TXP - Exploration og andre triggere fremover

Oppretter en ny tråd her der vi kan diskutere alle triggerne som kommer nå de neste 2-3 kvartalene. Vil anbefale alle som ikke kjenner caset å lese gjennom tidligere tråder, eller skrive spørsmål her.

Vi har det siste året hatt suksess over forventning på de 2 første exploration brønnene Coho og Cascadura. De neste månedene skal vi bore følgende brønner, der jeg mener alle har stor sjangse for suksess og egentlig ikke er 100% exploration pga. de har vært boret tidligere av andre aktører hvor det ble funnet olje eller gass i alle 3 tidligere. Så vi vet at det er hydrokarboner her.

Nr. 1 - Chinook, spud innen 2 uker og resultat i august.
Denne ble boret i 1959 og det ble funnet olje. Den ble sidetracked men av litt uvisse grunner ble den aldri satt i produksjon, selvom de hadde free flow av olje. Det kan være pga. en vanskelig vinkling på sidetracken og grunnforhold/tektonikk som gjorde dette. Nå skal vi med bedre teknologi og metoder prøve oss igjen, men det er gass som er hovedmålet. CEO har sagt at Chinook ser 4–5 ganger større ut enn det store funnet vi hadde på Cascadura. Den ligger også bare ca. 1,5 km fra Cascadura.

Nr. 2 Cascadura Deep, spud i september resultat oktober.
Dette er en brønn som skal bores på samme sted som det store funnet Cascadura. Cascadura kom aldri helt ned til det opprinnelige målet pga. for stort trykk av all gassen i de øvre sonene. Nå er riggen modifisert og vi skal forsøke oss på den nederste sonen igjen. De skal bore gjennom de samme sonene som Cascadura, så dersom de ikke finner noe i den nederste sonen så kan de produsere fra de samme sonene som Cascadura. Det er derfor 100% sjangse for at brønnen blir kommersiel, spørsmålet er bare fra hvilke soner den skal produsere fra. Dette er mere en utviklingsbrønn i mitt hode.

Nr. 3 Royston, spud sannsynligvis Q1 2021.
Dette er den største på papiret og oppkalt etter faren til CEO. Den ble i sin tid boret i 1965 og loggen viste 700 feet med gass. Den ble aldri tested eller satt i produksjon fordi det var ikke gass de ønsket på den tiden. Så brønnen ble forlatt frem til nå. Her er det jo allerede påvist gass med stor sannsynlighet, så ikke veldig mye risiko og exploration her. Veldig stor sjangse for suksess og at den er kommersiell.

Når disse 3 er ferdige skal vi etter planen bore 20 flere exploration brønner + en haug av utviklingsbrønner på Ortoire de neste årene. Her er vi helt i startfasen og vi produsere kun ca. 1500 fat idag. Med Coho online i oktober (ca. 1600 fat) og Cascadura i april neste år (ca. 7-9000 fat) kommer snart Wall of Cash til å treffe oss. Dersom noen av de neste 3 low risk exploration brønnene blir suksess kan vi gå fra 1500 fat idag til 20-30.000 fat ved utgangen av 2021!! Og da har vi fremdeles utallige brønner å bore etter det!

https://www.touchstoneexploration.com/wp-content/uploads/2020/05/Touchstone-Presentation-May-2020-FINAL.pdf
Redigert 18.07.2020 kl 13:52 Du må logge inn for å svare
erinho
26.07.2020 kl 14:46 1338

Fra ADVFN

Just got confirmation, part of rig already moved to the chinook site. However, rig mob was stopped due to storm, but they are moving remaining part today and chinook spud is this week.
Happy days!!!
Minken
26.07.2020 kl 20:29 1247

Hva er risikoen i denne aksjen?
erinho
26.07.2020 kl 20:58 1225

Det er veldig liten risiko etter min mening. Bare Cascadura funnet er verdt mere enn dagens kurs, ref. FinnCap sin konservative Company Note som kom denne uken.

Det gjenstår 3 low risk exploration brønner som skal bores i dette programmet de neste månedene (Chinook, Deep og Royston). Deretter har de identifisert 10-20 flere brønner som skal bores de neste 10 årene + mange utviklingsbrønner på felt som er suksessfulle. De produserer idag ca. 1500 fat og når Coho og Cascadura kommer i produksjon i oktober i år og Q2 neste år så ligger vi rundt 20.000 fat, med stor sjangse for økning hvis de neste brønnene er suksessfulle.

De får avtale med det statlige gasselskapet om å selge dem all gassen de finner på Ortoire.

Den største risikoen er om de skulle ødelegge boret og forsinke boringen på de forskjellige feltene, og at de må starte på nytt. Dette skjedde med Cascadura som ble sidetracked. Nå har de imidlertid modifisert riggen til å tåle de store kreftene i disse monsterbrønnene. At de skal bore noen tørre brønner tror jeg ikke, da alle 3 har vært boret tidligere med påvist olje eller gass på loggen.
erinho
31.07.2020 kl 22:44 1014

Da etterlater vi oss juli med en oppgang på 40%. Totalt 210% for året så langt. Høydepunktet for juli var jo så klart reserverapporten fra GLJ på Cascadura. Den har bygd et fundament for kursen nå, da selve brønnen er verdt mere enn TXP er verdsatt idag. De trenger bare å investere USD 15,8 millioner for å få USD 802,9 millioner opp av bakken for P3. NGC vil stå for det meste av kostnaden for infrastrukturen, og det er ventet at avtalen er klar i løpet av august. Det kom også en del oppdaterte kursmål og analyser. Alle stjernene ser ut til å line seg opp for TXP og aksjonærene.

Nå holder de på å bore Chinook, og denne kan vi vente resultat på i første uken av september. Deretter er det rett videre til ny brønn på Cascadura igjen.
Redigert 31.07.2020 kl 22:45 Du må logge inn for å svare
erinho
01.08.2020 kl 19:28 866

En annen ting som er verdt å nevne er at det om ca. 2 uker kommer Q2 rapport. Denne kommer sannsynligvis til å se helt ræv ut, noe også CEO sa i siste videopresentasjon. (Ikke ordrett da)

Markedet vet at denne blir dårlig, og det er heller ikke pga. dagens produksjon/salg vi kjøper TXP. Tror derfor ikke vi får noen særlig negativ utvikling av kursen basert på denne rapporten. Etter dette tror jeg vi vil se økt volum i påvente av endelig signert avtale med NGC og at folk vil kjøpe seg inn igjen før Chinook resultat.
Pih
06.08.2020 kl 08:30 561

Er forholdsvis ny i denne aksjen og ser at denne er en som kan gi mye glede de neste årene med mange fine triggere. Noen som vet sånn ca når Chinook resultatet vil komme? Slutten av august eller før?
Redigert 06.08.2020 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
erinho
06.08.2020 kl 09:07 530

Det ser ut som om spud ble forsinket ca. en uke fra slutten av juli til helgen som kommer nå. Så kan du regne 38 dager med boring hvis alt går som planlagt. Resultat blir da i midten av september.

Du kan følge Xavier Moonan på FB. Han legger ut mye spennende om TXP og svarer også enkelt på spørsmål fra aksjonærer. Blant annet svarte han at spud nå var «very very soon»
Pih
06.08.2020 kl 09:11 522

Takker! Tror vi at spud vil kjøre kursen noe oppover eller vil alle avvente resultatet først?
erinho
06.08.2020 kl 09:30 496

Tror selv vi kan se en stabilitet rundt dette nivået ett par uker til, og så vil kursen gå oppover i ukene før resultatet. (Den går jo oppover nesten daglig nå også da...) Husk at dette er en low risk exploration brønn som er boret tidligere med funn, så folk vil nok inn igjen før resultatet kommer.

Personlig har jeg 70k som jeg skal fylle på i TXP, men jeg avventer for å se om det kommer en liten dupp etter Q2 neste uke. Jeg har også lest på flere forum at mange tok gevinst nå, men at de vil kjøpe seg inn igjen i slutten av august før resultatet kommer. Vi kan derfor se et økt volum da noe som vil kjøre kursen opp. Det er også ca. 1 million short i TXP nå, og de vil nok garantert dekke seg inn før resultatet noe som vil skape et kjøpspress. Med så mange aksjer short den siste måneden viser det veldig styrke at aksjen bare fortsetter å stige. Veldig spennende. Mitt personlige target før resultatet kommer er 1.60 cad. Hvis Chinook er like stor som Cascadura eller større tror jeg vi ser en dobling innen ett par uker. Så er det videre til neste brønn som er enda mindre risiko ☺️
Herbius
06.08.2020 kl 11:45 450

Da har vi samme plan kan jeg høre, plus det tekniske siger ned pt 😃👍.
Men puha den virker stærk 👍
erinho
07.08.2020 kl 18:50 273

Denne bare fortsetter opp.. Og vi har ikke møtt på Wall of Cash enda! Med funn på Chinook så kan det bli veldig spennende å se om vi bikker 3 dollar i løpet av høsten. Funn på Cascadura Deep og vi sier 4 før julenissen kommer. Så skjer det like mye igjen neste år, og året etter der, og...

Gode nyheter. Igår kom oppdatering på antall shortposisjoner i TXP. Det har vært ca. 1 million short den siste måneden, mens kursen bare har gått opp. De har ikke klart å presse kursen ned og de har tapt veldig mye på å shorte TXP. Det er blitt dekket inn ca. 400k nå, så det er enda ca. 600k shortaksjer som må kjøpes tilbake før de taper alle pengene sine.. Regner med de ikke tørr å sitte short når resultatet på Chinook kommer, så vi kan se for oss et stort kjøpspress i ukene fremover, noe som vil presse kursen videre opp!