NOD - Noen som har formening om kurs ved 1 MRD Dollar i oms?

Jarba1968
NOD 27.07.2020 kl 18:58 843

Nordic Semiconductor guider sterk vekst, har stadig bedre ordreinngang og alle meglerhus øker kursmålet ved hver kvartalsrapport. Nordic er markedsleder innenfor Bluetooth Low Energy og markedet for IOT spås å booste de kommende år. Denne aksjen er veldig spennende og en fryd å eie for alle som er long. Aksjen er tilsynelatende vaksinert mot Corona (Corona øker, salget av duppeditter med NOD-chips til sporing øker). Innføringen av Bluetooth 5 med dobbel hastighet og 4X rekkevidde og 8X "kringskastingsevne" (Beacons) vil føre til ytterligere suksess for NOD. Jeg har stor tro på deres mål om 1 MRD Dollar innen 5 år (2024).

Er det noen som har kvalifiserte gjetninger eller sammenlikninger i hva kursen vil være når de når dette målet?
Pilgrimmen
29.07.2020 kl 07:41 689

Hei, godt spørsmål og en , etter min mening , riktig oppsummering. Jeg har fulgt aksjen i veldig mange år og er selv aksjonær . Jeg har alltid vært av den formening om at NOD på ett eller annet tidspunkt ville få en « breakthrough» . Det tror jeg kom nå i 2020. NOD selger ikke bare «bæra di har» men har en lang tradisjon på å bruke/sette av mye midler til R&D. NOD har alltid vært i forkant av utviklingen blandt sine konkurrenter, men har frem til nå ikke fått utellling i bunnlinjen sett i forhold til posisjonen NOD har hatt blandt sine konkurrenter. Uttellingen av mange års bruk av store midler til utvikling får man nå. Jeg tror, ( jeg er nok subjektiv ), NOD vil forsterke sin ledene posisjon fremover. De har en fot i mange leire nå både med produkter i longrange og shortrange bluethoot. Volumet vil øke dramatisk fremover. Antallet Tier1 kunder fortsetter også å vokse . Jeg blir ikke overrasket om man finner «NODinside» når man åpner den nye AIR TAG som er rett rundt hjørnet.
Jeg tror NOD dobler seg frem til utgangen av 2021.