Er PHO på god vei att seie takk og farvel til alle andre farma

Slettet bruker
PHO 24.07.2020 kl 14:48 27714

Det virker så, da de starter Fase 3 studien i september.

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04484415?term=Cevira&draw=2&rank=1

Ja dette er utroligt bra, den globale delen forventes ferdig september. 2022 to år føre forventet.
Og den prelimenære delen september neste år, og da har du garantert cevira på markedet i Kina straks efter
To evaluate the efficacy and safety of Cevira® compared to placebo in treatment of patients with cervical histologic HSIL.A total of 384 subjects will be enrolled globally, among which, 300 subjects of them will be enrolled in China.

OG de 300 i kina har de sikkert inrullert reden og kan forvente resultat i februari, og er det gode resultater så får de dispans
i Kina og kan begynne bruke Cevira til de endelige resultater foreligger.
Så her gjeller det att vare tidligt ute, før nær vel kursen begynner gå så kan den eksplodere
Fantastisk melding uten haussing bare konkrete fakta.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
bravi
13.09.2020 kl 18:24 4359

Må si at en stor eier savnes veldig i styret, en som føler ubehag over den resultatløse pengebruken og tar grep. Nå er de største aksjonærene fond, banker, investerings selskaper osv. ingen som bryr seg hvordan det drives, de ser bare på resultatene, er de ikke fornøyd bare selger de seg ut. Både ledelse, styre og de største aksjonærene forvalter andres penger, det er ingen som bruker sine egne penger som tar noen beslutninger i Photocure.
Hayen
13.09.2020 kl 20:09 4278

Jeg kan snakke på vegne av mine penger i selskapet:
Satsingen globalt og oppstrammingen av organisasjonen støttes fullt og helt. Det må til. Man må så for å høste.

Men har du klare meninger, så ta kontakt med selskapet.
Å syte og klage her minner mest om slarv i en syklubb.
Du får ikke skapt endringer på den måten.
Merlin
13.09.2020 kl 21:13 4216

Svar til TurboTrader
Nano? Ta det opp gjerne på Nanotråden. Nano har skiftet ledelse. Det bør nok snart gjøres i Photocure også. Ledelsen i Photocure som har utsatt forecast til 2023?



Kostnadssiden.
Kommentaren på side 12 var knapp. Ikke noen plan om kostnadskutt der i gården.



I dag kl 17:50
123
Merlin skrev
Har gjennomlest 2Q20 rapporten. Nesten utrolig at Photocure ikke tjener penger. Men hva slags kostn..
For det første, når man snakker kostnadskontroll tror jeg kanskje du burde studere nærmere på Nano før du setter utropstegn på en Pho tråd.(mener de tapte 110 mill i q2)
For det andre har kostnadene steget med 20% i H1 20 sammenlignet med H1 19, ca. 10% skyldes valutaeffekten.
For det tredje ser bildet selvsagt noe svakere ut enn om pandemien ikke hadde slått ihjel inntektene spesielt i mai og juni. Bildet blir klarere når vi får se q2-q3 og q4 under ett både hva gjelder kostnader men også inntekter.
Computum
13.09.2020 kl 23:44 4123

"Men har du klare meninger, så ta kontakt med selskapet."

Jeg har foreslått dette for bravi flere ganger. Hvis han er aksjonær og misfornøyd med utviklingen skal han henvende seg til styrert. De fleste som er misfornøyd vil jo fortrinnsvis selge seg ut og finne noe som faller mer i smak.
Bravi forholder seg som regel stille når det er presentasjon. Han lytter ikke engang til webcastene. Men lar sin misnøye og bedrevisdom gå ut over andre aksjonærer. Og det fører jo ikke til noe som helst.
bravi
14.09.2020 kl 06:47 4013

Computum,
Hva stemte du på siste GF på punktene om emisjonsfullmakter?

Det behøver ikke gå utover andre aksjonærer at ikke alle følger saueflokken helt uten motforestillinger.
Redigert 14.09.2020 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
peaf
14.09.2020 kl 08:50 3891

Man kan jo undre om Computum og Hayen førstår innebørden av ett debattforum. Men det er en plass der man diskuterer positive og negative sider med ett selskap og hvorfor eller ikke man skall investere der. Det er ikke en hallelulja klubb der man skall overgå varran med påstand om kommende enorme inntekter Det er jo noen som peker på økt omsettning, men hjelper det når du taper enda mer. Og noen peker på kursøkning fast selskapet ikke bidratt med en enda krone, de kommer fra håpfulle investorer som førskotterer fremtida inntekter som aldri kommer. Først når inntekterne finns der kan man påstå att de har prestert noe.

Og vart år hemter de 10 - 15 mil fra investorerne til opsjonsprogrammet. Skulle de pengerne blitt tatt fra driften, så hadde resultaten vart enda sæmre. Og førklaringer og årsaker til resultater hjelper ikke, når man ikke gjør noe med dem. Og corona var tydligen verre i USA, i Europa og Norden økte inntekterne. Men det kan jo bero på att det ikke var Schneider som hånterte problemen der. Generellt virker det gå bedre der Schneider ikke er innblandet. Det er bare ett tall som er viktig og det er EBITDA som betyr inntekter minus kostnader. Og er det minus så får ni skryte er blå, det imponerer bare på de som ikke kan regne.
Redigert 14.09.2020 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
Merlin
14.09.2020 kl 10:58 3814

Photocures forecast for salg i USA i 2020 var opprinnelig 20-25 mill.$, introdusert av Hestdal, gjentatt av Schneider.

Fasit så langt 49.8 nkr. i 1. halvår 2020. Gjennomsnittskurs for $ i perioden ca. 10. På årsbasis gir det rundt 10 mill. $ i US-salg i år. Altså kun halvparten av laveste estimat.

Men kostnadsstrukturen var tydeligvis lagt for opprinnelig salg, uten at det er nedjustert! Mye tyder på at salgsinnsatsen ikke treffer. Og de justeringer som er gjort ser ikke ut til å hjelpe på salget. Her ser det ut til at Schneider ikke har truffet i sin analyse av hva som var riktig å gjøre. Det koster nå Photocure meget dyrt, Corona eller ikke.

Likevel er kursen på Photocure høy. Det ser ut til at investorene verdsetter Ceviraavtalen svært høyt, likeså overtagelsen av Ipsen i Europa. Mulig Ipsenavtalen kan ende i samme bås som USA, store summer i salgskostnader, uten at det slår gjennom i salg. Stykkeprisbetalingen for Hexvix er dessuten lav. Fort noen har forregnet seg i Photocureledelsen. Ipsenovertagelsen har risiko for å ende som et tapssluk i Europa. Det er vel neppe uten grunn at Ipsen kaster kortene?
peaf
14.09.2020 kl 11:46 3782

Jeg førstår att du ikke kommenterer Ceviraavtalen før den førstår du ikke mye av, og det er vel noe som gjeller de fleste. Den er ikke ens i nærheten verdisatt efter sitt reelle verdi. Og overstiger det meste man forvente tjene på børs, men beklagligtvis har styret klart att utvanne inntekterne som snart kommer. Men det er mer en nok kvar før att PHO må ses som den mest spennende aksjen på børsen. Og med en sannsynlighet før att lykkes så nære det går att komme 100 %.
risksøker
14.09.2020 kl 12:07 3750

Det er en imponerende aksjonær liste vi har nå fått i PHO, alle de største amerikanske bankene. Virker som de ligger å tar i mot aksjer som shorterne selger, ser at de har økt med 200k de siste dagene.
Merlin
14.09.2020 kl 12:24 3724

peaf: Forklar gjerne hva du ser for deg i Ceviraavtalen. Verdi pr. aksje etc. Tidshorisont mv.
peaf
14.09.2020 kl 14:21 3646

Ja vi vet att den klinske delen i studien er over 6 mån, og beregned ferdig i september neste år. Men troligen langt tidligae, mens oppfølgning og dokumentasjon og godkjenning og er beregned til ett år. Men blir ferdig tidligare om den kliniske delen blir det først..Det som er sagt er att 4 mil kvinner i Kina komer att gå lengre en 6 mån med høygradige cellforandringer og opp til 3 år. Alle de er det en klar førdel og dessuten lønnsomt att behandle, og det samme gjeller 2,4 mil kvinner i Europa og USA.pluss ett par tre millioner i resten av verden.

Men Kina har litt enklare godkjenning før produkter fra kinesiska selskap, så Cevira er nok i salg der neste høst. Og det er jo en anselig marked.. Mens resten av verden er litt mer ovisst. Men att det er i fullt salg senest høsten 2022 er eg sikker på. Og Asieris har allt klart med produsenter og selskap som återførselgere i ulike land. Og dette er en produkt som selger seg selv, det er bare att lese om HPV infeksjon så ser man att hele verden savner en medisin mot det. Så 2023 senest er det i fullt salg i hele verden og da er det Block Buster og vel så det. Men att det kommer royalty reden neste år er meget trolig.
Og fase 2 studien var klar før 5 år siden uten bivirkninger og senvirkninger. Att du kan plusse på en null på dagens kurs om drygt to år, er ikke noen dum gissning.
Merlin
14.09.2020 kl 14:43 3624

Blockbuster 2023 - fullt salg høst 2022. Kurs 850 om to år.

Vi får se. Hva med HPV-vaksiner? Det er som kjent det som stoppet Photocure selv.

"I Norge får over 300 kvinner livmorhalskreft hvert år, og rundt 70 kvinner dør av sykdommen. Forekomst av livmorhalskreft i Norge er redusert med nærmere 40 prosent de siste 50 årene. "
Redigert 14.09.2020 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
peaf
14.09.2020 kl 15:51 3567

Ja eg visste jo i pinsipp svaret ditt, men att du fann ut att behandling hjelper mot livmoderhalskreft ER i seg selv i det nærmeste fantastisk.Men nu er det Høygradige cellforandringer HSIL som cevira kurerer. Men det er ikke like enkelt att holde seg til saken alltid.
Og med en liten innsats så finner du av HPV vaksiner og, det var lenge siden vi andre gjorde det.
Redigert 14.09.2020 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
Computum
14.09.2020 kl 16:29 3528

Innlegg fra deg er skjult, men jeg så likevel at du hadde et svar til meg som jeg kort vil kommentere: Jeg ønsker ikke noen "hallelulja klubb", slik du antyder. Men på PHO trådene er det ingen fare for det. I hvertfall ikke av det haussende slaget . Her er det de få, men utrettelige skeptikerne, som skriver majoriteten av innleggene.
At man ikke alltid er fornøyd med det ledelsen i et selskap man er investert i presterer er ikke unaturlig. Men om man kronisk er misfornøyd med det meste, mener jeg konsekvensen burde være å finne noe bedre å sette pengene i.
Merlin
14.09.2020 kl 16:30 3523

Oppdagelsen av HPV som årsak til livmorhalskreft har ført til utvikling av HPV-vaksine og HPV-tester. Dagens HPV-vaksine har godt dokumentert nytteverdi for kvinner opptil 45 år, også etter seksuell debut, ved å ha effekt på reinfeksjon samt redusere behovet for rekonisering. Livmorhalskreft og andre HPV-relaterte krefttyper kan forebygges ved hjelp av HPV-vaksine og HPV-testing. I løpet av få år vil trolig HPV-test erstatte dagens celleprøve i Masseundersøkelsen mot livmorhalskreft.

https://www.bioingenioren.no/fag/fag-i-praksis/eldre-artikler/fagartikkel-hpv-celleforandringer-og-kreft/
peaf
14.09.2020 kl 16:55 3490

Ja det er alltid greit att lete opp gamle artikkler. Men Bioingenøren er vel ikke kjent før att vite det meste Men nyere forskning viser noe annet. Og derfor skall alle kvinner fortsette med 3 års kontroll. Så når du ikke vet noe kan det vare en førdel att slappe av, i steden før att spri gammelt nytt.
peaf
14.09.2020 kl 17:24 3458

Ja har man vart aksjonær i ett selskap i ett par tre år og venter på lovte inntekter som aldri kommer, så har man ikke lov att vare missfornøyd uten man må finne seg noe anet. Det hjelper ikke man er fortsatt missfornøyd, og har all rett att påpeke det. Løsningen er att de som gjør en dårlig jobb forandrer det eller finner seg noe annet. Og alle de som forsvarer en dårlig jobb bør til att begynne med lære seg vad som er bra eller dårlig.
Merlin
14.09.2020 kl 22:20 3348

HPV-vaksinene var i sin spede begynnelse da Cevira kom. Massevaksinasjon stoppet Photocures videre utvikling av Cevira. Men antagelig er det behov for Cevira, som er en elegant metode, men potensialet er ikke like stort som det hadde vært uten HPV-vaksine. Det er greit å være optimist, men risikoen for nok noen vanskelige innsalg skal man ikke se helt bort fra. Å tro at Cevira blir en kjempehit, gjerne for meg, men jeg velger å vente å se før jeg tar bølgen. Det finnes konkurranse og hyppigheten av livmorhalskreft reduseres løpende.

Men mest bekymret er jeg nok likevel for at Photocures blærekreftsatsning ikke vil gi økonomiske resultater som forventet. Til det er stykkprisen for lav, bruksfrekvensen for lav, salgskostnadene for høye, kundegruppen for vanskelig og resultatoppnåelsen for lav.

"Det første årskullet som fikk tilbud om HPV vaksine på 7. trinn har betydelig lavere forekomst av Humant papillomavirus (HPV) enn jenter i eldre årskull som ikke fikk tilbud om vaksinen."
Redigert 14.09.2020 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
peaf
15.09.2020 kl 03:54 3235

Ja eg ser att du har lest på og dempet fremtoningen av dine minemale kunnskaper på området, de nye rønnen seier att vaksinen virker best på de under 14 år. Og ikke ens da kan du vare sikker, men bør gå til kontroll vart 3 år når du fyllt 25. Og den virker bare på ca 70 % av HPV infeksjonerne Men Hestdal mente att det var en potensiell BB. Og når det gjeller troverdighet og kunnskap på området. Så mener eg att det står i 98 mot 2 i Hestdals sin favør gjent imot deg. Men her har vi ett klart bevis på att ekspertisen og faglittraturen har ikke alltid rett. De har alle vart nødt till att revurdere det de påståd på den tiden Vilket da taler til Hestdal sin favør, det var han som hadde rett
Og jeg har lest en del uttalerser fra Gynekologer hvordan damer reagerer når de får besked att de har høygradige cellforendringer. Livet raser ihop og de tenker på att de kanskje får kreft. Even om det store flertallet blir frisk av seg selv med tiden. Men finns det en medisin som gjør 95 % friske på under 3 mån uten bivirkninger. Så kan jeg garantere att de vil ha den.

Så er det noe eg er trygg på så er det att Cevira selger seg selv, og når den blir lagt i Kina så trur eg de skall klare produsere nok og.

Og når det gjeller BLC så er ikke stykkprisen for lav, det er ett av de største salgsargumenten att det lønner seg med BLC behandling. Og en klart stor tidsmessig innsparing om de kan slippe BCG behandling. Og her har det jo blitt bevist att bare en oppfølgnings undersøkelse med hexvix reduserer tumørførekommsten med 33 %. Pluss att du får fjernet flera av de små tumørerne, som de normalt bruker BCG på. Dette var jo noe som Hestdal høll på at bygge opp en strattegi på for att bevise att BLC gjorde en bedre behandling en de eksisternde. Men vad gjør Schneider jo han nemner den terapeutiske effekten i presentasjonen, men ikke ord om att han skall bruke det før alt vad det er verdt som salgsargument. Det er der løsningen lligger. Ikke noen selgere som far rundt og maser om BLC,s førdeler mot WLC alene.
Før de bruker ikke WLC alene. Og det fann Hestdal ut og starte den Danske kjempestudien som feide bort all tvivel om den terapeutiske effekten.

Og der står vi med ett styre og en CEO som ikke førstår hvordan man bruker sånne strålende resultater. De mangler helt klart en med mer medisinsk førståelse.
Computum
16.09.2020 kl 10:13 2954

Imponerende at kursen holder seg så godt under nytt shortangrep. Det kan se ut for at kanskje de samme som låner ut shortaksjer benytter anledningen til å kjøpe, og at dette ballanserer shortsalgene. Topp50 øker og det er vanskelig å se hvem som låner ut.
Springer
18.09.2020 kl 11:55 2756

Hvaskjera? Shortindekning, eller mer kjøp fra topp 50?
Liker uansett utviklingen. Ingen røyk uten ild.
bravi
26.09.2020 kl 10:41 2394

Er ikke så kjempe imponert at kursen holder seg så godt, har gått ned til under 90 igjen. Det er både shortangrep og 500.000 (1,9%) share options i tillegg til evigvarende underskudd på Cysview satsningen til DS som ødelegger for kursen. Og så de 2 siste emisjonene da selvfølgelig. Hva har de ansatte egentlig gjort som gjør dem fortjent til share options i denne størrelsesorden når de samtidig bare leverer underskudd? I mot dette er det bare forventninger til Cevira.

Computum, du som hevder å følge så godt med. Har spurt deg tidligere hva du stemte på GF på punktene om emisjonsfullmakter og opsjoner?
Redigert 26.09.2020 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
peaf
03.10.2020 kl 13:47 2071

Den her artikkeln viser vel litt hvorfor alle vil ha Cevira behandling, vid påviste cellforandringer. Og det gjeller alle, og det viser og vad det kan spare gynekologer og helsevesenet for. Så cevira er noe de fleste venter på.
https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/10/03/195708604/sofia-24-fekk-ikkje-celleprove-eitt-ar-etter-fekk-ho-kreftdiagnosen.