Et forum for de som har kjøpt aksjer i Bergen Bio

England65
BGBIO 18.07.2020 kl 00:58 86575

Jeg investerte et betydelig beløp i BGBIO i juni, muligens litt sent. Jeg har fulgt med Trond Mohn, som jeg regner som en meget seriøs investor og blir alltid langsiktig. Selvfølgelig drømmer de fleste om å kjøpe vinnerloddet i Lotto når en kjøper en aksje. Og den som er tålmodig, vil nok få en meget god avkastning på litt lengre sikt. Det er så utrolig mange farmasi firma i hele verden som jobber på spreng for å utvikle den rette medisinen for Corvid-19.

Kursen har vært ganske stabil rundt 37,50 de siste dagene og det er nok naturlig. Så får vi se hva som venter i månedene fremover.

Legg inn ditt bidrag og la oss få en seriøs tråd om BGBIO....
Redigert 21.01.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Nanoq
28.07.2020 kl 11:41 5823

BerGenBio
Resolution of Rigel arbitration reduces uncertainty
Lighthouse | 1 March 2019
The final decision by three Canadian Arbitrators clarifies the rights and obligations of the original Licensing Agreement with Rigel Pharmaceuticals.

Mye mer om dette her:
https://www.trinitydelta.org/research-notes/resolution-of-rigel-arbitration-reduces-uncertainty/

https://www.mfn.se/ob/a/bergenbio/bergenbio-asa-arbitration-with-rigel-pharmaceuticals-inc-resolved-c893c70a
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
28.07.2020 kl 11:32 5902

Yngling ØH skrev Innlegget er slettet
Ettersom jeg har forstått så er ikke Bemcentinib utviklet av Bergenbio, men av Rigel Pharmaceuticals, og at Bergenbio har rettigheter/lisens til å utvikle medisinen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.07.2020 kl 11:02 3094

Dagens ironiske coctail med en heller sjelden treffende twist .. :)))
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
28.07.2020 kl 10:23 3159

Fljo
He, he nei jeg har ikke behov for å ta Rischioso. Han må få mene det han vil for meg. Men når jeg ser antall innlegg den personen evner å produsere, så må han jo bruke ufattelig mye tid foran skjermen. Da kan det jo være greit å minne ham på at når det ikke kommer nyheter før henimot nyttår, så kan han med god samvittighet slippe taket i BGBIO noen uker og heller nyte sommeren. Ment i beste mening.

Hva angår dørvaktene til Vestlandske Indremisjonsselskap, så har jeg ingen erfaring med dem. Men det høres ut som du Fljo må ha hatt en del traumatiske opplevelser med dem. For meg har indremisjonen vært for fordømmende og for lite rause i sin tro. Jeg tror på en kjærlig og omsorgsfull Gud. Kanskje derfor jeg føler litt omsorg for den godeste Rischioso. ;-))
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Karybdis
28.07.2020 kl 10:22 3157

Siden alle mener at kursen i BgBio
kun går en vei (opp) så er det vel bare å slappe
av og vente på gevinsten??; dette er jo en tråd
for alle som mener kursen skal opp- kall det
gjerne bull-bgbio.
Axl-1 hemming er jo en type lurium som kan
brukes mot alt; kreft og pandemi og «i alle
mulige kombinasjoner med alle andre medisiner
her på denne planeten»; med andre ord en sikker
vinner; vi får håpe at ikke rettighetshaverne til
Bemcitinib stikker avsted med pengene; noe
blir sikkert igjen til BgBio. Så langt jeg er kjent
med det så prøver de vel å videreutvikle også
noe eget og ikke bare være forsøksstasjon
for klinisk eksperimentell utprøving; men det
kan sikkert noen her opplyse nærmere om.
OBS-har gjort handler i BgBio så har trolig «lov» til å kommentere og det gjelder jo å følge trender for
her kan det jo fort smelle og hvorfor ikke nettopp opp.......


Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
28.07.2020 kl 10:04 3203

Tenkte kanskje at det var andre som hadde fått hele innslaget med seg. Uansett; kvikkheter fra deg tar seg som et kompliment.
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.07.2020 kl 09:36 3274

Ut i solen? Det ville ha vært som en uværstur på Sotra ...;)
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Fljo
28.07.2020 kl 09:21 3328

Ta ham Londonmannen! Hardt!!

Ikke la dette bli et diskusjonsforum slik Hegnar ønsker, fortsett å bruke dørvaktene i vestlandske indremisjonsselaper som din rollemodell slik at kun de med den rette tro slipper inn.
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
28.07.2020 kl 08:33 3471

Denne:
BERGENBIO ANNOUNCES FIRST PATIENT DOSED IN RECURRENT GLIOBLASTOMA INVESTIGATOR SPONSORED PHASE I/II STUDY ASSESSING SELECTIVE AXL INHIBITOR BEMCENTINIB
var ikke annonsert.
Flere slike i tillegg til accord resultatene kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
28.07.2020 kl 06:55 3618

Med den holdningen og de anbefalingene burde jo du selv ha anledning å ta deg litt ferie og ikke henge inne på BGBIO strengene 24 timer i døgnet. Kom deg ut i solen og nyt sommeren! Som du selv sier, det kommer ikke nyheter før om flere måneder. Tror du ikke på deg selv? Slutt å seigpine deg selv. BGBIO klarer seg utmerket godt selv og disse strengene blir ikke fattigere uten din tilstedeværelse. Tenk litt på deg selv! Slutt med denne voldsomme omsorgen for oss BGBIO aksjonærer. De aller fleste av oss er voksne og klara oss selv. Takk.
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
28.07.2020 kl 00:23 3787

.... fordi det kan komme nyheter når som helst i forhold til både kreftstudier og studier på andre virus, og fordi det vil komme mange flere nyheter deretter i rykk og napp. Jeg kan ikke se hvordan jeg skulle klart å time inngang på slike nyheter. Men jeg behøver ikke overtale deg rischioso. Jeg forstår også at det kan være et potensielt case å ha litt is i magen og håpe at man får en billigere inngang om nyheter fra ACCORD lar vente på seg, og at det ikke kan forventes nyhetsflom om nye studier i feriemåneden eller de første dagene etter at folk er tilbake på jobb. Mange forskningsstudier er jo også litt på hold- eller er forsinket på grunn av den vanskelige coronasituasjonen, som kan medføre litt nyhetstørke de kommende ukene.
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.07.2020 kl 00:07 3834

Utfordringen ligger i tidslinjen for news - i følge selskapet selv gjennom de 2 siste presentasjonene (25.06 og 09.07) så fremkom det at det ikke finnes noen kjente news oppdateringer før på slutten av året så hvorfor skal man da bli sittende i heisen å vente på noe som er meldt å ikke komme når det eneste sikre er kurspress...? ...

Sjølpining kalles det ... ;)
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
28.07.2020 kl 00:01 3848

Jeg holder det for rimelig sannsynlig at kursen kan gjøre en dupp dersom oppdatering fra ACCORD drar ut i tid i forhold til forventningene hos en del aksjonærer. Hvor stor prosent sannsynlighet det er for at vi ser vesentlige forsinkelser er veldig vanskelig å mene noe annet om enn at man må synse. Å forsøke å sitte utenfor, for så å time en eventuell dupp kan blir fryktelig dyrt om det kommer positive nyheter i mellomtiden fra andre studier eller nye prosjekter som er underveis / blir startet opp. Da kan du fort ende opp med dyr inngang om du ikke har truffet veldig bra noen andre steder i mellomtiden. Må du ta tap i andre aksjer i mellomtiden, så kommer du virkelig bakpå.

BGBIO har allerede en imponerende pipeline med pågående kreftstudier, og har varslet i presentasjoner at de opplever enorm interesse fra selskap og universitet som ønsker å studiere bemcentinib alene og i kombinasjon med andre medisiner. Ledelsen har varslet at de venter mange oppdateringer omkring slike nyheter i mange år fremover.

Det er ingenting som tilsier at den etterspørselen er borte.

Jeg har klokketro på BGBIO som case. ACCORD er bare en av flere kommende triggere, men som selvfølgelig kan bli en veldig stor trigger om det slår til.


Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
rischioso
27.07.2020 kl 23:56 3866

I morgen er det meldt noe regn hvor jeg befinner meg og det så jeg på værmeldingen hvor det heller ikke meldes breaking news ... :)
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
27.07.2020 kl 23:28 3912

Fikk bare med meg de siste sekunder av innslaget.....kreftbehandling på Haukeland som var effektiv....firmanavn ikke nevnt...bare forskere ....
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
27.07.2020 kl 23:24 3928

Ja. Det er ganske betydelig risiko for forsinkelser i ACCORD studien. Dette er dog ikke BerGenBio sin skyld, om det skjer.
Selv om det blir forsinkelser, så utelukker det ikke fremtidig omsetning av bemcebtinib mot coronavirus eller andre virus.
Det er lite sannsynlig at en vinner-medisin stikker av med all omsetning for behandling av coronavirus.
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
rischioso
27.07.2020 kl 23:20 3948

RE - Fungerer vann på flammer? JA

* Vel, både ja og nei - nei om det er feks bensin eller frityrolje som brenner så er ikke vann og anbefale da den trigger brannen ....

RE - Hemmer Bemcentinib virus å spre seg? JA

* Vel, det vet man jo ikke og av samme grunn skulle Bemcentinib testes ut alene, men pga store utfordringer når det kommer til rekruttering så vet man ennå ikke det. I mellomtiden så er det en mulighet for at Bemcentinib skal testes ut sammen med 1 eller 2 andre antiviraler - kun muligens for det er avhengig av at det finnes pasienter som kvalifiserer for de fastsatte kriteriene noe som har vist seg å være en utfordring ...

Mao, man vet ennå ikke - om og når - tja, si det - selskapets siste estimat er slutten av ået, men hvorvidt man skal vektlegge den estimeringen mer enn juni og juli estimeringen som ikke slo til får den enkelte selv avgjøre.

Caset går nå inn i en ørkenvandring med tilhørende kurspress hvor risken er økende for at de som gikk inn i emisjonen med lovnader om juni resultater kaster kortene for den potensielle fallhøyden er fortsatt betydelig hvor kursen doblet seg på resultat lovnaden i juni som ikke ble innfridd - ikke den heller ....
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
27.07.2020 kl 23:19 3948

...

Den må du nesten utdype
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
27.07.2020 kl 23:07 3985

Kreftbehandling på Haukeland på kveldsnytt nå. Hva var det?!
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
rischioso
27.07.2020 kl 23:03 3965

Ja, og det er fortsatt lenge til slutten av året ...
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
27.07.2020 kl 19:54 4218

Mitt syn på dette er at de bruker dyrbar tid de ikke har

Fungerer vann på flammer? JA

Hemmer Bemcentinib virus å spre seg? JA
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
27.07.2020 kl 18:25 4374

Yngling ØH
Jeg er ikke uenig med deg. Jeg er også investert i BdBio fordi jeg er rimelig sikker på at selskapet vil lykkes.
Men selv om det mot formodning ikke skulle fungere mot covid-19, så har selskapet en god grunnmur av kreftstudier pågående. Og ja, selskapet har vært omsatt på langt høyere kurser enn dagens, lenge før noen hadde hørt om covid-19.

Men du verden til himmelferd som kan ligge foran oss dersom selskapet blir tatt videre til stadge 3 for covid-19!!
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
27.07.2020 kl 17:21 4458

Enig i at det er risiko. Men jeg tenker at det er lav risiko for bemcentinib har null effekt mot corona viruset, og noe større risiko for at effekten er liten. I motsetning til markedet mener jeg denne risikoen fortsatt er lav-, og spesielt når man ser det i forhold til prosentvis oppside i aksjen om de lykkes i ACCORD studien.
Det er jo heller ikke sånn at det er en uendelig stor nedside om de mislykkes. Jeg tenker at bare kreftstudiene alene forsvarer dagens prising, selv om kursen sikkert faller noe tilbake om de mislykkes i Accord.

I andre selskaper med stort oppsidepotensial, så er det ofte bunnløs nedside om selskapet mislykkes. Det er det ikke her, og det gjør BGBIO til en ganske unik investeringsmulighet.

Jeg synes BGBIO har best risk-reward av alle selskapene jeg har vurdert. Om noen kan fortelle meg om et case med bedre risk-reward så må dere gjerne dele.
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
27.07.2020 kl 16:50 4517

Helt enig med deg London- men så er jo også Covid 19 noe helt utenom det vanlige
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
bare meg
27.07.2020 kl 13:25 4827

Dette er jo veldig positivt . Tror ikke det er mange uker før vi får svar på dette og det kan gå fortere enn vi tror også 😊
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
27.07.2020 kl 11:52 4987

For nye følgere av BerGenBio: Arctic Securities har et kursmål på 200 kroner for selskapet om de kommer positivt ut av Accord studien. Dagens kurs er ca 38 kroner.

I tillegg var den analysen basert på en gitt prosentvis sannsynlighet for at allerede passerte milepæler ville lykkes/mislykkes. I dag vet vi at flere kreft-milepæler er bestått, som ytterligere burde styrke kursmålet til Arctic.
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
27.07.2020 kl 11:22 5046

Vi er nok mange som har samme tanke rundt BgBio og covid-19. Og dersom det skjer, så vil kursen gå rett til himmels. Det burde det være liten tvil om.

Men jeg skjønner dem som tviler på at det vil skje. Vi har ingen garanti. Men noe av årsaken til at jeg tror BgBio vil lykkes er det faktum at ledelsen har gått høyt ut. Nå kan man gjerne hevde at dette var for å prate kursen opp. Det må man gjerne tro. Men jeg tror det skyldes ledelsen sin kompetanse om hvordan Bemcentinib virker og hvordan den vil påvirke covid-19 viruset, basert på tidligere vitenskapelige tester.

Men vi skal ikke underslå at her er risiko. Og jeg vil fraråde å investere penger mannfolkene har råd å tape eller å lånefinansiere kjøp av BgBio aksjer.

Vi går spennende uker i møte.
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
27.07.2020 kl 10:37 5135

Tenker det blir nokså vertikal utvikling når meldingen kommer at Bemcentinib går med inn i Fase III. Og det er meldingen som vil bli den første store giga-triggeren.
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
27.07.2020 kl 10:24 5174

Skal du invester i farmasiaksjer så er det to ting som du må akseptere; at ting tar fryktelig lang tid og at en investering i farmasi er svært risikofylt. Dersom du mangler tålmodighet og i tillegg ikke har råd til å tape kapitalen du bruker til spekulasjoner, så er ikke farmasisegmentet det rette for deg.

I tillegg er det en stor fordel at man er voksen nok til å ta ansvar for egne handlinger, også de gangene det går åt skogen.

Selv er jeg hellig overbevist om at vi som BgBio aksjonærer har mye positivt å se frem til.
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
27.07.2020 kl 10:22 5183

Se hvor mange som følger denne tråden.
Aksjekursene stiger i mange selskap. Jeg tror mange småinvestorer kalkulerer å være investert andre steder til vi kan forvente kursdrivende nyheter i BGBIO. Ikke noe galt i det.
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
27.07.2020 kl 09:58 5260

De fleste aksjonærene deler nok den overbevisningen

...Men så er det TTT da- hvor det virker absurd at det drøyer ut samtidig med at folk dør som fluer av Covid-19
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
27.07.2020 kl 09:50 5286

Følger logikken din.
Ikke tilfeldigheter at BgBio sin Bemcentinib ble utvalgt. Det var de vitenskapelige resultatene kombinert med hvordan covid-19 viruset angriper kroppen som er grunnlaget for at den ble valgt ut.

