VOW - Sist onsdag var den KOMMENDE storebror 9 mnd gammel!

Hammers
HAMMER 13.07.2020 kl 20:20 12126

Den 15. oktober i fjor ble franske ETIA kjĂžpt for tilsammen NOK 192,1 mill. KjĂžpet ble foretatt slik;

- Cash: 85,4 mill.
- Shares: 61,4 mill (nyutstedte aksjer)
- Vendor Notes; 45,2 mill. Disse kan konverteres til aksjer 9 MND fra utstedelse. Prisen pr aksje er fastsatt til kr 19,33/stk.
- Totalt snakker man om ca 2,34 mill nye aksjer til denne kursen - eller et Þkt aksjeantall pÄ ca 2,2%.

For en som ikke er regnskapsmann er det mye jeg ikke skjÞnner nÄr man kommer til dette med Vendor Notes.
Har kommet fram til at det er et tilgodehavende som selgerne av ETIA har.

Hva hvis man ikke Þnsker Ä konvertere, men heller Þnsker cash? Ser det stÄr en lengre forklaring i Note 14 i Ärsrapporten.
SkjĂžnner ikke stort av det heller, og slettes ikke nĂ„r "Fair value – conversion rights" 25.0 mill dukker opp - og totalen ender pĂ„ 65 mill.

POENGET ER; 9 mnd etter den 15 okt i fjor = onsdag om 2 DAGER!
Da skjer det noe - og deretter er kjĂžpet av ETIA 100% avsluttet.

Det er flere her inne som jamrer seg over at det ikke skjer stort med kursen. Ligger i ro - og presses nedover ila dagen.
Personlig tror jeg dette kan ha med onsdagen Ä gjÞre - kanskje for at noen av interessentene skal komme sÄ godt ut av dealen som mulig.
Bare en SPEKULASJON fra min side, men neppe urimelig.

Hva hvis kursen hadde stÄtt i 35 - og konverteringen skulle foretas pÄ den faste summen pÄ 19,33.
Hadde det kommet en stor skatteregning til motakeren pga "billige aksjer". Aksjer til under markedspris?

Hvordan hadde regnestykket pÄ kurs 35 blitt for VOW hvis selger Þnsket cash i stedet?
Slike ting kan man tenke pÄ. At det kan "ligge noe" kurshemmende rundt avslutningen av transaksjonen.
Personlig har jeg mistanke om det, men som sagt; KUN spekulasjon fra min side.

Torsdag er det uansett ikke mer Ä spekulere pÄ - for da er transaksjonen fullfÞrt.
Kursen kan slippes FRI - hvis "den" Ăžnsker det......... uten at det har konsekvenser for noen som helst - bortsette fra glade aksjonĂŠrer.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
24.07.2020 kl 08:22 1874

Jeg har selv hatt aksjer i vow og har tro pÄ selskapet, men dette handler mer om Ä snakke ned ett annet selskap for Ä hause ett annet, ser du ikke forskjellen og problemet vennligst la vÊre Ä kommenter. Kos deg med bjella rundt halsen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
24.07.2020 kl 07:51 1914

HÞr pÄ podcasten selv sÄ hÞrer du hvor stort potensialet dette selskapet egentlig har pÄ sikt. SÄ fÄr du kalle det haussing eller ikke, men anbefaler Ä lytte.
Ingen bruker vel hengar forum for investeringer, der er det mest underholdning. Skaff deg er kontakt nett som er mer seriĂžst og invester deretter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hammers
24.07.2020 kl 00:52 1979

Dette er absolutt ikke haussing og baising.
Kun saklige informasjoner begge veier.
Fortell oss heller hva du er uenig i - hvis du har baller nok til Ă„ gjĂžre det!

Hilsen Hammers.......som tviler pÄ at det kommer noe saklig svar!
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
24.07.2020 kl 00:40 1990

Se der ja, hause litt vow, baise litt koa. Alt for egen vinning selvfĂžlgelig. Ett godt selskap trenger da ikke hauses?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hammers
23.07.2020 kl 23:25 2039

Personlig syntes jeg at podcasten var meget bra - og ikke minst betryggende!

Badin bekreftet at Covid 19 har liten innvirkning pÄ VOW i Q2 - akkurat som i Q1 - da investorene ble tatt pÄ senga av resulatet!
Han antyder ogsÄ et bredt samarbeide med ulike aktÞrer innen ulike omrÄder.

STORE aktĂžrer som Ăžnsker avkarbonisering av egen drift!
En avkarbonisering VOW har bygget seg opp til Ă„ beherske - og varene kan leveres etter hvert som forespĂžrslene kommer for alvor!

Hvis man over TID Þnsker god avkastning pÄ sparepengene sine (i motsetning til bankenes ca 0 rente) -
kan jeg ikke skjÞnne annet enn at dette mÄ vÊre en SUPERB investering!

VOW var bÞrsvinner i fjor + et par Är tidligere. I Är har det gÄtt trÄere pga Covid (som sagt liten innvirkning) + utgifter v/kjÞpet av ETIA. Dette er en midlertidig situasjon. Lytt pÄ Podcasten (spesielt mot slutten) - og tenk selv!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
the-inside-man
23.07.2020 kl 20:06 2126

Vow med podcast
https://www.vowasa.com/podcast/

Ikke mye interessant for oss eksiterende aksjonĂŠrer, men bra de kan Ă„ markedsfĂžre seg. BĂ„de for kunder og nye aksjonĂŠrer.

Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
oivindl
20.07.2020 kl 19:03 2487

Siden Falco1 nÄ ser ut til Ä melde seg pÄ i klubben for dem som trekker konklusjoner det ikke er grunnlag for, gir jeg litt utfyllende svar.

"om oivindl kan dokumentere det tulle nicket skipssjefen sier i en annen trÄd her ang stor salget av Dnb som oivindl svelger rÄtt"

Nei Falco1, jeg sluker ikke det rÄtt. Jeg har ogsÄ stilt kritiske spÞrsmÄl til SS, og fÄtt fÞlgende svar:
"Etterhvert forstÄr du vel at 30% av mine anbefalinger er mot bedre vitende, en agenda ligger bak."
I hvert fall Êrlig svar, og jeg blir heller ikke mÞtt med nedsettende personbeskrivelser fordi jeg har stilt ham kritiske spÞrsmÄl. Ei heller dikter han opp meninger jeg ikke har. Men jeg stÞtter heller ikke hans praksis.

" Hvorfor er han bare opptatt av Hammers?"
Vel Falco1, jeg vet ikke hvor mange av mine poster du har lest, men jeg stiller ogsÄ kritiske spÞrsmÄl til andre. Jeg er ikke opptatt av Hammers, kun det han skriver, og kun dersom det krever korrigering, nyansering eller utdyping.

Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
20.07.2020 kl 16:47 2573

Jeg er redd tallene i august blir like rĂžde som en kokt hummer.
Sorry
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
oivindl
20.07.2020 kl 15:40 2622

SS fÄr nok dokumentere sine egne tall.
Du finner forÞvrig ingen pÄstander fra meg som ikke er dokumentert.
NĂ„r det gjelder SS har han Ă„penlyst skrevet at mye av det han skriver er kun for egen vinning.
Det har jeg ogsÄ kopiert, men finner det unÞdvendig Ä kommentere Är SS er Äpen om det selv.
NĂ„r det gjelder Hammers er det anderledes.

Jeg har forĂžvrig bedt SS om Ă„ endre praksis.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
ruda
20.07.2020 kl 15:30 2637

Det spiller ingen rolle. VOW blir en vinner fremover
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
20.07.2020 kl 15:26 2647

 
Siste FEM-5 mÄneder har DNB solgt nesten 600.000 VOW aksjer:
http://vxz.eu/VOW__Topp-20-per-24.02.2020_&_Topp-20-per-20.07.2020

Bare siste uke solgte DNB 84.900 VOW aksjer:
http://vxz.eu/VOW__Topp-20-per-24.02.2020_&_Topp-20-per-13.07.2020_&_Topp-20-per-20.07.2020
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hammers
20.07.2020 kl 15:16 2655

Ser at SS har korrigert ned sitt pÄstÄtte storsalg fra DNB.

- I dag tidlig skreik han ut tallet 240.000.
- NĂ„ har tallet skrumpet til 153.000.
- De OFFISIELLE TALLENE viser at DNB's kunder den siste uka har redusert antall VOW med 85.000.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
20.07.2020 kl 14:56 2686

VÊrt morsomt om oivindl kan dokumentere det tulle nicket skipssjefen sier i en annen trÄd her ang stor salget av Dnb som oivindl svelger rÄtt . oivindl sier han er extremt opptatt av sannheten. Hvorfor er han bare opptatt av Hammers? Er Hammers en trussel for han?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hammers
20.07.2020 kl 14:32 2715

I dag kom en oppdatert aksjonĂŠrliste fra VOW. Som ventet var den fortsatt uten de konvertert aksjene fra sist uke.
Lista viser at Top 20 ligger stabilt over 80% - med smÄ justeringer pÄ et par av aktÞrene.

DNB's kunder (ikke meglerbord) har redusert med 85.000 aksjer siste uke.
AltsÄ noe helt annet enn hva som blir pÄstÄtt av de useriÞse pÄ forumet (pÄstÄr at dagens liste viser et STORSALG pÄ 240.000 fra DNB de siset to dagene.
Det mest gledelige er trolig at Nordnet's kunder har solgt seg ut av Top 20.

Kanskje de har latt seg skremme av potensielt kursdrivende "fake news" om PE pĂ„ 144 + storsalg fra DNB + at grĂŒnderne har solgt seg ut.
Dette bare for Ă„ nevne NOE av det tullet som kommer fra de samme nickene.

Bare for Ă„ ha det gjentatt; VOW hadde flere engangskostnader i fjor pga oppkjĂžpet av ETIA. Dette fĂžrte til et negativt Ă„rsresultat.
Selskaper med negativt resultat har selvsagt ikke positiv PE (ref den pÄstÄtte PE 144)!
Ellers opererer Nordea med PE 79 for i Ă„r - fallende til 26,7 i 2022. Dette tall fra deres analyse den 29.april i Ă„r.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Jazz
20.07.2020 kl 10:30 2796

Jeg refererte konkret til et av dine innlegg, men kan gjerne konkretisere mer detaljert. Du skriver: "SÄ sitter det en kverulant pÄ Finansavisen Forum og VILLEDER alle som har en GENUIN interesse for selskapet!
En som har sine konspirasjonsteorier som er kokt sammen pÄ "gutterommet!" og videre "Hilsen Hammers.......som trodde det var mot forumets regler Ä (mer eller mindre bevisst) komme med villedende info og kursmanipulasjon her inne!"

Men nok om det. HalvÄrsrapporten vil forhÄpentlig vise sannheten om ETIA-aksjene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
oivindl
20.07.2020 kl 09:40 2848

Og du er selvfĂžlgelig livredd siden du sitter sĂžkklastet i VOW!

Vel, egentlig har jeg vel like lite grunnlag for Ă„ uttale meg om det, som du har for dine uttalelser.
Jeg begrunner gjerne mine innlegg, det burde du ogsÄ gjÞre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
20.07.2020 kl 09:27 2881

Du virker rimelig desperat oivind med all tiden du bruker pÄ denne. HÞrer verken pÄ deg eller Hammers, men investerer i denne aksjen av helt andre grunner, og ja de fleste her inne greier og tenke selv og bruker helt andre kontakt nett nÄr vi handler aksjer. Forumet er underholdning og forblir det til evig tid. Om det er noen som handler aksjer etter hva som blir skrevet her inne har de et gedigent problem.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
oivindl
20.07.2020 kl 09:16 2910

"Det ENORME KJØPSSIGNALET fant sted, men det var "falskt"."

NĂ„ kom jo Hammers med et nytt kjĂžpssignal i forbindelse med siste melding.
"De valgte heller Ä Þke sitt aksjeantall - og med det bekreftet de STOR TRO pÄ framtiden!
Et kjĂžpssignal - etter mitt syn."

Det er flere som har pÄpekt at grunnlaget for dette kjÞpssignalet kan diskuteres.
Anbefaler ellers Ä ta Hammers pÄstander om egen "prikkskyting" med en klype salt.

FÞlg heller dette rÄdet fra Hammers:
"Dere kan jo gjÞre et LITE forsÞk pÄ Ä tenke selv!"
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
ruda
20.07.2020 kl 08:21 2974

Vow vil nok bli en vinner fremover. Her er det bare Ă„ laste til randen
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hammers
20.07.2020 kl 00:15 3079

Fra starten av var temaet pÄ denne trÄden "FullfÞrelsen av ETIA's oppkjÞp" - og at det utestÄende belÞpet ble konvertert til nye VOW-aksjer.
Dette ble etter hvert bĂžrsmeldt - og ETIA er endelig 100% under VOW's paraply.
ETIA som etter ALLE solemerker kommer til Ă„ bli VOW's nye FLAGGSKIP.

DNB's analytiker (JĂžrgen Lian) har estimert at omsetningsveksten vil stige fra ca 760 mill i Ă„r til nesten 2,6 MILLIARDER i 2024.
Veksten vil - etter hans syn - i ALL HOVEDSAK komme innenfor den nye landbaserte biten av VOW!
Den som ETIA representerer!

Hittil i Ă„r har VOW bĂžrsmeldt 8 nye kontrakter. Av disse er 3 til cruise (SSHIP) og 5 til landbasert virksomhet (primĂŠrt ETIA)!
Av de landbaserte (som alle er innen ULIKE omrÄder) opplyser VOW selv at markedspotensialet i Europa er pÄ ca 5 MRD - pÄ KUN 2 av dem!

Dette er akkurat det mÞnsteret som DNB's analytiker har anslÄtt.
Landbasert overtar sakte, men sikkert, det som Cruise (og SSHIP) i all hovedsak tidligere sto for.

Forretningsmodellen er forresten ganske sÄ UNIK.
De varene VOW leverer omskaper kjÞpers KOSTBARE problemavfall til LØNNSOM ENERGI.
Innen cruise begynner f.eks rederiene Ä gÄ med OVERSKUDD pÄ installasjonene ila noen Är (var det 6-10?).

Er det rart at man har erobret ca 1/3 av den totale cruiseindustrien?
Bare husk; VOW (via SSHIP) konsentrerer seg KUN om de STØRSTE skipene!
GIGANTENE med problemavfall a la byer med 20-40.000 innbyggere.

Det samme skjer innen den landbaserte biten.
Selskapenes i utgangspunktet dyre SØPPEL omdannes (via ulike unike prosesser) til lÞnnsomme VERDIER!

AltsÄ; Betaler du godt for en installasjon fra VOW - tjener du ENDA MER etter noen Ärs drift!
Utgifter blir etter hvert til OVERSKUDD! Hvem kan i grunnen motstÄ SLIKE fristelser?

Kan det BLI bedre? Joda, spesielt nÄr man vet at alle prosessene er patentbeskyttet!
Prosesser som opererer med ekstremt hĂžye temperaturer - og som kan ta det ALLER vanskeligste avfallet!
Prosesser som ligger pÄ et HELT ANNET nivÄ enn det tilsvarene selskaper kan vise til!

ETIA representerer et nytt VEKSTOMRÅDE. ET KJEMPESTORT (her snakker vi pĂ„ sikt om KLODEN)!
Et med MANGE ulike forgreininger innen "valorisation of waste". OmgjĂžring av avfall til energi.
Et omrÄde som er mangfoldige ganger stÞrre enn det Cruise representerer!

I 2024 mener Lian at det landbaserte vil stÄ for 2/3 av totalen - og RASKT voksende!
Cruise vil stÄ for ca 1/3. Det med en GOD, men langt langsommere vekst!

OgsÄ innen det voksende markedet med landbasert fiskeoppdrett er VOW med (rensing av problemavfall).
En mindre del av totalen - og stadig stigende - i fĂžlge Lian!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
oivindl
19.07.2020 kl 23:08 2703

Takk til jazz, det er godt det finnes aksjonÊrer i VOW som setter pris pÄ saklig og god informasjon, og som ogsÄ er i stand til Ä skille den fra udokumentert og til dels spekulativ synsing.

Synsing er helt ok, men ikke nÄr det fremstilles som fakta. Det er jo ogsÄ, som du er inne pÄ, merkelig at motargumenter ikke tÄles pÄ et diskusjonsforum.

Men Hammers prÞver seg igjen. Reserven har oppgitt flere kilder til stÞtte for sitt syn, Hammers ingen. Hammers klarer heller ikke Ä kommentere de oppgitte kildene, fortsetter kun med egne udokumenterte pÄstander.

Flere svar fÄr vil vel etter hvert som nye lister offentliggjÞres.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hammers
19.07.2020 kl 22:32 2756

Fint hvis du konkretiserer hvilke beskyldninger du tenker pÄ.
Jeg har retter opp i usannheter som legges ut. Beskyldninger og pÄstander overlater jeg til andre.

Den GROVESTE pĂ„standen var at grĂŒnderne av ETIA plutselig har solgt sine nyervervede aksjer i VOW!
Den ballen tror jeg ble lagt dÞd i gÄr.

GrĂŒndernes aksjer ble satt pĂ„ midlertidig konto (pĂ„ deres navn) rett etter overdragelsen av dem -
deretter til Sparebank 1 Markets (som da var Marked Maker for VOW) - og til slutt til DNB som er VOW's nye hovedbankforbindelse!
DNB som sto bak ALT det finansielle vedrÞrende oppkjÞpet av nettopp ETIA - og som plutselig dukket opp med 4-5 mill aksjer pÄ nyÄret.

Datt aksjene fra Himmelen, eller var det selgerne av ETIA som overfĂžrte sin 3,3 mill aksjer til selskapets hovedbakforbindelse?
Dere kan jo gjÞre et LITE forsÞk pÄ Ä tenke selv!

Hilsen Hammers

PS;
Det ENORME KJØPSSIGNALET fant sted, men det var "falskt". Trolig fordi investors ble nervÞse da Korona ble et tema i USA 1-2 dager senere.
NÄr DET er sagt; formasjonen ligger der fortsatt pÄ vent - og ballen er ABSOLUTT ikke dÞd!
Jeg skal heller si fra nÄr caset begynner Ä se skikkelig spennende ut igjen!
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Jazz
19.07.2020 kl 20:54 2816

Hva i all verden er det som skjer her da Hammers?
Har fulgt noen av dine TA-vurderinger med interesse, men her presterer du innlegg med beskyldninger som passer best pÄ deg selv i denne trÄden. Du starter jo trÄden tross alt med synsing. Reserven og Þyvindl derimot kommer med saklige og faktabaserte innlegg.
Har en viss forstÄelse for at nedrykksstriden du selv nevner kan pÄvirke humÞret til en fotballfan, men om en ikke tÄler debatt pÄ et debattforum er det kanskje like greit Ä ta en pause fra tastaturet til en har fÄtt hvilepuls igjen?

20 Är med prikkskyting hevder du, har du alt glemt din store bommert fra 10.juni i nettopp VOW? ("ENORMT KJØPSSIGNAL", med capslock pÄ) Du var no stor nok til Ä beklage den etterpÄ.

Jeg er fortsatt VOW-aksjonÊr pÄ tross av den svÊrt hÞye prising ift. P/E. Vurderer faktisk Ä Þke, fordi den i motsetning til Tomra og Scatec ligger sÄ langt under en forholdvis nylig ATH.

Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
bÄlfreak
19.07.2020 kl 18:52 2902

Greit Ă„ vĂŠre faktabasert . Faktisk synes jeg Hammers bidrar med mye positiv informasjon. Han krydrer det jo og tillegger egne meninger og oppfatninger og det gjĂžr det hele mer interessant og gĂžy.
En god trader/investor klarer Ä bruke informasjon og sette den inn i en kontekst . NÄr man ser hva Vow klarer Ä fÄ til med sine teknologier mÄ man sette dette inn i en stÞrre sammenheng og forstÄ den Þkonomiske rekkevidden og potensialet .
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
oivindl
19.07.2020 kl 18:42 2916

"SkrÄsikkerhet og besservissertankegang vil fÞre til den sikre ruin."

Derfor er det blandt annet det jeg kritiserer og avslĂžrer:-)

Men kanskje det heller ikke skaper noen konstruktiv debatt Ă„ kalle folk kverulanter og kranglefanter;-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
bÄlfreak
19.07.2020 kl 18:38 2916

Jeg synes 200 prosent rabatt er et matematisk morsomt uttrykk. Alle forstÄr jo at jeg mener at aksjen lett kan gÄ togangeren, kanskje 10 gangeren til og med .
Det er bare Ä sammenligne med utviklingen i Tomra .Spikke fliser pÄ skrivefeil eller sprÄkfeil er helt greit, men lite konstruktivt.
Dere er pÄ feil side av utviklingen i selskapet. Da er det det lurt Ä vÊre ydmyk. Akkurat ydmykhet er et av de beste egenskapene en aksjetraderen/investor kan ha.
SkrÄsikkerhet og besservissertankegang vil fÞre til den sikre ruin.

Jeg anbefaler dere Ä lese om Jesse Livermore og hans liv som aksjespekulant sÄ forstÄr dere hva jeg mener. Forumet er fullt av jyplinger som har gÄtt pÄ BI eller lest Þkonomiske fag og som derved tror at de kan alt om aksjemarkedet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
oivindl
19.07.2020 kl 13:00 3016

Jeg har absolutt sans for bransjen og betydningen av utviklingen som forhÄpentligvis kommer.
Men til tross for det, aksepterer jeg ikke tendensiĂžs og delvis feilaktig fremstilling av et selskap.
NÄr noen beskriver dem som gir korrekt og utfyllende informasjon som bidrar til Ä gjÞre kvalifiserte valg, for "rene kverulanter som elsker Ä krangle", ja da tillater jeg meg ogsÄ et lite sleivspark.
Og dette var definitivt ikke noe poeng for meg. Poengene mine gjelder, denne gang, hvordan en bĂžrsmelding kan misbrukes og feiltolkes.
Jeg gir aldri anbefalinger eller uttalelser om hvordan en aksje skal utvikle seg, men tillater meg Ă„ forklare for de som Ăžnsker Ă„ lĂŠre, og avslĂžre de som Ăžnsker Ă„ villede.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Karybdis
19.07.2020 kl 12:17 3058

Ser poenget ditt, Oivindl!!!!
Hva med heller Ä kommentere pÄ
BĂ„lfreak sitt poeng?
Synes at dette er en meget fornuftig, interessant
og ikke minst viktig bransje.
Viktig nok til at jeg har tatt et lodd her; det mÄ sies. Jeg skal ikke vÊre for sikker p.t. pÄ om kursen heller burde vÊrt opp eller ned noen kroner. Fremtidsperspektivet synes jeg lover bra her.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
oivindl
19.07.2020 kl 11:11 3119

Kanskje ikke det beste tegnet om noen er villige til Ă„ betale for Ă„ bli kvitt aksjen.
OBS, i tilfellet noen skulle lure, ser jeg dette som et morsomt utslag av prosentregning. Ikke dekkende for mitt syn pĂ„ aksjekursen😊
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
19.07.2020 kl 10:50 3156

 
Realitetene:
http://vxz.eu/VOW__Topp-20-per-22.10.2019_&_Topp-14-per-31.12.2019
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
19.07.2020 kl 10:48 3162

Alle som behersker prosentregning, men dem er det ekstremt fÄ av blant debattantene pÄ HO, vet at maksimal rabatt vanligvis = 100%. Da fÄr en varen/aksjen gratis. Ved stÞrre rabatt enn 100%, betaler selger kjÞper for Ä ta i mot varen/aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
oivindl
19.07.2020 kl 10:39 3169

"Sannheten er at Vow er idag kan kjĂžpes med 200% rabatt."

Prosentregning er ikke lett đŸ„Ž
Øvrige kommentarer til dette innlegget burde vére unþdvendig😊
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
bÄlfreak
19.07.2020 kl 10:01 3220

Meget bra Hammers. De fleste har sin egen agenda her inne, men noen fÄ er rene kverulanter som elsker Ä krangle. Vow er bÞrsens mest spennende selskap med eiere, ledelse,produkter og innovasjon i eliteserien. Prisingen av selskapet er hinsides feil idag, dette vil sannsynligvis endre seg fremover.

De som mener noe annet mÄ gjerne mene det........, og de later som de mener det fordi de Þnsker Ä fÄ kjÞpt aksjer i bÞrsens beste selskap til rabattert pris. Sannheten er at Vow er idag kan kjÞpes med 200% rabatt. Ingen over ingen ved siden. Vows landbaserte satsing er til de grader undervurdert. Her ligger et enormt potensiale som ingen andre selskaper pÄ Oslo BÞrs er i nÊrheten av ( ihvertfall ikke NEL).

SÞppelhÄndtering og omdanning av plast/sÞppel til rent kull eller energi er jordklodens og menneskehetens desidert viktigste innsatsfaktor.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hammers
18.07.2020 kl 23:45 3398

For et drÞyt Är siden var VOW notert pÄ Oslo Axess - da som SSHIP.
Der er kravet halvÄrsrapportering. Dette har selskapet fortsatt med.

Kanskje for Ă„ Ăžke effektiviteten til det maksimale - og Ă„ kutte administrative kostnader? Kan tenke meg det!
I stedet kommer "Operational update" de kvartalene det ikke rapporteres. For min del like greit!

SĂ„ vidt jeg klarer Ă„ erindre skjedde overgangen av hovedbankforbindelse fra Sparebank 1 Markets til DNB ved siste Ă„rsskifte.
Derfor er det ingen av dine lister som har fanget opp realitetene! Lister som viste stÄa den 31. desember.

Hilsen Hammers..........med LITE sympati eller forstÄelse for dine forferdelige allergiplager!
Du fÄr heller kontakte din fastlege og fÄ passende medisiner mot slikt!
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.07.2020 kl 23:25 3415

 
Av personer som hevder at de har meget gode kunnskaper om VOW, forventer jeg at de leser Ă„rsrapporter.

Under aksjonÊrlisten i Ärsrapporten stÄr det eksplisitt at ALLE aksjene registret pÄ Sparebank 1 Markets AS tilhÞrer IngerÞ Reiten Inv. Company AS

----- ----- ----- ----- ----- -----

06.11.2019, 21:55:20   Scanship Holding ASA : Completed private placement
https://newsweb.oslobors.no/message/488775

«IngerÞ Reiten Investment Company AS represented on the Board of Directors by
Narve Reiten and BĂ„rd Brath IngerĂž, was allocated 2 125 000 Offer Shares in the
Private Placement. IngerĂž Reiten Investment Company AS will hold 32 345 000
shares in the Company, corresponding to approximately 30.4 % of the share
capital following registration of the Offer Shares.»


Summerer en pÄ aksjonÊrlisten per 31.12.2019 aksjene under IngerÞ Reiten + de under Sparebank 1 Markets = 32 118 626.
Mangler -226 374 fÄr Ä fÄ 32 345 000.

Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.07.2020 kl 23:05 3437

 
06.11.2019, 21:55:20   Scanship Holding ASA : Completed private placement
https://newsweb.oslobors.no/message/488775

«The Company is pleased to announce that it has raised approximately NOK 107
million in gross proceeds through a private placement of 6 500 000 new shares,
at a subscription price per share of NOK 16.50 (the "Private Placement"). The
Private Placement, which was multiple times oversubscribed, took place through
an accelerated bookbuilding process managed by Carnegie, DNB Markets, and
SpareBank 1 Markets acting as Joint Bookrunners (together the "Managers") after
close of Oslo Stock Exchange on 6 November 2019.»

Placement will be settled through a delivery versus payment transaction on a
regular T+2 basis by delivery of existing and unencumbered shares in the Company
that are already listed on Oslo Stock Exchange pursuant to a share lending
agreement between SpareBank 1 Markets AS (on behalf of the Managers), the
Company and IngerĂž Reiten Investment Company AS. The shares delivered to the
investors will thus be tradable upon allocation
.»



Er det virkelig slik at VOW ikke offentliggjÞr fullstendige kvartalsvise rapporter, bare fullstendige halvÄrsrapporter, eller har jeg oversett noe?
Er sterkt allergisk mot selskaper som ikke gidder Ä legge frem fullstendige kvartalsvise rapporter, slik at aksjonÊrene bare blir oppdatert hvert halvÄr.

Jeg er enda mer allergisk mot selskaper som gjÞr emier hvor de lÄner ut eksisterende aksjer til emi deltakere, slik at emi deltakere umiddelbart kan selge aksjer i markedet, og ikke mÄ vente pÄ at nye aksjer fÞrst blir trykt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hammers
18.07.2020 kl 21:48 3495

Du finner Sparebank 1 Markets der, men de er nÄ borte!
VOW's tidligere Marked Maker!

NĂ„ er DNB hovedbankforbindelse!

Hilsen Hammers.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.07.2020 kl 21:35 3513

 
ETIA CEO og ETIA COO var pĂ„ VOW topp-20 per 22.10.2019.  DNB er ikke pĂ„ den listen.
2,5 mÄneder senere - pÄ topp-20 per 31.12.2019 - finner en hverken ETIA CEO, ETIA COO, eller DNB.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Hammers
18.07.2020 kl 21:27 3518

Utrolig hvor fort tiden gÄr - dess eldre man blir. Jeg som trodde at forumet ble opprettet rundt Ärtusenskiftet.
Det spiller uansett ingen rolle - for det VIRKER uansett som om det er over 20 Ă„r med prikkskyting her inne.

Ellers la du ut en aksjonĂŠrliste kl 01.33 i natt.
En liste som etter ditt syn BEVISER at de to gutta fra ETIA straks solgte sine aksjer!

Beklager Ä mÄtte ta fra deg gleden, men den lista viser ABSOLUTT ikke dette.
Lista viser at aksjene ble overfĂžrt til en annen konto.
Trolig i DNB - som like etter dukket opp som STOR aksjonĂŠr, m/godt over 3 mill aksjer.

Ellers har DNB pendlet mellom 4,4 og 5,2 mill aksjer siden mars i Ă„r.
Aksjer som du selv sier IKKE var registrert pÄ lista fra oktober i fjor - da selgerne av ETIA fikk aksjer pÄ en midlertidig konto.
Joda, det er nok i DNB de ca 3,3 mill aksjene til slutt havnet.

Ja, for du VET VEL at DNB er VOW's hovedbankforbindelse?
Alle transaksjonene i forbindelse med oppkjĂžpet gikk gjennom DNB -
og da var det kanskje ogsÄ naturlig at de to i ETIA flyttet sine aksjer dit!

To industribyggere selger selvsagt ikke sitt hjertebarn og livsverk selv om det nÄ (frivillig) har havner under VOW's paraply.
Ordrene strÞmmer pÄ som aldri fÞr - og forfatteren av kapittel 2 i Henrik Badin's Samlede Verker har akkurat satt seg ned for Ä skrive fortsettelsen!

Hilsen Hammers.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.07.2020 kl 16:42 3624

đŸ‘€ Hammers  đŸ•”  18.07.2020 kl 13:13
«Ja, ja.......da har jeg vel BOMMET TOTALT pÄ dette.
I sÄ fall en av mine aller fÞrste etter +20 Är med PRIKKSKYTING her inne!»

https://finansavisen.no/forum/thread/108897/view/2279220

Tillater meg Ă„ presisere at det fĂžrste HO-forumet ble startet for under 17 Ă„r siden - i november 2003.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare