VOW - Noen kjører LADA - mens andre foretrekker SISTE SKRIK!

Hammers
HAMMER 09.07.2020 kl 14:14 22553

https://finansavisen.no/nyheter/miljo/2020/07/09/7545959/vow-far-millioner-av-staten-til-gront-prosjekt
Et prosjekt der VOW kan forske videre - og finjustere sine prosesser ytterligere - før de demonsteres for sine potensielle kunder.

"Men hva skal vi med dette da - når vi har Quantafuel som allerede driver med noe av det samme.
QFUEL som på børsen til og med er verdsatt til FLERE 100 MILL NOK mer enn det VOW er?".

Vel, QFUEL baserer seg på kinesisk teknologi i sin(e) fabrikk(er). Med det får de en noe mer beskjedne konvertering av plast til drivstoff.
VOW har utviklet sin EGEN patentbeskyttede Pyrolyse teknologi. Den er langt mer avansert enn den kinesiske.

VOW kan jobbe med høyere temperaturer og prosessere mer “møkkede” og kompliserte plastkomponenter.
I tillegg kan VOW produsere hydrogen av plast.
Sistnevnte er veldig attraktivt fordi man da har avkarbonisert energien istedenfor å kun lage et nytt fossilt drivstoff.

For å si det på en annen måte; Noen stiller ikke så store krav - og de nøyer seg med å kjøre rundt i en gammel Lada.
Dette mens andre kjører rundt i "siste skrik" - og får FULL VALUTA for ENDA LAVERE pris (børsverdi)!

Hilsen Hammers.......som ikke er i tvil hva han SELV ville valgt.......og forresten; VALGET er for lengst tatt!

PS; Dette med konvertering av plast er kun en LITEN DEL av alt det spennende VOW ellers driver på med.
Her skjer det mye i tiden framover!
Redigert 21.01.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
oivindl
12.08.2020 kl 18:22 6033

"Jeg lever godt med at Hammers ikke har gitt kjøpssignal nå."
Javel?
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2020 kl 18:26 6023

Nok engang greier du og kommentere noe pjatt oivindl til en annen person. Men Reserven som prøver å drite ut en person har du ingenting å si til: ))enda dette er rein løgn fra denne personen noe du totalt overser : ) hehe du er jaggu ikke sann.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2020 kl 18:29 6012

Prøvde å få til en seriøs diskusjon med dette innlegget, men gir opp troll forum begynte og bli kjedelig underholdning. Snakkes ved en annen anledning.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2020 kl 18:45 5979

Falco1, beklager, har oversett Hammers sin separate tekniske tråd om VOW. Skal korrigere mitt innlegg over.

Det Hammers skriver i sin separate tekniske tråd om VOW er etter min mening riktig:
https://finansavisen.no/forum/thread/110907/view

Teknisk sett ser det da ikke så lyst ut når kursen i dag brøt ned og slutt under 19,92 bunnen den 15.05 som var den laveste slutt-kursen etter corona-graven i mars hvor VOW kursen var under 13 kroner.

Av erfaring, kan det bli bedre hvis kursen kommer permanent opp over 20 kroner i løpet av noen dager. En dag med sluttkurs under 19,92 er etter min mening ikke et definitivt brudd ned.

Fortsett kursen derimot nedover, ser det dystert ut i det korte bildet, men det er litt teknisk støtte rundt 18,35 og 17,20.

Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
oivindl
12.08.2020 kl 18:52 5957

I innlegget til Reserven ser du en viktig egenskap. Evne til å innrømme og korrigere feil.
Det teller selvfølgelig når jeg vurderer hva eller hvem jeg skal kommentere.
Hammers har forøvrig også gjort det fra tid til annen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Framtia
12.08.2020 kl 19:32 5904

Kjøpte 10000 til godt under 19,5 i snitt...Vet lite om VOW, men har betraktet den fra grisebillig og lenge før Hammers sammenlignet tallene med Nel og diverse andre grønne perler...Tjente godt å vel 2 eledmillioner på Nel i mellomtiden og nå bruker jeg litt på grønne, sønder bombede aksjer som VOW og "bunnfiske" i Hex...Har bare litt tap foreløpig, men kjøper mer for hver bunn( som i Nel) og lyktes med d😉 Er heller elendig å følge med ila dagen, så utviklingen tar jeg etterskuddsvis...😅
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2020 kl 19:37 5889

TA egner seg ikke på VOW slik jeg ser det. Lønnsomhet er nøkkelen til oppgang. Og så langt har ikke VOW bevist at de kan få det til
PS
Men ikke så dumt som når Hammers bruker TA på Targovax. Da holdt øynene mine på å dette ut av hodet :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2020 kl 19:43 5870

Ta i betraktning at freeflow i VOW er mye, mye mindre enn i NEL.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2020 kl 20:27 5820

 
I "alle" sine innlegg påstår Hammers ting om VOW som absolutte fakta og sannheter. Er det slik, bør det være null problem å dokumentere det med børsmeldinger, kvartalsrapporter, etc.


Har IKKE sagt at det garantert kommer en emisjon i 2020, men satt fram en teori/spekulasjon/hypotese om at det KAN komme en emisjon i 2020. Siden en eventuell emisjon ligger i fremtiden, er ikke det noe jeg dokumentere (med tidsreise).

Men jeg har sannsynliggjort det med at VOW skal bygge en fabrikk i Norge for resirkulering av plastavfall til energi:
https://newsweb.oslobors.no/message/509571
som basert på det Quantafuel har brukt på et tilsvarende anlegg som VOW skal bygge, kan koste flere hundre millioner kroner:
http://vxz.eu/2020-08-12__FA_18__Quantafuels_fabrikk_i-Skive_har_så_langt_kostet_470-millioner

Per 31.12.2019 hadde VOW 85,5 millioner i cash
https://www.scanship.no/wp-content/uploads/2020/03/VOW-Second-Half-Year-2019-Report.pdf   (side 12)
TAPTE i 2019 9,2 millioner kroner   (side 13)
og hadde per 31.12.2019 en TOTAL GJELD på 131,6 millioner kroner, derav at lån hos DNB på 85 millioner kroner + kassakreditt på 22,4 millioner   (side 19).

Nærmere 50 millioner mer i gjeld enn VOW har kontanter. Ikke akkurat et solvent selskap.

Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2020 kl 21:33 5749

 
Har jeg forstått Hammers riktig, skal VOW ikke/aldri selv bygge og eie fabrikker for å omdanne plastavfall, trevirke og annet til energi med pyrolyse, men bare være en ren underleverandør av pyrolyse teknologi med ENGANGsinntekter, med 12% EBIDTA margin i følge side 2 i
2019-H2 rapporten.


En analogi:

QFUEL (Quantafuel) bygger og eier fabrikker "gjess som legger gullegg" for å omdanne plastavfall, trevirke og annet til energi med pyrolyse. Det koster i form av betydelige investeringer, men deretter får QFUEL hver dag NY energi "gullegg" som de kan selge = daglige inntekter fra
"gjessene som legger gullegg".

VOW skal bare levere pyrolyse teknologi "tarmen" til noen av de som ønsker å bygge fabrikker "gjess som legger gullegg" for å omdanne plastavfall, trevirke og annet til energi med pyrolyse. Og får av det bare ENGANGsinntekter (med 12% EBIDTA margin),
ingen daglige "gullegg" = daglige inntekter.


Mens QFUEL er "garantert" betydelige daglige inntekter fra "gulleggene" - må VOW hele tiden sørge for å få nye ordrer som bare gir ENGANGsinntekter.

Bør på lengre sikt føre til at verdien på QFUEL "kontinuerlig" øker etterhvert som de bygger stadig flere fabrikker "gjess som legger gullegg" - mens verdien på VOW flater ut, med mindre VOW kontinuerlig klarer å øke ordreinngangen betydelig.

Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2020 kl 00:27 5380

Tiden for H1 nærmer seg. Hvor ender dette?
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
canarias
15.08.2020 kl 12:53 5188

Da var QFUEL kursen godt over 30 nivået mens vow ligger under 20 . Det sier sitt om hva markedet og oss andre oppegående tror.
Så får Hammers tro og mene hva han vil, lenge siden vi gjennomskuet hans løgner og villfarelse.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
canarias
16.08.2020 kl 16:10 4884

Treffende innlegg oivindi . 10 juni startet Hammers denne tråden da stod kursen i vow på 26,55 og Hammers traff toppen bra . I skrivende stund ligger kursen i vow under 20 mens kursen i QFUEL er passert 30 med glans
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
bålfreak
16.08.2020 kl 22:31 4699

Det er bare vås du skriver om Vow Reserven.
Du har ikke satt deg inn i caset.
Vow leverer/selger utstyr, installerer og vedlikeholder.
Det betyr at en stor del av Vows ordrereserver bestå av såkalte retrooppdrag dvs vedlikehold og salg av slitasjedeler og reservedeler.
Altså et innsalg fører til betydelig mersalg.
Vow har flere store kunder som f.eks Carnival Cruises som er verdens største cruiserederi. Virgin osv.osv
Med flere av storkundene har de foreløpig gjort såkalte startordre. Hvis kunden blir fornøyd venter en serie med ordre hos samme kunde.
Det mest spennende med Vow er det nye store landbaserte markedet hvor Vow selger forbrenningsanlegg som omdanner søppel til energi eller rent biokull.
Alle store gjenvinningsanlegg i Norge, Norden og Europa vil spare enorme summer og klimagevinsten er enorm.
Bare nevner at Norske gjenvinningsanlegg laster søppel på trailere og frakter søpla til Sverige hvor den forbrennes.
Anbefaler at dere slutter med dette sammenligningstullet.
Quantafuel kan også bli en suksess og det er god plass til begge selskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2020 kl 00:02 4615

Hammers og bålfreak, to alen av samme stykke?
Masse påstander, null dokumentasjon  :)

Kjenner en VOW så innmari godt som Hammers og bålfreak gir inntrykk av at de gjør, har en lest ALLE rapporter og presentasjoner, og vet da også hvor en finner dokumentasjon.

Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2020 kl 21:38 4385

Offtopic
Noen som er nabo til Biogassanlegg eller kjenner godt til det?
Det er planlagt et slikt anlegg i mitt nærområde, men det er nærmest folkeopprør mot det
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2020 kl 00:16 4266

I dag er det opprør mot det meste, pga manglende kunnskap, liten hjerneaktivitet, #SoMe #FakeNews, og for mye titting på Netflix serier.
Foreslår at du googler Biogass, og leser deg opp.

Noen mener at Corona er skapt av 5G mobilnettet, andre tror at Corona er noe som er diktet opp og ikke eksisterer i virkeligheten:
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/xPG19V/her-gir-tusener-av-bikere-gass-og-trosser-viruset

Med dagens sosiale medier, kan enhver spre #FakeNews om hva som helst. Jo galere, jo bedre, gir større tilhengerskare.

Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2020 kl 01:11 4231

2 eksempler på hvor kunnskapsløse og dumme folk er blitt:
https://www.dagbladet.no/video/ville-bare-ta-bilde-med-bjornen/u6rHTkZm
https://www.vgtv.no/video/202009/burde-ikke-tatt-dette-bildet
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2020 kl 09:55 4076

Jeg ville ha en vurdering av noen som bodde nær et slikt anlegg. Og som virkelig opplever hva det vil si å ha et slikt anlegg som nabo
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2020 kl 13:32 3976

Jeg så spørsmålet ditt, men da det så vidt jeg vet, bare finnes 4 større biogassanlegg i Norge (Oslo, Bergen, Fredrikstad, Levanger) er ikke sannsynligheten stor for at noen her er nabo til et biogassanlegg. Selv om noen her er det, er det de evt svarer sannsynligvis meget subjektivt og lite objektivt. Da er det lurt å ha lest seg opp på temaet på egenhånd.
https://no.wikipedia.org/wiki/Biogass

Her hvor jeg bor i Tyskland, bor jeg i følge Google Maps ca 500 meter i rett luftlinje ifra et lokalt anlegg for rensing av all kloakk og avfallsvann fra tettstedet jeg bor i. Merker null til det anlegget, vet bare at det er der fordi det står noen skilter på en vei jeg av og til kjører på.

