NHY - Brudd på støtten v/30! Pass på! (endret overskrift 4/8)

Hammers
HAMMER 12.09.2018 kl 22:15 14777

Jeg må si NHY overrasker stort for tiden!
Fredag var Roger Berntsen gjest i HO-studio. Etter litt "press" og et søtt smil fra Eline trakk han fram NHY som en interessant aksje.
En aksje han GJERNE kunne tenke seg å øke sin eksponering i. Hm.....hvorfor forteller han dette til oss - tenkte nå jeg.
Da vil vel kursen stige - og han må betale mer for de aksjene han vil handle inn.
Andre anlytikere snakker også om NHY - og for 2 dager siden varslet Norsk Bulls KJØPSSIGNAL med deres Candlesticks.

Jeg tok selv en kikk på selskapet etter dette, men ble ikke fristet av hva jeg så i linjediagrammet mitt.
Litt positiv, men ikke noe utslagsgivende.

Da jeg i dag - etter min ukentlige Harry-tur - sjekket N Bulls (OG kursene) fikk jeg litt bakoversveis.
Bulls varsler: SELL - fordi signalet; "BEARISH DARK CLOUD COVER" i dag ble etablert!
Jeg kan ikke noe særlig om Candlesticks, men dette er et "Top reversal" signal av det ALVORLIGE slaget!

Når jeg sjekker NHY opp mot linjediagrammet registrer jeg:
- Kursen falt i dag med 3% - og den brøt samtidig under både 30 + 10 dg snitt. 10 dg gikk samtidig under 30 dg.
- Dette er et klassisk forhold for videre fall!
- VERRE: 44,68 representerer på kort sikt en cowboy' s "Last Saloon".......før han rir ut i ørkenen. VIKTIG STØTTENIVÅ!
- ENDA VERRE: ØK chartet til 2 år (husk LOGARITMISK) - og en KNUSENDE H/S-formasjon dukker opp.
- Halslinja kan legges litt skrått stigende mellom to naturlige bunnpunkter (dere ser selv). Den ER BRUTT!
- Den kan vel kanskje også legger horisontalt like under dagens nivå, men uansett:
- HVIS 44 brytes som sluttkurs - ja da ville i hvert fall JEG ha kommet meg ut - og det fort som F..!

Jeg vet selvsagt ikke om det kommer noe brudd, men de som har aksjer i NHY bør absolutt ikke sove i timen!
HVIS det blir brudd - ja da tror jeg det må finnes en alvorlig svakhet i NHY-systemet - et sted!
Noe som fortsatt ikke er kommunisert til markedet! Noe som NOEN har snappet opp - og som de reagerer sterkt på!

Hilsen Hammers......SVÆRT spent på fortsettelsen!
PS: Fallpotensialet er av det STORE slaget dersom det kommer negative "breaking news" i tiden framover!
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
John8
03.12.2018 kl 14:23 7262

Vi har da ikke fått noen selskaps spesifikk nyhet om NHY idag? Hvilken nyhet skulle det være?

Uansett er jeg rimelig sikker på at Hammers siktet til en rent teknisk indikator, ikke en substansiell nyhet.
En teknisk indikator a la RSI. Eller at glidende gjennomsnitt 100 dager krysser et annet gjennomsnitt.
Den typen indikator.
Redigert 03.12.2018 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.12.2018 kl 14:31 7241

Ja det er en teknisk indikator, men ikke tenk mer på det.
Det morsomme er at NHY i dag stiger som den gjør - UTEN konkrete selskapsnyheter.

Hilsen Hammers........som for lengst har skrevet under på taushetserklæringen.
Fjellgutten
03.12.2018 kl 14:33 7233

Nei, du har rett. 2 hus tok den opp i porteføljen eneste « nyheten».
Superoptimist
03.12.2018 kl 16:33 7155

Du vet vel selv at denne "spillebørsen", ja den største og mest legaliserte spillebula, ikke mer styres av bedriften eller bransjen selv. Den styres av milliardinvesterte datamaskiner med avanserte algoritmeprogrammer med mål å bedra alle andre som ikke sittet ved spillebordet. Du vet vel også at "finansen og kapitalen" styrer, ikke bare hos oss her hjemme, men overalt i denne verden. Akkja Putin, Trump, Kina og mange andre elsker, sammen med "finansen og kapitalen", å styre og herske over oss andre. Jeg kunne vel selv kanskje, for få år tilbake nesten utenkelig, vende meg mot det sosialistiske hjørnet. Hvem skulle trodd det? Ikke meg selv og mine i all fall, ikke min omgangskrets heller. Men, tenk nå, hva er det vi overlater til dem som kommer etter oss. Mine og dine barnebarn og deres barn igjen?
halvpris
04.12.2018 kl 14:34 6979

