Hvem leverer fingeravtrykkssensorer på Zwipe kortene ?

altvel
ZWIPE 09.07.2020 kl 13:15 987

Zwipe aksjene går og går på stor interesse for kortene deres. Men hvem leverer fingeravtrykkssensoren i kortene deres Er det noen som vet ? Er dette selskapet ?

2020-06-18 11:06:49 CET
ZWIPE-ME: VIL LANSERE NYTT KONTAKTLØS BETALINGSKORT MED WATCHDATA
Oslo (TDN Direkt): Zwipe samarbeider med Beijing-baserte Watchdata om å utvikle og lansere kontaktløse betalingskort og bærbare enheter for å bringe dette til banker i en rekke regioner, ifølge en melding torsdag.

Zwipe vil levere nøkkelkomponenter og teknisk veiledning som en del av avtalen som begynner med biometriske kortbetalinger, opplyses det
Gillis
09.07.2020 kl 13:39 958

Hei, det er IDEX som leverer fingeravtrykkssensoren. Zwipe, IDEX og Idemia samarbeider. Det som er interessant er at Zwipe har en m.cap på 320-350 mill mens IDEX sin m.cap er ca 1 milliard.
altvel
09.07.2020 kl 13:53 941

Takk for godt svar :-)

Så det er derfor Zwipe går og Idex faller. Markeds verdien på idex er rett og slett for høy. Så selv om Zwipe varsler om lansering i 2020 så går ikke Idex aksjen selv om de har fingeravtrykkssensoren i kortene.

Vet du kanskje ca inntekter Zwipe og idex får pr kort som blir lansert ?
Alby
09.07.2020 kl 14:57 893


Hvorfor er ikke IDEX nevnt her ?
Gillis
09.07.2020 kl 16:35 833

Det kan jo være en forklaring på det, jeg ser det som det mest sannsynlige. Jeg kjenner mest til Zwipe og mener at det er på tide at folk får øynene opp for den lave prisingen den har hatt over lang tid kontra «lignende» selskaper. De får stadig nye avtaler med store kortprodusenter i tillegg til en liten bestilling her for et par uker siden (dette gagner også idex på sikt, pga samarbeidet). Zwipe gikk vel ut og sa at et kort ville koste 10 dollar nå, de jobbet med og få kostnaden ned til 4 dollar i 2021. Hva de får ut i profitt pr kort vet jeg ikke men CEO uttalte at de skulle gå break-even på 6 millioner solgte kort (dette ble sagt på siste rapport). De jobber med og få ned kostnadene generelt over hele linjen så hva de går break-even på trur jeg tiden vil vise. Jeg vil ikke spekulere for mye i tall, jeg er langsiktig og jeg trur vi har mange spennende nyheter foran oss utover høsten og ut i 2021. Får biometriske kort rotfeste så er markedet enormt og etterspørselen er veldig økende pga covid 19 nå. Så kan man jo snakke om alle de selskapene i verden som bruker kort som adgangssystem, det har ikke blitt mindre aktuelt for de å kutte ut pin koden hvis det finnes et alternativ. Det blir spennende å se hva prisen pr kort blir til slutt, den avgjør nok mye om hvor stort dette blir på sikt. Det er jo bankene og selskapene som tar den kostnaden.