Jeg er skeptisk til karbonfangst.

Slettet bruker
17.07.2020 kl 12:19 731

https://www.aftenposten.no/konomi/i/g7gWKJ/Esa-gir-klarsignal-til-norsk-karbonfangstprosjekt

Dette er nok et uforholdsmessig dyrt klimatiltak. Hva fins av dokumenterte resultater på systemet,
før man setter i gang ? Hva er alternativene, og resultatene på disse ?

Det er det norske folk som tar regningen for den svake virkningsgraden her. Uten at det norske
folk er spurt.

Klimatiltak bør rettes inn på tiltak med større virkningsgrad. Vi vil høre mer om hva dette gir av
effekt, før det evt. settes i gang.

Hva er opplegget videre ? Skal dette liksom plasseres ut over hele verden ?
Redigert 20.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Raspeballe
17.07.2020 kl 12:31 714

For meg virker det litt baklengs.
Hvor mange prosent av verdens utslipp skal lagres og hvor lenge holder det seg under bakken?
Blir jo ikke billig så alt som produserer CO2 burde bli dyrere da.

Jaja klager ikke, det virker bare litt molbo.
Få heller ned produksjonen av CO2, altså nye løsninger der.
markie
17.07.2020 kl 12:35 697

Dette har selvsagt 100% sikkert ingen som helst klima påvirkning. Dog et riktig fett sugerør i statskassen. Her er forretningsfolk som tjener millioner på symbol prosjekter, fra ideologi blinde politikere. Dette er tilsvarende Mongstad.
Kineserne ler seg skakk.
Deres nye kullkraftverk er alt annet en karbonnøytrale.
De er heldige der ønsker politikere økonomisk vekst full sysselsetting. Målet er ledende økonomi i verden. Greiere med slike ryddige konkrete mål spør du meg.
Vi kommdr aldri til og tjene noe på karbonfangst))
Slettet bruker
17.07.2020 kl 12:42 681

Ingen overgår de norske politikere i dumskap!
VERDENSLEDENDE TOSKER.
Slettet bruker
17.07.2020 kl 12:53 660

Dette er nok en ytterst tvilsom bruk av det norske folks penger.
Og Kina og andre får teknologi gratis opp i hendene. Teknologi som
neppe har noe for seg.
Antagelig tilnærmet null klimaeffekt. Lagring er bare en konsekvens av fangsten.
Så dette dreier seg først og fremst om karbonfangst.
Jeg er særdeles skeptisk til dette som klimatiltak.

Klimatiltak må ha høy virkningsgrad skal det være noen vits. Dårlig virkningsgrad
er bortkastede penger. Penger som kunne vært brukt på noe som har noe for seg.

Det er ingen opplysninger om forventede resultater. Og her skal 20 milliarder av
fellesskapets midler anvendes. Og at ESA liksom godkjenner, er fullstendig uinteressant.
Redigert 17.07.2020 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
focuss
17.07.2020 kl 12:56 651

Å tro på dette er for folk som ikke kan hoderegning. En absolutt naiv tanke.
Mulla3
17.07.2020 kl 13:06 624

Alle med mer enn en hjernecelle forstår at karbonfangst er noe som Løgnaslaget holer på med.
Det er rett å slett latterlig. Alt handler om at ar 169 stortingsrepresentanter som skal fremstå som best i verden.
Det hele handler også om et land som har for mye penger og styres av de med lite vett. Det er også viktig for dem som styrer at grasrota ikke får noe av disse pengene.