ADS - Stratus har fått ny kontrakt

Joppen
ADSC 16.07.2020 kl 18:43 44558

Trade AG/Taiwan
Actual TCE 23782 @ 49,67 days
RV TCE 29127 @ 42,09 days

Rate : WS 36,50
Redigert 21.01.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.07.2020 kl 21:30 5006

Ikke lave? #VLCC -21% to $20.6k/d

Fortsetter ned i stor fart, neste ADS slutning ? Skal vi tippe rundt 15 K
Blir ikke rare utbyttene av slikt, ikke gøy å sitte i et vintage case når tank eventyret er slutt, her ser vi nå ATL ganske snart.

Redigert 20.01.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
nordnes
22.07.2020 kl 22:42 4932

Har du link ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
23.07.2020 kl 00:00 4830

Så fint, da skal jeg slå til. Et nytt tankeventyr er på trappene igjen...

til dere andre som ikke følger med... jh som melder om lave rater igjen.
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1285986732933095424

Redigert 20.01.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
23.07.2020 kl 01:00 4792

https://www.tradewindsnews.com/ 24500
Redigert 20.01.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
d12m
23.07.2020 kl 08:28 4647

Jeg er spent på hovedsaklig to ting
1. Hvor lang tid det vil ta å spise seg gjennom China port congestion mtp å losse tankerne som ligger der
2. Hva skjer med ratene når tankerne i pkt 1 er tømt og tilbake i markedet

For slik jeg ser det så holdes ratene oppe av at deler av vlcc-flåten ligger i kø i Kina. Kommer de tilbake i løpet av f.eks. august (/september) så kan høsten bli meget tung.
Redigert 20.01.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2020 kl 08:40 4636

Ikke glem skipene som fortsatt ligger i contango på toppen av dette, trolig går høysesongen i vinter rett i dass, tank er blåst frem til neste høst.
Redigert 20.01.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Struts
23.07.2020 kl 08:45 4638

Næmen, oraklet fra Delphi! Hva De ikke kan! Og så i en alder av 12, det er imponerende!
Redigert 20.01.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
23.07.2020 kl 08:56 4614

Når du nevner tankere som ligger og venter på å losse av så er det et betydelig antall som ligger der contango. Det er bra for rederiene. Sikrer god inntjening.

Hva skjer med ratene, det er alltid et tilbud og en etterspørsel, markedet bestemmer. Derfor er det best med lange TC for et nytt selskap for å sikre finansieringen, noe HUNT og OET har vært gode på. Historisk sett har 3 og 4 kvartal vært gode for tankeiere.

Hva som kan redde markedet fremover er åpning av flyruter igjen, da vil det bli økt etterspørsel etter drivstoff. En kald vinter vil og gi økt etterspørsel etter oljefrakt.

Økt reiselyst, flere turister, tror du ser bildet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Struts
23.07.2020 kl 10:39 4516

Som kjent ga q1 en inntjening på gjennomsnittlig $ 71,008 for de tre skipene, med netto inntekter på $ 18,7 mill og nett profitt på $ 10.8 mill, hvorav ca 97.5% ($10.5 m) ble utbetalt som utbytte+nedbetaling av gjeld ($ 7m + 3.5m).

Videre var det allerede ved presentasjon av q1 kjent at 95% av reisedagene for q2 var dekket inn med et gjennomsnitt på rundt $ 65,000 for skipene. Mao ikke den store nedsiden for de resterende 5% av dagene. Alt dette er altså «gammelt nytt». Jeg går ut fra at fasiten blir noe lavere totalt sett for q2, konservativt anslått til $ 60,000 pr dag. Det vil tilsi rundt $ 11,000 mindre i netto inntekt pr dag pr skip (totalt rundt $ 15.6 mill) enn for q1.

Langt fra umulig jeg tenker feil, men siden nett profitt var $ 10.8 mill for q1, lander jeg på at nett profitt for q2 kan komme til å ligge på rundt $ 3.1 millioner mindre (18.7 - 15.6) basis 260 dager = $ 7.7 mill.

Dersom $ 3.5 mill i gjeld også i q2 skal nedbetales, utgjør utbytte på 97.5% (7.7-3.5 = 4.2) $ 4,095,000. Antall aksjer er 23,390,300 = utbytte på $ 0.17 pr aksje.
Dersom IKKE gjeld skal nedbetales i q2, utgjør utbytte på 97.5% av $ 7.7 m $ 7,507,500. Antall aksjer er 23,390,300 = utbytte på $ 0.32 pr aksje.
Redigert 20.01.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Joppen
23.07.2020 kl 11:14 4475

I Q1 hadde de en nedbetaling på surveys og scrubber installasjoner på 7,9 mill dollar.
Det gjenstår 0,5 mill i. Q2.

Dermed kan du ikke regne med like store utgifter i Q2 som i Q1.

Redigert 20.01.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Struts
23.07.2020 kl 11:29 4443

Det var ment som ett (nei, to) anslag, ingen fasit.
Redigert 20.01.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
tuja
23.07.2020 kl 11:36 4434

Jepp. Enig. Mesteparten av nedbetaling scrubberinstallasjon ble tatt i kv1. Nå er det kun 0,5mill usd igjen. Så det vil gi større rom for utbytte i kv2.

:)
Redigert 20.01.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Joppen
23.07.2020 kl 11:47 4402

Skjønte det. :-)
Kom bare med en korreksjon som bedrer resultatet ditt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2020 kl 11:54 4390

Hvis Ads er så dumme at de betaler ut dividende på 0,17 i q2, da bør alle og enhver benytte anledningen til å ta exit om aksjen går.
I mitt hode vil det være høl i hue å betale dividende nå som selskapet har varslet vekst, etter q2 er det også delvis slutt på melkekua, i alle fall q1 og q2 nivåer.
Uansett hvordan en vinkler dette kan jeg ikke se hvorledes denne aksjen kan stige fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
23.07.2020 kl 12:19 4371

Hvor har du det ifra at selskapet varsler vekst? Da blir det ikke utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Struts
23.07.2020 kl 12:25 4360

Ikke meg i mot å bli positivt overrasket!
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
d12m
23.07.2020 kl 13:22 4278

Lange TC er viktig, men siden dette er en ADS-tråd og de ikke har TC (her må jeg naturligvis presisere at jeg mener utover høst og vinter) så ser jeg ikke helt hvorfor du trekker frem dette aspektet som et svar på mitt innlegg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
spekulator
23.07.2020 kl 17:07 4114

I juni 20192 betalte ADS utbytte på kr.0,37. Da lå aksjen på ca, kr.19,60. i juni 2020 betalte de et utbytte på kr. 2,86. Nå ligger aksjen på kr. 18,50, med utsikter for et kraftig utbytte i august. Hvor er logikken, dette er jo penger slengt etter aksjonærene.
Samtid går selskaper som ikke tjener ett øre, og lever av emisjoner og nye aksjer, rett til himmels på casinobørsen, er det noen som kan forstå det, eller er jeg helt på bærtur?
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
tuja
23.07.2020 kl 18:00 4102

På casinobørsen OSE blir forgjeldede selskaper kjørt av spekulanter. Og solide selskaper med god inntjening er sikkert ikke spennende nok. Er vel ingen som har tjent så godt som tanksektoren i 2020. Allikevel er kursene nær ATL. Forstå det den som kan. Og snart kan ADSC betale mere av inntjeningen i utbytte, når de når 27,5mill usd grensen for utestående gjeld.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
tuja
23.07.2020 kl 22:15 3946

Tanksektoren klarte seg bra i USA, og endte godt i pluss.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2020 kl 12:04 3759

Selskapet har selV uttalt at de ønsker skip,
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Struts
24.07.2020 kl 12:06 3769

Tror tørrlastgeniet bør skille mellom hva ADS og ADSC uttaler seg om. Men det var kanskje noe som skulle følge etter Eders komma .... ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
tuja
24.07.2020 kl 12:13 3769

Positivt for oljeetterspørselen, og tanksegmentet:

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/07/24/7550309/flytrafikken-i-kina-gjor-comeback
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2020 kl 21:18 3618

Lukke til fremover, denne skal i bøtta

#VLCC -12% to $17.9k/d
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
24.07.2020 kl 22:05 3627

Med alle båtene på gode kontrakter er det likegyldig hva ratene er den neste måneden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
nordnes
24.07.2020 kl 22:18 3611

Du er en av de mest aktive «ADS skribentene» bare innrøm det, du liker ADS og har tro på selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
tuja
24.07.2020 kl 22:37 3598

Spot on. Alle er på kontrakt, og PAGE har 69k usd hele kv3. Tørrbulkmannen får kose seg med GOGL.

God helg :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
25.07.2020 kl 00:09 3527

Tørrlast kommer til å nå ny bunn i høst når verden innser at ny fullstendig nedstengning ikke er til å komme unna i påvente av vaksine.

Usikker på hvordan tank og oljen vil utvikle seg. Frykter vi får en ny contango med rate-spikes med bingo-slutninger igjen. Like greit å være på faste kontrakter selv om den ene kontrakten på 23k er rett og slett er skuffende lavt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
25.07.2020 kl 06:32 3476

Nå er det ferie modus over alt hva frakt av olje angår. Siste spot er 18600 ref "Spoten" så her er det best å sitte på aksjer med skip på lange kontrakter, så endeliig har vi nådd bunnen. Kommentarer ønskes
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Met1976
25.07.2020 kl 08:10 3427

Nå er vi jo inne i det som er lavsesong uansett- vi kommer imho meget godt ut av det, mye fordi Page ligger og pøser ut 300 000nkr dagen i fortjeneste etter å ha dekket utgiftene for alle 3 båtene- sammenlagt er vi vel på ca 700 000nkr(?) i fortjeneste nå- hver dag....

Vi har altså allerede sikret gode inntekter for det vanskelige 3 kvaratlet- Q4 vet ingen noe om ennå, markedet er jo ikke akkurat stabilt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
tuja
25.07.2020 kl 11:29 6276

Sandsli invest skrev Er ikke PAGE på TC ut 3Q?
Stemmer det. PAGE har 69k usd pr dag ut kv3, og muligens litt inn i okt. Page alene gir 30k usd pr dag på bunnlinjen. Og det etter at PAGE har betalt 12,9k usd x 3 i totale utgifter, da ADS har breakeven på 12,9k usd pr fartøy. Alt annet er ren bonus.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
d12m
26.07.2020 kl 08:03 6004

Sandsli invest skrev Er ikke PAGE på TC ut 3Q?
Jo, men som jeg presiserte så tenker jeg på høst og vinter. Altså -etter- q3.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Struts
27.07.2020 kl 12:39 5596

Tenkt scenario: La oss si jeg har 100,000 aksjer i selskapet. Hver gang utbytte blir utbetalt, investerer jeg samme i nye aksjer. Jeg forutsetter at for hver gang utbytte blir utbetalt, vil aksjekursen reduseres med det samme.

Så da; basis:

Q2 2020 (La oss si kurs er 18): Utbytte blir NOK 3 x 100,000 = 300,000
Ny kurs blir 15, jeg kjøper 20,000 nye aksjer. Ny beholdning = 120,000

Q3 2020 (La oss si kurs forblir 15): Utbytte reduseres til NOK 2 x 120,000 = 240,000
Ny kurs blir 13, jeg kjøper 18,461 nye aksjer. Ny beholdning = 138,461

Q4 2020 (Samme kursbilde, ie nå 13): Utbytte NOK 1 x 138,461 = 138,461
Ny kurs blir 12, jeg kjøper 11,538 nye aksjer. Ny beholdning = 150,000 (oppjustert med 1)

Q1 2021 (Kurs er «fremdeles» 12): Utbytte NOK 2 (vinter) x 150,000 = 300,000
Ny kurs blir 10, jeg får 30,000 nye aksjer. Ny beholdning = 180,000

Q2 2021 («Same same but different», kurs 10): Utbytte NOK 2 x 180,000 = 360,000
Ny kurs blir 8, jeg får 45,000 nye aksjer. Ny beholdning = 225,000

Q3 2021 (Kurs nå på 8): Utbytte NOK 1 x 225,000 = 225,000
Ny kurs blir 7, jeg får 32,142 nye aksjer. Ny beholdning = 257,142

Q4 2021 (Kurs er 7.-): Utbytte NOK 1 x 257,142= 257,142
Ny kurs blir 6, jeg får 42,857 nye aksjer. Ny beholdning = 300,000 (oppjustert med 1)

Q1 2022 (Kurs er 6.-) Utbytte NOK 2 (vinter) x 300,000 = 600,000
Ny kurs blir 5, jeg får 120,000 nye aksjer: Ny beholdning = 420,000 aksjer
PS. (Som vanlig) Regnefeil: Ny kurs blir selvfølgelig 4, jeg får enda flere aksjer: 150,000! Ny beholdning 450,000!

Q2 2022 Tre skip skal skrapes. Men markedet har tatt av lenge før dette. Skraping
på $ 300 per LDT (41,250 x 3 skip = $ 37,125,000, eller $ 1.59 basis totalt
23,390,300 aksjer) er lenger ikke aktuelt, utbytte og aksjekurs har også tatt av for lengst (selv
om det ikke går frem av det foregående).

Anal-ytiker Joachim Lecterdahl blir kåret til «The worst shippinganalyst in the World»,
selv om han oppjusterte kursbildet fra NOK 5 til 55 uken før, med begrunnelsen;
«It was just a slight error. Could happen to anyone. And by the way, I hate
Ostriches!»

Jeg bosetter meg på Cayman Islands. Nei - forresten ikke, der bor jo denne
«Hebbe Lille» Hansson!
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Spydspiss
27.07.2020 kl 14:42 5524

Veldig bra satt opp, enkelt og veldig forklarende samt realistiske utbytter. Bare en liten rettelse; Q1 2022 (Kurs 6) dersom utbytte 2 NOK så blir ny kurs 4. Kjørte den på min aksjebeholdning og ser da 2,5 gangen av investert verdi :)

Takk for at du satt opp regnestykke
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Struts
27.07.2020 kl 14:45 5588

Ah, takk, bra noen passer positivt på - skal korrigere!
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Spydspiss
27.07.2020 kl 16:55 5497

Flott, ser at jeg regnet noe feil selv så etter og ha regnet over på nytt så kommer jeg ut med 3,15 x investering :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
tuja
27.07.2020 kl 17:09 5503

Flott oppstilling. Samtidig er utbytte som du legger til grunn nøkternt, med 1-2kr pr kvartal. Så det bør vel være en no-brainer å kjøpe på dagens nivå, og få pengene 2-3 gangen tilbake før eventuell skraping høsten 2022.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
zrythar
27.07.2020 kl 17:28 5496

Men det er jo ikke slik det fungerer.

Si at Man har aksjer for 100 000 og kursen er 20.
Selskapet betaler 2 kr i utbytte, som blir 10000
Kursen vil da i de fleste tilfeller synke med 2 kr
Altså 100 000- 10000 i prisnedgang.
Hvis du da velger å kjøpe nye aksjer for den summen så har du fremdeles bare aksjer verdt 100000, men du har flere aksjer, men de er verdt mindre.
Hvis Ads skal gå i 0 må de klare å betale mer enn ca 15 kr i utbytte på 8 kvartal? Noe som blir ca 2 kr PR kvartal. Det er vel også 5 kroner skrapverdi.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Moonee
27.07.2020 kl 20:36 5355

Ja, jeg er enig med zrythar her.

Struts: Din beregninger er 100% korrekt, men de viser at du ikke har mer penger på slutten, enn i starten. Se her:

Nå: Du har 100,000 aksjer, og dagens kurs er 18,45. Da er posisjonen din verdt 1.845.000 NOK.
Q2 2022: Du har 450,000 aksjer, men kurs er 4. Da er posisjonen din verdt 1.800.000 NOK.

Din egen beregninger viser at du har faktisk tapt litt penger (45.000 NOK).
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.07.2020 kl 21:36 5290

Herer det maks bankrente på å sitte lang, i beste fall
Dessuten skal en være rimelig naiv for å fortsatt tro på gode utbytter i evigheter, i et marked som ligger rett over break, dessuten må du trekke fra skatt på de store utbyttene dine, noe du utelater i det urealistiske regnestykket.
Bruk neste kvartal til å ta exit sier bare jeg, før det Virkelig går i skrot bøtta

Se å få kjøpt litt bulk nå gutter, så blir det litt klingende mynt i pungen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
27.07.2020 kl 21:42 5276

Pluss skrapverdien på de tre skipene?
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
tuja
27.07.2020 kl 23:53 5132

5-6kr i skrapverdi x 450k aksjer blir noen kroner ekstra.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Moonee
27.07.2020 kl 23:58 5122

Nei. Skrapverdi på 450k aksjer er ikke ekstra penger. Det er en misforståelse.

Selskapet kommer til å forsvinn på slutten. Din aksjer forsvinner, og man får en "final payout" som er: cash in bank + scrapverdien - gjeld. Kanskje 5 NOK, eller mer, eller mindre. Men du har ikke din aksjer i tillegg, som du kan selge. De har forsvant. Så spørsmålet er: vil du har 2 år av utbytte cash i lomme + final payout fra 100.000 aksjer, eller 0 utbytte cash i lomme (fordi alt var reinvestert) + final payout fra 450.000 aksjer. En er ikke nødvendigvis bedre en de andre - men den reinvestert strategi har betydelig mer risiko, fordi man er mye mer tungt inn på selskapet.

Å reinvestere utbytte er ikke en måte for å dobler penger eller noe. Man får ikke mer penger om man reinvestere underveis (men ikke nødvendigvis mindre heller).

Den ENESTE måte å tjene penger på ADSCC er om de 8 utbytte som gjenstår (plus den final payout), er verdt mer en det du betalte for aksjen.

To eksempler:
1) Man kjøpte på 20. Man får 10 utbytte over 2.5 år: i 2020 får man 3 Kr, 2, 1, 1.5, i 2021 får man 2 Kr, 3, 2.5, 2, og i 2022 får man 2 Kr og 2 Kr. Pluss 5 Kr på slutten. Da har man tjente 26, men kjøpte for 20. Da har du en gevinst på 6 Kr per aksje.
2) Man kjøpte på 26. Man får 10 utbytte over 2.5 år: i 2020 får man 3 Kr, 2, 1, 1, i 2021 får man 1 Kr, 2, 1, 2, og i 2022 får man 1.5 Kr og 1.5 Kr. Pluss 4 Kr på slutten. Da har man tjente 20, men kjøpte for 26. Da har du en tap på 6 Kr per aksje.

Å reinvestere utbytte har ingenting å si. Om man har planer å sitter long, helt til Q3 2022 (som jeg) da er de to scenarioer jeg har beskrevet over de eneste to scenario du burde bry deg om. Scenario 1) er bra. Scenario 2) er dårlig. Hvilken rate de skipene får betyr alt.

(Beklager for min dårlig norsk, det er ikke min morsmål).
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Let it be
28.07.2020 kl 04:28 5029

Hva ADS vil ha av verdi 30/6-22, når de opphører, styres av rateutviklingen på frakt og gjennstående verdi av 3 stk skip. Kan prøve å beregne hva verdien er 30/9-20. Vi vet ratene ca. ut Q3/20. Det betales ingen utbytter. Da vil netto gjeld 30/9-20 være ca MUSD 7,0,- Børsverdi i dag ca. MUSD 48,5. 30/9-20 må skipene ha en verdi på MUSD 48,5 + restgjeld MUSD 7,0 = MUSD 55,5. Dvs MUSD 18,5 pr skip. Men de skal fortsette. Og restverdien på skipene 30/6-22 ser jeg på forumet anslås til MUSD 37,5,- Det vil si at de må ha ei inntjening på MUSD 55,5 minus MUSD 37,5 = MUSD 18 i perioden 1/10-20 til 30/9-22 (7 kvartaler) Snittraten oppnådd har fra start frem til 30/9-20 vært ca. USD 31.000,- Med USD 12.900 pr dag pr skip i break even og historisk solgte fraktdøgn som basis for antall dager i betalt frakt i perioden 1/10-20 til 30/6-22, må de dekke inn MUSD 18 i gjennstående kvartaler. Det representerer ca. USD 10.000 pr dag pr skip over break even, dvs USD 22.900 pr dag i rate. Snittraten har vært ca. USD 31.000,- Oppnås den raten også frem til avslutning gir MUSD 12,5 over dagens børskurs ved opphør, som er ca.NOK 4,7 pr aksje over dagens kurs. Oppnås det USD 31.000 i snitt eller USD 22.900 for å forsvare dagens kurs frem til avvikling av driften. Snittraten resten av driftstiden gir som tidligere NOK 4,7 pr aksje i merverdi utover dagens kurs. Velger de heller å avvikle 30/9-20, dvs selge skipene 30/9-20 trenger de MUSD 22,6 pr skip i salgspris. Da vil en få NOK 18,5 + NOK 4,7 = NOK 23,2 pr aksje utbetalt noe etter 30/9-20. Jeg tror best case er USD 31.000 pr dag i rate som gir NOK 4,7 pr aksje mer en dagens kurs. Eller skulle de klare å selge skipene for over MUSD 22,6 pr stk 30/9-20.
(Utbytte underveis er kun forskudd på sluttbetalingen 30/6-22, i og med de da skal opphøre. Samt låne skatt på utbytte til staten frem til opphør hvor en da får tilbakebetalt skatten betalt på utbyttene. eks. Kjøper en en aksje i morgen til 18 og får utbytte frem til 30/6-22 på 17 kroner tilsammen, må en betale skatt på 17 kroner utbytte. Er verdien ved opphør f.eks 1 til utbetaling sletting aksjen 1/7-22 får en da fradrag på tap 18 minus 1 = 17. Blir spennende dette
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Struts
28.07.2020 kl 07:22 4972

Tenkte ikke så mye på hvordan det fungerer. Tenkte mest på å ha det litt moro. Burde kanskje påpeke; ikke Aldo Moro.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Struts
28.07.2020 kl 07:34 4942

Det blir det! Og selv om det er få VLCC-salg for tiden, er de definitivt verdt over 22.6 nå (rundt 27.5m). September er ikke så voldsomt lenge til.
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
CapitaL
28.07.2020 kl 08:36 4877

Hvem sier at ADS skal opphøre? Det er ikke skrevet i stein, ei heller at skipene skal skrapes i 2022..

Sakset fra selskapets hjemmeside:

- ADS Crude Carriers Plc was established during 2018 with our aim to become a preferred provider of competitive tanker vessel services to quality charterers by offering a fleet with high technical standards, compliant with new environmental regulations and with a strong market presence. The Company’s business is to own, charter and operate tanker vessels, and we intend to return all surplus cash we generate to shareholders by way of a quarterly dividend.

The Company’s fleet currently consists of three Very Large Crude Carriers (VLCCs).

Så igjen, hvor står det at selskapet skal opphøre?
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
tuja
28.07.2020 kl 08:48 4861

Har også nevnt det flere ganger. Tror ADS fortsetter om markedet går mot ny supersyklus som flere har tro på. Og det har også blitt nevnt fra analytikerhold at muligheten er tilstede for at ADS fortsetter utover 2022. Denne gir ivertfall signaler om at muligheten er tilstede:


ADS appoints Marius Halvorsen as Chief Commercial Officer

Jun 11, 2020

Marius Halvorsen has joined Arendals Dampskibsselskab AS (“ADS”) as Chief Commercial Officer. ADS is the manager of ADS Crude Carriers Plc, and in addition has investments in shuttle tankers and dry bulk carriers. Prior to joining ADS Marius worked as CEO of Fearnley Securities in Oslo, previous to which he spent 15 years working in New York, predominantly in top management positions in finance and investment banking.

Terje Bodin Larsen, CEO of ADS said:

We are extremely happy to welcome Marius onboard. He has high calibre shipping and finance experience and will be a key contributor in our drive for growth, both in relation to ADS Crude Carriers Plc and ADS.

Marius Halvorsen said:

I am very excited to join such a competent team. The company is perfectly positioned for expansion, has a great track record, as well as excellent commercial and technical operations.

Contact:

Terje Bodin Larsen CEO
tbl@ads.no
+47 905 35 543
Redigert 21.01.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare