Er det en Donald Duck lastbil Nel har forsøgt samarbejde med ??

Kvike11
NEL 23.07.2020 kl 15:58 9787

Nel har været utrolig dygtige til at komme med nyheder på nettet, faktisk hverdag, men nu er luftkartellet ved at falme.
Nicole tror jeg kun har en Donald Duck bil uden motor.
Uno-x trækker sig fra samarbejde med NEL i Danmark.
Kursen er steget alt for meget, skal under NKR 8 ,00 igen.
Det er mit skøn.
Har ikke selv aktier i NEL og får det heller ikke, men følger dog lidt med på bors.
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Value Investor
23.07.2020 kl 18:49 7879

Hvorfor tror du nicole har en donald duck bil, og hva vil brenselcellen koste?
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
nutellut
23.07.2020 kl 20:36 7713

Jeg tror det er Donald duck som har skrevet dette kloke bidraget - neppe onkel Skrue :-))
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
30.07.2020 kl 04:11 7230

KAn virke som om det er litt lite innhold i dette Nicole'selskapet ja. Alt jeg finner er den lastebilen de kom med i 2016, og som jeg forstår er den ikke en gang prøvekjørt enda, men de skal begynne med banetester om noen måneder, som jeg forstår. De andre bilene tror jeg ikke de en gang har en prototype av. Men de har mye fancy bilder og video, av hvordan de kan tenke seg at det en gang skal bli, så de må ha en ganske stor grafisk design avdeling.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
IKM-ANSATT
30.07.2020 kl 04:50 7191

Mange som såg for seg billig inngang nå tenke eg🤣🤣🤣 å vips der va an i øve 19kr igjen🍻 det lønne seg å vera me tidleg på sånn eventyr📈
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
30.07.2020 kl 23:04 6860

Nå er det øvre 17, så ting endrer seg rask.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.07.2020 kl 23:38 6824

Tommel opp for denne trådtittelen - veldig treffende ... :)))
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
omans
31.07.2020 kl 00:27 6812

Skal huske på at JP Morgan konkluderte med at kurser på 40 dollar tallet kunne være fair, men det har alt å gjøre med popularitetskurven.
(som nå er dalende)
Når kurs stiger er det et viduderverk av et kjøretøy som vil ta fremtiden med storm, og når kurs faller er det en donald duck tralle som bare finnes i fantasien.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
31.07.2020 kl 01:39 6736

Ja, men donal duck tralle fra fantasien er vell mest sannsynlig. De sier blandt annet at de skal ha energitetthet på 500W per et eller annet mens litium har 350, men hva er det? De sier det ikke er litium, men ekspertene aner ikke hva det kan være. Når de ikke kan si hvilken kjemi bateriet går på, ja da blir jeg mildest talt skeptisk.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2020 kl 03:58 6718

Ikke bekymr deg for det Valeur Investor. Ting ordner seg for snille gutter
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
31.07.2020 kl 05:03 6679

Men hvis de har en slik batteri-teknologi må jeg si det fantastisk, de sier de skal ha batteriene klar om 4 måneder. Hvis de har det er dette en superevolusjon innen batteri, og da kan man jo bare glemme hydrogen. De er altså på 500Wh/kg, så man kan ha et batteri på 100 kwh som bare veier 200 kg, hvorfor i all verden skal man da ha hydrogen. En annen ting som var overraskende var at en av de bilene man kunne bestille var NZT, og den hadde batteri på 125 kwh, men bare rekkevidde på opp til 240km, men det stod at det var med off-road hjul, men det var jo veldig lite, en tesla ville jo sikker nærmet seg 1000km hvis den hadde et så stort batteri. De hadde forresten en stor seremoni for 5 dager siden, for å markere byggestart, men i dag er de ikke begynt å bygge, så det skal jo også bli gøy å følge med på. Hadde jeg vært Nikola og hatt et slikt batteri som de hevder å ha, så ville jeg satset utelukende på å være en batteriprodusent, dette batteriet kan også hurtiglades, kan brukes i 2000 sykluser, og er rett og slett en revolusjon, men vi altså intet om hva det går ut på, når det gjelder kjemi, eller om hva patentet heter, eller oppfinneren, men vi vet at de har som mål å produsere det for 50 til 70 dollar per kwh, som jo også er fantastisk, siden et batter på 100kwh bare vil koste 60.000kr.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
04.08.2020 kl 08:31 6417

Spør du meg er det jo utrolig at de handles på disse prisene, så om de handles til 36 dollar eller 30 dollar er jo mer eller mindre likegyldig, at prisen svinger så mye betyr jo også at markedet ikke er så sikker på hva de er verdt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
04.08.2020 kl 09:47 6274

Hvis Nikola har et så fantastisk batteri, så må jo det opplagte spørsmålet være: hvorfor i all verden bruke hydrogen, hvis du har et batteri som veier halvparten av dagens batterier, og kan produseres for halvparten så mye som dagens batterier? Nå er det dessverre slik at jeg ikke tror det fnugg på at de har dette superbatteriet, på samme måte som jeg ikke tror noen kommer til å benytte seg av hydrogen innen transportsektoren (utenom som nisjeprodukt).
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.08.2020 kl 09:59 6244

Når man har begynt å snakke med seg selv så er man ille ute
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
04.08.2020 kl 11:18 6136

Siden prisen for hydrogen er rundt 14 dollar per kg i USA, noe som tilsvarer rundt 5 dollar 60 cent per gallon bensin, så er amerikanerene litt skeptisk til hele hydrogengreiene, siden de er vant å betale 2 dollar 18 cent for øyeblikket. Men den godeste Trevor kom da med at de hadde klart å få ned prisen på hydrogen til bare 3 dollar ved å standardisere stasjonene eller noe i den duren. Håper han tror på dette selv.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
InnerTier
04.08.2020 kl 11:44 6094

Noe er i gjære, tro hva kan det være .... ;) ?

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/08/04/7552851/dnb-markets-vil-kunne-pavirke-kursutviklingen-for-nel
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
04.08.2020 kl 13:13 6023

Ja, jeg er ganske sikker på at det må bli positivt å få noe håndfast på hvilken strategi NIKOLA har, slik det er nå er det jo ganske uvisst, en dag sier han vertikalt integrert produksjon, en annen dag sier han at alt skal outsources, inkludert batteriproduksjon, en annen dag sier han batteriproduksjonen må være inhouse, og en av de tre mulighetene må jo være den riktige. Videre sier han at de har revolusjonerende batterier, neste dag at de skal satse på hydrogen, men realiteten er jo at de batteriene de sier de har vil utkonkurrere hydrogen på alle felt, og også her må et av alternativene være rett, og det blir spennende å se hva som er realiteten.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
pengex
04.08.2020 kl 13:14 6012

Helt sprøtt at selskaper som har tjent penger i årevis plutselig er null verdt mens nybakte luftslott stiger som helium eller hydrogen da.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
oppvigår
04.08.2020 kl 13:23 5981

Blir ikke forbauset om vi hører om samarbeid med Pilot Flying.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
alterego
04.08.2020 kl 16:00 5878

Sprøtt, men ikke uvanlig.

Bobler er ikke noe nytt. Og de sprekker som regel. Heller ikke noe nytt er det at folk i flokk slutter å tenke selv, slutter å spørre kritiske spørmål, men bare følger flokken uansett hvor den går. Heller ikke noe nytt er det at folk slutter å være kritiske til noe de satser penger, tid, ære eller prestisje på. Nøktern objektiv selvkritikk er sjelden vare. Heller ikke noe nytt er det at hobbyinvestorer får et nærmest religiøst fan-forhold til sin utkårede aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
05.08.2020 kl 11:27 5669

Nå sier Nikola at hydrogen blir i tredje fase, og at det tidligst blir levert en hydrogenlastebil i 2024, men det virker som om NEL-aksjonærene har tatt denne nyheten fint, siden aksjen kun er ned 30 øre. Skulle jeg tippe noe, så er det at det tidspunktet, altså 2024, kommer til å bli flyttet litt på etter hvert som vi nærmer oss 2024, og at de da vil snakke om 2028 som sannsynlig leveringstid for den første bilen, og at det hele renner ut i sanden etter hvert, og alle vil etter hvert forstå at det er batteri som gjelder, også for lastebiler, og megaladere, sammen med kjøre- hviletid blir redningen for langtransport. Synes opplagt at Nikola.kontrakten er null verdt, og bra for NEL at de nå prøver å finne andre anvendelser, men spør du meg er det dessverre slik at deres hydrogen er superdyrt i forhold til vanlig hydrogen fra naturgass, så noen må betale for moroa.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2020 kl 11:35 5637

Helt tydelig at du ikke aner hva du prater om.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
allers
05.08.2020 kl 11:41 5611

her er det bare til å kjøpe bull NEL.-
Når aksjonærene fortsetter å blåse denne bobla videre er det bare til å være med på kjøret.
Er ikkje lenger i tvil om at vi ser kurser på 30 tallet og kanskje 40 før boblen sprekker.
Noen som kjenner REC sin story, Thinfilm/Opticom?
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
05.08.2020 kl 11:41 5600

Hvis jeg har sagt noe feil er det viktig at du som den allviter, og gode samuritan du er, OZZY1, kommer inn og korrigerer meg, slik at mine misforståelser blir korrigert.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
05.08.2020 kl 11:47 5581

REC hadde jo en bra teknologi, men ingen hadde sett for seg at kineserene skulle bestemme seg for å ta markedet, og prisene skulle under gulvet. Thinfilm har alltid sagt de har en teknologi, men de har ikke vært veldig overbevisende. NEL hevder ikke en gang å ha noen teknologi, så hvorfor er de priset til ørten milliarder?
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2020 kl 12:16 5493

Ifølge denne tråden. Det må jo da være helt klart at Tyske investorer, som har lagt over 10 milliarder på bordet (og fortsetter) må være idioter.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Kvike11
12.08.2020 kl 16:28 5149

NEL er bygget på fantasi og kursen er urealistisk høj, derfor falder den også tilbage igen
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Keirax
12.08.2020 kl 20:44 5036

Lev i den troen mens vi tjener, og har tjent bøttter av spenn 🤔😎
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.08.2020 kl 06:42 4856

Det er ikke et gyldig argument at du har tjent penger på at kursen har gått opp, det er et såkalt sirkelargument. Kursen er helt på villspor, og derfor er jeg short, og jeg vet at det heller ikke er et gyldig argument, men jeg orker ikke skrive hele rekken av argument igjen, men hovedgreien er at hydrogen brukt i brenselsceller er for dyrt og for lite effektivt i forhold til batteri, selve produksjonen av hydrogen ville vært bedre med høytemperatur-teknologi, og ja det blir sikkert bruk for hydrogen også i fremtiden, og ja, det vil etter hvert ikke bli produsert fra gass, men hvorfor NEL skulle kunne tjene lassevis med penger på det, vel, det forstår ikke jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2020 kl 06:49 4834

GJESP
Tullete argument når alternativet er å slippe vannet utenom turbinene. Da er det bedre å lage strøm å bruke den til å lage hydrogen.

Nikola sine anlegg er lukkede dvs at de produserer strøm og lager hydrogen. En perfekt løsning når det gjelder biler trucker tog etc. med lang rekkevidde.
Argumenter utenom dette blir bare FOR dumt og useriøst. Da kan vi andre tjene penger mens du sitter på shorten din.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.08.2020 kl 07:30 4775

Med de nye kablene til europa er det ikke et alternativ å slippe vann forbi turbinene, Nikola er en vits, og det vet du, de må ha hundrevis av fotballbaner med solceller for hver stasjon med hydrogen for å kunne produsere det de tenker på hver stasjon, og det hele er selvsagt bare tull når Tesla kommer med sin semi og megaladere. Og ja, jeg sitter på min short til denne er priset fornuftig, og det vil skje før eller siden, det er en naturlov. Og ja, jeg vet det kan ta lang tid, men i følge teknisk analyse skal det skje i morgen, men kan ta mange år, for alt jeg vet, uansett, så venter jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Seriøs
13.08.2020 kl 07:48 4730

Håpløs tråd
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2020 kl 08:10 4678

Så du mener det er bedre å fylle støm som er lagd av brunkull og atomkraft. ja ja du om det
Løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.08.2020 kl 08:14 4669

Det argumentet er jo likt for batteri og hydrogen, bare at det er 3 ganger værre for hydrogen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2020 kl 08:23 4640

så strømmen skal lagres på et batteri som taper strøm hver time og med mineraler inni seg som er en begrenset resurs. ja ja du om det. Løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.08.2020 kl 08:34 4611

Takk for lykkeønskene, og god ide å sjekke om det er metaller som trengs for hydrogen også :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Atomvinter
13.08.2020 kl 21:00 4381

Husker tilbake i 2015 da hydrogenbilen Toyota Mirai kom til landet. Alle trådene dreide seg om hvor kort tid det skulle gå før batteribilene var avleggs og hydrogenbilene skulle dominere markedet.

Og alle i NEL-menigheten skulle selvsagt kjøpe Mirai'en...som har blitt en total, gedigen fiasko slik som resten av hydrogenbilmarkedet.

Bare tull, fantasier, ønsketenkning og drømmer som aldri ble noe av. Hvor lenge vil disse Nikola-drømmeriene eksistere her i menigheten? Skal vi gi fantasiene og ønsketenkningen om Nikola her på NEL-haussetrådene en levetid på 3-4 år til? Eller går Nikola konkurs lenge før?
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Nikko
13.08.2020 kl 21:09 4351

Rimelig optimistisk på Wall Street ihvertfall https://finance.yahoo.com/quote/NKLA?p=NKLA&.tsrc=fin-srch&_guc_consent_skip=1597345784
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2020 kl 21:22 4322

Atomvinter du lever i en boble som ikke skjønner hva skjer. Er du av den typen som mener at en bil må bråke mest mulig også ?

Ja når vi har med udugelige politikere blir det å satse på fremtidsenergibæreren hydrogen ikke aktuelt enda. pipa får vel en annen lyd når landene rundt oss har eksponert seg mot hydrogen og vi blir det eneste landet i europa uten hydrogenkjøretøyer. da kommer jeg til å le meg ihjel å dø 😂😂😂😂😂😂
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Kvike11
22.09.2020 kl 07:34 3495

Tror at NEL skal tilbage og under kurs 10
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare