Quantafuel + 250 LEGO millioner

jonea
QFUEL 15.07.2020 kl 16:05 16174

Dette tror jeg ikke folk har fått med seg, så legger inn melding fra 19.juni hvor KIRKBI invisterer 250 millioner i Quantafuel
Når vi nå også vet at fabrikken i Skive, hvor det tidligere har blitt meldt om oppstart tidlig i Juli - og at vi nå er litt på overtid, er det mest sansynlig kun snakk om timer eller dager får det kommer melding om at fabrikken i Skive er i gang. Da vil denne aksjen smelle opp
Spesielt nå siden de har splittet aksjen i 10 - slik at en aksje koster ikke 221 kroner men 21 kroner.
Denne vil gå som en grønn rakett når som helst, kanskje allerede i morgen tidlig


Billund Denmark and Oslo, Norway 19 June 2020: KIRKBI A/S and Quantafuel AS today announced that KIRKBI, the Kirk Kristiansen family’s private holding and investment company, invests NOK 250 million into Quantafuel, a technology-based energy company converting plastic waste into low-carbon synthetic oil products and new high-value quality materials.

Reference is made to the notice to the stock exchange on 12 May 2020, referring to Quantafuels’s signed Memorandum of Understanding “MoU” with an undisclosed strategic investor. In the notice, Quantafuel informed that the agreement with the strategic investor was agreed in a valuation range above closing price on Friday 8 May 2020. The investment is made as a private placement towards KIRKBI at NOK 180 per share. This represents a premium of 20% to the closing price of NOK 150 on Friday 8 May 2020.

In addition to Quantafuel’s cooperation with its existing partners, BASF and Vitol, KIRKBI has entered into an agreement to invest in Quantafuel and support the company’s ambition to further improve chemical recycling and showcase how mixed plastic waste can be recycled into new high-value quality materials. Together with its partners and investors, Quantafuel wish to demonstrate that chemical recycling is a sustainable and viable option to the global community and a technical solution suited for global scale.

Kjetil Bøhn, CEO, Quantafuel comments:

“We are very satisfied to see KIRKBI joining our owner group with this investment. KIRKBI is a professional and competent investor who are characterized by a very long-term investment perspective so we are particularly pleased with the investment as it shows a very strong belief in Quantafuel for the time to come.”

“We are aware of KIRKBI’s strong commitment to invest in technologies, that support a sustainable development in the world. We are pleased and honored that KIRKBI now will invest a substantial amount in Quantafuel and thereby support us to tackle the environmental challenges with plastic waste”, Bøhn continues.

In KIRKBI, the investment into Quantafuel is based on a wish to invest in companies that contribute to a sustainable development in the world.

“Quantafuel is an interesting investment for KIRKBI. The development of chemical plastic recycling technology has proven a great challenge. Quantafuel however, has taken an innovative and scalable approach to solving this key problem resulting in a strong business potential while ensuring high environmental impact. We believe this approach could be an important step in the transition towards a more sustainable future,” says Thomas Lau Schleicher, Chief Investment Officer in KIRKBI.

The Board of Directors in Quantafuel can complete the private placement based on existing authorization’s. Quantafuel will issue 1,388,888 new shares to KIRKBI, whereby the total number of shares in Quantafuel will increase from 11,177,467 shares to 12,566,355 shares.
Following the transaction, KIRKBI will hold approx. 11.0% of the shares in Quantafuel. The Board of Directors in Quantafuel will call for an extraordinary shareholder meeting to propose that KIRKBI gets represented on the board of Quantafuel.


About KIRKBI
KIRKBI is the Kirk Kristiansen family’s private holding and investment company founded to promote a sustainable future for the family ownership of the LEGO brand through generations. Our work is focused on three fundamental tasks all contributing to enable the Kirk Kristiansen family to succeed with the mission to inspire and develop the builders of tomorrow.
KIRKBI.com

About Quantafuel
Quantafuel is a technology-based energy company converting waste plastics back into low-carbon synthetic oil products replacing virgin oil products. Quantafuel is establishing, operating and owning dedicated plastic-to-liquid (PtL) plants and plans to establish several plants throughout Europe and beyond.
quantafuel.com

For further information, please contact:

Quantafuel
Kjetil Bøhn, CEO +47 91 57 38 18
Kristian Flaten, CFO +47 95 09 23 22

KIRKBI
Daniel Vámosi, Sr. Communications Manager, +45 28 92 41 83
daniel.vamosi@kirkbi.com
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Nanoq
20.10.2021 kl 22:07 4214

Jeg skal anstrenge meg ganske mye hvis jeg skal tro at den nye danske CEO Lars Rosenløv ville ha sagt ja til denne jobben hvis han ikke var overbevist om at PoC ville bli en realitet om ganske kort tid (2-3-4 måneder).

Slettet bruker
20.10.2021 kl 23:01 4195

Av plastavfall fra husholdninger produserer QFUEL i dag produkter i Skive:
http://vxz.eu/2021-09-07__SF-ERHVERV_2-3__Tvivl-har-aldrig-fået-fodfæste_trods_udfordringer_hos_Quantafuel-i-Skive-GreenLab

Min forståelse er at QFUEL i dag klarer å produsere med ca 35% av full kapasitet i Skive. Så at teknologien fungerer er det ingen tvil om. Kan være at QFUEL etter ombyggingen av Skive i november ikke helt når 100% kapasitet, men "bare" rundt 80-90%. Vel, da kommer det minst en ombygging til, men jeg er overbevist om at QFUEL før eller senere når minst 100% av opprinnelig planlagt kapasitet i Skive.

Basert på uttalelsene i 2021-Q2 presentasjonen, om at QFUEL i dag sannsynligvis kan nå PoC i Skive, trenger de ikke 100% kapasitet i Skive for å bevise PoC.

Redigert 20.10.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
rischioso
20.10.2021 kl 23:39 4142

Tror ikke man skal legge sin lit til ny CEO - En ny CEO er altså ingen garanti for at teknologien vil virke som forventet. CEO'en vet ikke mer enn det som ledelsen formidler og allerede har formidlet markedet - at nye deler skulle byttes ut og nye tester skal gjennomføres. Det er nå gått en god stund fra siste oppdatering så mye taler for at også denne modifiseringen ikke helt har gått som planlagt.

Og en ny melding om fortsatt problemer, nye deler og nye tester som igjen fører til ytterligere forskyvelse av tidslinjen er en sikker oppskrift på grusing av kursen for dette er som kjent ikke første gang det skjer hvor absolutt alt er blitt satt på vent og er helt avhengig av en positiv bekreftelse, så ja - tilliten er tynnslitt nok fra før av og kommer det nok en utsettelse nå på toppen så vil det være svært få (om noen) som vil tro på nye datoer - derav er det å forvente at mange kaster kortene med tilhørende stoploss domino effekt sammen med økt short - ja, det vil bli stygt - meget stygt - så la oss inderlig håpe på at det ikke skjer ...
YNWA250505
20.10.2021 kl 23:49 4146

Du sier du fortsatt sitter med aksjer i selskapet, men det tipper jeg er under 100stk og nå baisser du hver eneste dag om at du forventer utsettelser og kurser under kr 20. Du er gjennomsiktig, er faren din glassmester? Du vil seff inn igjen, men har ikke penger til å handle
Herman*
20.10.2021 kl 23:57 4165

Her må jeg si meg uenig. En ny CEO/kandidat vil garantert bli satt i innsideposisjon før vedkommende signerer en ansettelsesavtale. I de siste intervjuene ble det høyst sannsynlig diskutert fremtidig strategi, samt gjennomgått en del av de prosjektene de har i pipeline. En kandidat vil da bli spurt ut om hans synspunkter og hvordan han ser for seg å nå de overordnede målsettingene. Å takke ja til et jobbtilbud basert på info tilgjengelig via børsmeldinger, tror jeg er helt uaktuelt.
Thesistulling
21.10.2021 kl 00:03 4170

Sett i lys av hvem de nå samarbeider med, hvem som er på eiersiden, hvem som ble ny CEO, så setter jeg min lit til uttalelsen om at de har lokalisert problemet, vet hva som må gjøres, og implementerer det nå.

Synes det ligger litt i kortene at nyheter kommer litt ut i november.



rischioso
21.10.2021 kl 00:28 4208

Tull og tøys nettopp fordi kursdrivende info skal straks og uten opphold meldes markedet - de kan ikke holde tilbake kursdrivende info og gi det til en CEO kandidat for å få jobben til å virke mer attraktiv - du hører kanskje selv hvor usannsynlig dette høres ut hvor du egentlig påstår at selskapet driver med ulovligheter samtidig som den nye CEO'en er med på det ...

Nei, han vet ikke noe mer enn oss, ei heller finnes det noen plausibel årsak til at selskapet skulle holde tilbake info som de har lovet markedet en oppdatering på i lange tider - igjen, det er ulovlig og ingen CEO med selvrespekten i behold vil ta en rolle i et selskap hvor han blir møtt med ulovligheter ...

Ser heller ingen grunn overhodet for at selskapet skulle holde på slik info - at slik info om den fantes så er de ikke bare lovpålagt å melde den umiddelbart, men det hadde jo absolutt alle parter vært tjent med - mao, dette her tror du ikke engang på selv ...

Det er ikke ulovlig å spekulere for å holde håpet oppe, men da må man også spekulere i ting som kan være reelle noe vinklingen din ikke er ... ;)
Redigert 21.10.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
rischioso
21.10.2021 kl 00:34 4273

Forskjellen på meg og deg er nok det at jeg selv om jeg har aksjer også tør og snakke om risk - spesielt når den er så overhengende som den nå er blitt. En risk som du også ser, men som du velger å ikke snakke om, men risken - den forsvinner jo ikke av den grunn ...
rischioso
21.10.2021 kl 00:39 4265

Mistet og mistet - det er vel heller det at den reelle risken har tatt større plass etter hvert som tiden går og det er helt stille fra selskapet.

Det er vel så viktig å snakke om risk og en potensiell nedside som oppsiden for en oppside kan alle takle - slik er det dessverre ikke med nedsiden og når den nå er så overhengende så burde det være et tema av interesse ...
Norsee
21.10.2021 kl 02:55 4241

Aldri om en CEO har takket ja til jobben om ikke han har full informasjon og overblikk over kompaniets status. Tror du virkelig at under samtaler i ansettelse prosessen at han ikke er fult informert utenom den infoen han får fra børsmeldinger ? Dette vet jeg litt om ))
rischioso
21.10.2021 kl 04:14 4225

Dette vet du tydeligvis ingenting om - det er nemlig slik at ikke en gang selskapet vet om ting vil fungere som ønsket før de har modifisert og kjørt uttesting over en periode. Mao, de kan ikke annet enn å legge frem de tekniske løsningene de har gått for og sine egne forhåpninger for fasit får de først når uttestingen er ferdig.

Med disse fakta i minnet så vet den nye CEO'en akkurat like mye eller rettere sagt like lite som oss andre.
Norsee
21.10.2021 kl 06:08 4213

Dette minner om metodene til Hammers )))
Hegu
21.10.2021 kl 09:45 4084

Løbende tekniske kommentarer på Qfuel:

https://www.proinvestor.com/boards/96716#postdiv97974

Chat:

https://www.proinvestor.com/chathistory/-137/quantafuel
Redigert 21.10.2021 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
21.10.2021 kl 09:51 4083

Selvfølgelig vet de mere enn oss, har da selv sitti og pumpet informasjon fra en CEO for et børsnotert selskap i fylla, gikk til helvete da.
DumDum Boys, Eidsbugarden.
YNWA250505
21.10.2021 kl 10:31 4041

Så du tror ikke den nye CEO ble fortalt at de har kontroll og hva som er problemet og at dette vil løses? Å herregud da er du lost
Norsee
21.10.2021 kl 10:54 4020

Jeg har jo selv vært i interviuer hvor jeg måtte signere en confidentiality agreement før møtet. Helt normalt. Makan til arroganse )))
YNWA250505
21.10.2021 kl 10:59 4048

ikke arroganse, uvitenhet
rischioso
21.10.2021 kl 12:52 3988

En conf agreement er jo noe helt annet - den bygger på at du ikke skal bruke informasjon du har tilegnet deg gjennom ansettelsen til å skade bedriften og at bedriften derfor eier dine tanker så lenge du er ansatt og ofte også en tid etter at du slutter - ikke for at du skal få lov til å bryte børsreglementet - såpass trodde jeg man forstod ... :)
Redigert 21.10.2021 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
Norsee
21.10.2021 kl 12:56 4024

Jøss bevare
rischioso
21.10.2021 kl 13:26 4089

Det er du som påstår at gjennom en conf agreement så kan man bryte børsreglene - kom gjerne med noe håndfast som dok denne påstanden og gjør du ikke det så forteller jo det også noe - venter i spenning ...;)
Herman*
21.10.2021 kl 13:58 4047

Richioso: Beklager å måtte si det, men her tar du feil. Ledelsen i et børsnotert selskap jobber hele tiden med sensitive prosesser som ikke blir børsmeldt før de eventuelt kommer til en konklusjon. Dette kan dreie seg om M&A, strategiske samarbeidsavtaler etc. Disse prosessene vil omfattes av en NDA og vil også i mange tilfeller sette vedkommende i innsideposisjon. En kan derfor med sikkerhet fastslå at påtroppende CEO sitter på sensitiv info som selskapet ikke er forpliktet til å melde.
rischioso
21.10.2021 kl 14:51 4002

Det er en viktig ting du glemmer her og det er at ting som allerede er meldt i markedet er pålagt oppdateringer - slike saker kan ikke gjemmes bort. Nye ting som aldri før er blitt børsmeldt - ja, det er noe helt annet og gjelder ikke det vi her snakker om.

Hele caset er bygget på og rundt teknologien og uten den finnes det ikke noe Qfuel - mao, man kan ikke sitte med fasit på at ting funker som det skal og ikke melde det i markedet.
hatitchi
21.10.2021 kl 17:39 3901

Ok, lurer på hva conf agreement som du beskriver den hjelper på et jobbintervju om kandidaten ikke skal få tilgang på sensitiv informasjon?

Quantafuel har selv ikke publisert nøyaktige beskrivelse av problemene de opplever, nettopp fordi det vil skade de da konkurrenter vil kunne utnytte den informasjonen. Det er ganske innlysende at kandidater blir satt i innsideposisjon, da flere kandidater ønsker å være trygge på at avgangen til forrige CEO ikke var knyttet til at selskapet har bløffet. Conf agreement er da nødvendig for å kunne gå på kandidater som f. eks. går til konkurrenter o. l.

Det er heller ikke et krav om at innsideinformasjon skal meldes øyeblikkelig, som du påstår. Selskapet kan unnlate å børsmelde info, så lenge de gir Oslo Børs varsel om at de utsetter offentliggjøringen, samt begrunnelsen deres for at de ikke børsmelder umiddelbart. Børsen kan overprøve selskapets avgjørelse.

Etter at du meldte at du hadde solgt en del av aksjene dine har du gått fra å melde om at kursen vil gå sky high om noen dager når (ikke hvis) PoC kommer, til å bare bable om at det kommer nye forsinkelser, manglende oppdatering og negativ til at de faktisk fikk ansatt en som har jobbet i prosessindustrien i 30 år.
YNWA250505
21.10.2021 kl 18:18 3858

Det er bare ekstremt kvalmende oppførsel. Bare slutt å svare denne figuren
rischioso
21.10.2021 kl 18:49 3804

Nå har jo dette helt sporet av. Jobbintervjuet skaper ingen fremdrift i produksjonen - mao, selskapet har meldt en status til markedet og den statusen gjelder frem til ny status foreligger. Det at de skal intervjue en CEO kandidat kan jo ikke fremskynde modifiseringen og uttestingen, men de kan fortelle ham som de fortalte oss sist at de har trua på at de har funnet kilden til problemet. Men igjen, fasiten foreligger først når modifiseringen og den tilhørende uttestingen er ferdig noe den ikke er og av samme grunn er det fortsatt kun gjetninger. Hadde de vært ferdige så hadde de meldt pronte som de er forpliktet til og siden vi ikke har hørt noe så er heller ikke fasiten klar.

Det triste er jo at enkelte ikke kan forholde seg til realitetene. Realitetene er like viktige om de brukes i positiv eller negativ sammenheng. Som investor hvor man investerer surt oppsparte midler så er det nettopp realitetene man er ute etter for på den måten bli mer trygg på investeringen eller i motsatt fall finne ut så raskt som mulig at dette var en feilinvestering.
En ting er å lure seg selv, men å lure andre burde man forholde seg for god til og det er jo nettopp det som er grunnpilaren i et hvert forum - at det man deler skal være så riktig som mulig noe som igjen gagner alle.

Når det gjelder meg og mine investeringer så snakker jeg som jeg ser det og begrunner det. Er jeg positiv så begrunner jeg hvorfor og er jeg negativ så begrunner jeg også det. Det som har fått meg til å gå fra positiv til en mer hold holdning i dette caset er pga at selskapet ikke klarer å overholde sine egne tidslinjer, ei heller tar de seg bryet med å oppdatere markedet når de er på overtid gang på gang. Vi som har investert i selskapet og har tatt den største risikoen er også de som skulle ha blitt informert når ledelsen ikke leverer som lovet, men i stedet har de brutt et hvert løfte og kommer på overtid som om ingenting har hent med nye løfter som de igjen bryter - slikt skaper ikke tillit og spesielt ikke når det er vedvarende som det har vært her.

Hvis det ikke skal være lov å utrykke seg om slike fakta uten at man skal vinkle det mot at det er et resultat av at man har solgt eller fordi det oppfattes som kvalmende, ja da forteller dette mer om de som sier dette enn noen andre.

Jeg hadde ståltro og den troen ble bare mer og mer vannet ut etter hvert som selskapet ikke leverte som lovet. Ja, ting kan ta lengre tid enn man først så for seg, men da sender man også ut en oppdatering som begrunner forsinkelsen og ikke bare ignorerer sine egne brutte løfter og kommer langt på overtid med nye løfter frem i tid - det er jo selve oppskriften på å miste tilliten og om man så velger å forsvare slikt som enkelte virker å gjøre - ja, da må man sitte virkelig hardt i det ...

En fortsatt fin ettermiddag og det er oppriktig ment - det oxo ... ;)
Redigert 21.10.2021 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2021 kl 19:57 3730

rischioso, nå må du ta deg kraftig sammen og forholde deg til fakta. De er at modifikasjonene i Skive skal gjøres i NOVEMBER 2021. Inntil annet er meldt, er de i rute etter planen, og QFUEL er ikke på overtid i forhold til det de har meddelt markedet.
Slettet bruker
21.10.2021 kl 21:00 3662

 
For å være helt presis, og det bør man her være.


Det Quantafuel har meddelt markedet:
https://newsweb.oslobors.no/message/541200    Second quarter results 2021
«In mid Q4 2021, the Skive plant will undergo upgrades allowing for stable, long-term commercial production.»
(Siste setning i andre avsnitt i børsmeldingen)

Så lenge QFUEL ikke meddeler markedet noe annet, gjelder det som står i ovennevnte børsmelding,
Second quarter results 2021


Midt på venstre spalte på side 2 i 2021-Q2 rapporten står følgende:
https://d1kc1xo119v43s.cloudfront.net/1630496325/qfuel-q221-report.pdf
«In Q4 2021, the Skive plant will undergo upgrades allowing for stable, long-term commercial production.»


På slide 9 i 2021-Q2 presentasjonen står følgende:
https://d1kc1xo119v43s.cloudfront.net/1630496359/qfuel-q221-presentation.pdf
«During turnaround in Q4 2021 the plant will undergo necessary upgrades allowing for stable, long-term commercial production»


Det som står i presentasjonen, er IKKE bindene ovenfor markedet (jfr slide 2), bare det som står i rapporten. Så QFUEL har helt til 31.12.2021 for å ferdigstille de sist meddelte modifikasjonene av Skive anlegget. Da er det under 1/4 ut i 2021-Q4 rent vås å påstå at QFUEL er på overtid i forhold til det de har meddelt markedet.

Redigert 21.10.2021 kl 21:09 Du må logge inn for å svare
rischioso
21.10.2021 kl 21:22 3617

Jeg sa vel ikke at de er på overtid - jeg sier at de ved flere anledninger har vært på overtid og ikke tatt seg bryet med å sende ut en oppdatering som begrunner forsinkelsen. Dette har skjedd ved flere anledninger og således har de mistet mye av tilliten i markedet noe kursutviklingen bekrefter.

Derav er det en langt høyere risk denne gangen for om det gjentar seg også denne gangen så er risken høy for at det ender opp med totally loss of trust i markedet og grusing av kursen - med grusing så tenker jeg på kursnivået i mars/april 2020 (10-12nok).

Dette er jo ikke noe jeg håper på så det er sagt, men risken er der og bør tas med i beregningen for hvordan man posisjonerer seg fremover. For det er ikke til å stikke under en stol at de fleste nyere grønne selskaper vil være borte litt frem i tid nettopp fordi de visste seg å ikke være liv laga og om det også skulle skje Qfuel så er det ikke første resirkuleringsselskapet som det aldri er blitt noe av hvor de også først oppnådde en viss produksjon, men feilet med å oppnå kontinuitet og således forsvant - noe man så absolutt bør ta med i beregningen fremover nå som fasit nærmer og ikke bare blindt tro at ting vil gå som planlagt - for det gjør det heller sjelden ...
Redigert 21.10.2021 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
Herman*
21.10.2021 kl 21:31 3601

Og her mener jeg du har helt rett Richioso. Selskapet har oppført seg meget kritikkverdig tidligere, noe aksjekursen også reflekterer. At de vil nå POC før jul er noe de har guidet, men vi vet ikke om de faktisk vil klare det. Ny guiding kommer nok den 11.11. Jeg stålsetter meg for inntil 4 ukers forsinkelse, mer enn det vil være enda en skandale.
Redigert 21.10.2021 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
21.10.2021 kl 21:47 3572

Ledelsen nevnte vel også at det kunne drøye inn i Q1 om jeg husker rett i det de sa på forrige presentasjon.
Thesistulling
22.10.2021 kl 10:01 3334

Ta plass, lukk dørene, på med beltet.
Herman*
22.10.2021 kl 10:42 3294

Var det ikke slik at de guidet POC mot slutten av q4, men at de ikke kunne utelukke at den kom verken før eller senere?
Seland82
22.10.2021 kl 11:33 3245

Utdrag fra børsmelding 31 august 2021:

Quantafuel confirms Skive timeline towards full production capability

Quantafuel’s Skive plant moves steadily towards commercial production by running
each of the operational lines at high load for three to five days at a time,
proving the technical capability of our process and systems. In mid Q4 2021, the
Skive plant will undergo upgrades allowing for stable, long-term commercial
production.

The latest developments at Skive prove Quantafuel’s capability to recycle
consumer plastic waste into chemical products, thereby reducing the consumption
of virgin oil and closing the circular economy loop.

“We are making good progress and are confident that we have the knowledge and
experience to reach our goals at Skive. We are working on removing the last
known obstacle preventing long-term stable production. Together with our
industrial partners we have concluded on the right equipment to solve this
issue, and installation will take place during the Q4 turnaround. Despite
delays, the many learnings we’ve acquired are key for us to maintain a lead
position in shaping the chemical recycling market for plastic,” says
Quantafuel’s interim CEO Terje Eiken.

After installation of the new equipment, Quantafuel is confident in reaching
desired production stability, enabling Proof-of-Concept around year-end and
thereafter full production capability.
Fyret
22.10.2021 kl 12:48 3175

Tik Tak Tik Tak Booom
Nanoq
22.10.2021 kl 20:25 2990

Det ser vel ikke ut som om shorterne er i full kontroll her?

Tvert imot, når man ser på volumbalansen intradag de siste dagene, så ser det ut som om dette er selgers marked, noe som betyr at hvis noen ønsker mange aksjer, så skal kursen oppover...

de siste dagene har handelsvolum vært meget lavt på 200-300 tusen aksjer, i dag litt bedre med ca. 400.000 aksjer.

Og når det kommer litt volum på, så er det på stigende kurs.

Jeg tror ikke shorterne får mye å glede seg over her foreløpig...
Thesistulling
22.10.2021 kl 21:09 2917

Akkurat!
De forsøker seg i rykk og napp virker det som, skinner litt igjennom 😄
Litt mere iherdig forsøk idag, men de har vært lett å se de siste dagene.
Noen biter på, men det er ikke mange.

Blir morsomt fremover nå.
Nanoq
22.10.2021 kl 22:06 2864

Problemet som shortene nå har er, at det ikke er mange av de større investorene som ønsker å selge på dette lave nivået...

med en ny CEO med mange års industrierfaring som leder i store downstream petrokjemiske produksjonsselskaper (Equinor) + utsikten til snarlig PoC og flere FiD's i Quantafuel

så er sannsynligheten for et festfyrverkeri i QFUEL-aksjekursen de neste månedene og åra så stor, at veldig få av de større aksjonærene vil overveie å selge bare litt ut av aksjebeholdningen.

Dette kan i månedene og åra framover bli meget positivt for de som fremdeles har tålmodighet og tro på at Quantafuel vil lykkes med sitt store og viktige industriprosjekt.

Og ja, jeg tror selv på at de vil lykkes.



YNWA250505
22.10.2021 kl 22:56 2792

Problemet for shorterne fremover er rett og slett at de må håoe på en ytterligere utsettelse. Jeg tror på ledelsen når de sier de vet nøyaktig hva som har vært Problemet nå er de delene snart på plass og vi er i gang. Når det meldes vil shorterne fordufte.
Slettet bruker
22.10.2021 kl 23:57 2729

Jan Martinek fra fitinvestmentideas hadde 21.10.2021 en ny samtale med QFUEL ledelsen:
https://fitinvestmentideas.com/2021/10/22/quantafuel-minutes-from-call-with-the-managment

Det han skriver, høres særdeles oppløftene ut, særlig siden det han tidligere har blogget fra samtaler med QFUEL ledelsen, senere har vist seg å stemme meget godt.

Redigert 23.10.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare