KAHOOT - Lever man av UNDERSKUDD - eller av OVERSKUDD?

Jeg er ingen økonom - og jeg kan ikke regnskapstall detaljert!
Likevel klarer jeg å tenke! Kanskje bedre enn de fleste her inne?

Før Q2 annonserte Kahoot en voldsom vekst på inntektssiden. Alt var positivt, men hvor pokker'n var totalregnskapet?
Alle inntektene kjente selskapet til, men i følge børsmelding må man vente til den 20 aug før TOTALEN legges fram.
Javel.....hvorfor det?

Når jeg ser på de tallene som ligger på selskapet under "teknisk analyse" her på forumet står det jaggu meg at det er verdsatt til 13 MRD.
Gjeld på rundt 360 mill. Net profit på minus 44 mill. Ikke rart at det drøyes med å slippe nyheter om HELHETEN!

Hvorfor i alle dager skal man kappes om å kjøpe aksjer i et selskap som ikke klarer å tjene penger på driften?
JEG skjønner det ikke! Ikke i Kahoot - og heller ikke i f.eks NEL?

UANSETT - jeg følger chartet - og det virker som om det er flere enn meg som begynner å rynke på nesa.
I chartet ser man helt nøytralt hva investorene foretar seg i aksjen. For øyeblikket er stemningen ganske så sur:

https://www.tradingview.com/x/g6N9NbfQ/ (Trykk på chartet etter åpning - og det forstørres).
Man kan LETT argumentere med et fall til 25-26 i første omgang - i tilfelle støtten på den røde linja brytes som sluttkurs!

Hilsen Hammers
Redigert 15.09.2020 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
CP
17.09.2020 kl 13:16 487

Med nok likviditet kan et selskap drive det langt og det er jo ikke dumt å ha ambisjoner. Kahoot scorer høyt på omtale, ledelse og finans. Det er viktig at de driver på nå, øker interessen for selskapet og får alle til å snakke om det. Når lærere og pratmakere er inne tenker jeg huset er fullt og da står det der eller faller sammen.

Ikke enig i det Hammers skriver. (Har armene åpne for slike innlegg da). Er potensialet til kahoot! som er priset inn, og ikke inntekter. Spotify tjener heller ikke penger, og de er priset til ørten ganger kahoot.

Vi håper Hammers får mange langturer med taxien så vi slipper høre på vrøvlet hans. Selskapet Kahoot er så stort at han ikke evner ta det inn over seg.
Redigert 16.09.2020 kl 21:57 Du må logge inn for å svare

Vi tror ikke taxisjåføren Hammers har noe godt forhold til KAHOOT, noen bare evner ikke se mulighetene og den enorme oppsiden her.
Denne perlen er en av våre desidert største investeringer og en av våre mest innbringende også.

Kahoot har mangedoblet inntektene på kort tid. I dag gjør de oppkjøp av Actimo! Selskapet er notert på Merkur, bare vent til denne flytter seg til hovedlista og mest sannsynlig Nasdaq da dette er et selskap som er for stort for lille Norge. Dette kommer til å bli en techgigant hvor merkevaren allerede er godt etablert i hele verden. Jeg brukte selv Kahoot gjennom hele studieforløpet mitt både i forelesninger og på privat basis. Nesten alle har et forhold til Kahoot og det de gjør er ikke annet enn unikt. Dette er en vekstcase, akkurat som Vow - heldigvis sitter jeg i begge to ;)

Hammers vil ha kahootaksjer - supert. Han har nok også sett det teknisk kjøpssignalet som er utløst. Gi det en dag eller to så kommer det nok noen poster fra hammern som er positive :)

Og til alle som lurer: Kahoot er et ellevilt vekstcase. Da spiller ikke dagens inntjening og bunnlinje noen rolle, det er fremtiden som gjelder. Og hva kan kahoots fremtid bringe? Notering på hovedindeksen, kanskje også nasdaq etterhvert? Disney på kjøpern?
canarias
16.09.2020 kl 07:28 1207

Vi registrerer Hammers er på farten igjen med sine streker, lenge siden vi gjennomskuet bløffmakeren Hammers.

Poenget er at de marginale kostnadene for hver nye bruker er minimale. Samtidig er det ingen hindre for at selskapet skal kunne vokse seg utrolig store da produktet ikke må distribueres fysisk. Det er kun utbredelsen av internett som legger begrensninger.. Resultatet kommer sannsynligvis til å bli en ekstremt profitabel business innen et par år.

Sitat:

Også Petter Kongslie i SpareBank 1 Markets lot seg imponere av rapporten og sendte ut følgende beskjed til meglerhusets kunder:

«Er det bare meg, eller støtter en fri kontantstrøm-margin på 40 prosent den langsiktige guidingen på EBITDA-margin? Og vær oppmerksom på at det leveres samtidig som inntektene vokste med 300 prosent år-over-år og 50 prosent fra forrige kvartal».
Hammers
16.09.2020 kl 00:03 1445

Problemet er at det du sitter er noe a la det som alltid sies om NEL!
Joda, den kursen har steget kraftig, men DRIFTEN har blitt verre for hvert eneste Q!
Er Kahoot et nytt NEL?

Hilsen Hammers.......som holder seg unna den type selskap! STORE underskudd, men mye haussing!

Det er potensiale i fremtiden som er vesentlig her, fortjeneste pt er totalt irrelevant. Hvis du ikke forstår det, foreslår jeg at du setter deg mer inn i hva selskapet driver med, hvilke intensjoner de har og gjør en vurdering av hvilke fremtidige muligheter som ligger her. Når du har gjort en grundig jobb med dette, regner jeg med at du lar tall for både EBIT og fortjeneste bli liggende godt gjemt i skuffen inntil videre - pt er disse tallene IKKE interessante. Kahoot skal opp til 75 før jul. Det er m.a.o. ennå mulig for etternølere å hive seg på toget.
Redigert 15.09.2020 kl 23:46 Du må logge inn for å svare
Hammers
15.09.2020 kl 23:21 1546

Hva er det jeg ikke skjønner?
Kom med konkret info - ikke slikt generelt svada!

Hilsen Hammers
He1234
15.09.2020 kl 23:13 1591

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/06/07/7535633/henriette-trondsen-i-arctic-securities-tror-kahoot-blir-youtube-for-utdanning

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/05/10/7526234/henriette-trondsen-i-arctic-securites-spar-kraftig-kursoppgang-i-kahoot

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/03/05/7504198/henriette-trondsen-mener-kahoot-er-coronabeskyttet

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/08/20/7557692/henriette-trondsen-i-arctic-securities-mener-kursfall-i-kahoot-gir-en-kjopsmulighet

https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/09/15/7567174/begeistret-analytiker-venter-kraftig-kursoppgang

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/01/22/7490700/arctic-securities-analytiker-henriette-trondsen-spar-videre-himmelferd-for-kahoot

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/05/04/7523994/tech-analytiker-ser-en-del-triggere-som-ikke-er-priset-inn

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/04/02/7514362/kahoot-leverer-knallvekst-pa-tross-av-coronavirus

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2019/12/02/7478873/arctic-securities-analytiker-henriette-trondsen-tror-pa-videre-kursoppgang-for-kahoot

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2019/10/10/7460390/arctic-securities-analytiker-henriette-trondsen-tror-kahoot-vil-bli-kjopt-opp

https://finansavisen.no/investeringer/borsintervju/2019/12/23/7483936/arctic-analytiker-kahoot-er-en-aksje-man-bor-eie-i-2020
focuss
15.09.2020 kl 23:13 1595

Hammers
Trist lesning. Trist at du ikke skjønner Kahoot. Men spiller liten rolle. Det er nok av de som skjønner Kahoot. Vekst er ikke det verste man har og i Kahoot er den imponerende uansett hva man sammenlikner med.

Litt merkelig at du av alle plutselig er blitt opptatt av regnskapet til selskapene du følger. Uten en urealisert gevinst
på konverteringsavtale på nærmere 20 mill. som Vow har i egne aksjer (pga kursen hadde gått ned fra kr 30
til kr 22,) hadde også Vow gått i null første halvår. Uten denne ekstraordinære finansinntekten (som ikke har noe
med ordinær drift å gjøre) vil 1 halvår 2020 vært dårligere enn 1 halvår 2019. Ordreinngangen i Vow må forøvrig være
minst det de har oppnådd, dersom de skal klare å opprettholde samme omsetning i 2 halvår som i første.
Mens Vow er et middelmådigt industriselskap, er Kahoot er potent teknologiselskap som opererer på verdensbasis!
Redigert 15.09.2020 kl 23:19 Du må logge inn for å svare
Hammers
15.09.2020 kl 22:48 1696

Jeg har registrert at det har vært en KAHOOT-haussing i media hver eneste dag siden søndag!
I dag kom også "dama til Haussemann" på banen og gjentok sitt budskap!

Det jeg IKKE KLARER å skjønne;
- Hvorfor er det ALDRI NOEN som snakker om selskapets regnskap! Fortjenesten.
- Hele tiden er det at vi har "nådd målet", vi har "doblet omsetningen", " løp og kjøp"!

- Q2 viste stor vekst, men også en dobling av utgiftene.
- Ser man på EBIT viser den et ØKT underskudd fra 2,1 til 3,1 MILL USD fra tilsvarende Q i fjor!
- Er det plutselig KUN antall betalende abonnenter som teller og ikke FORTJENESTEN? Den selskapet skal leve på!
- Pr i dag taper selskapet stadig mer for hvert eneste Q. Akkurat som f.eks NEL. LIKEVEL har tom. Trygve H begynner å skryte av "dama til ....."!
- Dette skjønner jeg bare ikke!

Hilsen Hammers
Redigert 15.09.2020 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
canarias
06.08.2020 kl 17:21 2018

Hammers bruker ikke hodet til å tenke med ,kun sine røde streker i TA
Vi foreslår han holder seg til taxien sin, dette er for stort for ham.

Derfor MÅ de fortsette å levere på prognosene sine. Som de har gjort hittil.
He1234
30.07.2020 kl 08:43 2303

Artiklene i finansavisen var definitivt hovedgrunnen til oppgangen. Det skapte et skiftende momentum. Folk kjente da til kursmålet dagene før når det var nedgang. Du sier at Kahoot har vekstmuligheter. På kurs 60 er vel markedsverdien 20 milliarder. På kurs 60 er det priset inn et resultat på ca 600 mnok. Er de i nærheten av det? Det er ingen automatikk i at de får konvertert brukerene til betalende kunder. Hvis de klarer det så er potensialet stort, hvis ikke de klarer det, si farvel til dagens kurs.

"Mor Teresa og sauene hennes" dreit på draget, fornøyelig,

En uttalelse i Finansavisen er ingen grunn til at den stiger så mye, det har lite å si i det store bildet. Folk kjenner til kursmålet på 60, og svært mange har satt seg inn i hvilke vekstmuligheter Kahoot! har. Derfor vil vi oppleve ørkenvandring 1-2 uker før den så stiger på nye nivåer.
canarias
29.07.2020 kl 20:35 3397

Enig Eremittkreps, denne Hammers sine konklusjoner er totalt på villspor, for oss oppegående er det ett kvalitetsstempel at Microsoft eier 5,5 % av selskapet og at det vil bli ett hett oppkjøpscase på litt sikt.
Rett og slett imponerende å se hvilke grep og dyktighet Kahoot har utvist.

TA menigheten her ser bare blindt på grafene. Spådde kahoot nedom og hjem, skivebom!

Nei, "aksjonærene i Kahoot " selger seg ikke ut når noen selger på lavt volum etter en stigning på mye høyere volum. Det er alltid noen som ønsker å sikre gevinst eller som mister trua. Trodde volum var en viktig faktor i TA.
He1234
29.07.2020 kl 19:26 3571

Lytter til Hammers sine streker? Du har ikke forstått noenting av dette. Vet du var teknisk analyse er?
Han advarte vel bare mot aksjonærene i Kahoot som selger seg ut (inntil idag). «Eneste» grunn til oppgang i dag er jo oppslagene i finansavisen. Takk til dem..

Hvis intervjuet hadde kommet om en uke kunne TA fort ha utløst et salgssignal. Det viktigste poenget her må vel være at TA ikke egner seg til å forutsi kursutviklingen i et selskap som Kahoot! som er et ekstremt vekstselskap mht inntekter basert på en diger brukermasse etter investeringer i gratisbrukere i 10 år eller mer.
BørsMR
29.07.2020 kl 18:53 3626

Vel han advarte vel kun dersom kursen gikk under streken på 31,5 noe den ikke gjorde. Den brøt gjennom toppen og TA er vel positiv igjen
canarias
29.07.2020 kl 18:27 3686

Ser ikke ut som markedet lytter til Hammers sine streker og propaganda, vi er enig i at Hammers passer best i taxien sin. Kaahoot som Hammers advarte kraftig mot ble dagens store vinner.

Han har sikkert klart kjentmannsprøven i taxiverdenen, men kjentmann innen aksjer er han definitivt ikke, her beveger han seg rundt som en turist i ukjent terreng.
canarias
29.07.2020 kl 07:33 4136

Vi registrerer Hammers er like hårsår som vanlig og tror hans røde streker er fasit . SSO er bare ett av selskapene den sære Hammers har bommet totalt på.

Sist JEG registrerte noe fra Hammers , var da han la frem en dyptgående og tilsynelatende overbevisende analyse på SSO, som tilsa at aksjen skulle falle kraftig fra ca kr 100. Et par måneder senere så var aksjen opp i nesten 180 kr :) Regner med at han bommer nå også, peiling på denne typen vekstselskap har han ihverrfall ikke..
Hammers
29.07.2020 kl 00:21 4382

Jøss. At du gidder å gjøre deg så liten som det du her gjør!
"tullingen lever i sin egen verden".

Hilsen Hammers...........som tidligere har hørt slike "lavpanna" beskrivelser i mangt et selskap.
NOEN har nå KONKET. Andre er kursmessig KNUST!
canarias
28.07.2020 kl 23:47 4439

Vi tviler på Hammers bryr seg om at Kahoot er ett av de mest spennende selskapene på Oslo børs og global markedsleder , tullingen lever i sin egen verden.
Hammers
28.07.2020 kl 20:54 4625

Eremittkreps fortsetter sine "halvsure" og desinformerende innlegg om Hammers.
Nærmest under mottoet; "Koste hva det koste vil".

Når har jeg sagt at Kahoot SKAL NED? Jeg kan ikke huske det!
Jeg har advart mot utviklingen i chartet. Det som viser hva ANDRE investorer foretar seg!

Stikkord i mine utmerkede profetier; "Følg SELV med på 2 nevnte LINJER"! Ref chart.

Hilsen Hammers........absolutt ingen daytrader (en annen uriktig insinusjon).

Det mest spennende selskap på Oslo børs i følge Storebrand forvalter. Global markedsleder med enormt potensiale

Helt enig med deg her. Som om TA skal være det eneste saliggjørende her i verden. Hammers kan sitte med TA'en sin, så får vi andre ta del i oppgangen fremover.BULL og 50 før nyttår.

Men det stemmer jo det Bjørn sier, man kan ikke se blindt på TA når man foretar en investering. For oss som ikke daytrader er det viktigere å analysere selve selskapet og forretningsideen. Legger forøvrig merke til at Kahoot er opp i dag mens din TA spår den ned...
Hammers
28.07.2020 kl 13:04 5079

Med all respekt;
Dette må vel være ÅRETS "GLUPESTE" innlegg om Kahoot; "noen ganger passer ikke teknisk analyse for oppstartsbedrifter, ettersom........"

Når man kan analysere ulike sektorer som f.eks;
Tørrlastindex'en (BDI), prisen på svinekjøtt (pork bellies) og tom ligaplasseringene til fotballklubben West Ham - ALT med stor presisjon - ja så tror jeg jaggu meg at jeg klarer oppstartsbedrifter også! Når man ikke vet hva TA dreier seg om er det bare dumt å uttale seg om systemet!

Hilsen Hammers..........som for ordens skyld legger til at jeg ikke analyserer selve "bedriften/svinemagene/laget"...
.............men adferden til de som handler/spiller........hvis man skjønner. Adferden til de som lager signalene.
canarias
28.07.2020 kl 11:53 5161

Lenge siden vi gjennomskuet bløffmakeren og tullingen Hammers, vi registrerer han fremdeles turer på med sitt visvas og rør.