Klarer DD å bestå testen?

Bliss
LIFE 19.07.2020 kl 22:30 321197

Den første antigen testen for SARS–CoV–2 fikk FDAs offisielle godkjenning allerede 9 mai og senere har det kommet en rekke slike tester på markedet. DD søker for tiden om å få godkjent sin unike antigen test både i USA og i Tyskland/EU. Disse antigen testene har alle den fordelen å gi et prøvesvar i løpet av meget kort tid, DD angir så lite som 5 minutter, mens det tar fra ett til flere døgn å få svar på disse PCR (polymerasekjedereaksjon) og antistoff testene som for det meste brukes i dag. Svakheten til antigen testene har vært deres høye unøyaktighet. De har krevd en rimelig høy konsentrasjon av viruset i pasientens sekreter før de prefabrikerte antistoffene som tilsettes via testprosedyren klarer å identifisere proteinstrukturene til corona viruset. Den mye brukte antigen testen til Quidel Corporation har f eks hele 20% falske negativer, dva at hele 20 prosent av de som er smittet av covid-19 får et resultat som sier de ikke er smittet. Skummelt! Allikvel er disse testene godkjent til bruk. Det store spørsmålet i vår sammenheng er dette: Er antigen testen til DD presis nok til å forsvare en godkjenning? Den bør i så fall ha en treffsikkerhet på godt over 95% dersom den skal få godkjenning pr idag. DD sier selv deres test har "a very high accuracy", men jeg har ikke lest et eneste sted om hvor nøyaktig. Jeg har stor tro på at det vel ansette tyske bioteknologi selskapet Digital Diagnostics, som benytter seg av den banebrytende nanoteknologien til Lifecare, som også eier 25% av DD, har en tilfredsstillende treffsikkerhet. I tillegg til de enorme fordelene med å gi et raskt prøvesvar der testpersonen befinner seg, har DD testen også det fortrinn å være behagelig å gjennomføre via en enkelt spyttprøve, og til tross for å koste ca 600 kr så er dette relativt billig i forhold til PCR og antistoff testene som inkluderer et meget dyrt analysearbeid i ettertid. Av disse grunner håper og tror jeg DD testen får både EU og FDA godkjenning og at den vil hevde seg svært godt i konkurransen med de andre covid-19 testene på markedet. I så fall blir det herlig å være Lifecare aksjonær i tiden framover.
Hva tror dere?

Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
slakter
14.08.2020 kl 23:16 4321

Solgte mesteparten av aksjene mine idag med en ørliten gevinst, sitter igjen med en liten post i tilfelle jeg mot formodning skulle ta feil, da er jo oppsiden formidabel.
Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
HP17
14.08.2020 kl 23:28 4306

Da har du fort gjort årets tabbe om du ikke kjøper deg inn igjen på mandag. Det er overveiende sannsynlig at testen snarlig blir godkjent. Det er bare å lese artikkelen i FA i forrige uke som nok var den nest siste brikken i puslespillet.
StevenG
14.08.2020 kl 23:33 4292

30kr 28 august.. God helg :)
slakter
14.08.2020 kl 23:40 4409

Mulig det, men jeg lever bedre med å gå glipp av en eventuell gevinst enn å få mer enn halvert investeringen min over natta.
Jeg kan rett å slett ikke begripe hvorfor dette drøyer sånn ut i tid.
Hvis testen er tilnærmet 100% sikker skulle man tro at det var en smal sak å få den godkjent.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Veim
14.08.2020 kl 23:48 4591

Du har gode poeng. Det burde heller ikke mangle på kandidater til å utføre testene på. Enten har de full klaff, eller ikke. Men om de ikke har hvorfor da sende inn søknad om godkjenning? Jeg får litt amatørvibber av DD, hjemmeside, Facebook, ikke noe informasjon eller dokumenter om testingen. Her får en som aksjeeier bare presentert "vi har noe godt på gang" så må en bare stole på det. Forstår godt at folk selger seg ut eller ned. Vurdert det samme, men tenker det grenser til svindel om de ikke får godkjenning, da har jo selskapet nærmest løyet. De må ha visst om deres produkt er godt nok eller ei. Listen over kravene som FDA stiller er jo de samme for alle. Men lovnader har blitt gitt fra selskapet, sist i finansavisen. Synd det ikke blir gitt på børsmelding.
StevenG
14.08.2020 kl 23:49 4584

Trump skal vel ha klart en avtale med kjøp og førsterett før de godkjenner i USA. :)
gunlove
14.08.2020 kl 23:50 4579

Vi er alle forskjellige og tenker forskjellig. For min egen del så økte jeg beholdningen idag, det forteller hva jeg tror fremover. Husk at Lifecare også driver med andre ting som nærmest er glemt, har lest meg mer opp på det da corona testen var nok for å vekke min interesse til å begynne med.
StevenG
14.08.2020 kl 23:50 4645

Om dette produktet er en innertier så blir det med i ett politisk spill.. Derfor det drøyer..
slakter
14.08.2020 kl 23:51 4634

Hvis testen viser seg å holde mål vil det i ettertid være svært kritikkverdig av regulatoriske myndigheter å ha somla så jævlig lenge med å fått den godkjent.
gunlove
14.08.2020 kl 23:59 4626

Dette er business, jeg tror flere må forstå at flere innen helsesektoren nødvendigvis ikke vil det beste for folk. Det er penger som gjelder her slik det er i mange bransjer og innen helse er det usedvanlig mye penger i spill. Hvor mye penger er det i kreftbehandling og cellegift alene? Bare når det gjelder kreft burde vi kommet mye lenger, det brukes ufattelig mye penger på kreft forskning i verden og det blir jo stadig bedre behandling.

For min del tror jeg det dreier seg om svært mye penger som gjør at vi ikke er kommet lenger enn det vi faktisk er. For å si det enkelt, det er ikke lønnsomt å finne opp en type 'vaksine' mot kreft. Penger er viktigere enn folks helse til syvende og sist.
StevenG
15.08.2020 kl 00:12 4620

Ja og mulig det er en kamp mellom Tyskland og USA, da begge vil ha de første leveransene av tester.. Og det blir ett regnestykke for DD.. Få den godkjent i USA og inn på markedet der eller stabilitet med salg i europa/Asia
15.08.2020 kl 01:00 4551

De enste to antigen testene som er godkjent har allerede sine analyseverktøy< fda godkjent >fra før søknad ble sendt. Jeg vil tro det er der det ligger. Andre utviklere har også nye metoder for å analysere prøvene og de venter fortsatt på godkjenning de og. Ny tech, ny dokumentasjon.
StevenG
15.08.2020 kl 10:10 4366

https://edition.cnn.com/interactive/2020/08/health/coronavirus-vaccine-race-intl/

Ser ut som her er mange eksperter som tror viruset og pandemien vil fortsette i lang tid (over 1 år til).

Det som går igjen fra alle hold(WHO, styresmakter og eksperter) er testing, testing og testing.
Vaksine utvikling og produksjon vil foregå lenge enda, selv om en vaksine blir godkjent kan det være at den ikke er 100% effektiv ( over 50 % er nok for å få den godkjent som effektiv nok). I tillegg kan vaksiner ha (milde) bivirkninger selv om de blir godkjent.
Så vaksineutviklingsløpet er ikke over når første vaksine er godkjent, det vil nok fortsette så lenge viruset herjer.
(ref oppturen fra AZT forum)

Är lite inne på de andra skrivit. Tolererar USAs läkemidelsbolag att DD ens får selge på amerikanske markeden i dissar kristider, når de selv kan selge å tjäna miljarder på sitt salg? Du har Abbot, Pfizer, Johnson&Johnson, Gilead etc. som spottar in pengar i politiken å speciellt i år når de er valår. Det er som Mafia Detta.

Trump stoppa ex tiktok å noe mer, ser läkemedelsbolagen att de tappar pengar eller har mulighet å tape pengar så kan de snabbt komma ett förbud mot utländska tester. Den politiska risken är väldigt stor i detta case.

Eller så krånglar man bara till godkjenningsprocessen (så som de facto redan hänt?)

Eller vänd på saken, de amerikanska jättarna har givetvis full koll på allt som skjer. Om DDs test hade varit 100%. Hvorfor har de ikke kjøpt DD eller Lifecare innan?
Eller inlett ett eget samarbete med Lifecare, (Holter sa ju i artikeln att avtalen med DD var non exclusive)

Hva vet vi om DDs ”Device»? Er noen komponent i denne fra Kina? (Hvis ja kan man glemme hurtig godkjenning i USA)
bambuss
15.08.2020 kl 11:09 4314

Hvoe lenge varer en Vaksine,3mnd eller? Når man tar en vaksine får man antistoff i blodet, men det varer bare en liten tid, så må man ta ny .Influensa vaksine er det likeså med. At man er meget nøye med og teste ut DD sin test forstår seg. Dette er muligens markedets beste test hittil .Vil igjen vise til Randox sin hurtigtest som først ble godkjent ,men så måtte man trekke den fra markedet. FDA vil nok ikke ta denne risken ,for så og stå igjen som useriøs.
Skulle nå DD sin test bli godkjent ,og i tilleg kan vise til treffsikkerhet over 95% vil jeg ikke utale meg hva DD er verdt i penger,for da ville ingen ta meg seriøst.

...

For mye tid på Facebook og bortforklaringer

Har troen på produktet, men DD skuffer stort på å ikke innfri på egenmeldt progresjon
bambuss
15.08.2020 kl 11:21 4383

Ærligtalt der støtter eg deg 100%. DD/Life har gått alt for høyt ut på banen fra start(next five week).Får håpe all denne ventetiden snart er over.
15.08.2020 kl 11:25 4386

Angående kinesiske komponenter, så er det sikkert følsomt, men ikke glem at iPhone er veldig kinesisk.
Ikke avgjørende i det hele tatt, så lenge det ikke er snakk om 5G eller basestasjon.
Cantisense har ikke 5G innebygd.

Life skulle tilbydd sensoren til andre aktører nå... Førstemann til mølla osv.

Å ikke kunne tro på guiding og måtte være nødt til å stalke tyskere på Facebook for å vite noe om produktet blir rett og slett idiotisk!

Drøyer og drøyer- mens folk dør som fluer

Potet
15.08.2020 kl 12:59 4439

Leser i VG nå at Oslo utvikler spyttester på egenhånd. Da er det merkelig at DD skal slite med å få godkjent sin? Jeg sitter fortsatt på mine, solgte noen i forrige uke etter oppgangen, men har trua og sitter fortsatt med resten.

Sitat fra artikkel i vg:

Pilotprosjektet er ledet av Helsedirektoratet, i samarbeid med FHI, mikrobiologisk laboratorium ved Oslo universitetssykehus, Fürst Medisinske Laboratorium AS og Oslo kommune.

Testene har blitt benyttet i tillegg til vanlig test, og resultatet er likt på spyttprøvene og vattpinner.

Uansett hvordan dette og andre prosjekter går vil markedet være så stort, så er ikke engstelig for salget men stusser på tiden det tar å få testene godkjent.
Veim
15.08.2020 kl 13:10 4448

Hehe godt spørsmål du stiller her. Særlig morsomt blir det om de ikke får godkjenning. Spennende tider. Jeg gir det 1 uke til så selger jeg meg ut. Mange andre gode selskap på børsen. Så får en heller risikere å få mindre gevinst.
bambuss
15.08.2020 kl 13:23 4562

Fint tiltak. Men som dere alle kan lese så startet prosjektet med uttesting ca 15 Juni. Man vil kjøre i gang fase 2 nå snarest. Man håper så at testing burde være ferdig i løpet av October.Tar vi da 15 October så har dette tatt 4 mnd med testing.DD søkte i Juni. det har snart gått 3mnd.Så hva er konklusjonen ,jo ting tar tid. Norge sin spytteprøve tar over 4 mnd. og teste ut. Forskjellen her for DD sin test er at den skal ikke ut bare i lille Norge, men hele verden.
"Testene har blitt benyttet i tillegg til vanlig test, og resultatet er likt på spyttprøvene og vattpinner."Nei testene viste noe forskjell da spytteprøvene var mindre sensetive.
"Spyttprøvene hadde imidlertid litt lavere sensitivitet enn en dyp nese- og halsprøve. En dyp nese- og halsprøve som viser svak positiv, vil derfor kunne glippe på en spyttprøve, forklarer Andreassen."
Viktig og få med alt ikke bare det man ønsker.
15.08.2020 kl 14:11 4692

Veldig snodig å benytte fritiden sin på å lage kommentarer i aksjetråder når man ikke har aksjer....
Og hvis alle tenker som deg så krasjer kursen om nøyaktig 1 uke, har du et klokkeslett for nedsalget ditt 🤣🤣🤣🤣
Veim
15.08.2020 kl 14:16 4701

Jeg har aksjer, ikke like mange som storfisker her inne, men nok til at det hadde vært surt å tape halvparten. Klokkeslettet blir vel neste fredag 16.00. så en får krysse fingrene for at godkjenning kommer før den tid 😊

...Nå synes jeg ikke det blir riktig å si at DD's produkt skal ut i hele verden når de ser ut til å ha satt seg fast i USA og det fremdeles ikke har hendt noe i Tyskland ?

Nei... DD må logge av Facebook og Life må sannsynligvis tilby sin teknologi til andre aktører

Har fremdeles tro på produktet - men med denne farten har de ikke noe produkt klart før Covid-19 er utradert
Bliss
15.08.2020 kl 14:20 4777

Det er for meg en litt for drøy mistillit til et sivilisert samfunn som USA når du skriver: "Tolererar USAs läkemidelsbolag att DD ens får selge på amerikanske markeden i dissar kristider, når de selv kan selge å tjäna miljarder på sitt salg?"
Hvor har du dette fra, annet enn på utsøkte sosiale fora eller fra et litt for ventrevridd media?
Dersom DD testen er så god som de fleste av oss tror og håper, og med det hevder seg mer enn godt nok i konkurransen med andre selskaper som også utvikler testmetoder for covid-19, ja da er jeg viss på at DD testen slippes ut på markedet i USA (uten å bli stanset av noen maktpolitiske føringer). USA kommer til å godkjenne og bruke den eller de testmetodene som har de største helsegevinstene for deres land. Punktum.
bambuss
15.08.2020 kl 14:43 4799

Ærligtalt,det er nå det som er målsetningen da ;-) Nå fikk jo vi se hvor lang tid det tar for Norge og teste ut en spyttetest som mest sansynlig må inn på labben der den blir tatt imot av brystfagre damer,som igjen trenger noen dager ag analysere mens brystene dingler fra side til side.

Å guide skal være som å oppdra barn...

Stå for det du sier og si fra tidlig om det ser ut til at løfter må brytes

Eller hva?
sirwin
15.08.2020 kl 16:34 4609

Har du glemt at de skal samarbeide med et amerikansk børsnotert selskap om produksjon?

Nej men kan man ikke ex. Få personers DNA med hjelp av cantisense? Säg en komponent eller något i software som kan användas.
Jag mener att USA är ganska noga med att undersöka sådant här. Blir säkert inga problem, men device inngår i testen är mkt och kontrollera. Tar tid
flingaas
15.08.2020 kl 17:55 4509

De som klager over tidsbruken har ikke skjønt hvor omfattende dette egentlig er. Det er ikke snakk om en liten koronatest, men et helt nytt system for detektering av stoffer i kroppen som har potensiale til å revolusjonere det medisinske feltet. Jeg venter med glede noen uker til.

At kommunikasjonen har vært så som så, legger jeg ikke skjul på. Men så har vel både DD og Lifecare håpt at ting skulle gå litt fortere enn hva de faktisk gjør. Vi er midt i koronarushet hvor mange vil ha godkjent sine produkter. Da er det klart at ting tar mer tid enn normalt.
bambuss
15.08.2020 kl 19:14 4393

Så sant så sant fingaas.Nå var det vel noen som syntes Norge var så himla dyktig med og realisere en spyttetest.Når man så går inn i materien ,ser man at det vil ta 4 mnd med testing før denne er klar for det Norske forbrukerne.Dette er en spyttetest som kan samelignes med stauren som skal kjøres ned i naseroten,,eneste forskjellen er at man spytter i glasset,testen må inn på labben til disse brysfagre labbjentene.Svaret kommer vel da etter ca 2 døgn.Altså ikke en hurtigtest,bare litt mere human.
Veim
15.08.2020 kl 20:27 4324

Var trist å høre om DD/Lifecare i siste episode av Aksjesladder. Var vel nærmest en slakt. Kom igjen Life meld oss noe positivt snart. Ikke la norske styresmakter komme dere i forkjøpet. 4 måneder med testing sier du, kan hende Life ikke har fått godkjenning om 4 måneder.
bambuss
15.08.2020 kl 21:05 4275

Hei,ønsker ikke og vere ufin,men du kan da vel lese Veim??Limer inn det som jeg medelte tidligere idag,da jeg er bedagelig anlagt.

"Spyttprøvene hadde imidlertid litt lavere sensitivitet enn en dyp nese- og halsprøve. En dyp nese- og halsprøve som viser svak positiv, vil derfor kunne glippe på en spyttprøve, forklarer Andreassen."
Viktig og få med alt ikke bare det man ønsker.

Den spyttetesten som Norway tester ut er IKKE EN HURTIGTEST.Det er en forbedring av stauretesten som man kjører nedi neseroten slik at tårene spretter ut. At man trenger hele 4 mnd for og forbedre det er meg en gåte.
bambuss
15.08.2020 kl 21:19 4253

Kan du legge ved en link ,slik at vi bedaglig anlagte kan høre va disse (gribbene ) medeler.? Den dagen man forholder seg til kanalen aksjesladder,da bør man sette pengene i fond.
Veim
15.08.2020 kl 21:33 4222

Aksjesladder og andre podcaster, samt forum er vel ok steder for å få tips,debatt etc. Eller skal en kun høre på analytikere?

http://www.radio-norge.org/podcasts/aksjesladder start på 30.00min

Det er vel primært DD som får gjennomgå i forhold til utdeling av aksjer. Han ene i panelet mener vel sågar de har gjort noe på grensen til straffbart.

Veim
15.08.2020 kl 21:46 4206

OlavR skrev Innlegget er slettet
Ja er vel han. Har fortsatt troen på testen, men stiller seg kritisk til DD.

Vi som klager vet selvfølgelig kompleksiteten i dette... Det er DD selv som har "guidet" at dette i prinsipp allerede skulle ha vært på markedet
bambuss
15.08.2020 kl 22:17 4169

Takk Veim.Har sittet og analysert på hva disse Aksjesladdergutta forteller.For det første så forteller dem at man skulle forvente godkjennelse i April/Mai,det sier seg selv at det er umulig da søknaden ble sendt i slutten av Mai (Useriøst utspill) Er enig i at man kaller det nesten kriminelt at 3 styrerepresetanter tilegnet seg 14,9% eierandel i DD,I SAMME RENNET BLIR DET SAGT AT STORAKSJONERER IKKE ER FORNØYD MED DET(ETTERSPILL KAN/VIL KOMME)(kOMMENDE CENARIO er at DD får godkjent test og blir priset hinsides oppover,skal da større aksjonerer se på hva 3 styremedlemmer har tilegnet seg uten at det ble tatt avstemning på det ,ikke engang vert samtaleemne.)Finanstilsynet.Det er en fordel for oss mindre aksjonerer.Han sier så at han har tro på at godkjennelse vil komme,men det inneberer en viss risiko.Han sier også at det kan bli en enorm stigning i kursen.Så hvordan fikk LIFECARE gjenomgå?????????????????????? Det var vel Saure som fikk passet påskrevet.Tar aksjesladderen som et kjøpssignal for den risikovillige.