken
10.07.2020 kl 12:50
2687
Daytrade med andre ord.
Takk ! Alltid like morsomt med disse som har en trang til å meddele at dem har solgt, spesielt når man ser tidligere yttringer om langsiktighet.
bj111
12.07.2020 kl 13:47
2332
Jepp men har før sittet fast i selskap med ledelse jeg ikke har hatt tillit til og gjør det ikke igjenogsæig ikke når seter verre en noe jeg har sett før.minner om ledelsen i NUT for de som husker den.
Så får en se om de leverer tall og gjør de det så blir det ny inngang for har klokkertro på produktene deres.
Så får en se om de leverer tall og gjør de det så blir det ny inngang for har klokkertro på produktene deres.
Potet
13.07.2020 kl 00:03
2137
Glad jeg kom meg ut på 90-tallet jeg. Jeg som ble ledd av fordi jeg ble kritisk på slutten...Dere som sitter inne med 50-ish % tap får sitte long, jeg er long gone. Jeg forstår at det er sårt for enkelte at dere tok feil og jeg rett, men hersketeknikker på et forum bidrar ikke til å øke kursen, heller det motsatte. Altfor mange av investorene i SoftOx burde aldri vært på børs, det bidrar nok i større grad til fallet enn de reelle tallene. Aksjen var hauset av en gjeng frelste halleluja-gutter som ikke så noen skyer på himmelen.
Synd å si det, men (papir)tapet er velfortjent for enkelte av dere.
Synd å si det, men (papir)tapet er velfortjent for enkelte av dere.
milojack
13.07.2020 kl 00:11
2121
dust... du kom deg ikke ut på 90 tallet..........
Potet
13.07.2020 kl 00:22
2094
Du glemte punktum.
Kjøpte meg inn på 29. Ler du av meg og? Sitter long, selskapet har planlagt lansering i september, at de faktisk fikk noen kroner i inntekt tidligere er bare positivt.
Jarken
13.07.2020 kl 07:05
1949
Solgte ikke du på 80-tallet, gikk inn i xxl og tapte der?
Du var en del av gjengen med frelste halleluja-gutter selv, mener jeg å huske. Unner deg dog ikke tap fordiom.
Du var en del av gjengen med frelste halleluja-gutter selv, mener jeg å huske. Unner deg dog ikke tap fordiom.