COV - Oppdatert analyse

kreinh
COV 18.07.2020 kl 18:40 7942

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/07/05/7544144/sparebank-1-markets-tror-contextvisions-kreftsatsning-kan-gi-ny-dobling

Et utdrag av analysen:

" Bruker man verdsettelsen fra en av selskapets konkurrenter innen digital patologi, kan den delen av selskapet alene forsvare en aksjekurs på 300 kroner. Legger man til den eksisterende virksomheten gjør det selskapet til en doblingskandidat på dagens kursnivå, sier Kongslie.

I den seneste analysen trekker Kongslie også frem at ContextVision har en fartstid på 35 år som leverandør av teknologi til helsemarkedet, at selskapet er gjeldfritt og at selskapet har halve markedet for medisinsk bildebehandling.

Selskapet kan vise til en gjennomsnittlig vekst (organisk) på 7 prosent over de ti seneste årene. En høy andel av kontantene selskapet har generert de seneste 3-4 årene, rundt 100 millioner kroner, er blitt investert i digital patologi som skal gjøre det enklere og mer effektivt for patologer å diagnostisere pasienter med prostatakreft.

Ifølge konsernsjef Fredrik Palm i ContextVision er det anslått at digital patologi vil nå en størrelse på én milliard dollar i løpet av få år. Årsaken er at verdens befolkning blir eldre, antallet prostatakreft-tilfeller øker, det gjøres flere tester samt at det er mangel på patologer.

– Bare i USA er det ventet at de vil mangle 6.000 patologen i 2030, noe som skyldes at det er krevende å rekruttere nok spesialister til dette fagfeltet, uttalte Palm til Finansavisen i forrige uke."
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
kreinh
15.08.2020 kl 11:40 1477

Tenkte det var greit å ta frem denne tråden siden en annen tråd ble til en dialog om hvem som sa hva og ikke fakta om det store potensialet til ContextVision. God Lørdag!
focuss
24.07.2020 kl 11:46 1819

Og dette sier Q1 rapporten om Digital Patologi

Digital patologi
ContextVision vil snart lansere det første produktet innen digital patologi,
INIFY Prostate Screening. Når produktet er sluppet til markedet, er vi sikre på
at produktet raskt vil oppnå tillit, ettersom det støtter den kliniske
arbeidsflyten og har vist seg å være nyttig i presis diagnostisering av
prostatakreft.
focuss
24.07.2020 kl 11:40 1829

Dette sier Q1 rapporten videre om Covid-19

«De globale utfordringene skapt av COVID-19, har medført et uforutsigbart
forretningslandskap for mange, og vi er både takknemlige og ydmyke over den
fortsatte fremgangen vi har klart å levere, tross denne pågående krisen. Selv om
vi forventer noen uunngåelige forstyrrelser i løpet av året, vil vi fokusere på
verdiskapning innen vår overlegne bildediagnose og kliniske
beslutningsstøtteverktøy. Når vi vet at produktene våre er instrumentale for
pasientdiagnostikk, er vi mer motiverte enn noensinne til å fortsette å levere
på vårt løfte om å forbedre pasientdiagnosen og -omsorgen», sier administrerende
direktør Fredrik Palm i ContextVision.
focuss
24.07.2020 kl 11:18 1866

COV om Covid-19

"ContextVisions signaturprodukter innen røntgen og ultralyd, er fortsatt de
sterkeste bidragsyterne for vekst. I tillegg til den jevnlige etterspørselen
etter disse løsningene, har selskapet spesielle forespørsler om ekstra volum av
produkter på grunn av et økt behov for bildesystemer og undersøkelser under den
pågående Covid-19 pandemien. Programvaren for bildebehandling er instrumentell
for bildekvaliteten, levert av systemer som brukes til bildebaserte diagnoser
som lungesykdom, en betydelig komplikasjon i forbindelse med COVID-19."
Slettet bruker
24.07.2020 kl 10:47 1900

ContextVision lanserer sitt første digitale patologiprodukt med CE-merking
STOCKHOLM - 29 juni, 2020 - ContextVision, et medisinsk
teknologiprogramvarefirma som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig
intelligens, kunngjorde i dag at det første digitale patologiproduktet i en
planlagt portefølje, har fått CE-merkestatus. Dette betyr at INIFY(®) Prostate
Screening nå er tilgjengelig for rutinemessig klinisk bruk i EU.

«Jeg er stolt over den fantastiske jobben vårt fremragende flerfaglige team har
gjort, når det gjelder å nå denne viktige milepælen for selskapet. Verdens
helsevesen er allerede under sterkt press som følge av stor arbeidsmengde og
mangel på ressurser. Både antall pasienter og kreftfrekvensen, er økende.
Intelligent teknologi vil være en viktig brikke i arbeidet med å løse disse
utfordringene, da med kraftige verktøy som vil støtte medisinsk fagpersonell når
det gjelder effektivitet og presisjon», sier administrerende direktør Fredrik
Palm i ContextVision.

"Vi er «first mover» i det jeg er sikker på blir et milliarddollarmarked."

ContextVision er et uavhengig verdensomspennende selskap, som er en leder innen
digital bildeforbedring for flere bildemodaliteter. Med sin 35 år lange historie
med utvikling av avansert programvare for digital bildeanalyse og forbedring,
var det naturlige skrittet å ta - å investere i, samt sikte på - en ledende
posisjon innen klinisk patologi - et område der dagens pågående digitalisering
gir enorme muligheter.

INIFY(®) Prostate Screening er en kraftig AI-basert programvare som analyserer,
skisserer og kvantifiserer mistenkte kreftområder i en serie prostatabiopsier.
Det pre-sorterer lysbildene i en «verste første rekkefølge», slik at patologene
kan hoppe rett til jobben med de mest relevante områdene. Selv om produktet kan
brukes som en frittstående enhet, er det enda viktigere at det er designet for å
være sømløst integrert i patologilaboratoriers eksisterende LIS-systemer
(LaboratorieInformasjonsSystemer) eller PACS-systemer (bildearkiverings- og
kommunikasjonssystemer).

"Jeg kan skrive under på at det er veldig enkelt å bruke, sparer tid og hjelper
til med å fremheve mistenkelige kreftområder."

Den analyserende motoren i INIFY(®) Prostate Screening, er bygget på dyplærings-
algoritmer, trent og tilpasset av ContextVisions dyktige forskere, noe som
resulterer i proprietære algoritmer med høy ytelse og nøyaktighet på pikselnivå.
Vår unike, patenterte MasterAnnotation(TM) -metode, er brukt for å lage
treningsdataene som motoren er bygd på. Her brukes multiplex
immunofluorescerende farging, for objektivt å identifisere, samt fremheve
kreftområder og andre strukturer med ekstrem presisjon, som igjen er
kvalitetssikret av sertifiserte patologer.

«Vi har vært involvert i utviklingen av INIFY(®) Prostate Screening og kan
skrive under på at den dekker laboratorienes behov. En prototype av produktet
har blitt brukt hver dag i to år, i vår heldigitale patologiske arbeidsflyt her
i Catania, og jeg kan forsikre om at det er veldig enkelt å bruke, sparer tid og
hjelper til med å fremheve mistenkelige kreftområder», sier Dr. Filippo
Fraggetta, sjefspatolog ved patologienheten ved Cannizzaro sykehus.

ContextVision ser tydelig behovet for et produkt som kan støtte patologen i å
identifisere prostatakreft, både raskere og lettere, og med høyest mulig
presisjon. INIFY(®) Prostate Screening vil lette transformasjonen av klinisk
patologi til en digital øvelse, og til slutt tilby mye høyere kvalitet og
standardisering.

«INIFY(®) Prostate Screening vil tillate patologer å bruke tiden på å evaluere
og undersøke prostataprøver som inneholder mistenkelige kreftområder, som igjen
minimerer tiden brukt på godartede vev. Når vi vet at samarbeid med medisinsk
fagpersonell er essensielt, har vi jobbet tett med flere patologilaboratorier
rundt om i verden, som alle er langt fremme med digitaliseringen. Nå, med vårt
første produkt tilgjengelig for klinisk bruk innen EU, kan vi forvente flere
fulle installasjoner i den kliniske arbeidsflyten i løpet av høsten. Vi er
«first mover» i det jeg er sikker på blir et milliarddollarmarked», sier Palm.

«Prostatakreft er den nest mest hyppige krefttypen i verden blant menn, med 2,3
millioner biopsiprosedyrer som hvert år blir utført i Europa og USA. Med
INIFY(®) Prostate Screening har vi lagt et solid grunnlag - som igjen kan
tilpasses ytterligere for å adressere andre krefttyper, for eksempel tykktarm-
og lungekreft», fortsetter Palm.

For ytterligere informasjon, kontakt Fredrik Palm på mobil: +46 76 870 25 43, E-
post: fredrik.palm@contextvision.se eller besøk gjerne også:
www.contextvision.com.


https://newsweb.oslobors.no/message/508874
Slettet bruker
24.07.2020 kl 10:36 1919

Selskapet meldte 27.02.2020 at kontraktene i Asia og USA ville dra opp omsetningen betydelig i Q1 og videre, og Q1 er historie med net profit på 9 mill.
Etter det utsagnet forventer jeg en minst like stor økning av omsetningen i Q2, og et vekstselskap i denne Gazelleklassen vil bli priset til svært høye multipler på forventninger til fremtidig,enda sterkere vekst.

For noen uker siden fikk vi også melding om at selskapet var først ute i med EU-merking av sin unike DP-metode med bakgrunn i et enormt stort arkivmateriale som er patentbeskyttet.
Slettet bruker
24.07.2020 kl 10:21 1945

COV har aldri sluttet over 280.
309 var intradag, 2 x på en dag, og det skjeddet på handel under 10 aksjer begge gangene den dagen før den falt tilbaket til 280.
Laon
24.07.2020 kl 10:15 1969

Trasig utvikling de siste dagene. Men jeg har stor tro på caset, så fylte faktisk på litt i dag.
De har forbedret MI og nå har de produktet DP. Med den kundebasen og det nettverket de allerede har så tar de nok for gitt at INFY blir ny standard for de fleste kundene de allerede har. Hvem skal utfordre de på dette? The sky is the limit
focuss
24.07.2020 kl 09:50 1999

Ingenting gir garantier i aksjemarkedet, men det er alltid betryggende at de som tar beslutninger på vegne av aksjonærene har samme interesse som aksjonærene. Det er ikke i alle selskaper det er slik.
Treidar
24.07.2020 kl 09:37 2024

Jeg er hverken spesielt haussete eller stor tilhenger av TA, men synes jeg ser en ganske tydelig Elliot wave på månedsgrafen. Kan tyde på mange som har kommet inn sent (inkludert meg) og fallende entusiasme når den ikke dundrer opp hver dag. Bare å sitte.
Slettet bruker
24.07.2020 kl 09:36 2029

Veldig bra, skal inn med mere i neste uke så bare få kursen ned.
Slettet bruker
24.07.2020 kl 09:34 4712

Det legges i mange av disse innleggene særskilt vekt på at styremedlemmer etc. eier veldig mange aksjer i selskapet.
Hva er begrunnelsen for at dette er ensbetydende med framtidig suksess, hvor er deres dokumentasjon på det?

Det kan høres forlokkende ut at innsidere laster og laster, men det gir da overhodet ingen garanti for suksess? annet enn at de ivrigste her har et salgsargument for nye potensielle investorer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Lodge
24.07.2020 kl 09:30 4724

Kraftig filleristing i dag og, ned kr. 12.- med en omsetning på ca kr. 500 000.-. Ser ikke ut som om alle ser fram til splitten, vært kraftig fall fra topp på kr. 309.-
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
focuss
23.07.2020 kl 21:42 4918

Vil ikke si at jeg ser på meg selv som en hausser. Det mest haussede jeg har skrevet er vel " COV first mover i milliard usd marked" og det er altså ikke mine ord, men det er hva CEO i selskapet sier. Min forrige større investering var PHO og der var jeg i fire år. Skulle bare mangle at man ikke er positiv til et selskap man er tungt investert i. Det er jo derfor man er tungt investert. Ikke mange som Pafo som har sittet i PHO i mange år og stort sett skrevet dritt om selskapet. At styret i selskapet sitter på 51 % av aksjene er heller ikke haussing. Det er et faktum. At Cov er markedsleder i Digital Diagnostics er heller ikke mine ord, det er hva selskapet selv informerer om. At prisen på aksjen kan dobles fra dagens verdi er heller ikke mine ord, det er det SB-1 som sier. At Patologer vil bli like avhengig av AI verktøy som folk flest er av mobiltelefon er det heller ikke jeg som sier. Det er det en Italiensk Patologi nestor som sier. At patologer i dag jobber på samme måten som for 150 år siden er heller ikke mine ord. Det er det en av COV sine kommende konkurrenter som sier. Har jeg stor tro på COV fremover? Selvfølgelig, det er derfor COV er min største aksje investering. Økte faktisk litt senest i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Laon
23.07.2020 kl 20:02 4993

ContextVision har brutt ned gjennom gulvet i en stigende trendkanal på kort sikt. Dette indikerer i første omgang svakere stigningstakt, eller innledning av en mer horisontal utvikling. Aksjen nærmer seg motstanden ved cirka 280 kroner, noe som kan gi en reaksjon ned. Et brudd opp gjennom 280 kroner vil imidlertid være et kjøpssignal. Positiv volumbalanse indikerer at kjøperne er aggressive mens selgerne er passive, og styrker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk svakt positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Svak kjøp
Investtech
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Laon
23.07.2020 kl 19:40 5017

Ok beklager. Jeg må innrømme at jeg ikke leser så nøye når jeg ser PHO blir nevnt 10 innlegg nedover. Da kan du tolke Den sure klagingen min til dere begge. Ok.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2020 kl 17:29 5091

Ja om du følger tråden bakåt så ser du hvem som tok opp PHO først i dag men det er kansje vanskeligt. Så att prøve føre over
skylden på andre, er ett fantastisk god evne att prøve komme fra sanningen. Og eg kan love deg eg hadde aldri tatt opp PHO først
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Laon
23.07.2020 kl 17:10 5119

Som jeg har skrevet tidligere så synes jeg det er kjempe bra at noen kommer med andre synspunkter på caset. Men å legge ut titalls innlegg om hvor bra et annet selskap er på en COV tråd er bare meningsløst. Det er mange PHO tråder som folk kan sjekke ut. Det er også fint at du advarer oss andre om en potensiell hausser. Men det finnes også en grense for hvor mange innlegg du trenger å skrive om det på samme tråd
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2020 kl 16:53 5142

Ja nu er det jo så nær man er på børs, att noen selskap liker man. Og noen missliker man. Og att man skall vare låst til att
kommentere bare de man liker blir vel litt feil. Syns man noen hausser ett selskap osakligt med påstand man mener er
feilaktige. Så er man i sin fulle rett att påpeke det, så får man like det eller ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Laon
23.07.2020 kl 16:42 5160

han virker iallefall manisk opptatt av å fotfølge deg inn hit på COV tråden for å snakke om PHO. Det begynner å bli patetisk, det var greit de første 20 innleggene om PHO og at focuss er en hausser på COV trådene men nå begynner jeg å bli lei altså
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
focuss
23.07.2020 kl 16:33 5179

Pafo har ikke tapt en krone basert på råd fra meg. Han har derimot tjent en hel del dersom han selger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Laon
23.07.2020 kl 16:29 5188

Det er ganske åpenbart at pafo har tapt mye penger etter råd fra focuss, siden han tydeligvis fotfølger han over på COV trådene for å snakke dritt om COV og hausse opp PHO på en COV tråd. Men ja, du har helt rett, er møkk lei av å høre om PHO her
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
focuss
23.07.2020 kl 16:03 5226

I den oppstart fasen Digital Patologi er i nå så må vi kunne forvente at det blir en del oppkjøp og fusjoner i tiden fremover. Helt normalt det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
focuss
23.07.2020 kl 15:52 5242

Pafo
kan komme godt med fremover det når de har gitt fra seg 60 mil per år i gratis inntekter fra Ipsen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
focuss
23.07.2020 kl 15:49 5257

Pafo
Kan jeg spørre om du noen gang har tjent penger på børs. Ser at PHO er det eneste selskapet du har skrevet om helt til jeg forlot PHO til fordel for COV.

Her er ditt første innlegg:
pafo
08.01.2018 kl 12:07
6196
Eg tror den snur opp no i q1,2018 . Hardt opp. Den er upopulær, undervudert og hatet ;) Med rett ..
Eg tror du har rett Tåka og argumenterne dine er vel så gode. Men att det er bevist att de spar penger på att bruke cysview nu.

Er vel nesten en garanti på att det kommer til att bli brukt.. Så snart de blir medveten om att det er verkligheten., og det er det de jobber med.nu.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2020 kl 15:44 5269

Ja nu gir jo den her Fase 3 studien inntekter på over 100 mil til PHO uten resultat foreligger. Og vad som er rekrutert av pasienter
vet du lite om. Men de tjener penger på noe som ikke er godkjent, og for meg er det ett usedvanligt godt tegn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Hardly
23.07.2020 kl 15:43 5273

Hvorfor skal dere 2 (tuppen og lillemor) alltid blande inn Photocure på COV trådene?
Er ikke så sikket på at andre COV aksjonærer er særlig interesser i Photocure.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
focuss
23.07.2020 kl 15:32 5296

PAFO
Cevira skal igang med et fase 3 studie som vi vet om det blir noe av i det hele tatt om noen år. Foreløpig er ikke en gang første pasient rekruttert. Det er fase 3 studier på gang på OSE som er snart ferdig og som er billigere enn PHO
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
focuss
23.07.2020 kl 15:29 5305

Pafo
Ja alt for mye for et administrasjonsstyrt selskap å spise høye smørbrød for.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2020 kl 15:26 5315

Ja nu har jo PHO 450 mil på bok idag og det er vel litt mer en COV har. Og de har Cevira som du ikke førstår verdiet av.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2020 kl 15:21 5332

Ja nu er det vel de store som lurt inn OK som i sin tur prøver lure inn småsparere tilsammens med haussesjefen focuss.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
focuss
23.07.2020 kl 15:19 5350

Pafo
Du skal ikke se bort fra at markedet liker COV fordi de leverer. 10 mill på bunnlinjen i Q1 er vel mer enn hva PHO noengang har hatt på et år. Nå har jo også PHO skaffet seg 170 mill i avskrivninger etter Ipsen kjøpet så det blir vel en del år før de er i pluss. Om det noen gang skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2020 kl 15:15 5359

Ja PHO stiller ikke kreftdiagnoser, de tilhandaholder hjepemiddler så urologerne kan stille dem. Og en samled vitenskap er overens
att BLC er det beste hjelpmiddlet til att gjøre det. Det de strider om er behandlingen av kreften.
Og som sagt så liker eg best att inhemte informasjon fra uavhengige, og det er det ikke mange av her om noen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
focuss
23.07.2020 kl 15:06 5380

Pafo
Ja OK er usedvanlig flink til å lure folk. Tenk å klare å lure styret til å kjøpe 51 % av aksjene. Fantastisk. Selv prøvde jeg å lure styret i PHO til å kjøpe aksjer, men klarte ikke lure en eneste en.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2020 kl 15:01 5390

Ja att få den her aksjen att stige uten att lure inn noen småsparere med split og obegrunned haussing må vel vare en håpløs
oppgave. Men bare jobbe på det er mange selskap som lever på de i dag
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
focuss
23.07.2020 kl 14:59 5404

Pafo
Takk for fin link. Ikke noen her som har en posisjon som COV men flere start ups som ser hvilket attraktivt marked dette er. COV kommer ikke til å bli alene om å stille kreft diagnoser fremover og godt er det. PHO skal få litt å slite med. Pho minner om Norsk Data når PC gjorde sitt inntog.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2020 kl 14:46 5427

Nå er det bare 3 uker til resultatet foreligger, og den tålmodigheten bør de fleste ha.

COV eies stort sett av styremedlemmer og primærinnsidere, og de uttaler at de etter en årrekke i dette markedet sitter på et gedigent arkiv, og de påstår også at de er først ute med sin egen unike teknologi,
Spennende blir det i hvertfall å se hvor stor veksten har vært i Q2, og hva de sier om videre vekst.
Mitt kursmål for august er 400 (40 etter splitt), og 600 (60) ved utgangen av 2020.

Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2020 kl 14:19 5485

Ja vi får håpe de klarer att konkurrere i denne markedet, det er vel ikke selvskrevet att det blir det helt store.

Top digital pathology Companies
Top ranked companies for keyword search: digital pathology
https://www.ventureradar.com/keyword/digital%20pathology
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2020 kl 14:14 5496

Splitten hjelper på omsetningen og litt på kursen, men det viktigste er Q2 res og videre guiding,
De er god grunn til å tro på både godt resultat og guiding videre i f t det som er uttalt ved gjennombruddet 27.02.2020.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ContextVision grows medical imaging market footprint with new global customers


STOCKHOLM – February 27, 2020 – ContextVision, a medical technology software company specializing in image analysis and artificial intelligence, announced new growth within its market-leading medical image processing business. Newly signed customer contracts in both Asia and the United States are driving increased revenue in Q1 2020 and beyond.

https://www.contextvision.com/contextvision-grows-medical-imaging-market-footprint-with-new-global-customers/

Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare