OPSJONER ER IKKE HELT VERDILØSE

Slettet bruker
AXA 12.07.2020 kl 09:45 1139


Opsjoner – kontantytelser

Oppdatert: 10.01.2020

Gjelder når ansatte får en fordel ved innløsning eller salg av opsjoner og fordelen er en kontantytelse.

Kort om opsjoner – kontantytelser
Hvilken informasjon skal du oppgi
Når skal du rapportere
Rette feil
Hva bruker vi opplysningene til
Aktuelt regelverk

ETT LITE OVERBLIKK FRA GOOGEL.

Huff, huff.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2020 kl 09:56 1116

Nå er du rimelig tylen, og desperat.


Kan du gi meg ett eneste adekvat argument for at noen skal legge 17 kr på bordet, nesten 3 ganger mer enn de kan kjøpe aksjer over børs for ?


Det er nesten som man kan tro at dette her virker MOT sin hensikt, å holde kursen lengst mulig lav, for da tjener insiderne penger ved kjøp.


Kanskje det er så enkelt som at SS er den smarteste, og ENESTE på forum som kan avsløre at "opsjonen" er satt så høyt, for å fungere som en klam hånd over axa - på ordre fra Fredriksen, for å hindre kursøkning i lang tid.
Det er jo på kanten til genialt faktisk.......! Kursen forblir lav, fordi hele ledelsen tjener på å ha mulighet for å sette egne penger inn på 3-6 kr, istedenfor 3 ganger så dyrt, 17-18 kr.


Ikke har Johnny penger å kjøpe portiser for heller, de må ligge til daglig drift, er det sagt. Ergo får de ikke utnyttet dagens situasjon ved å kjøpe billige aksjer heller......!  Rentenivået i verden har jo stupt siden 2017-18 - da Fredriksen kom inn med sine DYRE renter, så her går nok det meste av fortjenesten som skulle tilkommet bunnlinja, ut i "finanskostnader".....!


SS

Redigert 21.01.2021 kl 04:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2020 kl 10:35 1068

Tror du trenger og lese deg opp på Opsjoner.
Har ikke tenkt å belære et orakel.

Hvem som er "tylen" skal være usakt - legger ingen prestisje i og hevise til Opsjoner.
Tenkte det er mange som kan ha nytte av og friske opp hva en opsjon er.

Din uttalelse om ledelsen i AXA og JF er mildt sagt hårreisende, og bør få følger.

Jeg gidder ikke trykke på ADM. knappen.
Har oppfattet SS som fredet.
Greit hvis noen andre kan gjøre det nå.

Huff, huff.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2020 kl 10:39 1064

Hva hjelper det å legge ut Opsjonsinfo fra leksikon eller wikipedia?

Dette er trolig rigget som kursdempende verktøy. Det er jo åpenbart.

Hva hadde du valg om du var ledelsen og skulle kjøpe axa aksjer?

alt 1. Kjøpte alt du kan på 6 kr, istedenfor 17,25?

alt 2. Vente til kurs er 24 kr, og kjøpe "billig" 17,25 ?

Jeg håper du tar deg tid til å besvare.
Adm gjør en god jobb, men her er SS innenfor ved saklig diskusjon. Du liker neppe alt som skrives, det er en annen sak, men jeg tørr minne om at dette er ett forum, og ikke en menighet hvor alle tror på det samme...!

SS
Redigert 21.01.2021 kl 04:56 Du må logge inn for å svare
aksjenooben
13.07.2020 kl 01:40 853

Opsjon - rett, men ikke plikt til å handle aksje.

Tildelt opsjon = gratis.

Dersom kurs er over strike får de som sitter på opsjonen normalt utbetalt differansen mellom strike og aktuell kurs. Er kursen under, er opsjonen verdiløs.

Dette er ikke enten - eller, men både-og. Ledelsen kan både kjøpe aksjer til 6 kr OG få en opsjonsgevinst dersom kurs stiger over strike. Mao. gratis penger til ledelsen dersom kursen stiger...enda mer om de kjøper egne aksjer. Med opsjoner = null risiko da de ikke betaler for opsjonen.

Hvor SS får 17.25 fra vet ikke jeg (med mindre det er en av strike-verdiene).

Så kan man jo spørre hvorfor man ikke kjøper på 6 dersom man tror kurs skal til 24.

At opsjonene skal holde kursen nede er fullstendig meningsløst.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56 Du må logge inn for å svare