Vikings

scorn
FIVEPG 07.07.2020 kl 23:19 52541

Vikings – launch in September 2020

Title: Vikings (working title)

Genre: Strategy. Vikings is an intriguing new arena battler that mix RTS elements with the smash hit battle royale genre.

Distributions Platforms:
The game is planned to be released as a mobile game on both Google Play and Apple Store. It is also the plan to release it on China Android stores later in 2020.

Current soft launch status:
The game is end of June planned to be in soft launch in a selected territory.

Short brief on Viking game and the Vikings IP:
5th Planet Games is in partnership with IP holder MGM developing the first mobile game based on HBO Smash hit TVseries Vikings. The Vikings TV-series was launched in 2013 and has since been one of the most successful on demand tvseries in the Worlds with millions of fans across the globe and more than 8 million followers on social Media. For a long period, the show has had more than 10 million viewers pr. Show and when the show is planned to stop in 2021 a sequel is planned on Netflix.

About the game:
Join millions of Vikings fans worldwide as you raise a formidable Viking army, build your Viking Empire, and ultimately compete in epic Alliance Wars! Be ready to crush your enemies and conquer the world? Put you in the shoes of the first viking crusaders Ragnar, Rollo and Lagertha and start collecting a warband as it is time to go to war!

Key Features:
 Engaging and addictive story-driven strategy game with massive multiplayer battles
 Plan the best battle formations with unique Viking Heroes with jawdropping special abilities
 Unlock and bring your warband into all the iconic battle scenes known from the tv-series including Kattegat, North Umbria, Wessex and Paris.
 Join alliances and clans or start your own and invite your friends to join you in Multiplayer battles
 Honor Valhalla by training the fiercest warriors known to Odin
 Raid like there is no tomorrow
 Epic quests to help you in building a powerful Viking Warband
 Discover Thor’s Favor to help you on your path to world domination

Screenshots: https://ibb.co/jrcQbBW

Informasjonen er hentet fra side 63 og 64 i prospektet (https://norne.no/wp-content/uploads/2020/07/Prospectus_FIVEPG.pdf)
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Allrounder
20.10.2020 kl 12:49 5151

Andre synspunkter, Loffen?
scorn
20.10.2020 kl 12:51 5161

Tror dere selv på det dere skriver? :)
Dobbelside
20.10.2020 kl 12:53 5222

Vell, det er omsatt i overkant av 1 mill aksjer. Er ikke akkurat kø i døren inn enda............men det kan fort bli noe annet.
Fjellheim
20.10.2020 kl 13:29 5164

Den gang 5th het Hugo Games laget de bl.al. Kings of Soccer og mange av dere husker det. Spillet var ikke godt nok endte med fiasko. Det jeg vil fremheve er at de klarte å få avtaler med de største fotballklubbene i Europa sitat fra presentasjon: "Kings of Soccer is an action-packed mobile game where players lead some of Europe’s top clubs, including FC Barcelona, Real Madrid, Juventus, Porto, AS Monaco, Paris Saint-Germain, Dortmund, Arsenal and Liverpool, to fame and victory." Et tulleselskap ville ikke klart å få slike avtaler. Spillet ble markedsført på alle klubbenes nettsider og nådde flere hundre millioner supportere. MEN - spillet var for dårlig. Spillutviklerteamene har ikke vært dyktig nok før nå. Berlin teamet har vist at de kan lage spill som fungerer godt. Tin Tin er vellykket og det kan bygges videre. Dersom Kings of Soccer hadde hatt samme kvalitet, kunne Hugo Games virkelig blitt en stor suksess og de kunne utviklet et rekke spill - et univers av tilknyttede fotball og sportspill som hadde nådd mange hundre millioner supportere. De hadde ikke trengt EN superhit men mange spill av god kvalitet (ref. Tin Tin) Endelig ser det ut som de har klart å satt sammen et spillutviklerteam i Berlin som fungerer. Hugo og 5th har tenkt rett tidligere men ikke hatt gode nok folk til å lage spillene. Nå tror jeg det er på plass. Dette er ikke drømmerier og fantasier men en enkel analyse av det jeg har sett gjennom årene jeg har fulgt selskapet. Et tulleselskap får ikke avtale om å lage spill med Ronaldo eller Housten. 5th er faktisk et seriøst børsnotert selskap som dessverre ennå ikke har lykkes men nå....???
Redigert 20.10.2020 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
Dobbelside
20.10.2020 kl 13:44 5139

