Kraftig reprising må jo komme

Beliver
JIN 11.09.2018 kl 23:22 1414

Jin er jo ikke høyere priset enn dem får for skrapjernet vist dem leverer alle skipene inn til hugging. Med de ratene vi ser no må det jo være lønt å ta noen lodd i jin? Eller er jeg bærtur og noe som jeg ikke sjønner?
Redigert 19.01.2021 kl 05:25 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
11.09.2018 kl 23:47 1390

Jeg har i hvert fall resonnert i samme gate som deg.
JIN ble tidligere beskyldt for å være lite aksjonær vennlige. Siden har de kuttet bonusene, og begynt å betale utbytte.
De har gjort endringer i forhold til IR, og svarer rimelig kjapt og seriøst.

Gode porsjoner med innsidekjøp høsten 2017 taler for at de ønsker/ser kursøkning i sikte.

Jeg har spurt dem hvordan det vil påvirke selskapets bunnlinje, med tre solgte skip.
De svarer som følger:
"The sale should be regarded as ongoing periodic management of our fleet composition.
We expect recurring income will be affected but this is compensate by one off financial proceeds from the sale of three aging vessels. "




tankardjr
12.09.2018 kl 10:24 1265

Jepp jeg ser heller ingen grunn til å mislike selskapet. Snarere tvert i mot. De står best rustet nå uansett rater fremover. Derfor vil jeg si at det ikke finnes nedside i aksjen. Bortsett fra folk som på død og liv som vil selge og manglende interesse fra kjøpere.

Det er nok sånn at selv Jinhui aksjen er avhengig av noen seriøse meglerhus som vil anbefale denne aksjen. Dessverre så ser jeg lette penger for et stort meglerhus som vil anbefale denne nå. Sånn sett er OSE for lite og ikke fungerende.