Har vinduer og terrasser mot nord, øst og syd - med fri utsikt til vindmøller i fra alle. Er vindmøllene til noen sjenanse? Ikke annen enn at de er stygge å se på.

----- ----- ----- ----- ----- -----

I Norge skryter nordmenn flest gjerne av hvor miljøvennlige de er, og at de varmt støtter alt miljøarbeid - men når det kommer til stykket er det bare så lenge det ikke er der de bor, og det ikke koster dem noe.

Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2020 kl 22:56 3852

Jeg har lest mer enn det som står i Wiki om Biogass-anlegg
Det de fleste reagerer på -i hver fall i mitt nærområde- er økt tungtransport på smal veg uten skikkelige gangveier , evt lukt ved uhell eller ved inn og utkjøring i lukt-slusene. Dessuten avsig av forurenset vann til god lakseelv. Og naturligvis er det ikke pent å se på. Med høye tanker og piper i et naturområde med bare hus på to etasjer. Det vil stikke seg mye ut fra resten av omgivelsene
Jeg forstår faktisk godt at de som bor innen 2-3 km km avstand er skeptiske. Med redusert verdi på hus og eiendommer
Det er visstnok ca 40 Biogass-anlegg i Norge
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.08.2020 kl 23:18 3823

En liten gjesteopptreden her inne.

Som Falco skriver; "DE FLESTE" er mest opptatt av å skrive om Hammers.
Derfor har jeg holdt med unna alle skriverier på åpent forum den siste tiden. Kanskje det etter hvert kommer noe som LUKKEDE innlegg?

QFUEL har produksjonsanlegg (hvis ferdig?) for omgjøring av plast til olje.
Man lager med andre ord et NYTT fossilt materiale av et gammelt (i dette tilfellet plast).
Man gjør NULL for å forbedre miljøet! I prinsippet IKKE en grønn aksje! Man OMGJØR DRITT til NY DRITT!

Selskapet taper i bøtter og spann - og er ALDRI i NÆRHETEN av å tjene noe som helst.
Verdsettelsen er likevel ca 50% høyere enn VOW.
____________________________________________

VOW's testanlegg på Lindum AVKARBONISERER den plasten som QFUEL kun klarer å "smelte om" til olje.
Her avkarboniserer man ellers all annen DRITT som puttes i "kjelen". Man sørger for at avfallet ender opp som biokull.
Et biokull som kan få avlinger til nærmest å doble seg. Et biokull som også bl.a. stålindustrien kan benytte for å forbedre sine kvaliteter.
Avkarbonisering: https://blogg.sintef.no/sintefenergy-nb/nye-rene-energikilder-en-forutsetning-for-norsk-avkarbonisering/

Dette er kun en LITEN FLIK av VOW's totale portefølje. Dette noe som en del av de seneste kontraktene beviser.
HVIS VOW etter hvert bestemmer seg for å opprette et selskap med tilsvarende drift som QFUEL kommer aksjekursen til å mangedobles.
Det vil være et selskap som kvalitetsmessig overgår QFUEL fullstendig - med sin grønne avkarbonisering av søppelet.
Dette er ikke HELT fremmed for ledelsen i VOW, men først må man komme skikkelig i gang på Lindum. Tross alt bare et par mnd siden åpningen.

Ellers; VOW er med i et spennende utviklingsprosjekt i Frankrike hvor man skal produsere hydrogen for Green Mobility (transportsektoren) fra plast avfall. CITEO som er Frankrikes “Grønn Punkt” står bak prosjektet.

Dette BLIR STORT på sikt - og for ordens skyld; Det er INGEN naboer som protesterer til anlegget på Lindum (ref idiotpåstand tråden).
Lindum ligger isolert ute på landet. Massevis av skogkledde åser og noen jorder rundt. Kanskje bøndene der har fått prøvd litt biokull fra anlegget? Bare for å se hvilken fantastisk effekt det har på avlingene. I så fall JUBLER de!

