KVÆRNER HOLDING VS AKASTOR
Kværner Holding AS eier 40% av Akastor. Noen tanker om hva som skjer videre her? Det dukker stadig opp nye investorer på topp 20 lista og omsetningen av aksjen har gått mye opp siste tiden.
Redigert 18.01.2021 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
Garcia
29.07.2020 kl 16:30
2361
Mulig det skjer noe her også.
Akastor har jo nevnt fusjon og oppkjøp når de leverte halvårsrapporten.
Med tanke på at KIR skal synliggjøre verdier så er det helt umulig å gjette seg frem til noe.
Det vi vet er jo at verdiene i akstor er store og de prises jo nesten til ingenting...
Nå virker det jo som Røkke samler selskapene sine under AKSO , vind og carbon mulig noen av de skal inn her...
Er nok bare å sitte rolig i båten og avvente nyheter....
Akastor har jo nevnt fusjon og oppkjøp når de leverte halvårsrapporten.
Med tanke på at KIR skal synliggjøre verdier så er det helt umulig å gjette seg frem til noe.
Det vi vet er jo at verdiene i akstor er store og de prises jo nesten til ingenting...
Nå virker det jo som Røkke samler selskapene sine under AKSO , vind og carbon mulig noen av de skal inn her...
Er nok bare å sitte rolig i båten og avvente nyheter....
Garcia
04.08.2020 kl 14:56
2135
Her gjelder det nok å følge med .
Når kværner holdig opphører så skjer det noe her ...
Mulig vi går inn i akso eller kjøpes ut...
Hverken goldman sachs eller morgan stanley kommer til å godta noe i nærheten av dagens kurs vil jeg tro...
Når kværner holdig opphører så skjer det noe her ...
Mulig vi går inn i akso eller kjøpes ut...
Hverken goldman sachs eller morgan stanley kommer til å godta noe i nærheten av dagens kurs vil jeg tro...
Bobby
05.08.2020 kl 17:58
1975
Sikret meg noen tusen aksjer her i dag. Sitter meg Akso fra før og har nå i pose og sekk. Tipper dagens kurs er billig. Vi får se...
Woonderbaum
05.08.2020 kl 22:49
1839
Det blir spennende og se. Fusjonen skal stå ferdig i November så vi får se hva som skjer de neste månedene.
Garcia
06.08.2020 kl 11:12
1685
Ja, ser ut som flere begynner å få opp øynene for denne nå..
Blir spennende å se om verdiene i AKA går inn i AKSO eller om MH Wirth blir stående alene.
AKOFS blir vel slukt av Mitusi som eier 50 % alrede..
Aka har jo andre eiendeler til minst 1,5 milliarder så dette blir nok gøy fremover..
En oljepris rundt 50 usd gjør det nok mer spennende utover høsten...
Myrset regnet jo ut at solgte de MH wirth så gikk resten inn i Aker og aksjonærene i AKA ble løst ut med min 27 kr pr aksje...
Blir spennende å se om verdiene i AKA går inn i AKSO eller om MH Wirth blir stående alene.
AKOFS blir vel slukt av Mitusi som eier 50 % alrede..
Aka har jo andre eiendeler til minst 1,5 milliarder så dette blir nok gøy fremover..
En oljepris rundt 50 usd gjør det nok mer spennende utover høsten...
Myrset regnet jo ut at solgte de MH wirth så gikk resten inn i Aker og aksjonærene i AKA ble løst ut med min 27 kr pr aksje...
Den 14 så går utbytte aksjer til akso
Det må jo skje noe her da kværner eier 40 % av selskapet.man kan vel ikke fusjonere 2 selska og såskjer det ikke noe med eierskap i selskapet her ?
Vil det komme hot new her de nærmeste dagene ?
Det må jo skje noe her da kværner eier 40 % av selskapet.man kan vel ikke fusjonere 2 selska og såskjer det ikke noe med eierskap i selskapet her ?
Vil det komme hot new her de nærmeste dagene ?
Staten eier 30 % Av kværner Holding. Det vil si 30 % av Akastor
Kverner holding skal avikles. Det vil si at aker solution vil da eie 70 % av kverner sin post i Akastor som må overflyttes. Statens 30 % i Holding selskapet blur nok helt sikkert solgt og kjøpt av Aker Solution vil jeg tro.... eller at det blir fusjons plan ?
Spennende.
Var det derfor Arne Fredly gikk onn her tro ?
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/ny-side13/id2723446/
Kverner holding skal avikles. Det vil si at aker solution vil da eie 70 % av kverner sin post i Akastor som må overflyttes. Statens 30 % i Holding selskapet blur nok helt sikkert solgt og kjøpt av Aker Solution vil jeg tro.... eller at det blir fusjons plan ?
Spennende.
Var det derfor Arne Fredly gikk onn her tro ?
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/ny-side13/id2723446/
Woonderbaum
20.08.2020 kl 20:48
1195
Nå har Akofs Seafarer begynt på kontrakten for Equinor. Spennede tider for Akastor!