Radium podkast, Porteføljeselskapene til Radforsk 📻

asap3
PCIB 14.07.2020 kl 17:22 4881

Når Jónas & Elisabeth hauser en aksje helt vilt, da vet en at det ofte går galt. 🗣️


Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
bravi
14.07.2020 kl 21:04 4690

Formålet for Radforsk m/ Jonas med disse podcastene er å holde småaksjonrer varme med positivt pissprat slik at de godtroende går på den ene emisjonen etter den andre. Radforsk selskapene gir i regelen aldri noe tilbake til aksjonærene, de sørger fortrinnsvis for seg selv og sine. Akkurat det er viktig å være klar over når man lytter til podcastene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
focuss
14.07.2020 kl 21:24 4606

Podcastene er sikkert ok dersom man ikke er på børs for å tjene penger.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
bravi
15.07.2020 kl 09:50 4246

Ja focuss, enig i det. Podcastene er for å styre og påvirke saueflokken, mye av det samme som guruene på TI gjør. Slik informasjon er farlig for investorer. Einarson og radforsk har sin egen agenda, den er ikke at småinvestorer skal tjene penger på OB.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
gepard1
15.07.2020 kl 16:29 4053

Jeg tror ikke det. For siden PCIB og Astra Zeneca fortsetter og forhandle, er tilstanden akkurat som foer 1. juli.. Astra Zeneca har forsket sammen med PCIB i 5 aar, og funnet at de kan levere naked mRNA inn i cellene sammen med oss. Noe som kan benyttes til aa forbedre behandlingen av en rekke sykdommer. Dette vil de ikke gi fra seg gratis.

FimaNac kan ikke benyttes paa alle sykdommer, men paa en rekke. Vaare konkurenter vil fortsatt ta sin del av markedet. men det vil fimaNac ogsaa. Og derfor kommer det en avtale, eller ett bud foer jul.

For husk, det er ikke godkjent en eneste mRNA medisin med dagens leveringsteknologi. Det naermeste de er , er vel corona vaksinen til Moderna. Men ingen for kreft. Tipper fimaNac vil ta foerersetet der etterhvert.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Computum
15.07.2020 kl 21:37 3876

"For siden PCIB og Astra Zeneca fortsetter og forhandle"
Hvordan vet du at det forhandles? Det er ikke kommet konkrete opplysninger om det, så vidt jeg vet. Har du belegg for dette eller er det bare noe du tror? Det ble også hardnakket påstått at AZ rundt nyttår rekrutterte nye fagfolk for å sette inn i PCIB-arbeidet såsnart en avtale var skrevet. Selskapet kan ikke klandres for at det ikke lever opp til forumdeltageres søteste drømmer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
aksjenooben
15.07.2020 kl 21:49 3834

Hvordan vet du at det IKKE forhandles? Det har ikke kommet konkrete opplysninger om det. Hvis de IKKE forhandler, eller snakker sammen, eller samarbeider så ville meldingen ha vært en annen.

Makan til sutring på flere her inne, farma er high-risk og er man med på leken må man tåle steken.

De fleste farmaaksjer på OBX er i stor grad en opsjon.

Hva tror du er odds på en avtale, eller noe annet kursdrivende. La oss si...10%.

Hva sitter du igjen med ved en avtale? La oss si kurs 300. Hva sitter du igjen med hvis det ikke blir en avtale? La oss si kurs 25. Hva er forventet verdi i dette tilfellet?
Svar: 52,5. Billigere = kjøp....Dyrere = selg.

Lek med nummer som man vil. Samme forutsetninger og 20% sannsynlighet for avtale. Forventet nåverdi = 80.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
bravi
15.07.2020 kl 22:09 3776

aksjesnobben, kanskje du kan poste din analyse på TI også (hvis du ikke allerede har gjort det), de setter stor pris på kvalitetsinnlegg på det forumet har jeg hørt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Computum
15.07.2020 kl 22:24 3724

"Hvordan vet du at det IKKE forhandles?"
Det har jeg aldri påstått. Men det ser ut for at "alle" er enige OM at det forhandles. Så da er spørsmålet? Er dette bare antagelser og ønskedrømmer? Eller har selskapet kommunisert at de er i forhandlinger?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2020 kl 22:35 3688

PCIB har aldri nevnt at de er i forhandlinger med AZ om oppkjøp.
De var i 2019 i tale om partnership, noe som ble degradert til et fortsatt 6 mnd samarbeid, lik det det har vært siste 5,5 år - like før jul 2019.
Og samme melding 13 juli i år. 6 mnd mere samarbeid, noe som i seg selv er svært bra.

Forhandlinger er subjektive tolkninger av ordlyd, podcaster fra radforsk, og andre utsagn fra PCIB, gjort av investorer som gjerne vil ha et oppkjøp.
Fram til idag blir forhandlinger om oppkjøp bare en spekulasjon.
Fasit kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Computum
15.07.2020 kl 22:56 3642

Radforsk selskapenes performance hittil i år:
TRVX -27%
NANO -34%
PHO -20%
PCIB -38%
ULTIMO +7%

Radforsk selskapenes performance siste år:
TRVX -6%
NANO -38%
PHO +24%
PCIB +68%
ULTIMO +33%

Det eneste selskapet som har kommet langt i kommersialiseringen er PHO. Og dette selskapet representerer den laveste risikoen blant Radforsk-selskapene.
PHO har møtt utfordringer under pandemien og er utsatt for shortangrep. For de som ikke ønsker å gamble for mye med sine sparepenger bør PHO være det sikreste alternativet blant Radforsk-selskapene. Oppsiden KAN være høyere i de andre. Men bare hvis man er heldig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2020 kl 23:19 3595

Ta med at siste par år er TRVX ned fra 30,- til dagens, og NANO ned fra 120,- til dagens, ikke akkurat oppløftende.
Så hva som skjer med PCIB nå blir veldig interessant. Hvis Radforsk fortsetter og gi stadige 6 mnd forlengelser på samarbeid med AZ må det fremkalle emisjon.
Og fortsetter de å ordlegge seg kryptisk slik at investorer itillegg tolker dette som "oppkjøp pågang" uten at noe skjer så vil markedet korrigere kursen mere ned.

Et klart element av gambling i Biotech. Og det har det jo alltid vært. Moro for de som treffer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2020 kl 23:23 3586

Får ikke blitt mere enig. Denne podcasten er villedende informasjon for lettlurte småaksjonærer. Jeg er en av dem.... Masse opphausing, forumer som går varmt om ditt og datt. Jeg har ikke sett en oppklarende informasjonsmelding fra selskapet.. Noe seriøse selskaper burde gjøre. Spesielt når aksjeverdien synker 30% på en dag. Et dårlig kvartalsresultatet er greit nok, det er risikoen med å sitte i aksjer. Men her er det bygget et luftslott som noen må vite noe om. Ikke minst må de ha følt på at aksjen nesten var oppe i 80 kroner. Da må de også vite at mange vil tape masse penger på denne meldingen. Da er det bedre å ikke si noe i utgangspunktet eller la andre holde liv i teorier. Typ radforsk
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
aksjenooben
16.07.2020 kl 00:33 3484

Bravi: Regner med det er et tåpelig forsøk på å snakke ned en 100% riktig matematisk nåverdi-analyse basert på et binært utfall (enten-eller). Dersom utfallet ikke er binært, som jeg mener er riktig, må PCIB ha en restverdi også uten en avtale....f.eks. 25 kroner/aksje. Så kan vi diskutere kurs etter en evt. avtale..om det er 150, 200, 300 eller 500 og sannsynligheten for en avtale.

Hvis du mener at sannsynligheten for en avtale er lik null - ja da må du basere verdien på noe annet med PCIB. Men i og med at de ikke tjener penger så er vel det også basert på en annen potensiell fremtidig avtale....eller....

Uansett, du bør jo gå short så det holder i PCIB så sikker som du er på at det ikke blir avtale :)

Har ikke postet noe på tekinvestor...

Comptum: Jeg vet ikke hva de snakker om. Men det er vel overveiende sannsynlig at de snakker om noe. Jeg vil tippe om eller hvordan de skal fortsette/avslutte samarbeidet...kun fordi de allerede har en SAMARBEIDSAVTALE som skal vurderes, ref. børsmelding. Noe som vanligvis krever at man snakker sammen...eller forhandler. Det er godt mulig de snakker om middag og lekser og fotballresultater i tillegg, men det bryr jeg meg ikke så mye om. Er i tillegg overrasket om det børsmeldes.

Det jeg vet er at det tar kortere tid å avslutte et samarbeid enn å fortsette ett på uavklarte vilkår... mao. desto lenger tid det tar, jo mer sannsynlig er det at de snakker om noe aksjonærene bør bry seg om. Jeg har desverrei kke tro på konspirasjonsteorier om at AZ blokkerer andre BP fra teknologien. Hadde det vært så viktig hadde de nok sikret seg den selv.

Tror også at COVID har påvirket samtalene, så kanskje ikke overraskende at de trenger mer tid enn planlagt...men hva vet jeg...mye annet som har blitt forsinket også - til og med børsmeldte forsinkelser i andre selskap.

PCIB har ikke lovet noe. Radforsk har ikke tjent en krone på høy aksjekurs, da de ikke har solgt noe som helst. De tjener penger hvis PCIB blir kjøpt opp....mao. ingen interesse av å lure småsparere.

Uanset, avtale eller ikke, så tror jeg PCIB går til 70+ igjen, må bare bytte noen aksjonærer først.

PCIB på 45-50 er nok et godt kjøp rent risikomessig. Risikoen er høy (kan tape +\- 50%), når aksjonærer går bananas over en utsettelse er det mye som tyder på at de ikke har forstått risikoen. Hadde en avtale vært 100% sikker, med kurs på 300-400-500 som resultat, ville jo aksjen stått i langt over 70. Den ville ha vært 300-400-500 :).

Farma er høy risiko:

Se på f.eks. Ultimovacs, ned fra 70 til 40 på en melding. De store sitter...penger som kan tapes i et lodd på suksess. Kurs 39-45 (+/- 10%) på volumer under 10k om dagen. En riktig melding så er du på 60 med en gang.

Bergen Bio tok heisen basert på Covid-19. Der ser det ut som om toget i full fart forlater BGBIO på stasjonen (andre er først). De som ikke har solgt seg ut kommer til å tape en del her... min antagelse.



Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Computum
16.07.2020 kl 01:11 3442

"Comptum: Jeg vet ikke hva de snakker om. Men det er vel overveiende sannsynlig at de snakker om noe."

Ikke forstå meg dithen at jeg ikke tror det pågår viktig forskning. Og selvfølgelig snakker de sammen. Men:

"Evaluering er en systematisk datainnsamling, analyse og vurdering av en planlagt, pågående eller avsluttet aktivitet, virksomhet, et virkemiddel eller en sektor. Evalueringer kan gjennomføres før et tiltak iverksettes, underveis i gjennomføringen, eller etter at tiltaket er avsluttet. Evalueringer kan utføres av interne eller eksterne fagmiljøer."

Evalueringen gjelder antagelig forskningsresultatene som er oppnådd gjennom samarbeidet og hva disse kan brukes til. Om forskningsresultatene er gode nok til å bli kommersielle produkter eller metoder. 6 måneder var ikke tilstrekkelig for å konkludere, derfor videreføres evalueringen.
Først når evalueringen er sluttført er det eventuelt tid for forhandlinger om kommersielle avtaler, dersom interessen er stor nok hos den kjøpesterke partneren.
Det vil vise seg. Jeg tror, når den tid kommer, at PCIB må melde at det er startet forhandlinger om milepelutbetalinger etc.
Slike forhandlinger/avtaler må også styrebehandles. Det er ikke noe som gjøres uformelt og hemmeligholdes for aksjonærene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
aksjenooben
16.07.2020 kl 02:18 3394

Vi er nok enige om definisjonen av en evaluering.

For et selskap som PCIB tror jeg imidlertid ikke resultatet av evalueringen kan sees separat fra neste steg - de konkrete avtalene. Dette da en evt. enighet om at resultatene bør kommersialiseres vil påvirke kursen på PCIB i signifikant grad - etter min mening betydelig mer enn kursfallet vi nettopp var vitne til.

Hva tenker du hvis PCIB gikk ut med en melding som f.eks.: "Vi er enige om å fortsette samarbeidet, nå skal vi finne ut på hvilken måte...."

Meldingen om forlengelse av evalueringsperioden er nøytral i forhold til en slik "forventningsskapende" melding.

Kursen vil gå til himmels, noe AZ er uinteressert i. De vil legge inn et bud på hele eller deler av PCIB basert på lavest mulig kurs. Alternativt ender det i avtale med up-front payment hvor en stor andel småaksjonærer vil føle seg lurt.

I og med at det potensielt kan være snakk om betydelige beløp, må dette sannsynligvis styrebehandles før en slik melding sendes ut, ikke i etterkant. Det er derfor ikke snakk om hemmelighold for aksjonærer, markedet blir informert når partene er klare for dette.

Dette er bare mitt syn på saken, men jeg har ikke tro på en to-trinnsløsning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2020 kl 06:52 3315

Det er for meg ganske utroligt att noen kan få en evaluering om fortsatt samarbeid og forskning til att bli forhandlinger om
milliarder.. Når noe stanses er det som regel alltid negative årsaker som ligger til grunn. Og for PCIB kan en utsettelse på ett
år aldri bli annet en negativ om de ikke er garantert betalning for stansen. Det er en preklinisk produkt som ikke er klar før
testing på mensker efter 5 år,da seier det seg selv att resultaten ikke er gode nok før att ta det videre i dag. Og har dermed
ett meget begrenset verdi.

Labratorie forskning er ikke spesielt kostbar og en fase 1 studie koster ca 20 mil, så økonomiskt kan det ikke vare grunnlag
att stoppe forskningen om det er fantastiska resultater. Bare vid en godkjend fase 1 studie med meget gode resultater har
de 10 dobble verdien og vel så det. Så hvorfor PCIB stopper opp ett år når de kan gå videre uten større kostnader er direkte
ubegripelig. Når vel produktet er testet på mennesker og vellykket så vekker det interesse hos andre og.

Og dette vet PCIB, hadde de gått ut og sagt att de ikke på noen måte er beroende av samarbeid med AZ. Men tar det vidare
alene, så har de vist vad de mener om produktet. Men som det er nu så har de tapt ett år, og ikke gitt noen signaler om vad
som skjer vid ulike utfall om samarbeid. Man må vare temligen naiv når man kan få forskning og samarbeids stans til noe
positivt
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2020 kl 07:25 3266

PCIB ser idag mest ut som et luftslott, bygget opp av Radforsk sammen med veldig trofaste investorer som over lang tid helt har mistet evnen til å se realiteten.
De vil trenge tilskudd av kapital i 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
fabian2
16.07.2020 kl 09:38 3082

Kloke ord , helt klart luftslott hvis en ser på utdannelsen på de medisinske rådgiverne, bare medisinske professorer fra prestisjefylte Universitet....Akkurat nicket streetpie viser jo at du aldri har satt din fot på et universitet. Kanskje du heller ikke har hørt det ordet...Helt klart luftslott.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
bravi
16.07.2020 kl 09:57 3035

Pcib har iallefall vist seg å være et luftslott tidligere, de fikk ikke til partneravtale med fimaChem i 2018 men endte med en drepende emisjon for å ta preparatet videre for egen regning. Nå har de heller ikke fått noen partneravtale ned Az for fimaNac etter 5,5år med samarbeid. Det går ikke å se bort fra dette. Har en stygg mistanke at det nå vil komme en ny emisjon for å komme videre med fimaNac for egen regning. Az vil ikke bruke penger på dette, det ble klart med utsettelsen på 6 mnd for evaluering. I mellomtiden er det kastet bort enda 1 år uten at man har kommet noe videre med utviklingen. Pcib har vel drevet med teknologien i 15-20 år allerede, hittil er det ingen Bp som har villet satse penger på noe av det de driver med, det sier også sitt.

Hvis kursen holder seg rundt 50 kr tror jeg en emisjonskurs vil ligge på 30 kr, samme som i 2018.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
fabian2
16.07.2020 kl 10:05 3021

Ja , klart det må være et luftslott hvis de har holdt på med dette i 15-20 år , slik som PHO var luftslott
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2020 kl 10:41 2962

Ja de har mye gjemensomt, både verker bedre på att bruke penger enn att tjene dem. Så venter man på det store overskuddet
så gjeller det att ha tålamod, men vi får vel tro og håpe att Cevira kan forandre på det efter så mange år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
bravi
16.07.2020 kl 10:58 2916

Ja håpet er Cevira, det er kanskje det eneste som ikke er et luftslott her, Asieris har betalt, det bekrefter at det ikke er et luftslott, faktisk den eneste bekreftelsen som duger.

Pcib derimot, de virker å være langt unna, ingen Bp vil satse seriøst på noe av det de har, da kommer de heller ingen vei. Tror det var en årsak til at Pho solgte ut Pcib som eget selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2020 kl 11:05 2891

Yan chai hospital affiliated to Shanghai jiaotong university school of medicine
Shanghai, Shanghai, China
Har Pcib pasienter i Shanghai? Sikkert avsluttet i tilfelle
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
fabian2
16.07.2020 kl 12:08 2806

Avslutningen skyldes bare navnet til finansdirektøren ( Tom Peng Pong )
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2020 kl 12:43 2760

OK. Bra de ikke ble Shanghaiet
Ingen meldinger om tilstanden i Sør Korea

Aksjen har tatt en pust i bakken på 50..- fordi der tydelig er det chartistene ynder å kalle støtte
Dette er bare midlertidig.
AZ vil bare drive seigpining og vil ikke opptre udannet, så de lar dette skure og gå til sin egen fordel
Men før eller senere er PciB nødt til å gjøre noe, og avsløre at der ikke var så veldig mye å hente
Da fortsetter ferden i et svalestup mot 20- tallet
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
fabian2
17.07.2020 kl 08:59 2525

Som ventet og forutsett av bl.a. fabian :


TOP 50 øker
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
fabian2
17.07.2020 kl 15:51 2400

Alle aksjonærlister for børsnoterte selskap får man gratis fra Oslo Børs. Da en skribent gjorde oppmerksom på dette på Tekinvestor , forsvant alt han hadde skrivet. Flere med samme erfaring ? Svindelforsøk fra Tekinvestor ? Despoti ? Tekinvestor prøver selv å selge lister over aksjeeiere , og forteller at det er " så vanskelig" å få investorlister , mens det i virkeligheten er helt gratis.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Computum
17.07.2020 kl 23:34 2268

"Alle aksjonærlister for børsnoterte selskap får man gratis fra Oslo Børs."
Bare lister som er ett halvt år gamle. Oslo Børs "gir ikke ved dørene".
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare