Petrolia — GIGANTISK OLJEFUNN 🚀🚀

Da landa vi på pene 20,83% oppgang i går etter børsmelding! Hvor mye går vi i dag?
Wian
09.09.2020 kl 12:34 1473

Da er Petrolia i gang og inntektsøkningen vil nok bli formidabel fremover. Tipper guidingen på q3 og rapporten om arbeide med Dugong-brønnen + sidebrønner kommer til å løfte aksjen en god del, over 11 kr som den var på når nyheten om funnet kom.

Tipper de selger sin andel i feltet,hvis de får et godt bud:::))))

Selskapet har i dag delt ut 11,8 mil aksjer til kr 3,5 til de 20 største aksjonærene !! her er det bare å komme seg ut

15.9.2020, 12:25 · TDN Finans Delayed
PETROLIA NOCO: ALLOKERT 11,8M NYE AKSJER TIL KURS 3,5
Oslo (TDN Direkt): Styret i Petrolia NOCO har tirsdag allokert 11.812.928 nye aksjer i en emisjon rettet mot selskapets 20 største aksjonærer samt långivere.
Det melder selskapet tirsdag.

Petrolia AS, et 100 prosent datterselskap av Petrolia SE, ble allokert 5.894.651 aksjer, mens Serious AS ble allokert 216.906 aksjer.

Increased Oil Recovery ble allokert rundt 1,4 millioner aksjer, Larsen Oil & Gas ble allokert rundt 0,5 millioner aksjer, mens Time Critical Petroleum Resources ble allokert rundt 0,5 millioner aksjer. Berge Gerdt Larsen, er styreleder for disse tre selskapene og i Petrolia SE. Han eier også 100 prosnet av Time Critical Petroleum Resources.

PSP, finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Wian
15.09.2020 kl 13:48 809

Petrolia NOCO er ett annet selskap enn PSE på Oslo Børs, til orientering.. PSE = Petrolia SE. Det forklarer at det ikke er noen børsmelding på PSE omkring dette, så senk bare skuldrene og slapp av :) Datterselskapet til PSE fikk derimot over 5 mill aksjer i Petrolia NOCO, så egentlig en positiv melding for PSE som styrker eierskapet i Petrolia Noco.
Redigert 15.09.2020 kl 13:58 Du må logge inn for å svare

oki godt å høre, lett å gå seg vill i petrolia
Wian
15.09.2020 kl 17:17 673

For å hindre alle mulige misforståelser, her er artikkelen. PSE og gjengen har hentet inn penger i emisjon for å starte boring i sideavgrensningsbrønnene til gigantfunnet Dugong! Positive nyheter og vel så det :)

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2020/09/15/7567472/petrolia-noco-hentet-41-millioner-etter-betydelig-oljefonn
Redigert 15.09.2020 kl 17:18 Du må logge inn for å svare

Veldig gode nyheter,blir spennende fremover..
Jono
15.09.2020 kl 23:57 477

Noen som har gjort seg noen tanker om hvorfor emisjonen ble foretatt av flere selskaper med eierinteresser, hvor BGL har nesten full kontroll over, og hvorfor ikke i Petrolia ASA ?

Ja, jeg er klar over at det er Petrolia NOCO som står bak et stort oljefunn og som trenger mer penger for å fullføre sin letevirksomhet, men hvorfor ikke gjøre denne emisjonen i Petrolia ASA, som i "mitt hode" ville gitt en større gevinst for meg og andre aksjonærer ?

Nei, selv har ikke peiling, må innrømme at ikke har lest meg godt nok opp, men noen må ha visst mer enn andre da de kjøpte aksjer i våres til 2 kroner og 50 øre +/-, at ikke kan huske om det var noen stor omsetning, men at noen plukket opp billige aksjer, at det er lett å være etterpåklok, at jeg ikke kjøpte flere selv, men min selvkost er 48 kroner og noen øre, har vært med så alt for lenge, kanskje følte at jeg hadde tapt nok penger på, ikke minst pga. BGL og hans problemer med skatteetaten har påført seg selv et dårlig rykte, noe som også har gått utover Petrolia ASA!

Ja, for det kan også virke som om dette er en bitter mann, sikkert med god grunn, at dette går utover meg og flere andre aksjonærer som ikke fikk være med på denne emisjonen, ikke minst en påfølgende rep. emisjon.

Snart legge tid, bare noen tanker fra meg, ikke minst håper at noen kan gi meg noen svar på, vet at det er mange som følger bedre med enn meg selv, at om jeg hadde fulgt like godt med, sikkert ville solgt mine aksjer for mange år siden! :-)
Redigert 16.09.2020 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
mimer
17.09.2020 kl 10:17 250

Emisjonen i NOCO ble gjort mot de 20 største aksjonærene, og PSE eier ca 1/2-parten. PSE har vel greit med cash til dette for å opprettholde eierandel.
Synes kurs 3,50 i NOCO var ganske så bra faktisk. Særdeles lite aktuelt å selge PSE nå. Skjønner ikke helt hvorfor kursen har gått ned til nivå fra før funnet ble bekreftet. Men tålmodighet er vel en mangelvare hos mange i dag...

Hei og takk for svaret ditt. Ikke så lett å følge med, har skrevet på så alt for mange tråder kanskje. Skrev kanskje i frustrasjon, eller bare noen tanker, at denne aksjen har ligget i min skuff sammen med flere andre taper aksjer. Selv har også tatt fram eller opp av skuffen, mine THIN aksjer og hvor jeg har vært med på min andre emisjon, men som på mange måter også dreier som om tillit til ledelse og eiere.
Begynner å bli gammel, ikke husker så godt, om jeg har vært med på nedturen i mer enn 10 år, derfor kjekt å følge med igjen, at ikke spiller noen rolle for meg, om vi først får flere nyheter neste år, selv om jeg håper og tror at det kan komme mange før Julen 2020.
Ja, jeg er helt enig med deg, at dette kan gå bra, men selv har mye å ta igjen for å ta igjen mine tap på ... :-)