NANO: ASH uten kurseffekt - 400 til jul i sitt rette lys

Slettet bruker
NANO 18.12.2017 kl 08:37 18936

Gjennom hele 2017 har haussekorpset fordervet NANO-debattene med totalt inkompetente kursfantasier og tilsvarende nedsablinger og utestengelseskrav mot dem som har fremmet børsrealistiske syn i stedet. Mens kursen har falt jevnt og trutt fra 120 til (nå) 80-tallet uten at dette synes å ha medført noen fruktbar læringskurve. Det har dermed vært umulig å diskutere aksjen saklig i hele år. Vi kan nå også fastslå at også ASH var en ønskedrøm for dem som har lett etter argumenter for at NANO skulle ta av. Personlig har jeg i hele år sagt at det er minst 2-3 år til det evt. kan bli snakk om kommersialisering, og at de som tross børsfaglige realiteter opprettholder en grenseløs tro på snarlig suksess burde beherske seg og ikke lokke flere med seg inn i aksjen i det korte bildet. Som ut fra den nå også noe forsinkede kommersialiseringshorisonten og andre rene børstekniske faktorer like sannsynlig vil gi videre kursfall utover i 2018.

De verste hausserne har som kjent gjennom 2017 kjørt på med helt meningsløse kursmål til jul 2017, jeg nevner i fleng det som ble prestert i høstens Merlin-tråd:
- Merlin: 400
- dr. Stockman: 360
- tixis: 312
- Daywalker: 300
- Stinke: 250 (men han synes å ha blitt utestengt for litt siden?)
- Londonmannen: 238,50
- Nanofreak: 210
- Fru.Pedersen: 201
- osv.

Oppsummert:
Er det for mye forlangt å få en viss forståelse (det blir vel for mye å be om unnskyldning for de psykiatriske diagnoser) for bl.a. undertegnedes advarsler om at verden ikke er så enkel? Og at man må prøve å få til en mer saklig debatt om realiteter snart?
I alle fall at man bør lære seg børs før man erklærer meddebattanter for sinnslidende som bør i "hvite frakker"?
Redigert 20.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.12.2017 kl 14:00 11286

Ellers er det like morsomt hver gang å notere at haussegjengen - som alltid når kjempemissene ligger åpne for alle til å se - har gjort totalt svensker av seg igjen.
De er ikke å se på gamleforumet en gang. Med flere hundre prosents bommerter kan vi forstå det. Men vi som har rett hele tiden får bare gru oss til aksjen skulle ta seg en tur opp et par kroner en vakker dag. Da er vi andre noksagter igjen, og de vet igjen alt om det fundamentale. Hirr hirr.

Edit: Kan kort nevne at jeg anså 44-tallet for dagens lav, og tok et bet på snitt ca. 85. Målet er realisering på 87-88 ila noen dager. Max.
Redigert 18.12.2017 kl 14:07 Du må logge inn for å svare
Odeven
18.12.2017 kl 14:35 11195

Herregud som du gnåler!!
Dette er det jo ingen andre enn DU som er opptatt av.
At noen lanserer urealistiske kursmål i et "begeistret" øyeblikk er helt ok for de fleste av oss, men vi må selv ta ansvar for våre egne vurderinger.
Vi gjør oss våre egne tanker og deltar gjerne selv i en gjettekonkurranse med optimistiske kursmål, for moro skyld.
Men ellers lever vi greit tilbakelent og puster med magen. Tror jeg gjelder de fleste, ellers bør man holde seg borte fra aksjer.
Du må gjerne holde på for MIN del, men som du selv ser, så er det ikke mange du klarer å engasjere av dette gnålet.

Ha forøvrig en riktig god jul!!

O.
Redigert 18.12.2017 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.12.2017 kl 15:00 11160

Odeven,
jeg forstår du ikke vil høre noe om dette med kursmål 142 til jul :-)
Dvs. at du er nesten 100% ute av kurs.
Og nå er det faktisk slik at vitsen med å være på børs er å være med på oppturer og komme seg ut under nedturer.
Og først og fremst: Ligge noenlunde i realitetenes landskap underveis....
Lykkeligamator
18.12.2017 kl 15:49 11062

Nå ligger vel du godt under også Korsar med 60 til jul (30%). Jeg regner fremdeles med to positive meldinger før nyttår, som også kan ha innvirkning på kursen. Særlig at paradigme er godkjent. Uansett så er jeg med for "the long run" så ikke spesielt opptatt av kursen 31.12. Kurs 101 vil forøvrig gi en bom på 40.6% på dere begge. Fremdeles noen dager til nyttår, men skal vel innrømme at jeg tror du kommer nærmest Korsar.
Redigert 18.12.2017 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
Lykkeligamator
18.12.2017 kl 15:51 11044

Forøvrig en klassisk overdrivelse til din fordel, "bommen" til odeven er altså 65%. Et stykke unna "nesten 100%" som du hevder her..
Odeven
18.12.2017 kl 16:45 10998

Korsar!
"jeg forstår du ikke vil høre noe om dette med kursmål 142 til jul :-)"

Har absolutt ingen problemer med dette "kursmålet". Nevner det jo selv, som du ser :-)
Dette er/var en uhøytidelig gjettekonkurranse som noen startet for moro skyld. Ingen tar den alvorlig, utenom du.
Når jeg selv nevnte det , så regnet med at du giddet leite det frem, så det var helt som forventet.
At du i tillegg gjør noen nonchalante prosentberegninger (for å vise min udugelighet), bryr meg mitt i ryggen.
Mener for øvrig å huske at mitt tips var i den mer beskjedne enden av skalaen.

O.
Slettet bruker
18.12.2017 kl 18:21 10951

Ikke glem at vi nylig var langt nede på 70-tallet. Da er ikke 60 så veldig feil. Poenget er at jeg har truffet trenden hele veien, som altså har gått i stikk motsatt retning av haussekorpsets fantasier.
Skal du forresten leses til at paradigme er ferdig settlet og godkjent pr. dato? Når man ikke engang har bestemt hvilken dosering som skal brukes? Henger du deg på Costas svært romslige uttalelse her?
Da er du kanskje blant dem som hevder at FDA-godkjenning også foreligger?
Redigert 18.12.2017 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
Lykkeligamator
18.12.2017 kl 18:27 10884

Det er riktig at NANO nylig har hatt en dupp ned til 70, og sågar høyt 60 tidligere i år, men siden du er så god til å se trenden forventer jeg at du har spådd 31.12 og ikke tidlig desember :)

Nei, skal ikke leses til at paradigme er godkjent per i dag, hevder heller ikke at det foreligger noe FDA-godkjenning. Jeg påstår, basert på siste presentasjon fra selskapet (DNB), at NANO forventer godkjenning av paradigmestudiet ila 2017. Ikke mange dager igjen nå.
Slettet bruker
18.12.2017 kl 18:27 10891

Odeven,
det er riktig at ditt tips som forrige uke var nesten 100% feil, var faktisk i den "beskjedne" ende av skalaen. Det bare understreker hvor langt ut på vidotta resten av haussekorpset har vært - og er - i hele 2017 gjennom en strøm av kursmål på 400 og mer. Så du trenger ikke å skjemmes så veldig over 142. Bortsett fra at det aldri har vært børsteknisk grunnlag for noe sånt i år.
Slettet bruker
18.12.2017 kl 20:39 10757

Odeven makan til tulling skal en lete lenge etter. i motsetning til deg og hausseaspirantene har Korsar hatt rett i over 90% av tilfellene hva som angår nano kursen, den kommer til å krasje etter opsjonene ble delt ut for Costa skal ha fler til 50nok neste år skal du se!
Slettet bruker
18.12.2017 kl 20:43 11012

din gamle skrue, du er del av grunnen for hvorfor kursen har krasjet gjennom hele året, håper det snart tas grep og alle dere idioter fjernes for kursmanipulasjon, særlig Londonmannen og deg!
Redigert 18.12.2017 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.12.2017 kl 22:55 10894

Så så, folkens, nå må vi være venner og samle oss til å tjene store penger på trade NANO i 2018. Det vil man aldri klare på å sitte passivt long.
Eystein007
18.12.2017 kl 23:59 10796

Korsan:

Du glemte en vesentlig del. FORBEHOLDT ;)

Eller er det ikke lov til å komme med synsing om kursmål dersom visse forutsetninger slår til? (Les som "kurstriggere")

Sist jeg sjekket, så har vel INGEN triggere fra disse personene slått til. Men gud bedre.