Flott inlegg !
HP17
20.10.2020 kl 14:06 5115

Men nå kan tiden være inne, og da vet en at potensialet er skyhøyt. Release av Vikings er den endelig bekreftelsen.
Fjellheim
20.10.2020 kl 14:40 5103

Tiden er inne. Jeg har positiv forventninger til Vikings men enda mer til de neste spillene og planene som de vil presentere rundt desember i følge CEO. Jeg har skrevet det tidligere ( til latter og hoderisting fra mange ) - men jeg tror 5th blir en gigant de nærmeste årene. I dag ser det forferdelig stusselig ut - men det er også utenkelig at en larve skal bli en sommerfugl før man har sett det skje - for å bruke en allegori fra dagliglivet. Hilsen 5th50
Slettet bruker
20.10.2020 kl 15:05 4991

Har dere tenkt på hva som skjer med kursen om Vikings også blir kansellert? Eller er det helt utenkelig?
IncognitoPamda
20.10.2020 kl 15:17 4988

Det er ikke helt utenkelig, selv om jeg tror det er lite sannsynlig. Det 5th fortsatt må vise er at de kan levere kvalitet. Tintin fungerer kanskje fint, men det er også en kopi av en veldig populær sjanger, og Tintin er ikke uten kritikk heller. De få screenshotsene av Vikings ser...ja...ikke helt bra ut. Men man får se!

Hvis Vikings viser seg å se dårlig ut, og de allerede ikke tjener penger på det heller, så faller poenget med spillet bort. Spillet er jo PR, først og fremst. Hvis det er dårlig får de ingen god PR heller, og jeg kan tenke meg de velger å kansellere det eller slippe det under radaren.
HP17
20.10.2020 kl 15:40 4967

Nettopp og risk/reward er nå meget god. FIVEPG er nå upopulær og med laber interesse, men det snur raskt og da går det raskt tilbake mellom 1.70-2.10 på kort sikt. Risk/reward er nå meget god og aksjen bør inn i enhver portefølje.
HP17
21.10.2020 kl 15:13 4695

Tenk om FIVEPG lykkes med TinTin eller lansering av Vikings, da er grunnlaget lagt for en fremtidig suksess. Nå er det ikke priset inn noe i dagens kurs og aksjen går under radaren nå når de fleste kaster seg over "grønne aksjer". Dette kan imidlertid raskt endres og da kommer også interessen tilbake i aksjen
Thomthom
21.10.2020 kl 16:27 4634

En aksje som valget i usa ikke vil berøre noe spesielt også.
scorn
21.10.2020 kl 16:29 4689

Kanskje de kan lage en match-3 med "Greta Thunberg" tema? HOW DARE YOUUUUUUUUUuuu....
lofric
21.10.2020 kl 16:55 4669

Her var mye vitugt....vi får se. .jeg har mine xxx k aksjer.. 😁😁😁
lofric
21.10.2020 kl 18:12 4641

Hva legger dere i småalsjonærer..
Synspunkter...
lofric
21.10.2020 kl 20:22 4557

Kjøper kanskje noen titalstusen aksjer i morgen...
Synspunkter..
Eri_invest
22.10.2020 kl 11:17 4407

Det høres bra ut, MEN det som er negativt her er at FIVEPG meldte de hadde en USIGNERT avtale om VIKING lansering, jeg kan ikke se at de har en meldt at partneren har signert og sendt avtalen tilbake. Så, dette kan gå begge veier, altså FIVEPG kan fort melde om forsinkelser som om lansering innen slutten av oktober.
HP17
22.10.2020 kl 11:53 4355

Det kan gå begge veier men denne gangen velger jeg å feste lit til ledelsen og guidingen. Klok av skade har de lært at tillit er meget viktig og da blir det nok lansering innen 31.10.20 selv om dette nå ikke er innbakt i kursen.

