Q2 - 18. August

I denne tråden ønsker jeg å diskutere mulighetene frem mot Q2. Jeg har hatt en «sovende post» i NEXT en god stund og syns å skimte en mer positiv utvikling for NEXT. De har fått en strategisk viktig kontrakt med et amerikansk firma som selger biometrisk ID løsninger og en helt uventet kontrakt med et firma som driver med kostymer til filminnspilling(?) etter det jeg har skjønt. Sistnevnte kontrakt er vel kanskje ikke av den viktigste sorten, men kontrakten med det amerikanske firmaet virker som er strategisk viktig og kan være inntektsbringende og gi NEXT et positivt resultat. Hvis det skjer skyter aksjen til værs. Slik som det er nå mener jeg NEXT er undervurdert. Noen som har noen tanker eller estimater på Q2? Når får vi det første kvartalet i pluss?
Herman*
31.07.2020 kl 16:46 363

Vi kan jo tippe resultatet. Selv tror jeg på en EBIDTA på ca minus 20 mill.

Tok litt her i dag. Fikk ikke full fill, men er da med...begge veier.

Pure gamble, men jeg syns den har holdt seg greit seneste tiden. Med noe positivt kan det jo bli til en sekk gulerøtter, eller noe...
gaiden
06.08.2020 kl 23:47 129

Det kan sies på en annen måte også: Topp 20 hadde 30/1 ca 25 millioner aksjer, 31/7 hadde topp 20 ca 39 millioner aksjer. Så topp 20 har økt, men det har også antallet aksjer i selskapet( ca 33mill).