HUNT:FÅR MANGE FORESPØRSLER OM SAMMENSLÅINGER OG HANDLER -FREDLY
HUNT:FÅR MANGE FORESPØRSLER OM SAMMENSLÅINGER OG HANDLER -FREDLY
Oslo (TDN Direkt): Hunter Group får mange forespørsler for sammenslåinger eller handler, ifølge styremedlem Arne Fredly.
-Vi har også fått mer enn tre forespørsler for timechartere på 35.000 dollar pr dag for tre år pluss 1 pluss 1 opsjoner, sier han under Paretos Oil & Offshore-konferanse, onsdag.
Han sier videre at de venter at VLCC-markedet vil være godt om ett år, selv om de amerikanske sanksjonene mot Iran kanselleres.
- Men dette er en joker. National Iranian Tanker Company (NITC) sine skip kan komme til å gå i Kina-trade, men de kan i hvert fall ikke leases ut eller selges, sier han.
Ellers sier Fredly at han ikke tror man vil se lavere VLCC-nybyggspriser enn bunnen man har hatt nå, som er på om lag 81 millioner dollar, selv om markedet blir verre.
-Dette er begrenset hvor mye bankene tillater verftene å tape, sier han.
Knyttet til overholdelse av International Maritime Organizations (IMO) sulfatkrav, som innføres i januar 2020, sier Fredly at han tror de store oljeselskapene vil straffe selskaper som ikke overholder kravene.
-Selskapene har ikke råd til dette, sier han.
Oslo (TDN Direkt): Hunter Group får mange forespørsler for sammenslåinger eller handler, ifølge styremedlem Arne Fredly.
-Vi har også fått mer enn tre forespørsler for timechartere på 35.000 dollar pr dag for tre år pluss 1 pluss 1 opsjoner, sier han under Paretos Oil & Offshore-konferanse, onsdag.
Han sier videre at de venter at VLCC-markedet vil være godt om ett år, selv om de amerikanske sanksjonene mot Iran kanselleres.
- Men dette er en joker. National Iranian Tanker Company (NITC) sine skip kan komme til å gå i Kina-trade, men de kan i hvert fall ikke leases ut eller selges, sier han.
Ellers sier Fredly at han ikke tror man vil se lavere VLCC-nybyggspriser enn bunnen man har hatt nå, som er på om lag 81 millioner dollar, selv om markedet blir verre.
-Dette er begrenset hvor mye bankene tillater verftene å tape, sier han.
Knyttet til overholdelse av International Maritime Organizations (IMO) sulfatkrav, som innføres i januar 2020, sier Fredly at han tror de store oljeselskapene vil straffe selskaper som ikke overholder kravene.
-Selskapene har ikke råd til dette, sier han.
Redigert 19.01.2021 kl 17:45
Du må logge inn for å svare
pappacharlie
14.09.2018 kl 12:42
1431
Addyfred,
Jeg fikk ikke med meg denne reportasjen, så takk for at du la den ut.
Jeg fikk ikke med meg denne reportasjen, så takk for at du la den ut.