Lav omsetning og stille før stormen men så kan det virkelig bli vanskelig å løpe etter oppover. Var intrade rett over 1.50 den 06.10.20. Det skjer nok snart igjen.
lofric
23.10.2020 kl 09:31 4125

Spennende fredagsbørs....kommer Vikings i dag...eller....
Slettet bruker
23.10.2020 kl 10:01 4126

CEO konferanse var en katastrofe og en CEO som hørtes ut som en døende man. Ikke en optimistisk ,entusiastisk tone...
Allrounder
23.10.2020 kl 10:21 4106

Kanskje det er normalt at dansker høres litt tafatte og kjedelige ut når de snakker engelsk, vet ikke 🤷‍♂️
HP17
23.10.2020 kl 14:20 3990

Neste uke blir ulidelig spennende, slippes Vikings for release innen 30.10 slik selskapet har informert/guidet?
I så fall er dagens kurs historie 60 sekunder etter den meldingen er børsmeldt. Hvert sitt valg, men nå er tiden inne om en tror på release av Vikings.
Ikke glem at ledelsen selv er de som har størst incentiver til å lykkes her og vet bedre enn alle oss amatører på forumet hvor viktig det er for selskapet at lanseringen skjer innen 31.10.20
Redigert 23.10.2020 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2020 kl 14:23 3979

Amen!
gms025
24.10.2020 kl 11:51 3865

ok tror jeg har fått nok av selskapet. er nå kommet til level 201 uten å betale en dritt🤪men tror nå at det er fra denne levelen selskapet tror de skal få inn penger. har mine mistanker at mange brett undervegs er uløselige helt til man treffer riktig brett etter hvert. hvem gidder sitte å løse ting som ikke kan løses i utgangspunktet? jeg mener at alle brett en prøver må ha en løsning fra start.. min mistanke er etter mange timer tidsfordriv altså ikke er det. hvem vil betale masse penger for å få det løselig? jukse seg fram med penger? dette lukter svindel... og jeg som har hatt klokketro på selskapet lenge nå. kommet dit hen at vurdere å selge aksjene pga umoral i måten selskapet tjener pengene sine på.. skal prøve en time til på level 201 men viss det ikke funker kan dere kjøpe billige aksjer hos meg på mandag. avintallerer i en og samme operasjon😁vikings? tja hvem vet.. kan være jwli kult spill... men penger kommer det ikke inn av det iallefall...
scorn
24.10.2020 kl 12:11 3840

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Candy_Crush_Saga

"Candy Crush Saga is considered one of the first and most successful uses of a freemium model; while the game can be played completely through without spending money, players can buy special actions to help clear more difficult boards, from which King makes its revenues—at its peak the company was reportedly earning almost $1 million per day.[2] Around 2014, over 93 million people were playing Candy Crush Saga, while revenue over a three-month period as reported by King was over $493 million.[3] Five years after its release on mobile, the Candy Crush Saga series has received over 2.7 billion downloads, and the game has been one of the highest-grossing and most-played mobile apps in that time frame. King has since released three related titles, Candy Crush Soda Saga, Candy Crush Jelly Saga, and Candy Crush Friends Saga, and most of the company's other mobile titles follow the same Saga freemium format".

"Boosters, to make the levels easier, can be bought using in-app purchases.[6] While the game includes freemium content, 97.7% of those playing the game do so for free, while only 2.3% pay".
Redigert 24.10.2020 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
gms025
24.10.2020 kl 12:51 3823

ok så det skal gå å runde uten å bruke penger? kule tall fra candy crush forresten 😁👍
scorn
24.10.2020 kl 12:55 3831

Og ikke glem hvor han som leder studioet i Berlin som lager Tintin kommer fra: https://www.5thplanetgames.com/news/hugo-games-hires-experienced-lead-from-king-to-build-a-new-specialized-berlin-studio/

“I’m very excited to join Hugo Games and use what I have learned and experienced over the recent years at King,” says Moritz Voss. “I plan to bring together a strong and hand-picked team of my own here in Berlin that can execute on Hugo Games’ strategy of making successful mobile games based on global IP’s.”

Tall fra King: https://ibb.co/cwZf646
Redigert 24.10.2020 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
lofric
25.10.2020 kl 19:31 3580

God kveld
En uke har 5 th å komme noe konstruktivt...
Hvis ikke raser kursen svarende til nas.
Synspunkter
lofric
25.10.2020 kl 20:31 3527

Laber stemning blant småaksjonærene....
Opp med humøret....ingen skandale om Vikings blir utsatt til 2030
scorn
25.10.2020 kl 21:15 3485

>Følg med nå.
Er det noe 99% av FIVEPG (små)aksjonærene gjør så er det å følge med (inkludert deg) slik at de kan selge så fort de har fått et par prosent gevinst. Og nei, det er ikke siste dag/mulighet til å kjøpe seg inn på 1.20 tallet. En aksje tar aldri av når det forventes. Spesielt ikke når det forventes her inne.
Redigert 25.10.2020 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2020 kl 21:53 3416

En fugl i hånden er selvfølgelig også mere sikkert end ti på taget - synes dog det er risikoen værd.
Jeg tror personligt, at det vil være muligt at købe på de her nivåer og måske endda billigere i en del tid endnu.
Jeg solgte ikke ved gevinst på 300-400% (måske dumt).
Jeg tror på den langsigtede case og har suppleret op i flere år og også indtil for nyligt.
Hvis den falder mere supplerer jeg måske mere op selvom, at jeg syntes jeg havde det antal aktier, jeg ville have.
Redigert 25.10.2020 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
Apache_Kafka
25.10.2020 kl 22:13 3396

Dere lever i fortiden, enhver utvikler med middelmådig kompetanse kan lage ett spill tilsvarende candy crush nå til dags... Fivepg er flere år for sent.

Hør på investor call en gang til, det er en dead man walking som snakker. Ingen entusiasme, ingen integritet.

Alt som kan hende kan også ikke hende.
Det handler om sannsynlighet.
Selg, ta tapet og gå videre, er mitt tips.
Redigert 25.10.2020 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
lofric
25.10.2020 kl 22:20 3381

Ja desverre er jeg enig....når sjefen for 5 th fremstår slik han gjorde et det ikke mye lys i tunnelen...Jeg har aldri sett makan...og håper ikke senere heller...
Jeg sitter nok en stund til...men er innstilt på tap...
Apache_Kafka
25.10.2020 kl 22:39 3366

Føler med deg, har selv sittet i en aksje der jeg føler at det ikke har noe å si lengre om resten går tapt eller ikke. Håpet er der alltid.

Men fakta er: selskapet tjener ikke penger, selskapet lover ikke det de holder, vikings som mange mener kommer til å sende kursen rett opp... kommer ikke til å generere penger

Det er så mange spill der ute, om vikings får mange downloads så betyr ikke det at folk kommer til å laste ned tintin 2.0 eller hva de nå velger å kalle det neste match 3 spillet sitt.

Se hvilken mottagelse Activision fikk når de lanserte Diablo på Blizzcon, det sier litt om hva "gamere" mener om mobilspill.
Det sier sitt...
scorn
25.10.2020 kl 23:01 3342

Det er veldig mange "ikke-gamere" som spiller (enkle) mobilspill...
Slettet bruker
26.10.2020 kl 07:48 3207

Nå driver du med såkalt "cherry picking".

Se på Fortnite (Et av verdens absolutt største spill, om du ikke var klar over det). De lanserte mobilversjon med braksuksess. Samme med Minecraft.

Jeg trodde spill av typen Temple Run var helt døde rundt 2013-2014, men allikevel klarte en blatant kopi (Ronaldo kick n run) å få 10 mill nedlastninger.

Folk spiller ennå sjakk og Bejeweled (Match-3 spill fra 2001(!!!)) hyppig som bare det.

Blizzard får kanskje shit for moblispill, siden deres kunder faktisk er "hardcore" gamere, men FIVEPG sin målgruppe er helst små barn, eldre, eller tinitn-fans.
HP17
26.10.2020 kl 08:44 3146

For en spennende uke dette blir i FIVEPG. Vi er inne i den siste uken i oktober og en kan forvente at storspillet Vikings lanseres innen 31.10 lik selskapet guidet på investorpresentasjonen 06.10. Det vil legge på plass den siste steinen i grunnmuren for det nye FIVEPG og derisker caset.
aksjebull
26.10.2020 kl 13:10 2995

Enig. Det er ingen som vet hvor stort Vikings blir. det er heller ingen som vet hvorfor Fivepg ikke tror de skal tjene mye penger på Vikings... hva med eventuelle synergieffekter for selskapet - de har jo en del spill på markedet
olje
26.10.2020 kl 14:10 2944

Denne gangen tror jeg de leverer, ønsker meg selv velkommen tilbake som aksjonær i dag, og gleder med til de neste dagene. Tipper vi nok en gang får et forventnings rally
scorn
26.10.2020 kl 14:34 2906

Blir fort "kjett" om de må utsette eller velger kansellere Vikings også... Men må si at aksjen holder seg bra i dag på en rød børs.