...

Slettet bruker
28.07.2020 kl 09:18 1440

Vi kan jo lage en konkurranse. Hvem har størst tap urealisert i dette Dritt selskapet Rec ?

Hva som løfter kursen idag ?


Og hvor er du Røkke ?
Redigert 20.01.2021 kl 02:07 Du må logge inn for å svare
InnerTier
28.07.2020 kl 09:32 1337

Skinn død tiger katt, som lekes med av små proffene i handels husene ;)
Slettet bruker
28.07.2020 kl 09:36 1296

Gutteklubben grei som bytter aksjer eier ?
Er det Røkkes måte å få lastet opp billige aksje uten å sende verdien for langt opp ?
Ingen gidder vel å bruke 2 mill på et dødt selskap uten mål og fremdrift ?

Ja jeg er både skuffet og ikke minst forbanna på ledelsen og ikke minst tidligere Styreleder som ga faen i selskapet og var mer opptattav å snakke aksje kursen ned for å få billige aksje selv. Nå er det historie. Men dog 8 måneder siden Ny stor eier kom inn på eier siden og det har skjedd Nada

Nel som går til milliarder av kr i verdi på luft og Rec med store verdier i et marked som er i blomstring og solid vekst på batterier så sitter man å klør seg i hue og skjønner ingen ting.....

Kanskje man må være Aktivt søkende Rec for å bygge nye avtaler og busines ? Man kan ikke sitte årevis på kontoret å snakke om hvor vanskelig det er pga en handelskrig når man selv ikke bidrar til å finne nye alternativet.

Redigert 28.07.2020 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
nemi's
28.07.2020 kl 10:01 1162

Du har ingenting å klage på når det gjelder ledelsen.

Ledelsen viser vei. Ingen i ledelsen har kjøpt aksjer nå på 3.3 etter Q2. Ingen gjorde det heller etter Q1 da kursen var 2.7. Ingen i styret har kjøpt sin første REC-aksje ennå. Helt enestående god guiding!

Årsaken er skattekravet revisor refererer i årsrapportene. Det kommer når som helst, og er på overtid fra Skatteetaten nå (ble meldt juni 2017). Revisor sier REC ikke kan unngå å betale, og må da betale innen to uker. En tvist må tas i ettertid. Skattekravet samt penalty fee til JV-partner, som JV-partner i godvilje har latt REC få utsatt til "senere i 2020" - ref. TT 23/7- utgjør 1kr / aksje. REC lever nå av kontantstøtte fra Trump-adminstrasjonen ($8MUSD i QA). Skatt og kompensasjon må aksjonærere betale senere i 2020.

Når ledelsen vet ledelsen at 300 MNOK må betales av aksjonærene, og kursen derfor skal ned til 2.3, så kjøper de så klart ikke aksjer. Ikke jeg heller.

Vi er da ikke dumme.
Slettet bruker
28.07.2020 kl 10:06 1135

Jeg syns du overdramatiserer litt. REC har faktisk fått et nytt styre, og faktisk så har selskapet vært veldig i hugget på å kommunisere ut at de jobber med andre markeder enn Kina.

REC har gått fra å være i dvale til å være aktive ute i internasjonale media. Bland annet har de dialog med :
- minst 3 batteriprodusenter
- minst 2 bilprodusenter (elbil)
- minst 1 selskap som vurderer å starte et solar-marked i USA for å kutte navlestrengen mot Kina

Med andre ord har det skjedd veldig mye den siste tiden. Og det er ikke umulig at selskapet faktisk er presset av det nye styret som blant annet består av tidligere direktør i Aker og flere store navn. Det har vært flere veldig spennende artikler om REC etter at det nye styret kom inn i bildet.
Slettet bruker
28.07.2020 kl 10:41 995

Vel riktig at et selskap har vurdert å bygge en fabrikk intil Rec sin som tar estimat 3-5 år å bygge er ikke akkurat Rec sin fortjeneste. Det er lang tid 3-5 år. Særlig når man har sittet allerede her 8 år.

At TT har nevnt noe rundt batterier og også nevnt at de kan lite om Batterier er vel ikke akkurat store Nyheter.. vel lever i håpet som mange andre Langsiktige gror Mose på investorer at noe skal skje her i positivt fortegn.

Gratulerer foresten også til dagens vinner som styrte kursen og fikk 6 % avkastning.
Fikk du info av markeds overvåking på børsen slik at du traff på beste kurs?

Ja ja min egen feil å ha stolt på en ledelse og bidrat stort i alle emisjoner. Det kan jeg takke meg selv for at man er så dum å fortsatt sitter i dette selskapet som har vært styrt av amatører.
Håper Nytt styret og stell klarer å få frem verdiene i selskapet igjen
Redigert 28.07.2020 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
questi
28.07.2020 kl 16:52 657

Nå synes jeg REC sin ledelse har gjort det helt fenomenalt og klart å posisjonere seg i mot hele Kinas økonomiske makt i nesten 10 år.

Mange andre polysil selskaper i USA, Europa og Asia (Malaysia, SørKorea, Japan og inni Kina selv) har gått konkurs, men det har ikke REC.
http://www.greenworldinvestor.com/2012/02/23/chinas-smaller-polysilicon-companies-go-bankrupt-as-price-goes-below-cost/

REC er i en veldig unik situasjon med å være den ene av de 3 gjenlevende i USA (med Hemlock og Wacker) og den som er best posisjonert - klar til å utnytte endrede spilleregler mellom USA og Kina. Ved 2022 vil REC være med igjen blant de 10 produsenter i verden :)
Redigert 28.07.2020 kl 16:56 Du må logge inn for å svare