KAHOOT - Et teknisk bilde!

Hammers
KAHOOT 25.07.2020 kl 23:29 88749

Jeg er ingen økonom - og jeg kan ikke regnskapstall detaljert!
Likevel klarer jeg å tenke! Kanskje bedre enn de fleste her inne?

Før Q2 annonserte Kahoot en voldsom vekst på inntektssiden. Alt var positivt, men hvor pokker'n var totalregnskapet?
Alle inntektene kjente selskapet til, men i følge børsmelding må man vente til den 20 aug før TOTALEN legges fram.
Javel.....hvorfor det?

Når jeg ser på de tallene som ligger på selskapet under "teknisk analyse" her på forumet står det jaggu meg at det er verdsatt til 13 MRD.
Gjeld på rundt 360 mill. Net profit på minus 44 mill. Ikke rart at det drøyes med å slippe nyheter om HELHETEN!

Hvorfor i alle dager skal man kappes om å kjøpe aksjer i et selskap som ikke klarer å tjene penger på driften?
JEG skjønner det ikke! Ikke i Kahoot - og heller ikke i f.eks NEL?

UANSETT - jeg følger chartet - og det virker som om det er flere enn meg som begynner å rynke på nesa.
I chartet ser man helt nøytralt hva investorene foretar seg i aksjen. For øyeblikket er stemningen ganske så sur:

https://www.tradingview.com/x/g6N9NbfQ/ (Trykk på chartet etter åpning - og det forstørres).
Man kan LETT argumentere med et fall til 25-26 i første omgang - i tilfelle støtten på den røde linja brytes som sluttkurs!

Hilsen Hammers
Redigert 18.12.2021 kl 00:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
25.07.2022 kl 17:45 4947

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Etter å ha sett gårdagens overskrift ang "Kjøpssignaler i KØ" ble jeg nysgjerrig og satte raskt opp mitt eget chart.
Bildet ser dere her (gårdagens dato i øverste linje); https://www.tradingview.com/x/1xCod6Du/

Ser DERE noen kjøpssignal som står i kø? JEG gjør det ikke!
Jeg synes bildet minner litt om stigningen fra 22 til ca 28 i mai.
En stignings som da som nå foregår under de lange fallende røde motstandslinjene.

PS;
- Jeg abonnerer ikke og får ikke lest. Har likevel grublet litt, så;
- HVIS Haugen i sin artikkel påstår brudd ut av den fallende trenden, og kanskje horisontal motstand ved ca 29 vet jeg hvorfor.

- Da har han gjort en ELEMENTÆR kjempetabbe i sitt oppsett.
- En tabbe han også tidligere har gjort (da i NAS) og ikke fikk sin egen kabal til å gå opp.
- Den gang fikk han imidlertid kyndig hjelp fra "en bekjent" som ikke surrer med sin TA.

- Hadde vært morsomt med svar hvis det er som jeg antyder her; Ut av den fallende trenden + motstand v/29.
sisterx
25.07.2022 kl 19:34 4807

Jeg er ikke noen spesialist på TA, men jeg kikket på chartet ditt - det er satt høyere bunner i det siste, og RSI er over 50 (godt over nå), hvilket vel kan bety at det er en vendepunktsformasjon. Og om utviklingen fortsetter, så vil disse "stygge" røde fallende linjene du har tegnet inn brytes, på veien opp. Litt frem håper jeg da at kursen "dytter" på linjene slik at de etterhvert vender oppover. At det etableres nye trendkanaler som er stigende i stedet for fallende. Utifra fundamentale forhold er jo slettes ikke det umulig. Men du interesserer deg kun for TA, gjør du ikke?
Redigert 25.07.2022 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Hammers
25.07.2022 kl 20:13 4746

Når det gjelder KAHOT er det det TA jeg interesserer meg for.

Enig i at det er satt et par høyere bunner etter den siste på ca 18.
Etter mitt syn er dette så langt å regne som naturlige svingninger under de dominerende røde og fallende motstandslinjene.

I dag steg kursen intraday til ca den første av dem - før rekyl. Brudd (som sluttkurs) må komme før man kan snakke om kjøpssignal.
Til 7. og sist må det komme brudd på ALLE DE 3 røde..........som så langt har en stadig brattere falltakt.
HVIS kursen nå snur ned igjen går den inn i mønsteret med stadig LITT brattere falltakt.

Er det ingen som har lest Haugens "ord for dagen - på søndag" og som kort kan fortelle hvilke signaler han ser?
Små signaler kan også jeg se, men de er som sagt kun naturlige svingninger under de "3 røde lokkene" som ligger over hele formasjonen.
Redigert 25.07.2022 kl 20:13 Du må logge inn for å svare
sisterx
25.07.2022 kl 20:29 4708

Aksjen hadde steget 24 prosent opp fra bunnen, og dannet en omvendt hode-skulder-formasjon, brutt halslinje /tynn teknisk motstand på 20,20 som signaliserte at aksjen kunne gå forbi 22. Brutt 50 dagers glidende gjennomsnitt/teknisk motstand på 21,40 og RSI har etablert en positiv undertone på både lang og mellomlang sikt. Det står mye mer, egentlig en positiv analyse på alle måter; Slik at fall tilbake utgjør en kjøpsmulighet. Himmelen kan vise seg å være blå, uten at han brukte de ordene
Hammers
25.07.2022 kl 21:54 4580

Takk for det sisterx.

Endelig skjønner jeg hva det dreier seg om.
Et signal for dem som studerer "grasrota" med lupe.
Et signal med så lite stigningspotensiale over halslinja at det allerede i dag ble tatt ut intraday - før kursen gikk i minus.

https://www.tradingview.com/x/PB29e9hM/
Chartet er "forstørret" i forhold til bildet jeg viste tidligere i dag.

Ja, ja.......da hadde ikke SOH falt i den fella jeg trodde han hadde, men dette var da lite å skrive om!
sisterx
25.07.2022 kl 22:28 4511

Takk for et mer nærsynt chart. Teknisk analyse er en av mange variabler når en skal vurdere en aksje. Og det er den eneste variabelen du ser på når det gjelder Kahoot, ifølge det du bekreftet over her i en annen melding i dag. Kahoot er "utbombet" av shorterne, det startet samme dag som Kahoot hadde kapitaldag. De kom ikke med noen negative nyheter overhodet, men det var jo et par måneder frem til kvartalstallene skulle fremlegges. Nå nærmer kvartalstall-fremleggelse seg, og shortandelen reduseres litt etter litt. Personlig mener jeg Kahoot er så spennende at jeg ønsker å sitte long, med gevinst eller tap (hadde god gevinst før siste short-runde). Kahoot er en oppkjøpskandidat - blant mye annet som kan komme, vil komme. Å velge å sitte utenfor tar jeg ikke sjansen på.
Flying-Dragon
26.07.2022 kl 04:45 4278

Jeg bruker ogsaa tradingview, men skjoenner ikke hvordan du ser at vi IKKE har brutt ut av fallende trend. Alle nedadgaaende motstandslinjer, paa kort sikt, mellomlang sikt og lang sikt er det brudd ut av paa oppsiden. Det indikerer kanskje ikke oppgang, men hvertfall endring av trend. Stor motsatt skulder hode formasjon som (potensielt ) bygges, men for tidlig til aa gi kjoepssignal

Hammers
11.03.2023 kl 01:58 2611

Hva har jeg ikke påstått siden sommeren 2020!
At noen skal prøve å vri Haudemanns salg til noe positivt er bare patetisk!

PS; De chartene jeg la ut i starten av tråden har blitt fullstendig endret etter justeringer!

Sommeren 2020 lå kursen på ca 40. Stigende til 120.
I dag snakker vi 21 - stigende fra 15! https://www.tradingview.com/x/P7AnCXCP/
Redigert 11.03.2023 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Børs22
11.03.2023 kl 07:19 2480

Selvfølgelig ikke positivt at Datum selger seg ut. Men at noen kjøper 10 millioner aksjer til 1,5 kr over gårsdagens sluttkurs er åpenbart positivt. Noen som ønsker å posisjonere seg her. Blir ikke overrasket om det kommer et bud på selskapet snart. Hvem kjøpte disse aksjene, kanskje GA? Svar får vi på mandag. Og kursen burde stige til 22,5kr ganske raskt :)
Tviler på at budet blir på noe særlig mer enn mellom 25-30kr.