Et forum for de som har kjøpt aksjer i Bergen Bio

England65
BGBIO 18.07.2020 kl 00:58 86802

Jeg investerte et betydelig beløp i BGBIO i juni, muligens litt sent. Jeg har fulgt med Trond Mohn, som jeg regner som en meget seriøs investor og blir alltid langsiktig. Selvfølgelig drømmer de fleste om å kjøpe vinnerloddet i Lotto når en kjøper en aksje. Og den som er tålmodig, vil nok få en meget god avkastning på litt lengre sikt. Det er så utrolig mange farmasi firma i hele verden som jobber på spreng for å utvikle den rette medisinen for Corvid-19.

Kursen har vært ganske stabil rundt 37,50 de siste dagene og det er nok naturlig. Så får vi se hva som venter i månedene fremover.

Legg inn ditt bidrag og la oss få en seriøs tråd om BGBIO....
Redigert 21.01.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
29.07.2020 kl 16:21 5759

Det er jeg helt sikker på. Hvorfor jeg er helt sikker det trenger du ikke å vite., Du kan velge å ikke stole på det så det er jo ikke noe problem da.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
focuss
29.07.2020 kl 18:28 5614

Jeg kan godt tenke meg at studiet ble avsluttet grunnet uforutsette budsjettproblemer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
29.07.2020 kl 19:41 5465

Blir bare spekulasjoner. Det jeg imidlertid er overbevist om, det er at farma vil være på hugget for å få Bemcentinib med i en coctail fram mot ei vaksine. Bemcentinib har jo allerede fått det ypperste kvalitetsstempel!!. Jeg kjøper mer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
focuss
29.07.2020 kl 20:10 5445

Skal bemcentinib kombineres med noe så må de nesten kombineres med noe man vet effekten av ellers blir det bare suppe. Da er det bare Remdesivir å velge i og vi er like langt. Målet må være å finne ut hva Bemcentinib er god for som monoterapi i første omgang. Det må da gjøres i land som ikke har tilgang på Remdesivir slik at kontroll armen blir placebo
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.07.2020 kl 00:41 5153

Det å skulle gå rundt og tro på alt mulig har nettopp spart meg for deltakelse i denne dippen som selv en blind man kunne se ville komme så om du ikke kan dokumentere ting du er helt sikker på så ja - da er jeg nok mer tjent med å ikke tro på det ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.07.2020 kl 00:47 5152

Budsjettet er det ingen ting å si på - det er avsatt betydelig med midler, men selv da er man jo ikke interessert i å skulle hive penger på uttesting som ikke gir ønsket uttelling og det er jo også meldt tidligere at slike uttestinger blir fjernet fortløpende.

Hadde bemcentinib bare gitt antydninger til god virkning selv på få pasienter så hadde aldri NHS/AKRI sendt de på dør, men prioritert pasienter inn i den loopen - det sier seg selv ...

Selskapet vil nok gjøre noen stunt fremover i egen regi, men mitt bet er at både coctailt uttestingen i UK og uttesting i egen regi annen plass vil etter hvert renne ut i sanden - det også. De må jo gjøre noe for at ikke kursen skal kræsje frem til nyhetsflowen i slutten av året hvor man da håper på at en av kreftstudiene skal gi uttelling. Så får den enkelte velge å tro hva man vil, men det lønner seg alltid å legge mer vekt på hva som faktisk skjer/ikke skjer enn hva selskapet ønsker at markedet skal tro skjer - en liten, men betydelig forskjell ...

At Godfrey og/eller Mohn sier at de har trua betyr nada for meg når NHS/AKRI nettopp har sagt at de ikke gjør det gjennom å avslutte rekrutteringen til bemcentinib - det er faktisk lov å tenke selv ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
sjarmedes
30.07.2020 kl 01:24 5072

Synes å huske at du dømte Biotec Pharmason nedom og hjem år inn og år ut. Der tok du jo feil. Ble aldri kroken på døra eller emisjoner i flertall.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
sjarmedes
30.07.2020 kl 01:27 5063

Rimelig sikker på at Trond Mohn har bedre innsikt en deg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.07.2020 kl 01:42 5038

Jeg dømte ikke Biotec Pharmacon nedenom og hjem - det var WB satsningen jeg ikke hadde tro på og den ble nedlagt ...
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.07.2020 kl 01:45 5028

TM kan miste hele sin investerig i dette caset og fortsatt være milliardær - for de fleste av oss andre så er det ikke slik og da bør man trå ekstra forsiktig spesielt når ledelsen produserer røde flagg på løpende bånd ...
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
England65
30.07.2020 kl 02:49 4969

Hvis du leser overskriften, så er dette et forum for de som har kjøpt aksjer i BGBIO. At du ikke har troen på selskapet har du nå gjentatt til det kjedsommelige.

Oppfordrer deg til å engasjere deg rundt et selskap du har kjøpt aksjer i eller har planer om. God Natt 😷
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Gullit
30.07.2020 kl 07:37 4813

Greit med litt input fra de som ikke har aksjer også, så lenge det er saklig og begrunnet. Selv ny i gamet og har i skrivende stund tapt litt på denne( ikke realisert) selv blir eg nok long term her, så vidt eg har lest er ikke covid medisin deres viktigste satsningsområder, selv om det hadde vert gull å fått til noe der også .. stay safe
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
30.07.2020 kl 08:25 4671

Rischioso
Du skriver følgende:
«Så får den enkelte velge å tro hva man vil, men det lønner seg alltid å legge mer vekt på hva som faktisk skjer/ikke skjer enn hva selskapet ønsker at markedet skal tro skjer - en liten, men betydelig forskjell ... »

Dette er jo tydeligvis noe du selv lever fullt og helt etter ....»så får den enkelte velge å tro hva man vil»

I Accord har BGBIO kun levert medisinen. Det er britiske myndigheter som har lagt opp studien, valgt ut aktuelle medisiner og selektert pasientene. BGBIO har stått på sidelinjen og hatt ubetydelig innflytelse på prosessen. Men jeg skjønner at selskapet både blir smigret og positivt innstilt når de får en slik henvendelse.

Så vet vi at antall innlagte pasienter har stupt også i UK. Rekruttering av pasienter har derfor blitt en utfordring, ikke bare for uttesting av Bemcentinib. Ting har tatt uforholdsmessig lang tid. Og da man oppga Bemcentinib så var det mangel på pasienter som er oppgitt som årsak.

Ja, jeg skjønner at enkelte, ikke minst du, vil velge å hevde at dette kun er en unnskyldning og at den virkelige årsaken nok ligger i at man ikke fikk den nødvendige effekt av Bemcentinib mot covod-19.
Jeg skulle trodd deg dersom BGBIO samtidig hadde gitt opp hele covid-19. Men det har de altså ikke gjort. Men et annet poeng som veier like mye, er utsagnet om at de er «in late stage set-up phase ....», altså har de allerede jobbet en god stund med å sponse en ny studie for utprøving av Bemcentinib. Hvorfor gjør de det dersom det var så soleklart at Bemcentinib IKKE har noen effekt mot covid-19? Og hvorfor har de jobbet lenge med dette allerede?

Jo. Det understøtter min og andre sin mistanke om at hele Accord opplegget har vært som en tvangstrøye for BGBIO og en prosess de har vært misfornøyd med i lang tid. Såpass misfornøyd og såpass innstilt på at den prosessen høyst sannsynlig ikke ville føre frem, at de allerede da melding om terminering ble sendt ut, faktisk befant seg «in late stage set-up phase to sponsor and conduct a similar study to Accord in a country of high COVID-19 incidence and expects to be in a position to market in near future.»

At du Rischioso velger å tolke dette til at Bemcentinib ikke funker, det må være ditt valg. Men jeg finner det svært lite sannsynlig at BGBIO ville satt i gang en slik studie, dersom så var tilfelle. Langt mindre ville de turt å gjøre et slikt stunt med Trond MOhn som hovedaksjonær. For man lurer ikke Trond MOhn ustraffet. Du kjenner Trond MOhn særdeles dårlig dersom du tror at den hedersmannen ville tillatt noe slikt. Han en ærlig og stolt bergenser som ikke farer med løgn og fanteri.

Joda, det er sikkert hyggelig å gå rundt på jorden og tro det man vil og fornekte det som ikke passer inn i sitt liv. Men det er, som du selv sier, liv å tenke selv.......
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
30.07.2020 kl 10:19 4457

Det er liten grunn til å anta at remdesiivir er en veldig effektiv medisin mot corona. Det samme gjelder dexamethason / corticosteroider. Jeg antar de fleste sykehus i USA når har hatt tilgang til disse medisinene en stund.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5f222ef6af26cf0011d87b0e
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
30.07.2020 kl 10:27 4424

Vekstkurven for antall døde ser fortsatt ut til å følge vekstkurven for nye tilfeller i USA. Det er pr nå ingenting i kurvene som indikerer at amerikanerne eller andre, har fått tilgang til mer effektive medisiner. Det er selvfølgelig mulig at disse kurvene ikke gir et perfekt bilde av disse forholdene, men jeg antar vi ville sett det pr nå om billige og lett tilgjengelige corticosteroider var effektive, eller at remdesivir utgjorde en forskjell.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Lassemann
30.07.2020 kl 10:47 4331

100 % enig i det du skriver her! Takk for et glimrende innlegg.
Vi som er litt mer opplyst enn visse andre vet at det er strenge krav til innholdet i kursdrivende børsmeldinger. Rischioso sier jo rett ut at selskapet bløffer i meldingen og at alt er bare tull. Stemmer dette har jo både COE og styret utført en straffbar handling med alle konsekvenser dette ville medført!
Har en så liten tillit til ledelsen i selskapet bør en holde seg langt borte og iallefall ikke kommentere på tråder som dette.
Jeg har ståltro og full tillit og har lastet godt!
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Predator
30.07.2020 kl 11:50 4234

University Hospital Southampton
NHS Trust, who is the study sponsor, has notified all sites in the ACCORD study
to cease recruitment of new patients into the trial.

«All sites» tolker jeg som at alle deltakere i studiet blir tatt ut og at det avsluttes. Det massive nedsalget som fulgte meldingen var antageligvis basert på en feiltolkning om at BGBIO var den eneste som mistet støtten for videre tester.
BGBIO lever videre og kommer til å bli en «blockbuster»
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Bulldog
30.07.2020 kl 12:03 4189

Hva er "studiet"? Jeg tolker det som studiet av Bemcentinib. Sykehusene som kunne innrullere pasienter i dette studiet skal stoppe opp studiet og kun fullføre pasienter som er inne i studiet.

Kan noen komme opp med en link som klart viser at ACCORD som helhet er lagt ned skal jeg øyeblikkelig forandre mening.

Richard Godfrey greier ikke å skrive at Accord er lagt ned eller i ferd med å bli lagt ned. En slik grei formulering hadde ryddet all tvil av veien for aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
30.07.2020 kl 12:10 4181

Alle preparater som deltok i ACCORD er tatt ut og der rekrutteres ikke flere. De som har fått behandling følges selvfølgelig opp og den delen legges ikke ned. Det er i samsvar med den inf jeg har.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Zaih
30.07.2020 kl 12:10 4183

BerGenBio-aksjen stengte onsdag ned hele 18,82 prosent, etter at selskapet tirsdag ettermiddag opplyste om at Storbritannias forskningsråd (UKRI) har bestemt seg for å avslutte bevilgningen til en klinisk studie av Covid-19-ACCORD.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
30.07.2020 kl 12:12 4178

Enig i at det er merkelig og svært irriterende at det hele tiden kommer meldinger som skulle tro var skrevet av politikere. Når man vet hva usikkerhet gjør med aksjekursen til et selskap, så burde enhver som er ansvarlig for utsendelse av børsmeldinger tilstrebe bruk av et klart og utvetyding språk i meldingen. Jeg skjønner ikke at det skal være så fordømt vanskelig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
focuss
30.07.2020 kl 12:22 4130

Godfrey ser for meg mer og mer ut som en inkompetent dust. Mange tegn som trekker i den retningen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
30.07.2020 kl 12:41 4053

De fleste har regnet ut at ACCORD fortsetter for dem som allerede er dosert, mens all rekruttering stoppes. ACCORD er ikke NHS, men et eget program satt sammen av IQVA. NHS kan sågar ikke legge ned ACCORD, men kan stoppe direkte finansiering i form av penger, og indirekte finansiering i form av å bruke NHS ressurser. Jeg forstår det slik at det er det som har skjedd.

Dette er ikke gjort av pengehensyn alene, men fordi de har brukt store ressurser på å rekruttere 4 pasienter, der utsiktene viste at de ikke ville klare å skaffe nok pasienter fremover for å kunne forsvare opprettholdelse av en så omfattende studie. Jeg antar de har tenkt at de mannskapsressursene kunne brukes bedre andre steder.
Men dette skyldes jo ikke dårlige intensjoner eller liten tro på studien eller medikamentene som skulle testes ut.
Det skyldes få syke pasienter.
Da er det jo bedre å fortsette studien i et land med MYE corona og mange innleggelser.

Men få pasienter vil jo også medføre konsekvenser for studier og forskning på andre medikamenter og vaksiner i England.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
30.07.2020 kl 12:52 4002

Mer informasjon om den nye og farligere sars-cov-2 mutasjonen:
https://www.news-medical.net/amp/news/20200728/Emergent-SARS-CoV-2-D614G-spike-mutation-more-infective-due-to-open-morphology.aspx
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
30.07.2020 kl 13:04 3965

Er det noen lesere her på forumet som vet- eller klarer å finne ut av om Norge har mest D614 mutasjonen av viruset, eller G614 mutasjonen?

Siden Norge stengte ned tidlig, og at D614 mutasjonen var den som smittet flest i starten, så har kanskje Norge sluppet billig unna om vi hadde D614 mutasjonen?
Med nye corona tilfeller som kommer hit etter ferieturer til f.eks Spania i sommer, så kan vi kanskje forvente hovedsaklig G614 mutasjonen som det påstås smitter mye lettere?

https://www.msn.com/en-us/health/medical/worlds-dominant-strain-of-coronavirus-is-10-times-more-infectious-than-the-one-that-jumped-to-humans-in-china-because-it-mutated-so-its-vital-spike-protein-doesnt-snap-as-often-in-the-body-scientists-say/ar-BB167e7l
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.07.2020 kl 14:20 3804

Dette tror du ikke på selv ...

UK er det landet i EU med mest smitte og nr 11 på verdensbasis

https://www.worldometers.info/coronavirus/?utm_campaign=homeAdvegas1?

så pasientmangel argumentet faller på sin egen urimelighet noe også den mulige coctailtestingen er et bevis på for samme problemet ville jo ha gjaldt også der noe det altså ikke gjorde siden det nå nylig ble inngått avtale om ...

Jeg har sagt det før og sier det igjen - det er lov å tenke selv ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
30.07.2020 kl 14:27 3816

Hvordan forklarer du at kun 4 pasienter er dosert?
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.07.2020 kl 14:50 3781

Svake resultater på de som ble dosert for om resultatene var sterke så ville de ikke gitt slipp på Bemcentinib men heller prioritert flere pasienter inn i den loopen noe som sier seg selv når man har prioritert Bemcentinib inn i accord studien og dedikert ressurser over tid ....

Viktig å legge på minnet at accordstudiene går for fullt, men at det tidvis fjernes kandidater som ikke viser nok virkningsgrad. At selskapet velger å organisere en egen og selvfinansiert uttesting gir jo ingen mening når de nå er blitt kastet ut av accordstudien ...

Men for all del - at noen velger å klamre seg til håpet er jo i så måte essensen bak skyggeleggingen av realitetene slik at ikke kursen gruses før det forhåpentligvis kommer reelle triggere og som vi kjenner til så finnes det ingen slike potensielle triggere før i slutten av året noe selskapet selv har meldt i de siste 2 presentasjonene under news flow og da kan man jo skape noen på veien gjennom å selvfinansiere en såkalt egen studie noe de må siden UK ikke lengre vil sponse ...

Mitt bet er at den egenkomponerte og selvfinansierte Bemcentinib uttestingen mot Covid-19 vil renne ut i sanden - den oxo, men før det skjer så vil det kunne være med på å holde kursen kunstig oppe en stund til så lenge det finnes nok personer som har et ønske om å tro på det og ser mellom fingrene at de ikke kvalifiserte til å gå videre til fase 3 (RECOVERY) i UK ...

Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
30.07.2020 kl 14:53 3824

Seriøst... av 4 pasienter kan man ikke dra en eneste konklusjon om noe som helst, uavhengig av utfall. Så vidt jeg har forstått er pasientene som er dosert fortsatt på bemcentinib, som viser at den virker. Om alle døde var det jo ikke noen grunn til å fortsette å dosere dem?
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.07.2020 kl 14:54 3839

Ikke konklusjon, men indikasjon hvor indikasjonen da har visst seg å være for lav - det gjelder å forholde seg til realitetene .. ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
30.07.2020 kl 14:56 3831


"Viktig å legge på minnet at accordstudiene går for fullt, men at det tidvis fjernes kandidater som ikke viser nok virkningsgrad."
Nå er du helt ute og kjører :-)
Du har misforstått alvorligere enn jeg trodde.
Om man fjernet kandidater fra vitenskapelige studier for å få det til å se bedre ut begår man straffbare handlinger om jukset kan sette andre personers liv og helse i fare.
Ta medisinen din rischioso. Nå er du helt på jordet.

Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Bulldog
30.07.2020 kl 15:02 3806

Yngling, mener du at pasienten, som ble meldt dosert 2. juni fortsatt går på Bemcentinib?
Doseringsperioden er 15 dager (kan utvides til 21 dager). Da blir vel 60 dager litt drøyt?
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
30.07.2020 kl 15:12 3767

Jeg forvebter at bgbio hadde meldt om det var en person på bemcentinib som døde. Om vedkommende ikke døde og er tatt av bemcentinib så er han friskmeldt, og alt er bra.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Bulldog
30.07.2020 kl 15:16 3747

De har jo en protokoll de følger. 15 dager dosering og observasjon. Sammenlignes med kontrollgruppen og konkluderes.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
30.07.2020 kl 15:18 3751

Så du er her på forumet for å gjøre ditt for å advare mot-, og ødelegge for Big Pharma? Lykke til.
Da er i alle fall motivet ditt for å fylle disse trådene kartlagt
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.07.2020 kl 15:32 3719

Du mener at det ikke er mulig å konkludere etter bare 4 pasienter, men selv konluderer du i en og samme post før jeg har fått svart på spørsmålet ditt ...

Jeg er jo ikke etter å ødelegge for Big Pharma - det har de klart helt på egenhånd ..

Jeg ville bare vinkle inn noen realiteter som slår i hjel glorifiseringen din. Overalt hvor det står om store penger så er det bare å glemme alt som heter moral og være forberedt på at ting ikke alltid er helt slik de fremstår.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.07.2020 kl 15:40 3697

Ja, det er helt riktig, men så er det jo også slik at når man kun har testet 4+4 av 60+60 så utgjør jo det kun knappe 7 % av totalen så da blir det overrall en indikasjon og ikke en konklusjon.

MEN, UK konkluderte med at indikasjonene på de få som var blitt testet ut var så svak at de valgte å avslutte en videre rekruttering. Selskapet sier de vil etablere en egen studie som de selv finansierer fordi de fortsatt har et håp om at videre uttesting vil kunne gi bedre resultater (noe som egentlig ikke gir noen mening) og/eller av andre grunner som jeg har vært inne på ... :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
30.07.2020 kl 16:23 3593

Bare tull og tøys du kommer med. Håper ikke noen lar seg lure.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare