Standard Drilling

Sima
SDSD 27.07.2020 kl 13:30 27047

Litt aktivitet for supplybåtene igjen ser jeg og Gustavia tjener penger.
Q1 var preget av stor nedskriving av verdien på båtene, ellers var driften ok. Q2 vil kanskje få noe nedskriving også? men nå kommer det inn cash fra Gustavia.
Så har de fått et kredittlån på over 500 mill. Det må jo være noen konkrete tanker for bruk av denne kreditten. Cash hadde de fra før. Har tro på et bedre resultat for Q2. Handelen på børsen bærer preg av forsiktig akkumulering, meg selv inkludert.
Redigert 21.01.2021 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
JTC
16.05.2021 kl 18:54 439

Litt på latsiden her.. Har en grei post i selskapet, men har ikke fulgt så nøye med i det siste. Noen som har et estimat på verdi og inntjening?

Gustavia har forlatt Corpus Christi og er formodentlig fullastet på vei tilbake til Ulsan, S.Korea ETA 4/7.
Else
13.03.2021 kl 16:41 1035

DET ER VEL OVER ET ÅR SIDEN AT SDSD ble rost opp i skyene og analytikerne varslet kursdobling. Noe som uteble. Caset Ble en stor skuffelse og mine og andres investeringer har i beste fall stått stille. Spørsmålet er om man nå bør satse på andre hester i løpet av våren? Men hvilke?
MHInvest
19.10.2020 kl 20:29 2009

Saga er bare et investeringsselskap, det vil bli lenge før det kommer inntekter via hydrogen. Men emisjoner for å hente penger til investeringer det vil det nok bli fremover, hydrogen er ikke billig investering. Nel har vel aldri hatt noe overskudd, så lykke til!

Kapitalen ligger i SD, Saga klarte bare aldri frigjøre dem til egen vinning. Håper andre kloke hoder kan klare dette.
Redigert 19.10.2020 kl 20:32 Du må logge inn for å svare
Frøs
19.10.2020 kl 20:21 2034

Hei.
I morgen faller SDSD. Saga stiger.
Dette er ren logikk etter dagens hendelser.
Jeg kjøper Saga i morgen tidlig.
Håper på best mulig inngang.
Mvh pensjonist og investor siden 1988.
Egard
19.10.2020 kl 20:15 2046

Det har vert noen rare tilfeller på SDSD handelen siste dager . Det er poster på flere millioner som tilsynelatende har skiftet eier men ikke kommer opp som en del av omsetningen totalt for dagen. Senest i dag kl.14.07 gikk det en stor post. Noen som vet hva dette er? Sitter selv med 1.3 mill aksjer så en dobling hadde vert gledelig😁😁 selv om jeg er redd for at det kan gå andre veien om de dumper aksjene i markedet.
BørsMR
19.10.2020 kl 18:09 2176

Med 300k aksjer gjør det meg ikke noe om kursen dobbler seg i morgen men forstår ikke hvorfor den skulle gjøre det? Hvorfor skal de 30 største aksjonærene plutselig betale dobbel kurs når de har hatt muligheten lenge til å kjøpe under 1 krone

Verdiene i Standard Drilling er minst kr. 1,75 - mye av det i kontanter, og resten er avhengig av hvor mye skipene verdsettes til. Pengene til å kjøpe 1/3 av det nybygde tankskipet Gustavius V har SDSD fått tilbake, og det er dermed liten risiko men gevinstmuligheter som gjelder for denne biten. Det skal bli spennende å se hva de 30 største eierne i Saga vil by for SDSD-aksjer. Siste børskurs er 0,67 og det kan fort bli en dobling på børsen i morgen. I hele år har det vært jobbet med små ressurser å tvinge og holde børskursen lavere og lavere. Spørsmål for dem som vet, har Saga vært en "stråmann" som nå skal selge sine aksjer til oppdragsgiver og storaksjonær Spedalen? Men kommer i så fall Spedalen deretter i en situasjon hvor han må by på resten av SDSD?
Redigert 19.10.2020 kl 18:54 Du må logge inn for å svare

Spetalen-selskap henter ny toppsjef og selger alt i Standard Drilling.
Børs
Sindre Nikolai Aker
17:06 - 19. okt. | Oppdatert 17:09
(Saken oppdateres)
Saga Tankers annonserer ny investeringsstrategi i fornybarsegmentet og henter Bjørn Simonsen, tidligere Nel-topp som ny adm. direktør.
Det Spetalen-kontrollerte selskapet endrer også navn til Saga Pure.

Lærer alltid noe nytt, jeg har alltid trodd at D/D stod for Daily Duties...

Hva er forskjellen når Offshore Clarksson skriver at raten til Standard Princess er GBP 4,850 mens Standard Supplier har P&C på samme oppdrag (forskjellig oppdragsgiver) "Supply Duties, D/D"?
MHInvest
15.10.2020 kl 16:11 2553

14D/D er ikke 14d, det er dag til dag kontrakt. Tåler noen dager med lave rater, ser ut som det tar seg opp igjen nå og neste oppdrag kan bli +.
keane
15.10.2020 kl 15:55 2571

Store volum og skjulte kjøpere nå...
keane
15.10.2020 kl 14:56 2621

Når noen velger å legge ut 1 mill til salgs på 68 og vise alt så skjønner man at noen er interessert i å presse ned kursen......

Det kan se ut som at vinteren er kommet, Standard Princess inn på 14/d med i underkant av $1000 i tap hver dag (Opex ca. 7k / dagsrate ca. 6k)


Noen som har noen formening om hva Opex/d for AHTS vessels kan ligge på i snitt? 10 -14 000 USD?

Gustavia ligger nå klar for å laste utenfor Ekvatorial-Guinea vest i Afrika.
MHInvest
10.10.2020 kl 18:25 3071

Du er igang igjen med løgn og fanteri, straks det er stille på tråden klemmer du til.. Hvor tett er det mulig å bli mellom ørelappene? Ser du ikke siste rate på 33k? Om du ikke sporenstraks slutter med villedende info skal jeg saksøke deg fra gård og grunn! Makan til dritt skal man lete lenge etter, du evner ikke se forskjell på selsksp belånt til pipa og SD med en tanker. Som aksjonær er det jævlig frustrerende å ha slike idioter ødelegge forumet, dette er ikke meningsutveksling, men renspikka hat propaganda mot selskapet!

Det er i alle fal en realitet at kompis Fredly selger 2 av sine splitter nye skip, det er neppe fordi det det kommer store rater fra nyttår eller at verdiene spretter opp.
Noen ganger kan det være en fordel å ta innover seg realiteter, slik Hunter nå gjør, selger før de taper.

Tapet er allerede en realitet for Sdsd, de må bare krysse fingre for at markedet tar seg kjapt opp noe det neppe gjør.

Redigert 10.10.2020 kl 17:28 Du må logge inn for å svare
Egard
10.10.2020 kl 17:14 3131

Hvorfor skal de selge tredjedelen? Tankerekke har da tjent penger frem til nå. Sdsd kan også finansiere sin andel frem.til det blir bedre rater igjen. Dersom du sjekker siste rate var denn ikke 10k men derimot langt over det Gustavia s trenger for å klare seg selv.

1/3 Gustavia S - 106 til 84 m usd. hvis en legger Hunter salg til grunn.
66,5 mill nkr har tankeren tapt seg i verdi -så langt som ikke er bokført, elendig handel.
Skal seile langt og lenge for å tjene inn det fallet.
Så May-Liss her bør det nok avventes og følge utviklingen i boken.

Hva skipet vil tjene, eventuelt tape fra 2021 vet ingen, men akkurat nå ligger Vlcc raten rundt 10 k , noe bedre for ny tonnasje, men det ser ikke bra ut.
Denne tankeren kan i verste fall bli ei mare for selskapet om ting ikke snur .

Blir spennede å se fortsettelsen her.

Redigert 10.10.2020 kl 17:40 Du må logge inn for å svare
MHInvest
09.10.2020 kl 20:03 3348

Hva er feil med dagens kurs? Hva får deg til å tro at du får en bedre pris på aksjene, det viser seg at svært mange sitter på sidelinjen. En liten nyhet, så kan du glemme å komme inn med større kjøp uten å bevege kursen svært mye. 0,7 er samme kurs som i mars, så her har det ikke vært store endringer.
Redigert 09.10.2020 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
May-Liss
09.10.2020 kl 19:54 3360

Følger mange selskap som jeg ikke eier aksjer i.
Blir prisen «riktig» for meg i det enkelte selskap jeg følger, vurderes kjøp - også i SDSD.
MHInvest
09.10.2020 kl 19:39 3386

Det var da voldsomt, har jeg påstått noe slikt da? Jeg referer selvfølgelig til eget selskap... Hadde ikke du solgt? Hvorfor slik iver?
MHInvest
09.10.2020 kl 19:03 3433

Sammenlignbar Vlcc Nissos Rhenia, kontrakt 49,46d 33532USD viser at det fortsatt er penger å hente for gjeldsfie selskap.
MHInvest
09.10.2020 kl 16:28 3512

Går du for ny rekord i antall søppel innlegg idag? Passert 30 allerede, du jobber en hard kamp motstrøm og feiler dag etter dag, uke etter uke... Da ble det opp igjen idag🤑
MHInvest
09.10.2020 kl 15:30 3573

Den barmhjertige samaritan... Forholde deg til hva ledelsen sier, Nes har nettopp uttalt at det er kun PSV!

MHInvest skrev Nei glem det!
Hva vil USD 84m gjøre med boken til SDSD?
MHInvest
09.10.2020 kl 15:08 3624

Endelig kom avsløringen hva agenda til LB er:

Longsitinbulk
I dag kl 13:54

Bare som en vennlig advarsel for dere som vurderer å bli lurt inn her, her ser dere hvor elendig handel SDSD har i tank
__________________________________________
Det han glemte å fortelle er at Gustavia har reddet 2020 for SD, med inntjening 10mnd i strekk!
Redigert 03.12.2020 kl 17:04 Du må logge inn for å svare

Bare som en vennlig advarsel for dere som vurderer å bli lurt inn her, her ser dere hvor elendig handel SDSD har i tank

Hunter selsger nå 2 nesten splitter nye skip USD 84m
keane
09.10.2020 kl 13:34 3712

Ingen tvil om at det er kjøpere her...selvfølgelig så er den en som alltid må selge noen få aksjer på venstresiden for å ødelegge litt men snart er vi på riktig side av 70-tallet igjen...;-)