SolstadFarstad kurs

Stavanger73
SOFF 12.09.2018 kl 09:42 36427

Ser vi 3 tallet til vinteren i Solstadfarstad?
For mange båter i markedet, Sitter selv med kun 25.000 aksjer i soff, Lansiktig aksjonær
Redigert 21.01.2021 kl 07:45 Du må logge inn for å svare
Kontur
24.09.2018 kl 11:06 8383

Hele sektoren kommer nå og oppturen vil etter all sannsynlighet vare i lang tid.
Se på oljeselskapene og deres utvikling siste par år. Offshore starter nå langt ned på minus og er i realiteten konkurspriset. Oppturen vil bli formidabel
DOF er min favoritt, men oppturen vil være generell
Slettet bruker
24.09.2018 kl 10:42 8472

Oljeprisen er over 80 dollar og energi indexen på oslo børs er opp 1,5%. Så syns egentlig ikke det er så veldig unaturlig stigning.
Mtp. hvor giret Soff er burde de i teorien steget enda mer i forhold til Energi Indexen.

Føles vel kanskje litt rart ut når vi er blitt vant til at den faller hver dag men :)
Met1976
24.09.2018 kl 10:26 8527

SOFF opp 5% fra start uten nyheter/kontrakter meldt, DOF opp 2% uten nyheter. Merkelige greier.
Kontur
21.09.2018 kl 18:51 8860

Noe er på gang. vanskelig å tyde, men kan se ut som noe med DOF. De spratt begge ganske mye opp siste minuttet i dag.
Noen små lekkasjer, men ikke nok til at det går an å danne seg et sikkert bilde
drekkapilsen
21.09.2018 kl 11:48 8983

NAO er jo i prinsippet konk. Verdiene på båtene er jo som luftslott i regnskapet. De blir nok tvangssammenslått med et annet rederi, men SOFF blir det ikke. Tipper de blir spist av gulfmark/Tidewater. Billig vei til en god del båter i Nordsjøen
Met1976
21.09.2018 kl 10:16 9052

Hva mener du med NAO next? At de går konk? At de vil slå seg sammen med SOFF?
Håper ikke det siste ihvertfall.... at de evt går konk hjelpe rikke nødvendigvis SOFF helle rom båtene selges av banken til billigsalg til noen som bruker de i spotmarkedet
Andy
20.09.2018 kl 17:52 9235

NAO next? Hva tror dere?
drekkapilsen
19.09.2018 kl 12:48 9429

Disse er for østen ja, hvor det er simplere båter og mindre krav. Er jo mye bedre at Solstad drifter de enn at noen konkurrerende gjør det, da vil Freddy konkurrere mot seg selv.
Met1976
19.09.2018 kl 12:45 9441

Hvor står det at de skal konkurrere med SOFF`s egne båter? Dette er båter opprinnelig bygget for en asiatisk aktør og nå solgt på billigsalg til fredriksen, jeg ville trodd disse skal jobbe i østen?
Slettet bruker
19.09.2018 kl 12:18 9465

4 nye bater inn i konkurranse med eget selskap som har 40 bater i opplag, smart spor du meg.
Andy
19.09.2018 kl 11:05 9527

Her er det noe jeg ikke har fått med meg. Kan noen fortelle meg hvor det står at Fredriksen tilfører SOFF 4 nye skip som skal driftes av SOFF?
danm
19.09.2018 kl 10:37 9571

Hvis der er plads i dette segment, er det vel ok. At kunne betjene kunderne hele vejen rundt er positivt.
drekkapilsen
19.09.2018 kl 10:10 11997

De skal ikke eie de da dåsa, bare drifte de. Da er det mer eller mindre ingen risiko på nedisden, men heller ingen potensiell stor gevinst på oppsiden.
Slettet bruker
19.09.2018 kl 09:57 12017

Stralende trekk av SOFF inn med flere bater I ett rattent marked hvor mange idioter finnes det ?
Slettet bruker
18.09.2018 kl 19:08 12312

Ja det er klart, men det er betryggende mht resten av flåten at han mener de har de beste forutsetninger for å ta seg av skipene hans.
Redigert 18.09.2018 kl 19:08 Du må logge inn for å svare
Met1976
18.09.2018 kl 18:58 12346

SOFF skal vel bare drifte de-de ligger i et eget selskap men drypper nok småkroner på SOFF for jobben.
Slettet bruker
18.09.2018 kl 17:47 12429

4 nybygg i flåten:) John har tydeligvis troen på Soff:)
Met1976
18.09.2018 kl 12:06 12574

Ja funderte på den selv, er jo en av de absolutt mest populære båtene-håper på en kontrakt til våren minst.

Ser også at MAERSK trakk en kontrakt med 4 AHTS er fra spotten, må være pga været for de hadde fått lave rater på den nå. Er meldt storm i Nordsjøen et par dager frem nå så spørs om de tikke blir et par rolige dager.
Andy
18.09.2018 kl 11:42 12604

Jeg tipper det kommer en nyhet snart om en lengre kontrakt for Normand Prosper. Ser den har ligget lenge i spot uten kontrakt og det er ingen grunn til at et slikt skip ikke skulle få noen av de spot kontraktene som er inngått den seinere tid.
danm
17.09.2018 kl 15:21 12845

Med den ringe omsætning, er der ikke meget, der tyder på, at folk kan lokkes til at sælge billigt.
Slettet bruker
17.09.2018 kl 15:06 12882

Fredriksen sitter i innsideposisjon og må børsmelde salg.
jacob22
17.09.2018 kl 13:16 13389

se aksjonær liste på solstad hjemme side.
- 700000 aksjer sist uke var endring hemen holdning.
han har lånt ut cirka 3 - 4 millioner aksjer.
EG VENTE BARE PÅ EN STØRE AKSJONÆR SOM VIL VÆRE MED FESTEN.

jacob22
17.09.2018 kl 11:25 13492

En dag må de kjøpe disse tilbake.Komme
med 3 kvartalll eller den dagen freksisen kjøper mer aksjer.
Boss 99
17.09.2018 kl 11:06 13527

Her går det kun en vei det er nedover. Flere båter i opplag utover nå.
Met1976
17.09.2018 kl 10:37 13560

Hvordan tolker man det egentlig? Er han så sikker på at kursen ikke dropper betydelig mer nå?
jacob22
17.09.2018 kl 10:09 13597

Hei
frediksen lånte ut nye 700000 aksjer til utlån. til shorting.
se aksjonær liste.

kontra
16.09.2018 kl 20:04 13816

Offshorebransjen har vært- og vil fortsatt være syklisk. Det vil også gjenspeiles i aksjemarkedets verdisetting av selskapene. Det bør herske liten tvil om at vi er i bunnen-, og på rask vei opp av en nedadgående sykel som startet ved oljeprisfallet for 4-5 år siden. Mens enkelte på forumet diskuterer offshoreselskapene, herunder Soff, med utgangspunkt i de siste kvartalsrapportene, har andre et helt annet syn på fremtiden til bransjen. Når det gjelder Soff, som er blant verdenslederne i markedet både organisatorisk, strategisk og størrelse, vil en uten tvil se en utvikling som bare de færreste vil drømme om. Kursen vil komme raskt opp på gamle nivåer, og årlige utbytter vil om få år overstige dagens kursnivå.
Boss 99
16.09.2018 kl 16:58 13871

Danmark sitter du dypt i denne aksjen. He he, du er jo så positiv til denne.
danm
16.09.2018 kl 16:16 13920

Så snart vi begynder at se flere kontrakter for 2019 blive underskrevet, vil vi have en anden situation. Kursen vil gå i vejret lang tid inden vi ser resultatet på bundlinien fra disse kontrakter.
blakken00
15.09.2018 kl 15:43 14205

Da er Aqua Tromøy på vei fra verksted i Polen til Norge. Går rett på langvarig kontrakt.
Andy
14.09.2018 kl 15:37 14462

SOFF brukte 90 mill av kontantbeholdningen i 2. kvartal. i 3. kvartal kommer de positivt bidrag til kontantbeholdningen fra driften. De kritiske for øyeblikket er om SOFF har nok kontanter til å komme seg igjennom 2019, noe jeg er ganske sikker på at de har. Da er det som Firkløver sier, det neste kritiske punktet 2020 nå gjeld begynner å forfalle. Da er SOFF avhengig av at ratenivået er på et nivå så de kan betjene renter og avdrag som normalt. Jeg tviler vi ar de ratenivåene som kreves i 2020 og det er dermed duket for refinansiering. Hvordan den blir kan vi bare spekulere i, men jeg er ganske sikker på at SOFF har en ganske annen kurs enn det vi ser i dag i 2020. En annen liten ting som er verdt å erke seg er at vi ofte ser kursene stige fortere enn ventet etter nedgangstider, så det vil ikke bli veldig overrasket om ratenivåene er på et meget bra nivå i 2020. Jeg mener uansett risk reward er attraktiv både for DOF og SOFF, så det er verd å ta sjansen nå. Men det får tiden vise.
drekkapilsen
14.09.2018 kl 14:44 14527

Jeg sier ikke at de klarer å betale tilbake det, men det er nok heller ikke nødvendig. Viser det seg at markedet bedrer seg dramatisk allerede neste år, kan nok lånegiverne være villige til å strekke på lånet. De kan også selge en del båter, selvom nåverdien på disse ikke er i nærheten av 14 milliarder.

Det beste hadde nok vært å få ryddet opp i lånene nå og fått slettet gjeld ala Seadrill, men det er nok ikke herr Røkke og Freddie så veldig interessert i. De får presse de små i bransjen til skifteretten først, så øker ratene fort.
Slettet bruker
14.09.2018 kl 14:23 14560

Analysen kommer fra at over 14mrd kroner har forfall i midten av 2021. Bankene vil garantert kreve inn mer penger i kassa i bytte mot at forfallene blir skyvet fram i tid.
drekkapilsen
14.09.2018 kl 14:11 14595

99% sikkert ja, hvor har du den analysen fra? Soff er delt i mange underselskaper som ikke finansielt er avhengig av hverandre. De har laget en smart modell der. snart begynner de å skrive opp skipsverdiene og da er ikke farstad i brudd lenger heller, så det blir nok ikke nødvendig med noen emisjon. Gamle soff inkudert rem gjør det bra, men har en del skip de burde kvitte seg med, deepsea burde de la gå konk, men de sikret finansiering der denne sommeren. Farstad ligger vel værst ann nå, men der kommer det nok noe triks hvor de selger Australiabåtene til noe lokalt der nede og vipps, så er dette en gullaksje,
Slettet bruker
14.09.2018 kl 14:01 14624

Er vel 99% sikkert at det kommer en emisjon i løpet av 20/21. Men jeg tror det er forskjell på det å ta en emisjon i et godt marked der selskapet går i overskudd fra det vi har sett de siste årene. Men det er for all del veldig stor risiko i selskapet nå så jeg sitter ikke med så veldig mange aksjer.
Kommer det en emisjon på lavt nivå så syns jeg ikke det er så ille. Kortsiktig sett blir det et lite tap, men langsiktig sett så tror jeg det kan bli en veldig god inngang for en litt større investering.

5198
14.09.2018 kl 13:47 14666

Er det ikke 95% sikkert at dette selskapet må gjennom en emisjon til, så lenge markedet ser det komme vil aldri kursen få seg et varig løft. Blir som alle de andre selskapene som en har ventet på emisjon, kursen synker helt til emisjonen kommer så tar de store aksjonærene alt de kan før det er klart for en opptur.
Boss 99
14.09.2018 kl 13:44 14682

Det kan så være at det er noen flere i jobb. Men så lenge de ikke tjener så mye som det koster å drive. Så vil de jo tape enda mer penger spør du meg. Hæ? Hva tror du ?