I tillegg kjenner vi til den kreftsyke damen som også ble smittet med covid-19, men som kun endte opp med lettere symptomer. Hun gikk på bemcentinib.

Ingen må bli overrasket om virkningen mot covid-19 blir god.
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
27.07.2020 kl 09:30 5337

Jeg tror spørsmålet må omformuleres: Hvor mange sykdommer vil Bemcentinib bli en selvfølgelighet å inkludere med andre medikamenter i et bredt spekter av diagnoser fremover?

Det er vel heller ikke noe som tilsier at Bemcentinib skal bli priset som drops?
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
27.07.2020 kl 09:12 5391

Spennende det også, men jeg ser ikke helt de store volumene av medisin der. Men det kan åpne mange flere dører.

I og med at bemcentinib antagelig kommer til å bli en medisin som kan brukes mot sykdommer med store volum, så blir prissetting et interessant spørsmål og dilemma fremover.

Vil de kunne ta priser som er vanlig å se i kreftbehandling for å behandle personer som blir dødssyk av influensa?
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
27.07.2020 kl 09:07 5406

Ikke glem seneste melding om Glioblastoma heller... en skikkelig stygging som Bemcentinib forhåpentligvis kan være med å ta knekken på- desverre så mangler de nok ikke kandidater til utprøving heller:

However, even with such an aggressive treatment in 75% to 90% of the glioblastoma cases, the tumor recurs within 7 to 10 months after surgery. Only 9% of glioblastoma patients are still alive two years post diagnosis and these are considered long-term survivors
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
27.07.2020 kl 00:29 5652

Om du vet at bensin antennes når du tenner på, så tenker jeg at du kan dra den slutningen at bensin kommer til å antenne selv om du fyller en bøtte med bensin eller du dynker klær i bensin.

Om såkalte enveloped virus bruker Gas6 og AXL til å penetrere celler, og du selektivt kan blokkere AXL reseptorer. Hva får du da?

Spørsmålet er ikke om det virker, men hvor effektivt bemcentinib vil virke på et gitt stadium i sykdomsforløpet.

Proof of concept finnes allerede. Det finnes på studien på Zika viruset og Ebola. I tillegg har laben i USA som BGBIO samarbeidet med studert effekten av bemcentinib på virus.

Det er en no brainer at bemcebtinib vil virke mot coronaviruset. Spørsmålet er bare hvor effektivt medikamentet vil virke.

Dere tror kanskje forskerne som har valgt ut bemcentinib som nr 1 av 2000 kandidater ble valgt ved loddtrekning?

Det burde være unødvendig å si, men det er jo ikke sånn det foregår...
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
27.07.2020 kl 00:17 5670

25 % av britene vil ikke ta corona vaksine.
https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/coronavirus-vaccine-anti-vaxxers-yougov-center-for-countering-digital-hate-a9605286.html

Bare 50% av amerikanerne planlegger å ta corona vaksine.
https://www.sciencemag.org/news/2020/06/just-50-americans-plan-get-covid-19-vaccine-here-s-how-win-over-rest

I mai var det bare 20% av baby boomers som svarte at de sannsynligvis ikke kom til å ta corona vaksine.

Selv om sykdommen nå har tatt mange flere liv enn amerikanere forestilte seg i mai, så er det likevel flere nå enn tidligere som kommer til å nekte å ta vaksine. Om trenden fortsetter, så blir det mye anti-vax fremover.

Det er ikke dårlige nyheter for BGBIO aksjonærer, selv om jeg personlig heller hadde sett at vi fikk en trygg vaksine og kunne lagt dette coronahelvete bak oss.
Redigert 20.01.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare