Polysilprisen opp 14,6%

Slettet bruker
REC 29.07.2020 kl 15:55 13701

Opp 20% i forrige uke og opp 14,6% i denne uken. Siri og nemi har sluttet å rapportere, merkelig. Nå er det kanskje ikke så interresant for dem lenger http://pvinsights.com/indexWap.php
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
nemi's
29.07.2020 kl 16:27 9398

REC verken produserer eller selger polysil til solcelle produksjon. REC har ingen glede av at polysilprisen stiger. Tvert i mot, for nå vil kinesiske produsenter igjen restarte ledig kapasitet og ta markedsandeler i Kina - verdens eneste marked for solar polysil. Forskjellen mellom dem som kan investere, utvikle teknologi og har polysilkunder blir enda større.

REC har vært utkonkurrert i flere år nå. REC er ikke et ESG selskap. Men Equinor er det.

REC's ledelse kjøper ikke REC aksjer, og har ikke gjort det på flere år. Ikke styret heller. De venter på utfallet i skattesaken som truer REC med konkurs, og som aksjonærene i motsatt fall må betale selskapet ut av. Det skriver revisor.

Det finnes ti-tusenvis av amerikanske selskaper å investere i. REC er i følge seg selv et amerikansk selskap med kun 1 ansatt i Europa. Kun dere har dilla på dette selskapet med 200 amerikanske arbeidsplasser som er utkonkurrert, har uoverstigelig gjeld til elendige lånebetingelser, og som ikke tjener penger. De amerikanske non-ESG produktene til REC bør være mindre interessante for 99,999% av befolkningen enn dem vanlige folk finner i tilbudshylla hos Kid Interiør. Fremtidsutsiktene for REC er elendige i følge selskapet selv, og 23/7 sa REC at hvis markedsutsiktene nå ble vesentlig forverret vil det ikke være grunnlag for videre drift. Dere opplever nå deres beste tid, mens handelsavtalen US-Kina fortsatt er i kraft. Den avsluttes 31.12.2021.

Hva venter dere på?

Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
questi
29.07.2020 kl 17:05 9297

Kanskje de ulønnsomme produsenter i Kina og Sørkorea er i ferd med å gjenstarte as we speak :)
Med 100% MosesLake så blir REC ca det femte mest lønnsomme selskapet i rekka som kan gjenoppta produksjon.

https://e24.no/boers-og-finans/i/2GE0GR/roekke-tok-ut-13-milliarder-i-utbytte-fra-investeringsselskap

En rettet emisjon mot Røkke for å få 700 mill NOK for oppstart av MosesLake, bare halvparten av utbyttet han har tatt ut ... :)

Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2020 kl 17:12 9269

Ja, jeg har jo skrevet det samme når du og venninnen din har hatt stor glede av å rapportere atpolysilprisen har sunket sånn ca 1% på en uke. Det som skjer med polysilprisen nå er jo noe helt annet, og mulighetene for ML drift blir flere. Jeg regner ikke med at du skjønner hva jeg beskriver. Fint om du prater med venninnen din eller naboen før du formulerer en tullete og dum forsvarstale.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
nemi's
29.07.2020 kl 17:19 9245

TT roter rundt i garasjen, og forsøker å finne grillkullet, og grillen. På syvende året.

Mens dere tygger videre på den samme lange, seige, iskalde, listeriabefengte amerikanske ventepølsa.

Aldri lei. Nei da.

Sklir nok ned til slutt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
questi
29.07.2020 kl 17:23 9215

Det er bare helt FANTASTISK at den overproduksjonen som har vedvart i polysilmarkedet i nesten 10 år har fordunstet over natta :)

Man hadde det inntrykket av at det var enorme lagre både hos produsenter og konsumenter, og at ingen kraft i verden kunne snu utviklingen. Her har man 40% prisstigning i løpet av 2 uker...

Det som er spesielt denne uka i motsetning til sist uke, var at prisstigningen også har smittet oppover i kjeden til wafere, celler og moduler (De var uendret ved forrige onsdag hvis dere husker). Det tyder på at lagrene her også er tomme! :O

Med mer lønnsomme wafere så blir det oppstart av flere waferprodusenter og desto STØRRE etterspørsel etter polysil!! OMG!!!
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
nemi's
29.07.2020 kl 17:36 9170

Aldri lett å skjønne seg på deg. Forklar nå hvorfor du mener at mulighetene for ML drift blir flere. Vi andre har forstått at kineserne ikke kjøper polysil, og at eneste marked er i Kina.

Blomberg refererer 1 måneds reparasjonstid hos GCL.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-07-23/china-solar-plant-explosion-repairs-may-cause-global-price-hikes

Hemlock sier de er inne i fase1 av handelskrigen, men tvinges til oppsigeler. Kineserne kjøper ikke US-produsert polysil.
June 22, 2020
https://www.mlive.com/news/saginaw-bay-city/2020/06/hemlock-semiconductor-announces-50-layoffs-cites-coronavirus-and-chinese-tariffs.html

bernreuter.com
February 14, 2020
At the presentation of REC Silicon’s fourth quarter results on February 14, CEO Tore Torvund said he felt very confident that the company “will be back in the solar market with a decision in May and by the year-end, we will be fully ramped, back in full capacity.”

Torvund explained that China’s purchase commitment made under the Phase 1 agreement would override the recently extended Chinese duties on U.S. polysilicon imports. “It would be likely that they [i.e. the Chinese] decide to do it as a processing trade”, Torvund said. “That’s what they did back in 2014, that’s a well-known scheme.”
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
questi
29.07.2020 kl 17:43 9146

Kina er vel så ivrig etter å eksportere paneler til USA etter korona :)
Det blir ordnings innen 3 mnd med en Biden og sine 20 trilliarder NOK til grønnindustri, eller en mindre stresset Trump som snur tvert og sier Xi er hans beste kompis.

(Hele verden er blitt satt på vent pga corona.. men det løser seg når alle lærer seg å være like forsiktige som vi i Norge - du ser butikkansatte og busssjåfører i Norge ikke blir smittet... det er den grad av avstand verden trenger å lære å ha for å unngå smitte :) TT hadde vært superman om han klarte å få til noe mens corona pågikk :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Jemo
29.07.2020 kl 17:52 9106

👍👍📈📈🚀🚀😁😁
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
questi
29.07.2020 kl 18:12 9059

REC eier 15% av den eneste FBR-fabrikken i verden som produserer monokvalitet, og som dertil ligger midt i Kina.
REC eier 100% av en svær FBR-fabrikk som kan gi monokvalitet (gitt at rikingen Røkke spytter inn 700 mill nok), eneste av sitt slag i USA.
REC eier 100% av en semikonduktor-fabrikk som har gått i overskudd i flere tiår uansett vær og vind.
REC har 70% av silanmarkedet der fremtidens batteri mest sannsynlig kommer til å ende opp med å bruke..

OMG! :O
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
29.07.2020 kl 18:43 8993

Polysiliconprisen er selvfølgelig interessant. Pareto spår en oppgang til $15 de neste årene, og hvis den positive trenden vi har sett de siste par ukene holder i seg, kan det gjøre det aktuelt å starte opp igjen ML tidligere enn vi har trodd.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
nemi's
29.07.2020 kl 20:30 8799

Du skriver fremtidens batteri mest sannsynlig kommer til å bli laget med REC's silan. Det må jeg si - her foregår det saker og ting... Fikk du noe svar fra de to Twitter-kontoene til Violet Power? De to karene som om bare fem år skal ha fått bygget en panel- og modulfabrikk i ML? Er det de racerne som fikser batterifabrikken i ML også - sa de det? Tidshorisont? Be dem rigge en hjemmeside snart.

Husk også at Enevate har Si-anode designet for Power tools. Finnes snart i tannbørsten og gressklipperen. Det er nå det skjer. Filoett-gutta må rappe seg!

Befriende å lese om hva som skjer i den virkelig verden, der penger trengs, fremfor fjottet i REC-presentasjonene. Les dere nå opp om den virkelige batteriverden, og tenk etter hva dere driver med i REC:

“Our customers need large volumes of high-quality batteries with a low CO2 footprint, and Europe must build a fully regionalized value chain to support them.”
https://www.pv-magazine.com/2020/07/29/northvolt-secures-1-6-billion-debt-financing-for-two-gigafactories/

First Gigafactory Set to Open in 2021
Northvolt is in the process of building its first gigafactory, Northvolt Ett, in northern Sweden, with a second, Northvolt Zwei, planned to follow in Germany in a few years. As of last summer, the privately owned startup said it had an order pipeline totaling $13 billion, and earlier this month it added another €2 billion ($2.4 billion) order from BMW.
https://www.greentechmedia.com/articles/read/swedish-battery-maker-northvolt-raises-1.6bn
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
ECCO
29.07.2020 kl 20:38 8770

Nemis 🥱🥱🥱
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
questi
30.07.2020 kl 11:23 8317

Når det gjelder Violet Power er jeg litt skeptisk til dem og mailen min antydet forsiktig at REC bør ettergå hvem de folka er... Men i utgangspunktet er nok de fleste av kontaktene REC har hatt ang batterier seriøse.

Northvolt fikk lån for 1.6 mrd SEK... REC fikk også et bond for 1.1 mrd NOK, så ledelsen i REC arbeider de også. Jeg synes det er bra gjort av dem å ha klart å holde REC flytende mens adskillige polysil selskaper utenfor Kina OG inni Kina har gått konkurs.

De forskjellige batteriprodusentene legger til silisium i stadig større mengder i anoden. De første fabrikkene blir nok ikke de som lager de beste batteriene. Jeg tror at en fabrikk bygget litt senere vil dra nytte av erfaringene til de første fabrikkene. Byggetiden for en fabrikk går også ned. Den til Gjelsten som han planlegger blir ferdig allerede i 2023.. tar under 3 år å bygge.

https://www.nrk.no/sorlandet/vil-bygge-batterifabrikk-til-over-fem-milliarder-kroner-1.15023860
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
nemi's
30.07.2020 kl 19:17 8059

Jul 30, 2020
Wacker continues to be impacted by China’s efforts to become fully self-sufficient in the production of high-purity polysilicon for the solar industry, coupled with suppressed upstream demand with polysilicon average selling prices remaining at historically low levels. Only manufacturers with new advanced polysilicon plants are profitable, but margins have been eroded.

https://www.pv-tech.org/news/wackers-polysilicon-sales-slump-to-new-historical-low
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.07.2020 kl 20:02 7979

Litt useriøst dette her, Nemis. Du har deiget deg leeenge nå og brukt all energien din til å fortelle oss hvor dårlig det er for REC at polysil prisene synker. Du har surfet så lenge på den bølgen og hatt dette som et av hovedargumentene dine og fortalt oss hvor dårlig dette er for REC og hvor lite lønnsom ML oppstart vil være grunnet lave priser og dårlig margin.

Men når prisene øker, så påstår du at dette har ingenting med REC å gjøre? Skal si du er troverdig..

Hvis din nye påstand er sant, hvorfor har du da kontinuerlig postet nye tråder med ticker REC, samt holdt liv i de gamle med å poste hver gang prisene gikk 1-2% ned?

Det understreker nok en gang at du vinkler fakta til din egen fordel - til ulempe for REC.

Du driver i tillegg å svarer på ett enkelt spørsmål, med mange argumenter som er komplett off topic for å ro deg i land. Hva har skattekravet eller ledelsens mangel på innsidekjøp f. Eks med denne tråden å gjøre?
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
nemi's
30.07.2020 kl 21:12 7915

Polysilprisene falt sammenhengende i 2.5 år, inntil nylig. REC produserte Q3-Q4 2018 til cash cost $15/kg. REC stengte derfor ned ML Q2-19. Siden Q3 2019, da REC solgte ut lageret i ML, har det hatt absolutt ingenting å si for REC at polysilprisene har falt videre. Likevel har de blitt publisert her på HO. Og det er fullt lov det, skjønner du. Selv om du altså mener "det er til ulempe for REC". Ikke skjønner jeg hvorfor du mener det er til ulempe for REC, når det er opplagt for alle andre at fallende solar polysilpriser ikke har hatt noen betydning for REC. Prøv å tenk litt på det, du.

Nå har polysilprisene steget i to uker, og er tilbake på samme nivå som tidlig i mai 2020. Og det er helt riktig som jeg skriver på denne tråden - det har absolutt ingen betydning for REC. På samme vis som REC's styre av opplagte årsaker valgte å stenge ned ML, har de av like opplagte årsaker fortsatt valgt å holde ML nedstengt.

TT har historisk vært svært dårlig til å vurdere ASP-utviklingen for solar polysil. Siste derfra, på Q2 23/5, sa han at det kunne bli balanse i tilbud og etterspørsel i 2021, eller 2022. Dvs. i verdens eneste marked, Kina. Hvis så er tilfelle, vil han trolig gi styret råd om å vente med å restarte ML lenge enda. Så vil nok styret grundig vurdere utsiktene for fremtidig ASP og 100% kapasistetsutnyttelse når balansen i markedet ev. komme, og TT melder seg igjen en gang i 2021.

TT mener tydeligvis at markedsbalansen i Kina ikke påvirkes av eksplosjonen hos GCL. Nå kan du forsøke å forklare hvorfor du mener så bestemt at økte polysilpriser i juli 2020 er viktig for REC og ML. Fortell oss hva det er som gjør at du vurderer markedsbalansen i Kina i 2021-22 med tilhørende ML oppstart annerledes enn TT.


Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.07.2020 kl 22:40 7784

Nemi, du klarer jo ikke forklare hva du selv mener med argumenter. Hvorfor i himmelens navn skal du nå begynne å forklare hva TT mener? Det blir for mange årsaksforhold for deg at det blir helt idioti. Kan ikke du begynne å diskutere Scatec eller Nel isteden. Du har kastet bort nok tid på rec trådene nå.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
nemi's
30.07.2020 kl 23:21 7705

Kineserne bruker å ha god greie på hva som skjer i Kina. TT fant raskt ut, som jeg, at det er ikke akkurat noen krise hos GCL etter eksplosjonen. GCL Polysilicon har ikke en gang giddet å nevne noen slik hendelse overfor aksjonærene. Og aksjonærene er uansett fornøyde, for GCL går som ei kule på Hong Kong børsen etter eksplosjonen. Opp 13% siste 3 måneder, og opp 11% siste måned.

Vær takknemlig for all kunnskap jeg beriker REC-trådene med. Hadde du evnet å bruke den, hadde du sluppet å får redusert REC-investeringen din til det halve siste året.

Du får prøve å overbevise deg om at TT nok mener noe annet enn det jeg har referert han har sagt. Om polysilpriser, polysilmarked og ML. Høres vanskelig ut.

Det er altså et ubestridt faktum at kinesiske polysil produsenter opplever gode tider i disse dager. De har nok mye å selge, fra lager også. Det må føles trøstesløst for REC aksjonærene da å tenke på det skrikende etterslepet og investeringsbehovet de må påkoste for ML.

Så når starter ML opp igjen da, Flyers? Har du annet forslag enn det TT har forklart? Kom igjen, da. Du bruker jo å kunne skrike fra deg.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
questi
31.07.2020 kl 08:52 7478

GCL-Poly med 6 måneders -view synes å ha sunket til 0.24 etter å ha ligget på 0.36 i mars... (den sank lenge før eksplosjonen)
Men det stemmer som Nemi sier at den ikke har sunket nevneverdig med 1 måneders view...

https://www.hkex.com.hk/Market-Data/Securities-Prices/Equities/Equities-Quote?sym=3800&sc_lang=en
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Zorin
31.07.2020 kl 08:57 7461

Jeg tror vi kan glemme Kina for en stund. Der går det bare ikke mot mislighold av handelsavtaler. Der går det nå også mot ny kald krig. Og du kan være bombesikker på at Kina gir blanke i slike avtaler ligger de i kald krig med vesten.

For øyeblikket setter jeg min lit til tidligere visepresident Biden og hans "Build back better" plan om å bruke 2 trillioner - eller hva det nå var - til amerikansk industri - for grønn energi og infrastruktur. Trump er i et miljøperspektiv ikke bare et blindspor men en motstander og fiende.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
questi
31.07.2020 kl 09:11 7413

Dersom det blir Biden så er dette badcop-goodcop opplegg :D
Kina vil være veldig velvillig i etterkant med samarbeid :D
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2020 kl 10:48 7292

Spar deg, nemi. Du har ikke et sannferdig forhold til fakta. Du er en tvilsom debattant som skriver akkurat det som passer deg. Tallforståelse din er minimal og resonnementene dine holder ikke mål. Du hermer, kopierer og latterliggjør. Jeg er møkk lei deg og din lettvekts argumentasjon hvor du ikke evner å se sammenhenger. Ser det det er flere her på forumet som ønsker å blokkere deg. Er du for dum, nemi, til å skjønne hvorfor ? Ja, sannsynligvis.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
nemi's
31.07.2020 kl 11:53 7211

Jammen bra at du ikke lenger har blokkert meg, Flyers. Å stenge virkeligheten ute når man er REC-aksjonær, har jo vist seg å ikke være særlig lurt. Det skulle du ha tenkt på allerede i fjor da du i følge eget utsagn gikk all inn med argument om du dermed tok del i batterirevolusjonen REC nå opplever.

For dere andre som fortsatt ønsker et aktivt forhold til virkeligheten, ser dere her hva vår gode venn Bernreuter sier i dag:

July 31, 2020
While OCI’s solar-grade polysilicon plant in Malaysia returned to full production in mid-July after two months of maintenance works, Wacker is still closely watching the market before increasing the utilization rate of its German polysilicon plants from the current 70%. “We are very careful there,” CEO Rudolf Staudigl said in a conference call with analysts on July 30.
https://www.bernreuter.com/newsroom/polysilicon-news/article/covid-19-impact-hits-polysilicon-manufacturers-wacker-and-oci/

Som dere jo vet, selger Wacker verdens fremste høykvalitetspolysil fra EU med 0% tariffer inn i Kina.

---

REC's styre forholder seg til kinesere som ennå ikke har kjøpt noe US-produsert polysil i fase1 av handelsavtalen. Avtalen utløper 31.12.2021. Straffetoll er oppretthold som 57%, og vært det siden 2013. TT sa i februar at ML ville produsere på full kapasitet sent i 2020. Bernreuter advarte da umiddelbart (dere) om at det var urealistisk, og alt for optimistisk fra REC. Og med TT's annonserte 6-8 måneders ansettelses- og ramp up, bør der være greit å skjønne, som TT sier og jeg påpeker, at det også er urealistisk at styret vil ta en avgjørelse om restart før i hvert fall utsiktene for 2022-23 er avklart. I motsetning til Wacker tenker nok ikke REC styret at finnes marginer i å restarte å produsere FBR til høy cash cost, og med kun 70% kapasitetsutnyttelse.

Ikke rart noen med innsikt ikke kjøper REC aksjer da. Jeg sier det igjen, selv om dere ikke liker at jeg gjentar nettopp det.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2020 kl 12:58 7077

Tja, du fortsetter dumskapen og tillegger meg noen utsagn jeg aldri har hatt, også. Lær deg folkeskikk og edruelig argumentasjon før du uttaler deg videre, dumskalle.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
nemi's
31.07.2020 kl 13:21 7028

Ordet batterirevolusjon i REC-sammenheng var ikke oppfunnet før du startet å bruke det i fjor sommer. Og siden tok du helt av.

Flyers: 14.07.2019 kl 21:14 "batterirevolusjon på trappene"
Flyers 29.07.2019 kl 16:18 https://finansavisen.no/forum/thread/38888/view

Morsom mimring: https://blogg.nordnet.no/pengepodden-derfor-har-jeg-investert-20-millioner-i-rec/?autoplay=1

Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2020 kl 14:08 6981

Ja, batterirevolusjon om et par år, skrev jeg for nøyaktig et år siden. Det stemmer bra med virkeligheten. Og så da?
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2020 kl 15:25 6845

Det er også helt feil å påstå at det ikke pågår en batterirevilusjon nå som REC kan ta del i, litt long term. Ja, Si-anoder er gammelt nytt. Men det har sannsynligvis aldri vært et høyere press på å utvikle si-anoder med større andel SI. I tillegg er det kappløp om et milliardmarked blant mange selskaper, faktisk er flere selskaper relativt nær med å utvikle løsninger og rulle ut si-anoder i mindre elektronikk. Å si at det ikke vil pushe etterspørsel og pris i fremtiden er langt fra sannhet. Som sagt før, mange i REC har vært aksjonærer i årevis. Å vente til 2022 kan vi fint gjøre, så lenge utsiktene bedrer seg - og det gjør de.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Ta invest
31.07.2020 kl 18:09 6729

Dersom? Kan ikke være tvil om at Biden vinner . De kommer til å stemme på han i protest for å få vekk trump . En mer latterlig person i en av verdens mektigste stillinger finnes det ikke maken til .
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
questi
31.07.2020 kl 20:22 6614

Mye rart som skjer i verden altså :) Å stemme for Brexit var nesten å stemme for økonomisk kaos...
Jeg er mer usikker på valgresultat enn jeg er på at REC vil ende opp med å forsyne batteriindustrien, for å si det sånn :P
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
ECCO
31.07.2020 kl 22:32 6512

Sjæl usikker. Husker godt folk lo når Trump stilte som president kandidat, og ingen trodde han kom til å bli president, men jaggu ble han det. Forundrer meg ikke om han blir det de neste fire heller. Men tror verden hadde hatt godt av en stabil politisk leder. Det er mye som er forandret etter han kom til det hvite hus. Man blir ikke så overrasket lengre, av hva som kommer ut av mat hullet til folk, det formelle er blitt tatt litt vekk. Skremmende spør du meg. Tanker blir til ord, ord blir til handling.

Rec ligger å vaker som en gjedde, med kjekke Røkke i spissen. Det er så mangt som kan lade kanonen. Røkke har sittet på heftig papir gevinst, men har ikke gjort noe. Høyeste kursen som har vært i år er 6 kr. Om han var inne for å få seg en rask en, ville han vært ute for lenge siden.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
questi
31.07.2020 kl 23:42 6438

Gjelsten har sin batterifabrikk i Norge, og det popper opp batterifabrikker overalt i Europa nå...
Røkke sikter sikkert mot USA, der ting henger litt etter akkurat der.
Utenkelig at USA lar batterikappløpet glippe..
Utenkelig at Røkke lar den glippe :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.08.2020 kl 00:34 6386

Enig med deg, questi. Og minner om at når rec blir leverandør av silisium og/eller silangass til anodene, så mener arc at rec vil gå mer enn 10 gangeren. Det er vel ikke mange som tror at europeere og amerikanere vil importere silisium fra Kina når man kan kjøpe av rec!
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
nemi's
01.08.2020 kl 13:04 6037

Sterk argumentasjon i oneliner'en din denne gangen, Flyers.

Du glemte å nevne at ARC aldri har levnet REC mer enn 10% sjanse:

I februar 2020:
Target price raised to NOK 6.
We apply a 75% probability for a successful Moses Lake start-up (involving production execution that meets cost targets and quality requirements), and a 10% probability for a technological silicon anode breakthrough.

I juli 2020:
Target Price: NOK 3.5.

Arctic Securities AS
Daniel Stenslet
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.08.2020 kl 13:35 6006

10% sannsynlighet for silisium anode gjennombrudd. Nå har jeg oversatt det til engelsk for deg, nemi. Virker det som om arc har peiling på dette? Nei, det gjør ikke det. Vet egentlig arc og du, nemi , hvor lenge man har forsket på silisium anoder? Nei, sannsynligvis ikke. Vet arc og du, nemi, at man har klart å produsere batteriet som fungerer med 100% silisium anoder? Nei, sannsynligvis ikke. Vet du, nemi, hvor mye silisium som trengs for å møte etterspørselen etter silisium for å støtte batteri markedet? Nei, det er det ingenting som tyder på.
Redigert 21.01.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Zyga
01.08.2020 kl 13:39 5971

Varför skulle något företag vilja öppna en PV fabrik i närheten av REC bara för att köpa polysilicon av REC som kan då diktera sina priser. Tänk om företaget anser att REC priser är för höga? Då har man investerat förgäves. Det enda logiska är att antingen REC i egen regi eller genom huvudägaren (som har pengar) bygger en PV anläggning eller att något annat företag som vill satsa på PV produktion köper upp Moses Lake. I så fall kan REC få pengar för att enligt avtal köpa upp sig i Yulin och få bra inkomster därifrån eftersom Yulin tack vore REC teknologi har låga produktionskostnader och samtidigt hög kvalite på sina produkter.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Zyga
01.08.2020 kl 13:40 5966

Varför skulle något företag vilja öppna en PV fabrik i närheten av REC bara för att köpa polysilicon av REC som kan då diktera sina priser. Tänk om företaget anser att REC priser är för höga? Då har man investerat förgäves. Det enda logiska är att antingen REC i egen regi eller genom huvudägaren (som har pengar) bygger en PV anläggning eller att något annat företag som vill satsa på PV produktion köper upp Moses Lake. I så fall kan REC få pengar för att enligt avtal köpa upp sig i Yulin och få bra inkomster därifrån eftersom Yulin tack vore REC teknologi har låga produktionskostnader och samtidigt hög kvalite på sina produkter.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.08.2020 kl 14:26 5909

Tror ikke dette er ble problem. Men vil selvfølgelig forhandle frem priser på forhånd, som er relatert til faktiske priser og endringer i disse. Yulin andelen kan skilles ut som eget selskap og eksisterende aksjonærer får fortrinnsrett til å kjøpe aksjer i det nye selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare