ADS - Stratus har fått ny kontrakt

Joppen
ADSC 16.07.2020 kl 18:43 42844

Trade AG/Taiwan
Actual TCE 23782 @ 49,67 days
RV TCE 29127 @ 42,09 days

Rate : WS 36,50
Redigert 21.01.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2020 kl 14:19 3997

Hvordan kan det gi rateoppgang at markedet tilførse 95 vlcc?
Har du noensinne opplevd/ eid tank en syklus der contango frigis? det vil ta meget lang tid å stabilisere markedet, markedet har vel knapt opplevd 95 vlcc som skal av contango, da hjelper det lite med smal ordrebok.
Trolig må markedet i gjennom ny skrap periode før dette tar av på my, årets høy sesong er nok bare å glemme, i alle fall med spreke rater.
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
CapitaL
18.08.2020 kl 14:20 3999

Lav ordrebok pga synkende oljeetterspørsel?
Man skal jaggu lese mye kunnskapsløst før øynene faller ut :)))
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
18.08.2020 kl 14:22 4010

Hva har skjedd med etterspørselkurven etter olje i år, og fremover?:)

Hadde etterspørselen vært kraftig økende, hadde det blitt attraktivt å bestille nye skip. Hvorfor skjer ikke dette, i dine øyne?
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Struts
18.08.2020 kl 14:28 3996

Det er ikke alltid lett å vite hvem eller hva som er ødelagt. Skraping er intet problem, hvor har du det fra? Tvert i mot er aktiviteten økende. Er det du eller selskapet som har dårlig tid? ADSC har siden 2018 annonsert varigheten av selskapet. Nybygg - ja hva er nå vel driftsutgiftene der i gården, rundt USD 24,000 per dag (basis vanlig belåning for et nybygg VLCC, vs 12900 for vintage). Forskjellige syn er for øvrig alltid prisverdig og verdt å lytte til. Men én ting kan jeg omtrent garantere, ADS kommer til å levere utbytte for Q2 som prosentmessig de fleste selskaper på børsen bare kan drømme om. Q3 blir også garantert utbyttemessig bra, for der er fasiten allerede mer eller mindre klar. Det er bare "Long i ikke noe og short i alt", samt Hannibal Lecterdahl (den første amatør, den andre later som han er profesjonell) som tror de kan noe særlig utover det. Selv vet jeg ikke hva morgendagen bringer, bortsett fra litt av det foran nevnte. Men det er klart, med en del løse kanoner på dekk (Trump, Putin, og enkelte andre narsissister og despoter) så er det sannelig ikke greit å vite! Fortsatt god påske!
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
18.08.2020 kl 14:29 3988

Den lavere oljeetterspørselen har gitt ekstremt mye lavere letebudsjett blant produsenter verden over. I en, arguably, allerede underinvestert oljeverden.

Kan bli vanskelig å øke produksjon de neste årene, utover reservekapasitet hos OPEC?
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
18.08.2020 kl 14:34 4070

"Scrapping has faced added challenges over the last few months, with the Covid-19 pandemic and the monsoon season in southeast Asia combining to bring most shipyards to a standstill. Scrapping tends to pick up again when the monsoon season winds down in September and October, but the resumption is likely to be limited as the seasonal uptick in spot tanker market rates could encourage owners to postpone scrapping until 2021."

https://www.argusmedia.com/en/news/2127494-tanker-scrapping-resumes

Syntes bare jeg har sett det nevnt noen ganger at skraping er blitt gjort problematisk pga Covid. Personlig har jeg ingen innsikt i det, foruten hva jeg leser skrevet av andre:)

Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
investorAR
18.08.2020 kl 14:35 4066

Tanker markedet kommer til å ta seg betraktlig opp, det er bare ett tidsspørsmål.

Dette er tatt ut fra Q2 rapporten til NAT,

World Economy and the Tanker Market
What is good for the world economy and world trade is positive for the crude oil tanker business.
A low oil price is good for the world economy and works as a stimulus for recovery after that last few
months of virus lock-downs. We see encouraging signals of improved Asian economies, boding well for
the world economy and the tanker markets going forward.
The ordering activity for new ships is muted and the orderbook in percent of the existing tanker fleet has
not been lower in decades. This is one of the main reasons for the good tanker market we have seen this
year and for our long term optimism. The world’s Suezmax fleet (excl. shuttle, product & Jones Act
tankers) counted 522 vessels at the end of June 2020. During the second quarter of 2020, 3 conventional
Suezmax vessels were delivered from the shipyards. For the remainder of 2020 we expect to see a total
of 13 additions to the world Suezmax fleet (excl. shuttle, product & Jones Act). We currently see 22
conventional Suezmax tankers scheduled for delivery in 2021 and 12 in 2022.
Page 4 of 7
The supply of tanker tonnage is inelastic in the short-term. When there are too many ships in an area, rates
tend to go down. When there is scarcity of ships, rates tend to go up. Short-term spot tanker rates may be
expected to be volatile
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2020 kl 14:46 4041

Investorer, ikke hør på det røret til Herbjørn, han har vært bull i 20 år.

Har enda ikke fått svar på hvorledes ratene skal ta av når 95 vlcc tilføres markedet, får nok ikke svar på det, det hopper vi glatt over, får ikke aksjen opp med å snakke om det.

Men et nytt spørsmål, vi vet alle hvor bra q2 blir, og vi aner at utbyttet blir stort, bør vi benytte en eventuell oppgang/ omsettnings økning i dette ilikvide papiret til å ta exit når vi kan/ når det er mulig å selge? Eller bør vi fortsatt beholde papiret over x utbytte, da papiret trolig faller tilsvarende, og vi går i mot q3 og q4 som ikke gir høyt utbytte.

Hva mener dere om det?
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Struts
18.08.2020 kl 14:50 4069

Det er det samme med "crewing" som med skraping av skip (her tenker jeg Pstan/India/Bdesh range). Det er vanskelig/utfordrende, men lar seg gjennomføre. Jeg hadde først og fremst i tankene prisene for skrap, og de har vært på oppadgående siste tiden, i allefall i Pakistan hvor det estimeres mellom USD 345-350 per ldt for tiden. Samme er med lossing, skipene ligger ute på reden. Ikke nødvendigvis negativt for enkelte ...
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
investorAR
18.08.2020 kl 14:52 4061

Hva mener du med vi? du sitter vel ikke med aksjer her.
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2020 kl 14:57 4060

Spiller det noen rolle? Svar eller på spørsmålet
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
investorAR
18.08.2020 kl 14:59 4075

hvorfor omtale deg som "vi" når du ikke eier noe?
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Struts
18.08.2020 kl 15:03 4073

Og jeg undres hvorledes ratene på tørrlastsiden går når det BARE er 59 Capesize bulkere (les rundt 180,000 tdw hver) som skal leveres i inneværende år, og 70 neste år.

Det skulle tilsi rundt 10.62 mdwt + 12.6 mdwt = 23.22 mdwt totalt.

For øvrig enig i at Hebbe Lille FREMSTÅR som en tulling (han har vel lært av Trump, smittsomt der borte), men det er vel jeg også. Så det er nok kanskje best å lytte til orakelet fra, fra hvor er du Lille Long og store short? Vil du, aller nådigst, gi et ørlite resymé av din livshistorie?
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
CapitaL
19.08.2020 kl 08:46 3684

Hvor lang levetid har en ny VLCC? ca 20 år. Ordreboken er lav pga de store endringene relatert til utslippskrav, type drivstoff, LNG-drift osv.. Her er det stor usikkerhet de nærmeste årene og de færreste redere vil bestille nye ecoskip med scrubber og forventet levetid på 20 år, om disse er utdaterte om 6-7 år.. Ingen lar være å bestille skip grunnet etterspørselsdipp pga Corona. Etterspørselskurven etter olje vil etter mitt syn bare gå en vei fremover, opp.. Det kommer en tid etter Coronaen;)

Ser forøvrig at Longsit kverner om 95 skip som plutselig skal ramle inn i markedet.. Hvor han har det tallet fra aner ikke jeg, men uansett så er en god del av disse over 20 år og brukes til lagring.. gjengrodde skip som aldri vil benyttes til frakt igjen, og hvor sannsynligheten for skraping er meget stor. Atter andre av disse skipene er allerede inne i markedet via såkalte relets.

Mitt syn er derfor at det vil vil bli en kommende manko på VLCCs i løpet av neste år og minst frem til 2025.. og ratene? de vil selvsagt følge med oppover;)
Enkelte analytikere mener markedet ser 1,5 år frem i tid.. Det burde jo da tilsi en reprising av tank snart..
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
ks1977
19.08.2020 kl 11:33 3531

1) Er det virkelig 95 VLCCer som skal tilføres markedet? Og i så fall; hvor mange av de vil ende opp på skraphaugen? (leser nå at skrapprisene går opp - lave ("lave"?) rater og høye ("høye") skrappriser er en god kombinasjon for skraping)

2) Hvor mange ekstra VLCCer er det normalt sett behov for i Q4/Q1 vs Q2/Q3? (les; er 95 et stort og skummelt tall, eller er det normal sesongvariasjon? Det er jo ikke akkurat uvanlig at folk er redde for at ratefallet i Q2/Q3 vil vedvare inn i Q4/Q1)

3) VLCC-ratene har vært eksepsjonelt sterke i Q2/Q3 på tross av destockingen så langt, og selv om du liker å gjengi hva Hannisdahl twitrer om rater så virker det ikke som at det er mange (praktisk talt ingen?) slutninger på de ratene. Vi er nå halvveis gjennom Q3 og de fleste guidinger fra selskapene for Q3 har vært veldig sterke. Hvem er det som slutter på disse ratene under CBE?

Personlig så hadde jeg ventet at ratene skulle være langt lavere enn det de er nå, og er veldig spent på hva ratene blir i Q4 - samt hvor lavt ratene går i Q2/Q3 2021. Jeg er som sagt ikke aksjonær i ADS (lenger), men det er faktisk en god del damer som stiller foran ADS i køen når det gjelder scraping. Tenker da på de 15+ damene som ikke har scrubbers. ADS har tross alt scrubbers OG de har gjennomført SS, så jeg vil tro at ADS kommer seg gjennom stormen.

Spørsmålet i så måte er hvor langvarig stormen blir og hvor mye ADS klarer å få ut av bullmarkedet som kommer. Det er et regnestykke aksjonærene i ADS må ta, og som jeg regner med at de har gjort.
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
CapitaL
19.08.2020 kl 12:05 3484

For min del regner jeg med et utbytte på rundt 3 kroner for Q2. Da snakker vi børskurs på 15 kr ex utbytte. Da gjenstår det 8 kvartaler med drift før ny klassing eller skraping. Nå har jeg ikke regnet på skrapverdien i det siste, men etter nedbetalt gjeld ligger den vel på ca 5 kroner. Da må man ha et utbytte på en tier de kommende 8 kvartaler for å ikke tape på investeringen... Verden må omtrent gå i dass for at ADS ikke skal klare det. I tillegg anser jeg det som usannsynlig at selskapet blir nedlagt midt i en forventet ratebonanza (2022 - 2024) Blir derimot utbyttet 15 kroner eller mer fremover, har man fått igjen investeringen og får være med videre på moroa..
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Struts
19.08.2020 kl 12:38 3430

Regner også med rundt det samme utbytte. Når det gjelder skrapverdi, så er det jo umulig å forutsi hva den vil være i 2022. Men akkurat de siste par uker har den gått ganske mye opp, vi snakker om USD 335 per ldt basis levert Pakistan. Med en ldt på 41,250 pr skip (ADS-skipene har mye stål!) skulle det i dag tilsi 3 x 41,250 x 335 = USD 41,456,250 (eller der omkring). Dollarkursen er om mulig enda vanskeligere å spå om, men vi vet jo hva den ligger på nå. Når det gjelder nedleggelse av selskapet eller ei, så har vel rederiet sine tanker om det (de har vel ikke uten grunn nyansatt en kar som kan sine saker). Et gunstig scenario kan være å kjøpe skip NÅ, når markedet er i sommermodus (med mange pessimister). En måte å figurere slike kjøp på, KUNNE være å stifte et nytt selskap (kall det eksempelvis ADSC II) hvor nåværende eiere (aksjonærer) får muligheten (men ikke påtvunget) å være med i også det selskapet (som kanskje kjøper tre noe litt yngre "damer"). Ja, jeg vet ikke, men det var nå bare en tanke.
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
ks1977
19.08.2020 kl 14:01 3369

La meg utbrodere litt mer;
1) Alle guidingene jeg har sett for Q3 så langt har alle vært eksepsjonelt sterke
2) Dette på tross av at vi allerede har destocket en del i Q3
3) Vi har også hatt reduksjon av lagrene i US har gått ned
4) Mye av drydockingene som var planlagt i Q2/Q3 har blitt utsatt (både pga Covid-19 og pga sterke rater)
= Hvorfor har ratene i Q3 vært så sterke frem til nå?

Videre;
A) Opec+ har nå redusert kuttene sine
B) Q4/Q1 er høysesong for tank
C) Utsatte drydocks må gjøres snart
D) En del av skipene som kommer fra langtidslagring kan stå ovenfor en omfattende rengjøringsjobb. Dersom disse skipene står ovenfor SS i tillegg, og kanskje heller ikke har ballastbehandlingsanlegg, så vil de fort kunne skrapes

Når det gjelder de 95 VLCCene så vet jeg ikke hvilken kilde du benytter, men tar jeg utgangspunkt i EURN sine tall (uten at jeg skal være bombastisk på at de er riktige) så har de 176 VLCCer (av 823) midlertidig eller permanent ute. Hvorav;
38 iranske, så de kommer ikke tilbake
22 benyttes til permanent lagring, så de kommer heller ikke tilbake
-> 116 VLCCer igjen. Hvorav;
43 venezuela trade - disse har de merket som "semi-permanent", men jeg vet ikke om de faktisk er ute pr i dag?
-> 73 VLCCer igjen. Hvorav;
35 VLCCer til "market storage" - er vel dette som er det vi frykter ifht rest destocking. Det er ikke mye
20 VLCCer i "China congestion" - pga kø i havner i Kina. Forventes å vedvare noen måneder til, dvs inn i Q4
18 VLCCer "ocean tankers" - er dette konkursen? Kommer vel tilbake

Å bare slenge ut 95VLCCer og 9k uten videre tilfører ikke stort. Personlig så er bildet alt for kaotisk til at jeg tørr å være bombastisk på noe som helst på kort og mellomlang sikt, men jeg har blitt overrasket over hvor sterke ratene har vært gjennom sommeren (gløtter vi til produkttankerne, hvilket kan være farlig/misvisende å gjøre, så lover det veldig godt; ikke bare har Q3 vært langt sterkere enn normalt, men ratene der synes å ha tatt seg opp i det siste hvilket er svært uvanlig for dette tidspunktet i Q3)
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
tuja
19.08.2020 kl 15:02 3322

https://www.tradewindsnews.com/tankers/okeanis-particularly-excited-about-tankers-in-second-half-of-2021/2-1-859140?utm_source=TradeWinds-News-Update&utm_campaign=eb24f9c863-EMAIL_CAMPAIGN_2020_08_19_12_00&utm_medium=email&utm_term=0_919f152c0d-eb24f9c863-277863555


Aristidis Alafouzos is the chief commercial officer of Okeanis Eco Tankers. Photo: Capital Link
Okeanis 'particularly excited' about tankers in second half of 2021

Greek owner says likely scrapping and low orderbook will spur hot market
19 August 2020 9:30 GMT Updated 19 August 2020 9:30 GMT
By Gary Dixon
in London

Okeanis Eco Tankers (OET) is predicting a big upswing for crude ships in 2021
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
tuja
19.08.2020 kl 19:14 3219


Bloomberg: Saudi-Arabia venter kraftig innhenting av oljeetterspørselen i år
2 timer siden · Anders Nybakken Kvale
Oppdateres.
Møtet i overvåkningskomiteen i Opec+ (JMCC) avholdes onsdag. Her skal blant annet veien videre for avtalen om kutte i oljeproduksjonen diskuteres. Søkelyset vil også være på land som har produsert mer enn hva som ble bestemt, ifølge eksperter.
På møtet uttaler Saudi-Arabias oljeminister Abdulaziz bin Salman, ifølge Bloomberg News, at han mener verdens oljeetterspørsel i årets siste kvartal vil være tilbake på 97 prosent av nivået før coronakrisen inntraff.
Han understreker også hvor viktig det er at alle landene i oljegrupperingen overholder kuttavtalen som ble inngått for å redde et oljemarked i krise, på grunn av kraftig fall i etterspørselen og overfylte oljelagre.
Disse produksjonskuttene, som er på 7,7 millioner fat per dag, kan bli forlenget til april 2022 eller «kanskje mer», uttaler oljeministeren på møtet, ifølge Bloomberg News.
Prisen for et fat nordsjøolje (brent spot) utvikler seg noenlunde flatt onsdag ettermiddag og ligger på 45 dollar.
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
t553136
19.08.2020 kl 20:29 3140

De ansetter ikke Marius Halvorsen fra tidligere Fearnly som Chief Commercial Officer. Betyr jo at han skal ta hånd om kontrakter på Tc og eventuelle nye kjøp av utrangerte skip (2005) klassen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2020 kl 21:28 3266

Hvis de kjøper flere vintage tankere, da tror jeg største eier begynner å røre på seg, ikke forretningsmodellen til SFL dette med skrap jern.
Redigert 19.08.2020 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
19.08.2020 kl 22:44 3194

Største eier har ikke som forretningsmodell å drive med det som selskapet de er største eier i driver med?
Sandsli invest
19.08.2020 kl 23:00 3176

Om de nå kjøper 3 tankere fra 2010 og får de inn på noen gode TC frem til 2025, nei det regnestykket vil du aldri forstå
Slettet bruker
19.08.2020 kl 23:01 3172

Hvem skal betale for de 2010 tankeren som skal på gode rater til 2025?
Slettet bruker
21.08.2020 kl 13:48 2840

12 kr etter dividende?
Slettet bruker
21.08.2020 kl 14:00 2811

Lol for en taper haha.
Hold deg til PGS du, den stiger hver dag ser jeg.
Slettet bruker
21.08.2020 kl 14:05 2813

Hvem vil kjøpe denne etter dividende, når utbyttefesten nå er over, og selskapets existens blir kortere å kortere kvartal for kvartal.
Dette er en waluetrap av dimensjoner
Hirulen
21.08.2020 kl 14:12 2799

Hvordan går det med deg Longsitinbulk?
Slettet bruker
21.08.2020 kl 14:20 2780

Har dere en plan for exit her? Er det overhengende fare for å møte store selgere i døra når dere starter haussingen rundt utbyttedag?
tuja
21.08.2020 kl 14:20 2783

Stadig stigende skrappriser:

https://www.hellenicshippingnews.com/demolition-activity-keeps-increasing/

The ships’ recycling market has been steadily rising during the past few weeks. In its latest weekly report, shipbroker Clarkson Platou Hellas said that “the market has taken on a parallel role with our great British summer that is currently being experienced, a scorcher with no end in sight to the hot environment. Demand and price levels are increasing weekly from across all main recycling destinations in the Indian sub
ks1977
21.08.2020 kl 14:21 2777

Tatt i betraktning at ADS Page har TC ut Q3 som mer enn dekker cash break-even for alle tre damene, så finner jeg det meget rart dersom det ikke blir utbytte for Q2 i Q3 og Q3 i Q4, men godt at noen har en krystallkule og har "vett" nok til å "dele" av sin "kunnskap".

Vil tro at det blir utbytte i 2021 også, selv om ratene skulle gå nedom og hjem, men med langt mindre beløp.
Det man skal være klar over her er dog damenes antatte gjenstående levetid + hva man kan få av skrapverdi for de etter det (skjønt jeg vil tro at skrapprisene går opp frem til da, men det er jo en usikkerhet)
CapitaL
21.08.2020 kl 14:23 2772

Hva er poenget med å spamme ned ADS - trådene med søppelinnlegg Longsit?
På tide å svelge de tap du måtte ha og komme deg videre her i livet kanskje?
Slettet bruker
21.08.2020 kl 14:27 2767

Ja, det er enda godt at noen deler sine tanker, for her i gården på disse tråder har jeg utelukkende lest at denne skal grådig høyt opp, mens aksjen bare går ned, så noe er feil her.
Et lite tips, selg alt dere hæler hvis volum kommer rundt utbytte, det kan være siste sjanse å komme seg ut her før nytt stup.
Redigert 21.08.2020 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2020 kl 14:31 2750

Ser i ordreboken at en stakkars ADS aksjonær kjøper 10 og 10 aksjer, altså en som prøver å manipulere aksjen opp, knegg knegg, for et opplegg:-))
ks1977
21.08.2020 kl 14:46 2735

Sånn som du skriker og bærer deg så skulle man tro at kursen var negativ. Er du så desperat etter å komme inn billigere, kan du ikke bare kjøpe aksjen til kursen den tilbys for?

Ellers så kan vel aksjonærene i ADS forvente et heftig utbytte for Q2 nå i Q3. Ut fra guidingen hvor 95% av Q2 var låst på 65k i tillegg til Page på 69k, så får jeg en EPS på 60 cents (for Q2 alene) gitt CBE på 12,9k (er 12,9k rett å benytte her, eller opererer ADS med annen CBE enn andre selskap?). Har ikke fulgt med på lånebetingelsene etter at jeg rendyrket tank-kurven min til ECO scrubbers, men kan ikke ADS gi ut mesteparten av EPS i utbytte nå? I så fall kan det bli opp mot 5NOK i utbytte her (om man bør forvente 5NOK tørr jeg ikke si, for jeg har som sagt ikke fulgt med godt nok i alle svingene her de siste månedene).

En annen joker for ADS er fuel&fuelspread; det beste (for ADS) er om fuelprisene er lave (siden det er veldig tørste damer), men at spreaden går opp (for å utkonkurrere sine non-scrubber konkurrenter). Dessverre så er spreaden lav, og futures er ikke forventet å øke voldsomt (verken mye eller fort - noe jeg finner merkelig, men meg om det). Futures antyder at man kan forvente opp mot 100$ i spread etterhvert, noe som skulle gi ADS-damene et forsprang ratemessig på inntil 9k pr dag til havs (mot sine tørste non-scrubber konkurrenter). Det BURDE gi en buffer på nedsiden ratemessig - gitt at det er nok oppdrag til at ikke alle 15+ damene må skrapes.
ks1977
21.08.2020 kl 14:48 2758

Skal ikke se bort i fra at han har solgt allerede og nå ønsker å komme seg inn igjen før utbyttet.

Jeg har ikke mye sansen for verken haussing eller baissing, men når folk bevisst driver med forsøk på kursmanipulasjon (slik som Longsitinbulk) gjør så er det langt over streken (selv om det er straffbart så tror jeg dessverre at sannsynligheten for at han blir straffeforfulgt for det er forsvinnende liten, selv om det var et par svenske ungdommer som fikk svi for noen år siden da de holdt på med dette litt for åpenlyst&utbredt i illikvide papirer)
tuja
21.08.2020 kl 14:48 2762

Bulkmannen spammer slik i alle aksjer han involverer seg i. Så det er i beste fall kun støy. Snur kappa etter vinden. Faktisk fra det minutt det selges eller kjøpes, uansett posisjon. Hva gjelder ADSC så har skrapprisene steget såpass mye at verdien pr aksje nå overstiger 7kr(hentet fra en ett annet forum). Og med forventet utbytte i kv2-kv3 på +/- 4kr, er vi da oppe i 11kr pr aksje, kanskje mere. Da skal ADSc kun levere 5-6kr i utbytte over 2 år for å komme even. Og flere mener tankmarkedet går inn i ny oppgangssyklus fra neste år. Og det er ikke 100% gitt at ADS ikke fortsetter utover 2022. Det kan komme overraskelser som snur ting på hodet. Bare i år kommer selskapet til å levere utbytte på 8-10kr.

Happy hunting :)