Ja, for tenk å pløye RENT BIOKULL ned i åkerjorden - og få tilsvarende effekt som å kjøpe kunstgjødsel fra Yara!
Man bidrar med å RENSE kloden - samtidig som man opplever OPP TIL dobling av veksten på egne jordflekker.
VINN - VINN. Utrolig, men sant!

Hilsen Hammers........som bare kan si: Hælledussan; "Hørt om" tungtransport på smaler veger.
Hvor langt ned skal man egentlig falle i "sin iver" etter å snakke dritt om et av de absolutt mest spennende selskapene på Oslo Børs? PÅ SIKT!

PS; Dette er kun en gjesteopptreden på åpent forum. NULL diskusjon. KUN faktaopplysninger!
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2020 kl 00:28 3768

 
👤 Hammers  🕔  18.08.2020 kl 23:18
«Verdsettelsen [av QFUEL] er likevel ca 50% høyere enn VOW.»
https://finansavisen.no/forum/thread/108603/view/2364108

Har Hammers også NULL peiling på prosentregning?

QFUEL MCAP = NOK 34,60 * 125 663 550[aksjer] = NOK 4 347 958 830
VOW MCAP    = NOK 20,00 * 108 899 869[aksjer] = NOK 2 177 997 380

(NOK 4 347 958 830 / NOK 2 177 997 380 * 100%) - 100% = QFUEL er 99,63% mer verd (høyere MCAP) enn VOW.
QFUEL er veldig nær 100% mer verd enn VOW, dvs det dobbelte av 50%.

Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2020 kl 00:38 3759

👤 Hammers  🕔  18.08.2020 kl 23:18
«Dette BLIR STORT på sikt - og for ordens skyld; Det er INGEN naboer som protesterer til anlegget på Lindum (ref idiotpåstand tråden).»
https://finansavisen.no/forum/thread/108603/view/2364108

Er Hammers GARANTIST for det?
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2020 kl 09:58 3630

Hammers
Nå må du ta deg sammen
Hadde ikke du vært bekymret hvis du hadde skolebarn som skulle gå langs en vei med tungtrafikk hele dagen? Og som ikke er skikkelig utrustet med gang og sykkel -veier
Innlegget mitt var noe offtopic , men benyttet anledningen til å muligens få et svar fra noen som har Biogass-anlegg som nabo. Men den økte trafikk det medfører, samt andre negative konsekvenser
Som Taxidriver klarer du kanskje ikke å sette deg inn i situasjonen for myke trafikanter??

Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
the-inside-man
22.08.2020 kl 20:20 3402

Så dette bli postet for 30 minutter siden på Vows egen LinkedIn side. Har aldri hørt om noe landbasert satsning i USA før, så dette var en positiv overraskelse. Noen som tidligere har hørt om dette?

Her er pressemeldingen:

We at Vow ASA are proud to welcome Tor Holm. With more than 25 years of engineering and project management experience from cruise and offshore, he will take lead in accelerating our US landbased business for waste valorization and renewable energy production. He will be working from our group offices in Florida, US.


Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.08.2020 kl 21:14 3358

He, he......jeg har selv akkurat registrert den samme nyheten og skulle legge den inn her, men ser at du var kjappere.........😀!

USA har så langt vært et "hvitt land" for den landbaserte satsingen, men nå starter man opp - også her!
Hittil NULL landbaserte kontrakter i USA. Dette vil nok raskt endre seg nå når man eskalerer driften!
VOW har fått en person med flere års erfaring innen et "tilsvarende" felt fra cruiseindustrien til å ta styringen over ekspansjonen.
Virkelig spennende saker!

Hvor DIGERT er egentlig landet - og hvor stort er ikke potensialet? Et slags Europa?
Ikke rare fantasien som skal til for å skjønne at det her må finnes et UTALL av mulige oppdrag!

Ikke at jeg VET, men jeg skulle tro at BIOKULL vil spille en vesentlig rolle i ekspansjonen.
Dere vet; Total forbrenning av diverse organisk avfall - for så å omgjøre dette til "BIOGULL".......nei jeg mener BIOKULL!
SØPPEL til et VERDIFULLT energiprodukt!

GULL for landbruket i "Corn belt" - i verdens desidert største produsent av korn.
Bruken av "biogullet" øker produksjonen BETYDELIG (husker ikke eksakt - 30-60% (?) - og det driver en betydeliog "karbonfangst" ved at Co2 bindes opp i kanskje 1000 år! Biokull forbedre også stålkvaliteter (ref VOW's samarbeidet med ELKEM). Som vi vet; MYE stålproduksjon i USA!

Her er en faktaartikkel fra i fjor om biokull. Spennende lesing.
Et kommende VEKSTOMRÅDE for KLODEN; https://forskning.no/klima-landbruk-nibio/det-er-mulig-a-lagre-mye-mer-co2-i-jord/1317564

Hilsen Hammers

Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
23.08.2020 kl 20:13 3115

Noen med abonnement på e24 som kan legge ut innholdet ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
oivindl
23.08.2020 kl 20:22 3097

Her er en slags konklusjon:
"Vow-aksjonærene må håpe at Badin klarer å få opp fremtidstroen. For aksjen er tross alt svært høyt verdsatt, selv om den har falt en del tilbake i år. Det må en solid dose fremtidstro til får at aksjen igjen skal bli med i den grønne festen."
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
kaptah70
24.08.2020 kl 08:32 2941

Er nylig blitt VOW-aksjonær og har eit par spørsmål om den landbaserte ETIA-teknologien - kanskje Hammer eller andre kan svare på?
- VOW-teknologien høres vel og bra ut, men er dette skalerbart? hvilke mengder kan man forvente å kjøre gjennom pyrolysen på eit fullskala annlegg?
- Hva må tilføres for å kjøre pyrolyseprosessen? mengde energi? andre tilsetningsstoffer?
- Kostnader for å etablere fullskala-anlegg? ser det nevnes pyrolyse med 800 grader Celsius og oppover, noe som vil stille krav til kva legering/materiale "ovnen" lages av, finnes det noko dokumentasjon rundt dette? Lindum? inconel?
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.08.2020 kl 23:09 2724

Hei, alle venner.
Jeg har nå fått en invitasjon fra trådstarter om å komme med en gjesteopptreden her inne.

Det jeg skulle si var en kommentar til trådens overskrift. Den med LADA og "siste skrik"!
- "NOEN" klarer å gjøre plast om til diesel, eller var det et langt enklere stoff (?) - via lavtemperaturpyrolyse!
- VOW skal via sitt franske prosjekt med "høytemperaturpyrolyse" gjøre plast om til HYDROGEN! Altså FLERE skritt videre!

- Da kan de skarpskodde leserne bruke resten av kvelden til å fundere på hvem som kjører Lada. Er det "noen" - eller er det VOW!
- Dessverre ingen eske med mokkabønner i premie denne gangen! Oppgaven er trolig FOR enkel for de fleste!

Hilsen Hammers.......som takker for ordet!
Redigert 21.01.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:05 2046

Flott med gjesteopptreden,Lada og sånt, men er det slutt med TA ?
Fluefiskeren
25.01.2021 kl 15:07 1996

Hva er vitsen med å hente fram en tråd fra i fjor sommer? Er det så viktig å stille Hammers i et dårlig lys?
Record
25.01.2021 kl 18:28 1886

Her er vel ett poeng relatert til overskriften .
VoW sin produksjon av hydrogen er vel i høyeste grad rød hydrogen ,dvs at en får negative co2 utslipp til atmosfæren , de andre fargene er vel i beste fall nøytrale ?

Å brenne tre, eller annen biomasse, kan også være en metode for å få til negative utslipp. Forutsetningen er at en klarer å fange og lagre CO₂-utslippene. Bioenergi med fangst og lagring kalles for BECCS (Bioenergy karbon capture and storage).

Zeg powre jobber med å bygge ut dette , kanskje de kan få teknologien fra VoW , mot en liten kompensasjon :-)
Kansje vi får utslag i også aksjekursen etterhvert .

https://e24.no/den-groenne-oekonomien/i/1Bjj8X/den-groenne-omstillingen-krever-en-ny-farge-la-oss-begynne-aa-snakke-om-roed-hydrogen