XXL - reisen har så vidt begynt...

Nordens ledende sportskonsern er pt. verdsatt til 5,6 mrd. Er det høyt eller lavt? Noen facts:

- 11-12 mrd i omsetning...
- (2 mrd i omsetning online...)
- 12,5-13,5% i EBITDA margin...
- Margin økningen er permanent... Konkurransedynamikken som tok livet av Gresvig kommer selvsagt ikke til å fortsette... Du tar ikke ufrivillig livet ditt to ganger på samme måte...
- XXL tar massivt med markedsandeler...
- XXL dyrker og forsterker sin vinnende strategi...
- XXL har Pål Wibe...

- XXL er pt verdsatt til ca. 1/3 av det selskapet var verdsatt til på sitt høyeste... Dette i motsetning til Europris og Kid...

Feilprisingen av XXL er formidabel. Analytikerne løper etter og er ikke i nærheten av å henge med i svingene. Det siste kommer imidlertid til å endre seg de neste ukene. Oppjusteringer som nå kommer blir formidable...

DNB har også denne uken XXL i sin ukesportefølje. Det til tross for at deres kursmål på 19 kroner er oppnådd for lengst. De har selvsagt et nytt kursmål som etterhvert blir kommunisert ut.

Arctic har valgt å sette XXL på Kjøp og Europris på Selg.

Den har jo steget jevnt og trutt hele veien så den daler jo ikke nedover?
Opp ca 2% i løpet av den siste uken.

Liker handlemønsteret.
Med en gang noen tar gevinst så blir den kjøpt opp igjen.
To ganger i dag har noen solgt godt unna og kjøpere har kjent sin besøkelsestid.
Stones
14.07.2020 kl 14:54 4924

Flere her og på andre forum som er bekymret for at kursen skal ned uavhengig av resultat og guiding ved q2 på torsdag. Man bruker bl.a EPR som eksempel.. Selv tror jeg nok at de som ønsker å ha sikret seg ville gjort det FØR q2 om man er så sikker på at kursen skal ned etterpå.. Om man er redd for å tape noen kroner, ja da er det jo bare å selge idag. Samtidig så er det vel slik at de som nå sitter å teller på knappene kanskje ikke er så langsiktige med sin investering i XXL?

Var jeg redd kursen skulle ned kunne jeg (som mange andre) solgt med god gevinst idag. Ser man litt lenger frem enn bare dager og kanskje uker er iallefall ikke jeg bekymret for kursutviklingen.

Er bygget en god støtte på rundt 20 tallet nå. Skulle den falle litt under, ja da er det bare å laste opp litt til.

Redigert 14.07.2020 kl 14:55 Du må logge inn for å svare

Helt enig. Men hvorfor skulle kursen falle? Kursen skal opp til 40 på sikt, og det er jo komplett uforståelig at noen selger nå overhodet.
FarmerX
14.07.2020 kl 17:00 4664

At kursen skal opp til 40 på sikt, er vel strengt tatt noe som er vedtatt på forumene rundt. Jeg deler absolutt troen på dette, men det er vel greit å huske risikoen for at uforutsette ting kan inntreffe.
nolast
14.07.2020 kl 23:22 4235

Det er nok mange som er nervøse. Det er det ingen grunn til. Jeg ha aldri noen gang opplevd den trøkken det er i markedet nå om dagen. Mange relativt store butikker i andre kjeder opplever en vekst på mellom 50-100%. Utfordringen nå er å skaffe tilveie nok varer. Hos mange varegrupper er så godt som utsolgt hos leverandører.
Min mening er at dette kommer til å fortsette i mer eller mindre grad Nordmenn kommer til å bruke fjell og sjøen i hele høst. Q3 og Q4 er i boks. Kr 40 er i sikte.
Gleder meg til torsdag, det blir moro!!

Nervøsiteten bunner i at Europris falt etter å ha lagt frem et strålende Q2, men det var jo pga innsidesalg.

Skjønner ikke sammenligningen.

Er det litt sånn "stille før stormen" tilstander, på børsen når det gjelder XXL her nå :) Blir utrolig spennende hva dem kommer med av tall, og ikke minst hvordan smilet til MR.Wibe vil mest sannsynlig gå fra øre til øre :)
Virker ikke som det er mange som vil selge aksjene sine for under 22,50 nå, og det kan love godt for fortsettelsen av XXL aksjen !!

Jeg tror den slutter på 23 tallet i dag og fortsetter videre i morgen.

Tok ikke lang tid før den var på 23 kr :)

Nei....men Brunello skal visst handle på mellom 16 og 18kr i morgen 😂😂😂
Brunello
15.07.2020 kl 10:52 3539

Tja, vi får nå se. Kursen nå er drevet av folk som ikke evner å forstå selskapet eller de tallene som ble lagt ut i går. Det er et suckers rally og kan fort snu.

Hvilke tall ble lagt ut i går ??

Litt morsomt at Brunello skrev 16.06.2020 kl 12:00 at 19 kroner en alt for lav pris for xxl. 😂

Jeg ser for meg at aksjen stabiliserer seg rundt 26kr i løpet av kort tid.
Satser på å passere 30kr før Q3 presentasjonen.

RT: 23.40
Redigert 15.07.2020 kl 13:42 Du må logge inn for å svare

Q2 som slår inn i dag, forventningene er for høye. Vi ser nok ikke noen stor økning i morgen.

Økningen i dag er for markant. Jeg ser dessverre for meg en kraftig gevinstsikring i løpet av morgendagen. Kanskje vi går ned mot 20-22, det er vanskelig å spå. Det som kan forhindre det vil nok være om Q2 resultatene er enda bedre enn forventet. Uansett så tror jeg aksjen vil stige jevnt og trutt mot Q3 i tiden fremover.
Mondo
15.07.2020 kl 14:30 3009

Ser ut som den er startet allerede.
Veim
15.07.2020 kl 15:20 2900

Oppgang eller fallet du mener? Det er ofte slik med XXL, går mye opp, men så like mye ned slutten av dagen. Har den noengang klart å holde over 4% opp en hel dag? Men den går nå jevnt oppover og det er vel det viktigste.

Den 16 juni la jo Xxl ut info om omsetning for Q2 minus de 2 siste ukene av Q2.
'' Sportsutstyrkjeden forventer en omsetning på mellom 2,75 og 2,85 mrd. kroner i kvartalet. Det vil i så fall tilsvare en vekst på mellom 25 og 30 prosent, heter det i børsmeldingen. 

I kvartalet forventer XXL en ebitda-margin på mellom 12,5 og 13,5 prosent. ''

Dette må vel en anta er priset inn allerede og om ikke det skjedde noe helt vanvittig de 2 siste ukene av Q2 så vil vel ikke xxl aksjen bykse så voldsomt imorgen?

(ny her, var ikke meninga å quote)
Redigert 15.07.2020 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
Mondo
15.07.2020 kl 15:35 2914

Ser ut som jeg var litt for rask på avtrekkeren der. Den falt 50 øre ganske raskt, men ser ut til å ha hentet seg inn igjen.
Veim
15.07.2020 kl 16:00 2827

For rask jeg også kanskje. Kanskje i dag er dagen for over 4 prosent opp.

Opp 5,03% faktisk 😊👍🏼

Alle trodde det ble gevinstsikring når 80 milioner aksjer til 5kr også kom inn i markedet, men hva skjedde?

Ja, i dag var dagen for over 5 prosent opp. Sammenligningen med EPR er forståelig, men er uten sigifikans. XXL har gjennomgått en ganske stor restrukturering, det har ikke Europris. Pandemien har nok fungert som en katalysator for XXL-kursen, men den store testen blir til vinteren. Tror nok tallene i morgen vil overraske på den positive siden. Spørsmålet er da om man skal selge i åpningsminuttene og kjøpe seg inn i igjen utpå dagen, eller sitte til stormen har lagt seg.
Sveise
15.07.2020 kl 16:42 2694

De tallene de ga ut den 16.juni kommer de nokk til å overgå sine så de ikke skuffer markedet var det en på annet forum som skreiv, noe jeg også er enig i.
Det har jo også vært ferietid nå der mange har rapportert med tett i tett me folk. Så morgen dagen blir spennende.
Brunello
15.07.2020 kl 17:28 2562

Du har ikke fått med deg at tallene ble lagt ut I en børsmelding for to dager siden?
Sveise
15.07.2020 kl 17:33 2544

Tviler på att det er kvartals rapporten. Har du link?
Aune
15.07.2020 kl 17:35 2550

Hvor ligger børsmeldingen? Eneste jeg har sett de siste dagene var noen estimater fra analytikere. Mulig det har gått meg hus forbi... Siste melding jeg kan se er 9 dager tilbake.
FarmerX
15.07.2020 kl 19:55 2314

Her er lenke til konferansen imorgen. Tallene legges ut kl 0700, og presenteres på webcast 0830. Tvi tvi:-)
http://www.xxlasa.com/investor/quarterly-reporting/
Ilusion
16.07.2020 kl 07:14 1661

Kan ikke forstå annet en at det går opp i dag🚀