Hammers

Tenker å dobble i NHY, våger du deg på en oppside i aksjen.
Hammers
04.12.2018 kl 15:23 6951

Jeg valgte å selge alle mine aksjer i NHY i går på 42,44 (og også mine øvrige aksjer bortsett fra noen få FRO).
Kursen steg, men det har ikke kommet noe kjøpssignal. Jeg er litt skeptisk til det generelle markedet.
Kursen i NHY ligger nå i et "vent og se" område.

Hilsen Hammers
halvpris
04.12.2018 kl 16:28 6923

OK men melding kan komme i kveld
Hammers
04.12.2018 kl 18:20 6855

Ja det kan det.....eller om 14 dg........28 dg .......eller???
Det som uroer er at kursen ble merkbart svakere under Capital MD.
Merkelig at de ikke klarte å formidle noe som begeistret forsamlingen!

Hilsen Hammers
NHYInvestoren
03.04.2019 kl 12:43 6039

Hei Hammers

Jeg satt og telte på knappene om å gå all inn i NHY Rett over 33 men ville vente på flere positive signal, gikk derfor inn på 35.1 istedenfor, som ser ut til og fungere bra så Langt, spent å se om den ender over 37.2 i dag som jeg ville ansett som et veldig positivt kjøpsignal. Har ikke mye mer midler å investere før skattepengene kommer.. men ser du har Mange gode tekniske råd og vurderinger. Har du Noen tanker om vegen videre for NHY etter noen positive Børs
dager i det siste? Vurderer du kjøp igjen snart selv eller er du skeptisk?
Hammers
03.04.2019 kl 13:07 6009

Hei.
Gammel tråd fra i fjor, og jeg husker knapt hva jeg har skrevet i den.
Uansett, jeg har ikke sett på chartet på utrolig lang tid, men nå kan det se ut til at det er i ferd med å vende positivt igjen.

- Se 1års log chart her på HO.
- Trekk fallende motstandslinje fra 2 topp rundt 1.okt og toppen i februar i år.
- Denne er nå BRUTT!
- Samtidig har de korte snittene (10+30 dg) vendt positivt.
- Flere tette motstandsnivåer på veien oppover, men med en endelig løsning i Brasil kan nok disse raskt ryke.

Jeg har selv konsentrert meg om andre aksjer - og pr dd ønsker jeg ikke å legge mer cash på børsen!

Hilsen Hammers
NHYInvestoren
03.04.2019 kl 13:38 5891

Takk for svar Hammers!
Frodon
14.04.2019 kl 12:58 5771

Aksjen har utløst kjøpssignal ved brudd opp igjennom 50 dagers glid snitt, aksjen holder på å bryte ut av en lang negativ trend og aksjen har utløst et kjøpssignal på en Omvendt Hode Skulder (OHS) formasjon opp til kr 39 ved bruddet opp igjennom kr 36. Slike kjøps formasjoner er ofte vende formasjoner i en aksje, dvs dette kan være et tidlig signal om at den negative trenden i aksjekursen er over. 100 dagers glid snitt ligger rett under kr 38, 200 dagers glid snitt er på ca kr 41,50.

Hode i formasjonen er på kr 33 den 11.3.2019, venstre skulder er på 36,14 den 26.2.2019. Etablert brudd opp igjennom kr 36,14 kom forrige uke og kjøpssignalet er utløst opp til kr 39. Vanligvis pleier kursen stige videre på lengre sikt etter slike vende formasjoner.

Stoplos ved brudd ned igjennom kr 33.

Kurs i NHY (Norsk Hydro) på Oslo Børs
Siste Endring Endr% Kjøper Selger Åpning Høy Lav Forrige Volum Verdi Handler
37.35 0.23 0.62% 37.32 37.35 37.20 37.68 36.80 37.12 4 802 286 179 443 400 4 609
Hammers
02.08.2019 kl 21:38 5427

Det er stadig de som anbefaler NHY. Kanskje fordi kursen virker "billig" - bare fordi den har falt?
Jeg husket at jeg skrev om selskapet i fjor - så jeg fant denne tråden.

MIN konklusjon var den gang KLOKKEKLAR;
- HVIS 44 brytes som sluttkurs - ja da ville i hvert fall JEG ha kommet meg ut - og det fort som F..!
- PS: Fallpotensialet er av det STORE slaget dersom det kommer negative "breaking news" i tiden framover!

Bruddet på 44 kom et par uker senere - og deretter har selskapet vært en smertelig jammerdal for alle aksjonærer.
Det verste av alt; i DAG ble det brudd på området rundt kr 30 - der det fra 25.juni har ligget 2-3 bunner.
Dette fikk I DAG et solid brudd - og det ble gitt et NYTT solid salgssignal!

Jeg følger ikke personlig med på NHY (fundamentalt), men jeg tror det må være "større forhold" som lurer i bakgrunnen!
En slik utvikling skjer ikke uten videre!

Hilsen Hammers.......glad for sitt innlegg fra 12. september i fjor!


peterdawn
03.08.2019 kl 07:42 5294

Du har truffet klokkerent her også Hammers, som i Elkem! Men fundamentalt på alle parametere er jo NHY relativt billig. Men teknisk er den jo som du selv sier kjørt. Jeg har antatt at det er algoritmefond som har solgt den ned nå og kanskje noen som har fått margincall; Det er jo høy belåningsgrad på denne aksjen og at den vil gå opp igjen når forvalterne kommer hjem fra ferie. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke forstår disse kursbevegelsene.

Grunnen til at jeg tror det handler om algoritmene er at den falt 5% på tweeten til Trump. Rett gjennom støtten på 30. Ingen kjøpte på grunn av mye usikkerhet (og ferie). Men for meg sannsynliggjør dette at det ikke er innside-info den faller på; og Alcoa falt enda mer. Det som er rart er at aluprisen ikke rørte på seg. Så det er altså kun fremtidsutsiktene til aluminium. Algoritmene tolker dette som et derivat av verdensøkonomien tipper jeg. Men det finnes også en bunn for Aluprisen. Og når man ser i forhold til dollarkursen så er NHY veldig lav. Nå er jo jeg all in i NHY. Så er ops på at jeg nok har noen blind spots; men tror NHY er en veldig god risk reward nå. Nettopp fordi den teknisk er så sårbar.

Hva tenker du om vektlegging av tekniske signaler? Et slik fall ville vel være mye viktigere hvis det ikke hadde vært en opplagt makrohendelse som stod bak fallet. Og særlig fordi fallet er enda større i Alcoa; må vel i tilfelle den skjulte trusselen være mot alu-prisen. Ikke mot hydro?
Slettet bruker
03.08.2019 kl 09:30 5213

Godt truffet, Hammers.

Selv kommenterte jeg at NHY er undervurdert, ja, men at det er på nedsiderisikoen... Sannsynligvis vil nok denne aksjen gjøre comeback en gang, men det kan bli leeeenge til. Mange farer lusker i bakgrunnen, som handelskrig, sterke valutasvingninger, lave alu-priser og geopolitiske spenninger. Qatar kan bli neste problembarn på podiet.
gbkvinlog
03.08.2019 kl 09:51 5185

Men alle her synes kun å se ensidig negativt på alt. Det har vært riktig, mistforstå meg rett. Men, tror man kommer til et punkt hvor nok er nok, og poenget nå bør jo være å registrere hvor vi står nå og hva prisen på hydro er. Ja, det er alltid farer, men skal man la være å kjøpe f.eks eqn kun fordi oljen nan falle til 30 dollar? Slike argumenterer finnes alltid, da må man nærmedt droppe aksjer i sin helhet. Flere av farene som nevnes er ikke hydrospesifikke, det gjelder hele verdens aksjemarkeder. F.eks handelskrig. Husk også at samme tema utgjør en svær oppside.
Hammers
03.08.2019 kl 14:45 5062

Vektlegge tekniske signaler: Jeg vektlegger trolig TA mest av alt i en aksje.

Jeg skriver om alle mulige selskaper i alle mulige sektorer uten å ha noen særlig peiling på hva selskaper bedriver.
Kun det overordnede. Likevel treffer jeg i ett sett, mens de som sitter med STOR kunnskap helst bommer med sine syn.
Jeg ser kun på mønsteret i chartet - og trekker konklusjonene ut fra det. Hvordan pengestrømmen går - og i hvilket mønster.

Chartet er rett og slett en grafisk framstilling av den totale handelen i et papir.
Handelen til f.eks den indre krets, de som vet mye, de som vet lite, store og små - og den handelen som robotene står for.

Alt er i grunnen like viktig. Ved å "analysere" dette i stedet for å analysere selskapet - ja da fanger man opp trender og retninger.
Det er DISSE som "vet noe" og handler deretter - og som lager de signalene jeg tolker.
Selv er jeg "STOKK DUM"........vel, kanskje ikke HELT!!!

Jeg har sagt det haugevis av ganger tidligere - noe slikt som;
IKKE lytt til hva analytikerne/ekspertene sier at du skal gjøre med DINE penger, men se heller hva de gjør med sine.
Med det mener jeg hvordan den totale pengestrømmen er i aksjen.

EN analytiker er kun EN person - i motsetning til ALLE som handler.
Håpløst med EN positiv analytiker hvis de "19 andre" er negative. Dere skjønner prinsippet.....!

Dette gjaldt selve chartet. Deretter finnes det en rekke underkomponenter som er mer eller mindre viktige.
Disse hadde vi tilgang på i Netfonds chart. Jeg har mine favoritter, mens f.eks Haugen har sine.

Dette RSI som HAN stadig "messer om" er for min del HELT uinteressant da det bare skaper forvirring og usikkerhet.
Ja, for hvor mange ganger har man sett at en aksje går så det griner - mens RSI "antyder" det motsatte.
Snur caset ser man det uansett FØRST i chartet (f.eks at et salgssignal gis).
Da kan man raskt og treffsikkert reagere på det......uansett hva RSI "kanskje kan indikere"!

Hilsen Hammers..........som minner om at mesteparten av det jeg skriver i dette innlegget -
i prinsippet er akkurat det samme som jeg skrev på en annen måte i hovedinlegget.
Redigert 03.08.2019 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.08.2019 kl 15:01 5042

Hva mener du om Hydro nå da Hammers, kjøpte selv for kr. 500 000.-, på fredag, men måtte deretter snitte ned med å kjøpe for NOK 500 000.- til, dette for at det skulle se litt bedre ut.
Benytter anledningen til å spørre om hva du tror om West ham sine muligheter for kommende sesong. Selv er jeg Leeds fan med de traumene det medfører :-)
Redigert 03.08.2019 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.08.2019 kl 15:10 5034

Som jeg skrev om NHY i går - ca kl 21,30:
Det verste av alt; i DAG ble det brudd på området rundt kr 30 - der det fra 25. juni har ligget 2-3 bunner.
Dette fikk I DAG et solid brudd - og det ble gitt et NYTT solid SALGSSIGNAL!

Jeg tror West Ham vil overraske POSITIVT i år.........akkurat som jeg trodde i fjor.....men da ødela alle langtidsskadene alt.

Hilsen Hammers.......med ny kamp om 50 minutter.
Slettet bruker
03.08.2019 kl 15:23 5010

Jo, men vi må anta at fallet i hovedsak kom som følge av tvitringen til Donald.
Jeg sitter naturligvis på salgsknappen, men tror det åpner opp mandag morgen
Mener du ikke det er en tanke oversolgt?
Hammers
03.08.2019 kl 15:40 4989

Jeg ikke hvorfor kursen falt, men støtten ble brutt!

Ved denne type brudd er det gjerne normalt at kursen stiger til undersiden av den tidligere støtten (nå motstand) igjen. Fortsetter den deretter opp er det nok en overreaksjon, men pass spesielt på dersom det kommer en ny nedtur (en tur under fredagens slutt).

Jeg har ikke tilgang på indikatorer som viser om aksjen er oversolgt eller ikke.

Hilsen Hammers
Hammers
04.08.2019 kl 00:30 4851

Jeg ser det skrives om NHY på et par andre tråder.
Oversolgt, kursmessig overreaksjon, osv.....er gjennomgangsmelodien!

Personlig trodde jeg at kursen ville stige da det løste seg i Brasil. Da brikkene falt på plass!
Et midlertidig oppsving kom vel (hvis jeg ikke husker feil), med kursen falt raskt tilbake til det gamle mønsteret!
Hvis dere ser på 1 års diagram her inne på HO så ser dere.

Hele tiden har diverse skribenter antydet at "dette er bunnen", men fallet bare fortsetter!
Etter MITT syn bør man ikke sitte i slike aksjer (ref mitt 44 i hovedinnlegget).
Man vet aldri når det snur - og hva som EGENTLIG fører til den elendige utviklingen.

Hva hvis det etter hvert kommer en "sensasjonell nyhet" som sender kursen skikkelig nedover?
Da hjelper det lite at Roger "Lille-Buffet" har regnet seg fram til kr 52!
Trolig noe han ikke har fått med seg i det store bildet! Ja, for en slik utvikling skjer ikke helt av seg selv!

Trolig noen store som vet noe som ikke Roger vet - og de selger så mye som markedet klarer å absorbere - uten FOR mye støy!
(En spekulasjon fra min side).

Hilsen Hammers
Redigert 04.08.2019 kl 01:05 Du må logge inn for å svare
ketle homeowner
04.08.2019 kl 00:43 4837

Hammer.

Foreslår du byttter ticker til NHY for ikke å virke så barnslig selvopptatt.

Hammers
04.08.2019 kl 01:03 4813

Takk for tipset!
Du er nr 68 i rekken.
Alle mine HOVEDINNLEGG ligger under ticker Hammer!
Det gjør det enkelt for MEG å vite hva jeg har skrevet om - og det er like enkelt for DERE å finne akkurat det samme!

Hilsen Hammers
isaach
04.08.2019 kl 09:34 4676

Hvorfor spiller du på frykt? Alcoa har f.eks gått like mye ned som hydro.Som du kanskje vet er sykliske aksjer en ekstremt dårlig investering i slike tider,aksjen er nå kun for de langsiktige,muligens middels lang sikt.
vagabonder
04.08.2019 kl 10:06 4630

Jeg tror det er mange utlendinger som selger. De ser at Alcoa har falt fra 60 til 20$, altså ned 67% siden april 2018. Skal Hydro ha samme kursutvikling skal den til 20 kr... Dette er en stor aksje, og jeg har lite tro på snakk om at shortere og algoritmer greier å presse ned kursen, her er det fudamentale greier som ligger i bunnen. Personlig bruker jeg mest fundamental analyse, men bruker TA for å time kjøp og salg. Når det så kommer meget dårlige markonyheter og aksjen bryter 30 kr er det mange som bare vil komme seg ut, uansett om aksjen er "billig". Aksjen er så stor og tung, at man vil ha tid på å komme seg inn igjen. Den vil ikke sprette opp 15% på en dag.
Slettet bruker
04.08.2019 kl 12:05 4495

Ikke spesielt lystelig lesning det nei, men jeg håper på en liten rekyl i morgen formiddag.
Er ikke det naturlig etter ett såpass stort fall uten noen kjent grunn til fallet?
Hammers
04.08.2019 kl 12:27 4466

Takk for to nyttige linker. Kikker litt på den nederste av dem. Virker lovende!
18 analytikere anbefaler "oss" å kjøpe NHY og anbefalingspila står på kraftig grønt!

Likevel går kursen som den går.
Siste 7 dager i FRISKE drag direkte fra 33,20 til dagens 28,47 - og med det et SALGSSIGNAL!
Kan ikke skjønne annet enn at det er en/flere større aktører som lemper ut aksjene.
Det er slikt som får meg til å fundere på om det ligger noe "dritt" i bakgrunnen.

Hilsen Hammers
Slettet bruker
04.08.2019 kl 12:40 4450

Mener vi må ta med i betraktning at dette var på en dag da mange aksjer var ned over 3 % (i det minste for en periode)
Om alle de andre aksjene var i + så var det jo en annen sak, men det store volumet bekymrer meg litt.
Det kan jo være at noen bestemte seg for å shorte Hydro når kursen gikk under 30 kr også, min mening er at om det ikke kommer noen selskaps spesifikke nyheter før åpning i morgen så får vi en liten rekyl, men dette er naturligvis bare en magefølelse.
peterdawn
05.08.2019 kl 11:07 4169

Takk for et fyldig svar Hammers.
Har du lest Irrational Exuberance av Robert Shiller? Eller neste boka hans Animal spirit? Jeg synes han argumenterer godt for at aksjemarkedet er selvforsterkende. Markedet tolker kursene; lager seg historier, handler på historiene. Trender blir selvforsterkende uten at de har fundamentale årsaker. Dette er jo særlig relevant for å forstå bobler. Men også for å forstå "washouts" i markedet. Som under finanskrisen. Det er selvfølgelig margin calls osv, som driver kursen ned langt under fundamentale verdier. Men ingen vet når det skal stoppe; nettopp fordi det er gruppepsykologien som styrer. Synes shortfondet som Møllsæter drev for Spetalen under finanskrisen er en illustrerende historie. Han skulle ri nedgangen til siste slutt og gikk på en kjempecrash. Psykologien er vanskelig å treffe. Nedsiden (og oppsiden) i aksjemarkedet er stort sett begrenset av sentralbankene. Men når og hvordan de griper inn er usikkert. Etter den store depresjonen og opphevelsen av gullstandarden har sentralbankene alltid trådt til og skapt etterspørsel og slik begrenset nedsiden. I Hydrokursen (og Alcoa) prises det inn en langvarig svekkelse i forbruket av aluminium. Som om det skal komme et nytt materiale: Carbonfiber eller noe annet å ta over. Eller at etterspørselssiden skal varig reduseres av handelshindringer. Fordi den har falt 8 % etter Trump sin tweet. Jeg er ydmyk for at markedet i dag priser NHY til 27,70. Jeg innrømmer at jeg ikke forstår hvorfor. Men jeg tror ikke som deg at det trenger å være en fundamental grunn. Jeg tror det kan være selvforsterkende trender, som ekstrapolerer den negative utviklingene for langt. Jeg tror heller ikke de som jobber i NHY forstår kursutviklingen i særlig grad; det er derfor jeg er skeptisk til at det er innsideinformasjon som lekker ut. Men frem til jul eller sommeren får vi svaret. Jeg har fått veldig respekt for teknisk analyse etter å ha fulgt innleggene dine en stund.
Redigert 05.08.2019 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
Tm3P
05.08.2019 kl 11:28 4133

Kan godt være mulig det ligger noen ukjente fundamentale faktorer til grunn for det ekstreme fallet, men tror ikke det er nødt til å være det heller.
Når det var samme vekstbekymringer i starten av 2016 så falt den også kraftig ned til en bunn på 25 fra en topp på rundt 48 året før. Året etter så var den doblet i kurs.
Hammers
05.08.2019 kl 12:33 4058

Takk for et godt svar. Nei, jeg har nok ikke lest de bøkene.
Leste mye diverse tidligere, men skarpsynet er ikke like skarpt som det en gang var......så!

Ser man det tekniske 3-årige chartet her inne får man et godt bilde av utviklingen.
Kursfallet startet i nov 17. Kanskje da de innerste sirkler fikk nyss om Brasil?

Siden har den falt KONTINUERLIG - med stort sett naturlige svingninger.
Når breaking news har kommet har det blitt noen ekstra "rykk" - i begge retninger - likevel fortsatt m/negativ undertone.
Jeg trodde som sagt at Brasil nå var "friskmeldt", men fallet bare fortsetter.....! DET får meg til å lure.....!

Godt mulig at Donald ga kursen en dytt over "kanten" på 30, men etter MITT syn er dette mer enn Trump!
Ref det jeg sier om utviklingen - som har vart fra nov 17!

Hilsen Hammers.......som ser med undring på det første svaret jeg fikk på denne tråden - fra; nhydro.
"Du skremmer ikke meg med sterke ord og STORE bokstaver"! Neivel, sier nå JEG!
peterdawn
05.08.2019 kl 13:25 3989

Kanskje du har rett. Vi får vel forhåpentligvis et slags svar før jul...
peterdawn
05.08.2019 kl 13:57 3954

Tror du Cyberangrepet ble gjennomført av Shortere? Det virket vel som en longshot at hydro skulle betale løsepenger uansett?
peterdawn
05.08.2019 kl 14:36 3886

Hammers; Har du forresten en bok om teknisk analyse du kan anbefale?
Hammers
05.08.2019 kl 14:58 3846

Jeg har nok ikke noen tanker rundt cyberangrepet.

Jeg kjøpte 3-4 bøker om TA rundt 1990, men de er nok ikke i handel i dag.
Selv har jeg ikke lest i dem på MANGE år. Dette kan jeg fra den gang + egne erfaringer.
Har ikke peiling på om det finnes noe tilsvarende på markedet i dag (men det gjør trolig det?).

Hilsen Hammers
peterdawn
16.08.2019 kl 13:06 3516

Ser at du traff på NHY! Den har fortsatt nedover til tross for at den fundamentalt sett er billig. Alcoa også. I enda større grad. Skjuler det seg et troll i aluminiumsmarkedet?