IOX: Pareto presentasjon

Ransen
13.09.2018 kl 21:08 4620

Nå er det lite grums å finne her for Bokai.
Det verste som kan skje fremover fra mitt ståsted er at de klarer kun EN boring i år, Frison.
Slettet bruker
13.09.2018 kl 21:10 4613

Uten å ta stilling til om dette er relevant eller har noen som helst praktisk betydning så er det faktisk slik at alle formalia enda ikke er på plass.........."The agreement is subject to the resolution of the Arbitration Tribunal". I følge PM fra IOX primo juni så forventet man den gang en slik løsning innen utgangen av samme måned.
Redigert 13.09.2018 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Ransen
13.09.2018 kl 21:18 4586

Colombia trenger hvert øre de kan få inn, så her spiller den nye regjeringen/myndighetene på lag med oljeselskapene. Det finnes for øvrig flere meldinger om løsninger til hjelp for selskaper i Colombia
helloween
13.09.2018 kl 21:28 4551

Må dere lese:

Interoil Colombia E&P  har inngått forlik med National Hydrocarbons Agency of Colombia (Agencia Nacional de Hidrocarburos - ANH) som avslutter alle utestående krav og uenigheter mellom partene vedrørende lete- og produksjonskontrakt nummer 68, Block COR-6, går det frem av en børsmelding.

Kontrakten er datert 3. mai 2011.

Forliket inkluderer terminering av COR-6-kontrakten og en gjensidig enighet om å avstå fra ethvert krav tilknyttet kontrakten.


Nå må dere ikke koke suppe igjen?
Slettet bruker
13.09.2018 kl 21:32 4530

Ta en titt til du.
aborum
13.09.2018 kl 21:33 4530

Der har tidligere været spekuleret over om IOX bragte Argentina ind i billedet for at facilitere en form for pres på ANH (hermed ment at selskabet signalerer, at man ikke kan garantere fremtidige investeringer i området jfr. udfordringer med lokalbefolkningen, myndigheder osv.). COR-6 er ikke endegyldigt afklaret og jfr. tidligere meldinger om COR-6 har vi erfaret at en beslutning er blevet omstødt af en anden myndighed, hvormed processen er blevet parkeret med et potentielt negativt udfald.

Man kan endvidere spekulere i at IOX fastholder Argentina som et proforma scenarie for at opretholde dette pres (uagtet at selskabet på lang afstand fremstår uden finansielle og ledelsesmæssige muligheder for at gøre alvor af dette). Jeg har personligt aldrig haft tiltro til at IOX ville gøre alvor af planerne om at træde ind i Argentina inden for en overskuelig periode og det er min vurdering, at den ansvarlige myndighed i Argentina næppe ønsker at indgå samarbejde omkring en lukrativ licens med et selskab, der ikke engang formår at etablere patetiske 3 brønde på 24 måneder.

Er der ingen her på IOX tickeren, der stiller spørgsmålstegn ved den ekstremt volatile kurs, uagtet at IOX reelt ikke har haft nogen som helst reel fremdrift på hverken produktion, installation eller udvikling af brønde i 24 måneder? Alle er klar over, at der i perioder er blevet handlet helt utrolige volumer, men ingen kan svare på, hvor disse aktier er havnet - ud over et par kapitalstærke aktører her på IOX tickeren og en række konfirmander, der med al respekt tager mindre poster.

Hvis man træder et par skridt tilbage for at få et bedre perspektiv, kan man spørge sig selv, hvorfor ledelsen ikke finder det mere nødvendigt at skabe yderligere værdi i selskabet. Det fremstår mere og mere tydeligt, at aktiemarkedet reagerer på forkant af meldinger fra selskabet (der beviseligt lander med betydelig forsinkelse - jeg kan nævne utallige eksempler).
Merchant
13.09.2018 kl 23:04 4319

Aborum og Bæærnt: Det er en del av aksjonærer som husker IOX fra en tid der aksjekursen var på over kr 20,- med en udugelig ledelse og skyhøy gjeld. Mange har stilt de legitime spørsmål du Aborum og Bæærnt refererer til. Jeg for eksempel valgte å selge meg ned med et stort tap når jeg anså risikoen for stor i høsten 2014 for å gå inn igjen etter at Andes og Canacol kom på banen i 2015. Så solgte jeg meg ut igjen med betydelig gevinst i fjor når storaksjonæren Canacol solgte seg ut. Ja, og nå har jeg etter Cor6 avklaringen kom, oljeprisen har dobblet seg, 3D tolkningen er klar og boreprogramm skal fortsette kjøpt meg inn igjen. Det kunne jeg gjøre til en kurs på mellom kr 3,- til kr. 6,- og ikke til en kurs på mellom kr. 15 og 20,-.

Faktum er at IOX prises i henhold til alle disse usikkerhetsmomenter Dere refererer til. Jeg mener at IOX står foran en svært spennende tid, og innen kort tid får vi vesentlige avklaringer som viser veien videre! Risk / reward er for tiden eksepsjonelt, faktisk bedre enn i høsten 2016!
Slettet bruker
14.09.2018 kl 00:20 4168

Husker godt,ja. Mye tull å dårlig ledelse. Men det har vært bra sidte par årene, jeg synes at ledelsen har levert. Skrevet det før, det er begynnelsen på et eventyr fremover.. Enda mange skeptikere som er med, eller som står på utsiden å kritiserer . Presentasjonen i dag er ok, lite nytt fra forrige gang. Men det er greitt å synligjøre strategi å at de går igang med spennende boreaktiviteter. Jeg leser av oresentasjonen( min tolkning) at SLS er med på alle brønnene,9 stk, videre i borekampanjen. Garantiene for LLA 47 ? Uklart enda, men det kommer helt sikkert avkkaringer. De stilte jo garantier for Cor 6. Tro om noe blir tilbakebetalt og eller at de overføres til LLA 47 ( min antakelse ) IOX kommer til å vokse i verdi fremover.
Ransen
14.09.2018 kl 07:11 3972

Det kan se ut som at IOX håper på å komme til enighet med ANH hva gjelder utvidet garanti. Ser ikke helt årsaken til at de forlanger garantiutvidelse for sammenslåing av fase 1 og fase 2.
Slettet bruker
14.09.2018 kl 07:23 3940

For min egen del så har jeg kun pekt på en del forhold som de fleste slik jeg leser innholdet på HO ikke synes å legge noen særlig vekt på, eller vurderer som nevneverdig risiko:

- obligasjonslånet og hvem som har kontroll på det idag
- at en emisjon kan komme av andre hensyn enn til eksisterende virksomhet i Colombia
- det mangler en formell avklaring på COR6 (skulle vært avklart innen utløpet av juni i følge PM fra IOX)
- spørsmålet om økte garantier etter sammenslåing av boreprogrammet er enda ikke avklart med ANH
- vil en løsning om garantier også medføre en overføring av forpliktelser der CNE fortsatt står som garantist

Alt dette tror jeg har betydning, og er avgjørende for rekkefølgen på begivenhetene fremover. Spørsmålet om garantier må antakeligvis løses før flere brønner. Vi vet at garantiene skal økes, men vi vet ikke med hvor mye eller på hvilken måte.

Når det gjelder aborums teori om at Argentina blir brukt som et trusselbilde av selskapet så har jeg lite tro på det. Selskapet kan jo ikke stå frem på åpne konferanser, eller i andre sammenhenger, for å spre løgner om egen virksomhet i egen vinnings hensikt. Jeg tror nok at interessen fra Old Andes og planer om Argentina er reelle. Da legger jeg vekt på transaksjoner som vi vet har skjedd i bonds, og at to selskap som begge mest sannsynlig har direkte koblinger mot dette miljøet faktisk står på selskapets aksjonærliste (Genipabu og Magnus Capital). Ordlyden i vedtaket om kapitalendring fra årets GF åpner dessuten opp for at disse planene kan realiseres slik formålet beskrives i protokollen.

Til slutt. Jeg er ikke tvil om at selskapet sitter på store verdier og sannsynligvis er svært nær en endelig forløsning. Men som vist ovenfor så er det fortsatt noen skjær i sjøen som forklarer hvorfor vi står der vi gjør idag, og at dette må løses før det kan bores flere brønner på LLA-47.
Redigert 14.09.2018 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
14.09.2018 kl 07:42 3772

Trodde det var boret på LLA47 allerede jeg?
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
aborum
14.09.2018 kl 07:43 3775

Ransen: vedr. "Det kan se ut som at IOX håper på å komme til enighet med ANH hva gjelder utvidet garanti. Ser ikke helt årsaken til at de forlanger garantiutvidelse for sammenslåing av fase 1 og fase 2."

Naturligvis håber IOX på at dette finder en løsning, men selskabet har på ingen måde fremlagt ændringer i de udtalelser, der er blevet kommunikeret i snart 24 måneder omkring dette krav. Den simple løsning her er, at ANH holder fast i kravet og IOX arbejder på at fremskaffe den nødvendige kapital, hvilket for nærværende er rykket længere ud i horisonten med produktionsstop af Vikingo i en længere periode.

IOX burde være kategoriseret som biotek junk da nyhedsstrømmen er patetisk svag og selskabet løbende taber penge.
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
14.09.2018 kl 07:48 3750

Aboring nå er du bare plagsom og en ekkel trader. Lett å se når du er inne eller ute av IOX. Kvalmende oppførsel
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 07:50 3740

Jeg er enig i at det forsatt er løse tråder på de områder som Bærnt lister opp. Utfordringer er det en del av å det er også risiko. Men de utfordringer har ny ledelse evnet å takke på en god måte i tider som har vært mye større. Å risikoen har vært skyhøy gjennom noen år. Særlig før ny ledelse å i skftet etter, for å få IOX opp av sumpa. Nu er i IOX akkurat i starten på å få til vekst å tatt ut potensialet. Så må de nok hente penger, å løse forpliktelser. Men vilkårene har aldri sett bedre ut. Så jeg har troa på IOX Bsssss Bssssss , hører summinga i det fjerne. Greitt å få med innlegg som belyser IOX fra mange ulike vinkler.
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
helloween
14.09.2018 kl 07:58 3718

Dette er hva vi venter på:

Parex Announces Capachos Andina Discovery LLA(Sept. 10, 2018 )


Logging results from the Andina-1 exploration well indicate potential hydrocarbon bearing zones in the Mirador, Guadalupe and Une formations. The Guadalupe Formation was the primary target and logs suggest the presence of a high-quality reservoir, similar to what was encountered in the Capachos-2 well that tested 3,650 barrels of oil per day (“bopd”) of light oil (please refer to the November 7, 2017 press release: “Parex Announces 2017 Third Quarter Results”).

Nytt funn på LLA for Parex. Vi skal bore 9 brønner på LLA, og tenk om vi bare får 1 stk brønn på over 3000 boed:D

«Capachos-2 well that tested 3,650 barrels of oil per day (“bopd”)” vi snakker om 1 brønn som kan produsere opp mot 1 milliard kroner i året:)
På nabo blocka til IOX.

Mcap på IOX er 390 millioner..

Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Ransen
14.09.2018 kl 08:04 3703

I mer enn to år kunne vi lese at selskapet var i forhandlinger og «håpet» på en løsning av Cor-6 kravet. Så kom løsningen i mai i år.
Vi må slutte å tro at selskapet bevisst trenerer planene og igangsettinger av boreoperasjone med dagens høye oljepris.
Hadde de hatt kniven på strupen så har vi allerede hatt flere emisjoner i selskapet.
Ledelsen viser sunn fornuft hva gjelser pengebruk
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
aborum
14.09.2018 kl 08:13 3671

YNWA250505:
- sidder fortsat med en væsentlig position uagtet at jeg solgte en position på 6,55 tidligere; det er ved at være længe siden jeg har handlet i IOX men er ganske irriteret over denne manglende fremdrift. Alle projekter der initieres af selskabet forsinkes i et eller andet omfang - eller parkeres på ubestemt tid og det er efterhånden maksimalt belastende.

Der mangler sund skepsis blandt flere her på IOX tickeren. Jeg har tidligere været en optimist men må erkende, at jeg er blevet mere realistisk omkring den videre udvikling.
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
14.09.2018 kl 08:22 3635

La nå selskapet få jobbe i fred og ro. Det er oljebransjen vi snakker om ikke ei kebabsjappe. TTT. Når Vikingo meldes oppe og går igjen og med økt flow (håper jeg) så er optimismen tilbake igjen, ikke sant. Så kommer 3D og så skal det bores etc etc. Hvis det er so jævlig å være aksjonær i IOX ville jeg solgt alt og glemt hele selskapet. Da slipper dere alle problemer der måtte ha i hodet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
helloween
14.09.2018 kl 08:28 3609

Ransen

The “Vikingo” well was the first well drilled in the LLA-47 block. Vikingo turned out to be a discovery and has been producing well since opened. The Vikingo well also brought a lot of hard geology data that when integrated with the existing interpretation showed inconsistencies that call for a reprocessing of the existing 3D seismic acquisition field data. Further drilling has been postponed until the reprocessing and new interpretation has been concluded.

Dette er grunne hvorfor boreprogrammet stoppet:
.” The Vikingo well also brought a lot of hard geology data that when integrated with the existing interpretation showed inconsistencies that call for a reprocessing of the existing 3D seismic acquisition field data”

Ny 3D for å få kart og terreng til å stemme:)
Dette vil gjøre det enklere og mer presis treff ved neste boring.
Ingen som trenerer noe :DD

Vi går inn i Q4 om 14 dager, og i Q4 starter boreprogrammet opp igjen:D
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Vikingen
14.09.2018 kl 08:32 3582

Deres måde at kommunikere med deres investorer er mangelfuld.
Når man skriver at det vil tage 10 dage - så forventer folk selvfølgelig at høre noget efterfølgende - nu er der gået meget længere og vi har stadigvæk ikke hør noget. Det bliver modtaget negativt og man begynder at blive utålmodig.
Tingene hænger ikke rigtig sammen - det man kan læse og høre - er meget tit ikke det samme som virkeligheden i IOX.
Realistiske udmeldinger savnes!!!! Det er bedre at overraske positivt end omvendt.....
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
helloween
14.09.2018 kl 08:39 5866

Vikingen

WO skulle ta ca 10 dager og det er også kommunisert at brønnen må testes for flow etter på.
Hadde vi fått melding etter 10 dager så måtte det vært av den dårlige sorten.

“Interoil is planning the work-over program to last at least 10 days aimed at changing the downhole pump plus adapting Vikingo's production string so to either independently and/or commingle produce and test the C5 layer and the lower C7 layer.”

Dette tar tid:

“plus adapting Vikingo's production string so to either independently and/or commingle produce and test the C5 layer and the lower C7 layer.”
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Vikingen
14.09.2018 kl 08:45 5821

Jeg er godt med på at de skriver ca. 10 dage - men nu er der vel snart gået 25 dage - det er langt forbi i min bog.
Min point er vel bare at man godt kunne undgå en masse støj - blot ved at være mere realistisk.
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 08:45 5803

I agrerr helloween

This is not kitchen equipment they are handling ;) I bet that they are well into the flow test
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 08:45 5793

De har aldri, jeg gjentar aldri sagt at det vil ta 10 dager. De har derimot sagt «at least» eller på norsk minst, jeg gjentar minst, 10 dager. Fritt oversatt til virkelighetens oljeutvinningsverden, betyr det at det kan ta 16 dager elller 40 dager. Jobben skal gjøres å tester skal gjennomføres. Vis nå litt tålmodighet å ikke kom med usannheter. Jeg er forbauset over hvor mye feil å tull som gjengis På trådene.
Les nu meldingene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Nano Rekyl
14.09.2018 kl 08:46 5781

Nå må dere lese hva som står i meldingen til IOX.

Det står at det vil ta "minst" 10 dager!!!

Aburom du er og blir en trader i mitt hode! Du snakker negativt om IOX når du ikke er inne med traderpotten din og positivt når du er all inn med den.

Den nye ledelsen har vel fulgt sin plan til punkt og prikke så langt!!!! Det som dere spiller på er den gamle historikken til IOX, men som jeg vet er den historie.

Ha ellers en fin dag alle sammen!
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 08:51 5733

ja vi får tro de har kontroll, surt å se på at noen presser kursen under 6 enda en gang. Men enda surere å stå utenfor når melding kommer om vikingo og borestart dato på de Nye brønnene. Så jeg er fortsatt optimistisk, og tror på kursstigning fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Vikingen
14.09.2018 kl 08:55 5700

Jeg kan sagtens læse og forstår bestemt også teksten.
Men hvis I køber en ting og får at vide det koster ca. 1.000 kr - så regner i da heller ikke med at prisen kan ende i 2.500 kr.
Og ja, det kan godt ske det er en svær opgave - men det ændre ikke på min holding omkring en realistisk kommunikation.
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 09:08 5637

Vikingen

It means in plain english, 10 days and onward

I think that the workover is done, now it is the flow test and etc they are working on

Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Solist
14.09.2018 kl 09:08 5600

Realistisk kommunikasjon? Vi snakker om oljeindustri. Blir for dumt å sammenligne at når du kjøper en vare til 1000kr, så kan man ikkje regne med at prisen kan havne i 2500kr. Et eksempel som ihvertfall ikke kan trekkes i paralell mot dette. Problemer kan oppstå underveis, og løses. For et oljeselskap er det helt umulig å si at bytting av pumpen, utbedring av strengen og flowtest vil ta nøyaktig 10 dager 7 timer 23 minutter og 10 sekunder.
La selskapet jobbe. Sakene er på gang, og som sagt så altfor mange ganger tidligere, selskapet viser styrke til forbedringer. Her drar de nytte av en WO til å øke produksjonen når de samstundes må bytte pumpen. Se heller realiteten i hva selskapet klarer å dra ut av en WO.
Om WO tar 10 dager eller 40 dager, de samme verdiene ligger der den dagen produksjonen gjenopptas. Vi vil se en høyere flow som følge av utbedringer, og dermed økt produksjon. Å være utålmodig i dette gamet lønner seg ikke i lengden.
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Ransen
14.09.2018 kl 09:20 5531

Selskapet har vel ingen interesse i å sende ut børsmeldinger i hytt og vær for at småtradere skal kjøpe eller selge. Selskapet sender børsmeldinger når der er vesentlige endringer i selskapet. Dette er av de langsiktige investorers/aksjonærers interesse. Skulle tatt seg ut om equinor sende børsmeldinger for hver gang det oppsto problemer i en brønn. Blir som luftslottet ELE som bombarderer markedet for hver gang direktøren slipper en fis
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Vikingen
14.09.2018 kl 09:21 5490

Muligvis bliver det for "dumt"
Vi kan jo også sige 100 dage som lige pludselig bliver til 250 dage - jeg forstår bare godt hvis nogen bliver utålmodige.

Men jeg kan konstatere at nogen på dette forum er positiv uanset hvad der sker - alt bliver vendt til noget lyserødt - det er da også for "DUMT"
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Ransen
14.09.2018 kl 09:42 5393

Vikingo skal sammenstilles med hydrocarboner fra forskjellige lag. Disse har ulikt innhold av vann, sand,olje og gass. Alt skal tas vare på når det kommer til overflaten. Olja er selvsagt den viktigste ressursen. Dette krever en vanvittig fintuning og sammenstilling med evt. bruk av produksjonskjemikalier osv. For oss som er i bransjen og som vi har sett av tidligere børsmeldinger, så tar arbeidet med å skape stabile målinger litt tid. De sender ikke ut en børsmelding på at vikingo nå produserer mellom 200 og 1500 fat per dag. Det er tross alt noen som har lånt penger til selskapet og er oppriktig interessert i konkrete fakta. Derfor kommer meldingen først når de har stabil flow i minimum 10 dager.
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 09:47 5327

noen passer på å dumpe ut noen småposter hver gang det kjøpes oppover. Er I allefall kjøpsinteresse, spørs om selgerne alt har angra
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Vikingen
14.09.2018 kl 10:00 5261

Jeg sætter stor pris på alle de gode indlæg der kommer - det må ikke misforstås.
Jeg har aktier i IOX og beholder dem også endnu - jeg efterlyser bare en lidt mere kritisk tilgang til tingene en gang i mellem.
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
helloween
14.09.2018 kl 10:03 5228

vestavind

Den roboten må jo en gang gå tomt for krutt:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
moneymachine
14.09.2018 kl 10:53 5043

Det ligger nå 19 stk salgsposter på 10K og 20K fra kr 7,50 og nordover, samt 1 stk på 11K på kr 7,67 for forvirringens skyld. Et mønster.som utgjør 341K, og som ikke er tilsalgs, men skal skape dette forvrengte ordrebilde om at et lass med småaksjonærer vil ut. En robot er satt opp til å dumpe småposter ved de fleste bevegelser opp.
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
helloween
14.09.2018 kl 11:12 4983

Tror det er ekstremt lite aksjer på dette nivået:)
Er roboten tom for krutt?

Mcap på 390 mil..
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
rischioso
14.09.2018 kl 11:13 4960

Oljeprisen i taket mot 2020

Det er dette som vil sende oljeprisen i taket fremover:

Vedder på dieselkrise om 16 måneder:

Kjus peker på hva som drev oljeprisen opp til 140 dollar fatet våren 2008. Det var sist gang verden så en dieselkrise. Og det var mangelen på diesel som fikk fart på oljeprisen.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/09/Vedder-paa-dieselkrise-om-16-maaneder



Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
moneymachine
14.09.2018 kl 11:19 4921

Noen har kjøpt...
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
helloween
14.09.2018 kl 11:22 4915

Spot-on..:DD
Mao derfor positv og ikke fjolleri.
Redigert 21.01.2021 kl 03:05 Du må logge inn for å svare