Det er selvsakt bedre å holde kjeft og skryte over de siste dagers hendelser ;) Selv jeg kan gjøre det....
Odeven
19.12.2017 kl 00:15 10832

Korsar!
Trading er helt ok.
Har gjort gode penger på å trade REC, Gig og Funcom de siste årene og tapt på å sitte long i DNO.
Når det gjelder NANO, - så våger jeg rett og slett ikke. Her kan bildet snu over natten og jeg blir stående på perrongen.
Når det er sagt; - har aldri hausset aksjen eller antydet urealistiske kursmål, bortsett fra den veldig uhøytidelige gjettekonkurransen. Nærmest for Lotto å regne.
Nå går jeg og legger meg. God natt!

O.
Slettet bruker
19.12.2017 kl 12:50 10669

Hehe, ja, jeg ser at Merlin er ute på gamleforumet og skal bortforklare sin gigamiss med at han tok visse forbehold/forutsetninger. Som om ikke alle har gitte forutsetninger for å anslå et kursmål!
Vel vel, da kan vi altså notere at Merlin pr. dato har tatt 315 kroner feil i sine forutsetninger.
Redigert 19.12.2017 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
Lykkeligamator
19.12.2017 kl 13:25 10612

Her er jeg enig med Korsar, hjelper ikke med forbehold i en slik gjettekonkurranse.. Kan ikke få i både pose og sekk.

Dessverre ser 400 til jul ut til å bli en ganske grov bom - la oss håpe det slår til med en lengre tidshorisont! 2019?
Odeven
19.12.2017 kl 14:00 10594

Lykkeligamator!
"hjelper ikke med forbehold i en slik gjettekonkurranse.. "

Helt feil, mener jeg.
Aksjehandel er et spill. I dette spillet tar man forbehold og legger inn forutsetninger. Det er det som gjør det spennende og medfører at man av og til taper og av og til vinner.
Det er faktisk dette det hele går ut på.
Så også med gjettekonkurranser.
Man tar forbehold om produktutvikling, markedsadgang, pris, krig og fred, konjunkturer, osv. Her er mange forutsetninger å velge mellom.
Krig og fred er faktisk ikke så ute av veien som argument. En merkelig skrue stod standhaftig på at Nano ville gå heden dersom Nord-Korea slapp en bombe. Som om dette ville være vårt største problem.

Ellers er jeg enig i at 400 til jul synes å være en grov bom, men det er jo se på kjølvannsstripen.
Så hva så?
Hvorfor gjør dette noen så oppbragt?

Noen gjettet på 60. Det ble feil det også, med temmelig mange prosent.
Kanskje noen solgte fordi de trodde på en slik nedgang, men ingen har tatt opp dette som et problem.

Ha en riktig god jul.

O.
Slettet bruker
19.12.2017 kl 14:01 10614

Lykkelig,
kred til deg for redelig kommentar og at du ikke henger deg på de verste kursfantasiene.
Det henger selvsagt ikke på greip med disse hausserne; først sier de at de har 2019 (etter hvert 2020) som mål, og at de ikke bryr seg om kursen før det. Deretter tipper de likevel 400 til jul (Merlin); 238,40 (Londonmannen), osv.....og nå er de i gang igjen med alt som skal drive kursen før 2017 er omme...

Her er det særlig to forhold som er helt uakseptabelt hvis man ønsker å bli tatt alvorlig:
1) Å påstå at man ikke bryr seg om kursen før om 2-3 år er jo komplett meningsløst og selvsagt også uforsvarlig å "reklamere" med som hausseargument: Hvordan skulle det gått med fondene hvis de sa det samme? Ville du kjøpt deg inn i et sånt fond?!
2) Å operere med børsteknisk meningsløs kurshaussing mange hundre prosent utover det en nøytral investor ville anse som sannsynlig kombineres med en gjennomgående og kronisk fornekting av børstekniske realiteter og faktisk innhold i meldinger.

NANO har på denne måten dessverre blitt lidende under det mest useriøse haussemaset av alle aksjene på Oslo børs. Denne dumskapen har, etter at folk har skjønt hvor ufundert denne haussingen er, etter hvert skremt bort flere fra å investere enn det har "rekruttert". I tillegg har haussekorpset jobbet frenetisk i hele år med å få stengt ute alle som har prøvd en nøytral vurdering, og lykkes mot en rekke.
Jeg har lite håp om at dette skal bedre seg i fortsettelsen så lenge denne gjengen ikke tar lærdom, men håper at mer saklige kommentatorer ikke gir opp å drøfte aksjen selv om hausserne nok vil gjøre sitt beste for å sabotere realistisk omtale i 2018 også.
Lykkeligamator
19.12.2017 kl 14:50 10559

Ser hva du sier, men i mitt hode kan det forklare hvorfor kursmålet ikke ble nådd e.g. ikke like gode 20/100 resultater som i forbeholdet, men kursmålet er ikke mer riktig av den grunn.

Uansett helt enig hva du sier om at det ikke er mye å henge seg opp i, er jo kunne en morosak uansett. Men tydelig at mange var en smule optimistiske i etterpåklokskapens klare lys.

Når det er sagt tror jeg at vi er enig i mye når det gjelder NANO, og jeg er meget positiv på hva 2018 kan bringe.

Takk i like måte - god jul!
YNWA250505
19.12.2017 kl 19:07 10461

DNB har vel et kursmål på kr 145 og har hatt det lenge. Jeg ser enkelte av de glupeste her inne har kr 30 som kursmål før jul og noen mener selskapet er konk i 2018. Selv de som tippet kr 60 er jo så inn i helvete langt unna riktig kurs. Nå skal det sies at året ikke er omme, men jeg tipper vi er nærmere kr 100 enn kr 60 når 2018 ringes inn. Skulle det komme en god melding nå før jul så kan kursen stige brått og kraftig. Og da kommer de rå backtraderne på banen om kjøpte seff på kr 79 og solgte på topp igjen og igjen og igjen. Tror mange tippet disse høye kursene pga de ventet flere gode nyheter. Disse er uteblitt og derfor ligger vi her vi ligger. Men NANO har ikke blitt dårligere, snarere tvert i mot. NANO er på rett vei og la oss håpe de kan ta en god del av markedet. Da tror jeg ikke kr 400 er for mye for å si det sånn.
St_Anthony
19.12.2017 kl 20:02 10418

En kommentar til Korsar: jeg er helt uenig i at det ikke går an å ta alvorlig noen som har et 2-3 års perspektiv på investeringen sin, og ikke er så opptatt av hvor haren hopper i det korte bildet. Det er jo nettopp det som er verdiinvestering! Man kjøper et aktivum hvor man mener markedet ikke setter en korrekt pris, ut fra en antakelse om at dette vil korrigere seg over tid. Ser man historisk på lange tidsserier er verdiinvestering en tilnærming som har generert alfa, selv om den i perioder også kan underprestere (kanskje nettopp derfor!). Det er talende at noen av de rikeste investorene i verden er nettopp verdiinvestorer (f.eks. Berkshire-rardarparet Buffett&Munger, Jim Rogers m.fl.).
Slettet bruker
19.12.2017 kl 20:44 10429

St.Anthony,
i prinsippet er jeg ikke uenig med deg mht. å sitte long-long i noen utplukkede aksjer. Men da må man ikke drive daglig haussing om at "i morra går toget", osv. Det er altfor avslørende om at vi her snakker om en gruppe helt ukyndige som inntar en bedreviterposisjon de ikke har de ringeste forutsetninger for å forsvare. Årets tråder er bevis nok på det.
Og skal man sitte årevis long må man ha solide kunnskaper om faktiske risikoforhold både i sektor og for enkeltselskaper. Sånne som Buffet har studert sånt i årevis. NANO-hausserne har imidlertid i talløse haussetråder avslørt at de ikke kan et minimum om børsforhold. Og statistisk-historisk sannsynlighet for at et farmaselskap på OSE skal lykkes med kommersialisering er ca. 1:7. Og kom ikke fortell en mann som har drevet på børsen i over 30 år at du ser en eneste av hausserkorpset som har forutsetninger for å vurdere enkeltselskaper på et nivå at de kan tillate seg å sitte passivt long i 3 år. Slikt blir bare tøv. DE har enkelt og greit mest hausset opp hverandre til de tror de har peiling. Men i hele år har vi sett at peilingen er ikke-eksisterende. De bare henger seg på de dummeste tolkninger og angrep på alle forsøk på nøytrale vurderinger.
Gudene må vite hvor mange like troskyldige som har blitt lokket inn i store tap pga. disse, vi har jo sett mange fremstå med at de lot seg overbevise da aksjen stod i over 120 og bøttet inn med aksjer. 40% tap er ikke noe å spøke med forn de fleste småsparere. Så kan man si at de kan bli reddet av kursoppgang om noen år. Problemet er at en rekke undersøkelser av børsatferd tilsier at de fleste har solgt seg ut med store tap lenge før. Vi ser allerede at mange hoppet av da tapene passerte 30%. Fordi man etter hvert skjønte at lovnadene for 2017 ikke holdt og ville sikre at man satt igjen med mest mulig i tilfelle mer fall. Det er SLIK børs virker for alminnelige mennesker som føler grunnen begynner å svikte under seg. Og her stikker NANO-haussekorpset seg ut med den groveste feilinformasjonen og brølende kursmisser jeg har sett for noen aksje på OSE i 2017.

Redigert 19.12.2017 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2017 kl 23:01 10274

Korsar;

Du er vel kjepphøy når din pessimisme i all hovedsak baserer seg på børstekniske faktorer. Hvis du på liv og død føler det er riktig å hovere over at du tilsynelatende har spådd riktig for inneværende år: for all del. Det er lite sympatisk men jeg ignorerer lekende lett dette på samme måte som jeg gjør det for dine "anbefalinger". At du får full støtte fra useriøse aktører som eks aksjespesialist forsterker dette.
At du ser vekk fra at markedet ignorerer gode meldinger og fornuftig progresjon er påfallende. Salgsbildet domineres av kortsiktige som prøver treffe rett, men jeg har en mistanke om at minst 90% av disse taper på denne tradingen. Hadde nano vært notert i usa ville nok kursen vært mye nærmere det de du kaller haussere har tippet, men det får være så.

Det festlige her er at vi kun er en melding og et marked med samme optimisme som H16 fra at dine spådommer blir fullstendig parkert og lagt i grus. Sitter komfortabelt long og er 350% i pluss på første batch jeg handlet sommeren 2016. Har snittet meg grovt opp siste år men vaker fortsatt rundt dobling. Kan ikke se noen spesielle faresignaler og om den går litt ned..? Pytt pytt, da gjør jeg som i sommer og kjøper mer :)
Slettet bruker
19.12.2017 kl 23:49 10295

ILAV,
dine påstander og bortforklaringer her bare understreker at du er blant dem som intet har lært av årets kursfantasi-eksesser, og hvor rett jeg har i min kritikk.
Sørgelig, men sant.
Redigert 19.12.2017 kl 23:50 Du må logge inn for å svare
Titleist
19.12.2017 kl 23:53 10263

Hva er det du prøver å oppnå her Korsar? Heltestatus? Årets spåmann-diplomen?

Markedet er skeptisk til det meste innen Biotec om dagen. Kursen styres kanskje av en beiler (Big Pharma) som bruker noen småpenger på å parkere kursen før de vurderer å legge inn bud. Tror du selv at dine skriverier her inne beviser noe som helst, hva angår din fortreffelighet?

Lykke til videre!
Slettet bruker
20.12.2017 kl 08:26 10189

Det må du få lov til å mene, men påstandene og konklusjonene dine er i kategorien analog klokke; Den viser rett tid to ganger i døgnet og det er helt tilfeldig hvilket tidspunkt klokken anviser.

Det er ingen bortforklaringer fra min side; Faglig sett har selskapet kun kommet med positive meldinger og de eneste her inne som er kritisk baserer seg kun på børsteknisk og ikke innhold i arbeidet som gjøres. Følgelig har dine ubegrunnede påstander om kursing begrenset næringsinnhold. Kritikken din tar jeg like seriøst som eks Aksjespesialist; Litt generell underholdning i hverdagen.
Slettet bruker
20.12.2017 kl 08:54 10191

Men du ILAV, du kan "det fundamentale" i NANO, skjønner jeg?
Dette er jo urkomisk, du hevder jeg bare ser det på tekniske, mens det er min balansering av nettopp det fundamentale som gjør at jeg ligger rundt riktig kursutvikling hele veien.
Hva slags selvforherligelse er det å tro at du og dine likesinnede haussere forstår bedre det fundamentale i aksjen enn markedet? Du store.

Eller sagt på en annen måte: Har også du latt deg forlede så langt ut i granskauen om børsrealiteter her at du mener at de som i hele år har tatt flere hundre prosent feil om kursutviklingen vet mer om det fundamentale enn sånne som meg, som har vært omtrent spot on på trenden i hele år?

PS: Et annet eksempel om fantasiene i NANO-haussegruppen:
De har ingen peiling om hva som FØRST skal meldes før man oppnår godkjennelser. Dermed har de sittet og bæljet "godkjenning" både mht. FDA og annet i hele år. Men det er ikke slik det foregår, og den kompetente delen av markedet vet det: Jeg har for eksempel fulgt med PCIB siste mnd. siden markedet begynte å registrere at de hadde fruktbare forhandlinger med bl.a. FDA-prosess. Det har jeg tjent nesten 30% på. Fordi jeg respekterer markedets oppfattelsesevne. I dag kom det nok en ytterligere bekreftelse med denne meldingen:

PCIB:NÅDD FELLES FORSTÅELSE RUNDT EMA- OG FDA-REGELVERK
Oslo (TDN Direkt): PCI Biotech har nådd en felles forståelse med European Medicines Agency (EMA) og U.S. Food and Drug Administration (FDA) rundt de regulatoriske omstendighetene knyttet til utviklingen av produktet fimaporfin.
Det går frem av en melding onsdag.
De viktigste faktorene som det enes om er tilstrekkeligheten av en enkel randomisert todelt studie, samt potensialet for "akselerert/betinget" godkjenning basert på foreløpige resultater.
Implikasjoner av en foreløpig analyser for det endelige sentrale studiedesignet vil kreve videre diskusjoner med myndighetsorganene, opplyses det
-------------------------------------------

Og sagt på enda en annen måte: Den dagen jeg tror NANO kommer med noe sånt kan det godt hende at jeg allerede er inne for lengst - der også :-)
Redigert 20.12.2017 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2017 kl 10:21 10096

Ser ut til at markedet ifm. PCIBs melding har skult litt på fraværet av tilsvarende meldingssubstans hos NANO så langt, bl.a. om dette med "tilstrekkelighet" for å kvalifisere både til godkjenning og fast track? Kursen er i alle fall nå ned en knapp krone, mens PCIB stiger 13-14%.

Edit: Nå er PCIB opp ca. 23%. Da har jeg godt over 40% på denne aksjen på ca. 1 mnd. Ja, slik går det når man kan det fundamentale og velger de aksjer som tar av - til rett tid - som kjent misliker jeg å sitte fast i fallende aksjer :-)

PS: Ved bra oppførsel på forumet kan jeg godt tipse om når NANO også kommer. Stay tuned :-)
Redigert 20.12.2017 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2017 kl 10:55 10171

Det fundamentale for selskaper som Nano er teknologien og markedsutsikter. For Nano sin del er denne pdd i min verden godt fundamentert. Din forståelse av det hele er på lik linje med resten av markedet; kortsiktig gevinst og liten fokus på det tekniske.

Som sagt; du er kun en melding unna å være helt på bærtur og når den kommer skal du jaggu få høre det :) Du får synes det er så urkomisk du bare vil, men akkurat nå er du kun en som flyter på strømmen og med all respekt; Man trenger ikke være raktettforsker for å hevde at man har ment dette hele veien. Selv en plastdunk som driver i sjøen kan komme til karibien med litt flaks.
Redigert 20.12.2017 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2017 kl 10:43 9796

Som jeg har sagt mange ganger før (i stedet for å bælje om at i morra går toget) så har det i hele år vært mest fornuftig å
1) sitte ute og vente til aksjen faller noen kroner,
2) kjøpe inn et bet
3) selge når aksjen har steget noen kroner (og vi nøytrale idioterklæres av hausserne)
4) sitte ute igjen og vente på neste fall (mens hausserne bæljer at nå går toget)

PS: PCIB, som er i stand til å levere lesbare meldinger om reelle framskritt mot godkjenningsinstanser, burde man derimot ha karret seg inn i med en long-post for lenge siden: Godt over 50% på PCIB siste mnd så langt er en fin førjulsgave.
Slettet bruker
21.12.2017 kl 11:18 9760

NANO faller igjen og tester nå støtten på 80, og man kan som vanlig notere at den mest aggressive hausserflokken (400-klubben) finner det lurest å tørke bort også på gamleforumet. Noen har i skam rett og slett skiftet nick, og andre har meldt at det nye forumet ikke er verdig deres geniale bidrag :-)
Vel, hadde man bare kunnet vært sikker på at disse våsekoppene er varig borte kunne man startet reelle debatter om NANOs videre liv. Men jeg frykter at OSEs mest selvskadende klikk kommer til å mønstre her på nyeforumet også - med det samme resultat som før: Meningsløse trosbekjennelser og ditto feiltolkinger av faktisk status.

Det vi skulle diskutert nå er selvsagt hva de FAKTISKE forhold rundt aksjen tilsier de neste ukene, da jeg ser store volatile muligheter en periode nå. Men dette har jeg prøvd i et år nå, og med unntak av et par-tre edru oppfølgere er det bare dritt og avsporing som er responsen. Så jeg tenker jeg får holde mine analyser for meg selv. Ikke minst siden de i stor grad har slått til under hele årets opp- og nedturer (og dermed talt 400-klubben midt i mot) er det bare psykiatri jeg har blitt anbefalt. Snart er det vel andre som trenger den støtten mest, tenker jeg :-)
Slettet bruker
21.12.2017 kl 15:50 9653

Mens NANO faller et par kroner i dag, kan vi søke visdom hos dr. Stockman på gamleforumet, for der lever håpet og de gode kursmålene godt ennå:

Innlegg av: dr. Stockman (11.12.17 00:00 ), lest 2700 ganger
Ticker: NANO
RE^1: NANO – ny test av bunnlinje ved 68/69
DNBs analyse har kursmål 145, men med håpløst høy diskonteringsrente og en helt vill risikorabatt. Riktig pris i øyeblikket (om noen skulle by på selskapet) antar jeg ville vært rundt 500 kr, og det sier seg selv at å drømme om kurser på 68/69 er for feberfantasier å regne.
----------------------------------
Til info: dr. Stockman har 360 til jul, men som vi ser synes han det er for beskjedent og høyner "riktig pris" til 500. Dette er en av de Nanofreak:) mener vi har mye å lære av. Så folkens, det er bare å klikke på nicket til dr. Stockman og lese og lære og få litt vett inn i skallen om hva kursen egentlig er. Husk: Ikke ta smålige hensyn til markedets prising, markedet skjønner ikke det fundamentale i NANO. Det er det 400-klubben som skjønner.
Slettet bruker
21.12.2017 kl 17:03 9618

Gjesp... Det sier faktisk ganske mye om deg at du åpenbart onanerer til små dropp i kursen.

Husk; du er bare en melding unna å bli idiotforklart, så hvorfor du har denne monologen er ytterst...spesielt :)
kjorr
22.12.2017 kl 00:43 9462

Husk at Arnfinn er pensjonist, ikke mye annet å gjøre om dagene da
Slettet bruker
22.12.2017 kl 00:51 9423

Flere Nano-folk finner nå veien til det helt nye forumet:

https://www.aksjetips.no/threads/nordic-nanovector-asa.21/latest
Slettet bruker
22.12.2017 kl 08:30 9425

ILAV avslører ovenfor det triste perspektivet blant taperne i NANO som har preget alle tråder i hele år: "Husk; du er bare en melding unna å bli idiotforklart.."
Nettopp; dette er 400-kronersklubbens credo:
- "Vi vil ikke høre et ord om at vi i hele år har bommet med flere hundre prosent på selskapsutviklingen, vi kan alt om det fundamentale, det er markedet som tar feil"
- "Og bare vent, ser vi tre kroners oppgang en vakker dag har vi rett likevel, og du er idiot"

Debatt til å bli børsekspert av, ikke sant? :-)

Poenget burde selvsagt heller vært at man studerte aksjen for å bli best mulig til å håndtere den underveis. Det er for eks. godt mulig at de som anklages som "baissere" nå har like stor tro på aksjen OM NOEN ÅR. Men at de samtidig er litt for profesjonelle til å blande seg med bæljerne som sier de er langsiktige men i praksis bare tyranniserer trådene TIL DAGEN. Uten den ringeste innsikt og børsforstand. Og snart har vi hele svermen her på nyeforumet også. Grøss.

Slettet bruker
22.12.2017 kl 09:19 9363

Korsar;

Du selvforherliger deg selv hver dag fordi kursen går ned 50 øre. Og mest sannsynligvis skjønner du ingenting av hva Nano holder på med. Det eneste du gjør er å jokke på små kurssvinginger, som om det gjør deg til en børsguru (du tror tydeligvis det om deg selv).
Jeg er for øvrig ingen børstaper, jeg er i pluss så synger etter. Selv på det jeg kjøpte for i sommer.
Det festlige faktum for oss som sitter langsiktig er fortsatt enkelt; Du er kun en melding unna fra å fremstå i et lite positivt lys, særlig når man bruker sistnevnte til å se hva du har skrevet i høst.

Og ja; jeg regner med en kurseksplosjon, men når den kommer er uvisst. Når man ser på hvordan PCIB har utviklet seg siste uken så bør ikke dette komme som en overraskelse da potensialet til Nano er langt høyere enn for PCIB.
rockpus
22.12.2017 kl 09:39 9345

ILAV

"da potensialet til Nano er langt høyere enn for PCIB."

Dette må du gjerne gi en troverdig forklaring på ! Jeg har selv nylig forlatt Nano til fordel for PCIB fordi jeg anser potensialet i PCIB for å være langt større enn i Nano. Selv om vi skulle regne dem for likeverdige, så kan PCIB nesten femdoble seg bare for å bli like mye verdt som Nano!
Slettet bruker
22.12.2017 kl 11:04 9307

Rockpus;

Som konsept har Nano sin teknologi et større marked, svært stort utviklingspotensiale mot nye former for krefttyper og den er særdeles enkel å bruke.

For all del, har akkurat gått inn i PCIB fordi potensialet er stort, men når en tilsvarende melding kommer for Nano (noe jeg regner med kommer til å skje) så regner jeg med at utviklingen blir svært underholdende.

Og Nano som selskap har også en mye sterkere setting i markedet enn PCIB sin. Forhåpentligvis skjer det en endring til fordel for PCIB her.

Skrekkeksempelet er PHO, hvis potensiale skusles bort inntil videre fordi ingen har noen som helst tro og tillit til ledelsen.
Slettet bruker
22.12.2017 kl 12:00 9254

ILAV, jeg ser nå at du bare løsprater om verdier og realiteter og er helt utroverdig rundt dette. Rockpus gjør rett i å spørre hva du baserer bl.a. dine verdianslag for hhv. PCIB og NANO på. Og det synes å være bare tull og null kunnskap som hos resten av haussekorpset. Så du skal ikke få mer kritikk fra meg, bare bli oversett. Det var bare unødvendig av meg å kommentere deg innledningsvis. Fair enough?

Ellers har vi nå altså sett det jeg advarte om fra virkelighetens verden for flere dager siden: At NANO var i ferd med å utfordre 80-støtten og lett kunne falle under den. Nå har vi vært helt nede på 78-tallet (50 øre ned, ILAV?) , men det er fremdeles ikke teknisk sikkert at aksjen forblir under 80 resten av dagen. For et 3-kroners intradagsfall i dag er litt for mye rent teknisk. Men avslutning på 80-81 må dessverre forventes.
NB: Avslutning under 80 vil måtte anses som svært truende, da mange vil ønske å ta tapet på 2017-ligningen. Les: Vi kan da få et nytt stoploss-skrell på slutten i dag. Overlever aksjen dagen, er faren redusert da de fleste neppe tør å satse på at romjulssalg kommer på 2017-ligningen.
Redigert 22.12.2017 kl 12:02 Du må logge inn for å svare