Nå trenger vi en nyhet!

nasse009
PEN 29.07.2020 kl 16:27 23040

Liker ikke utviklingen på denne nå. Sakte, men sikkert nedover de siste ukene mye basert på småkjøpa. Snart er vi tilbake til maikursen....
Vi trenger en justering nå før vi kommer for langt ned....
Redigert 21.01.2021 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
10.08.2020 kl 22:11 5320

Jeg er ikke noen ekspert på dette. Workover er i hvert fall ikke meldingspliktig. Det har vært varslet tidligere.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Jajaja
10.08.2020 kl 22:43 5310

Jo, men slik dato avventes alltid å børsmeldes til like før. (Plan financial calendar på hjemmesiden er en annen sak).
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
11.08.2020 kl 10:25 5112

Er det ikke tvert om? De kutter vel mer? Tenkte jeg skulle gå inn en gang til og sjekke bedre, men det fikk jeg ikke lov til gitt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Svindel2
11.08.2020 kl 11:12 5071

Når jeg ser litt nærmere på det så forstår jeg ikke hvordan de kommer frem til -7 %, vist en f.eks sammenligner med Nigeria. Men det er jo fra Mai, så det er kanskje noe etterslep. Men på en måte er det jo positivt siden det betyr at pen ikke har kuttet så mye, som igjen er negativt med tanke på den lave oljeprisen.

Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
solb
11.08.2020 kl 12:21 5027

Skal tro om vi ikke ser gunstige API-tall i dag? Trenden om store lagertrekk fra de siste par ukene vil nok fortsette?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Paypal
11.08.2020 kl 15:27 4943

Mange analytikere har forventet noe lignende. Når store oljeselskap ( ref. Equinor og BP ) reduserer letekostnader og øker utbytter vil den langsiktige trenden forsterkes. Husk at mange av aksjonærene er i en alder der de vil ha utbyttet nå og ikke i en annen verden. Fra 2021-22 vil vi også kunne se annen verden mht. kurser på oljeselskapene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
polion
12.08.2020 kl 09:34 4725

Siden PEN er i slappeste laget i dag, og siden det ikke er altfor stor aktivitet på tråden:

Fluefisker, du er som kjent bedre orientert enn de absolutt aller fleste hva angår de oljerelaterte. Kunne eks.vis Petrolia være noe å satse på etter suksessen på Dugong-feltet (ikke langt fra Snorre)? Aksjen har hatt en kanskje litt uforståelig nedgang på 20-25% siden den nylige toppen/melding om funn. Det lille filleselskapet Petrolia (mcap på bare en halv mrd.) har en eierandel i feltet på hele 20%, men jeg vet ikke helt om aksjonærene kan stole helt på den gamle cowboyen Berge Gerdt Larsen. Avgrensningsbrønnen (om en del mnd.) vil selvsagt si en god del mer, men eventuell inngang bør vel helst skje før resultatet av denne er klar. What do you say, man?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2020 kl 09:38 4732

Kjøpe meg litt opp idag! Var det et lurt trekk?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
12.08.2020 kl 10:01 4734

Beklager, men det vil jeg helst ikke uttale meg om. Har registrert funnet, men ikke satt meg inn i selskapet. Føler at jeg er nok eksponert i olje som det er. Uansett så er jeg alltid forsiktig med både å anbefale og fraråde andre vdr. plasseringer. Vil ikke ha det på meg det hvis det går til dundas. De beste man kan gjøre er å lese hjemmesider, rapporter og presentasjoner. Eventuelt anbefalinger fra analytikere, men der skal man være litt forsiktig også.

Det beste er å stole på seg selv. Da har man kun seg selv å takke hvis det går dårlig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
polion
12.08.2020 kl 10:37 4707

Takker for tilbakemelding, selv om du kanskje var i overkant diplomatisk. Uansett hvilket råd du eventuelt hadde kommet med, så er jeg klokkeklar på at jeg utelukkende hadde hatt meg selv å skylde på - enten det da gikk i den ene eller den andre veien. Hva gjelder oljerelatert, så får jeg kanskje beholde DNO og PEN, samt muligens gå for en litt mindre pott i PSE.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
siddis
12.08.2020 kl 11:16 4694

Overskriften, nå trenger vi nyheter. Vi får nyhet hver dag om økt oljepris, Ligger utrolig lavt kontra siste tids prisoppgang? Er det noen som kan si hvilke triggere som kan komme nærmeste tiden? Vi venter vel på Q tall nå,,,,,, stille før oppgang eller nedgang?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
solb
12.08.2020 kl 11:19 4693

Selv i vanskelig Corona tid ser vi en nok en uke med store lagertrekk i oljen. Kan nok være gunstig å posisjonere seg? Sykliske aksjer skal nok komme sterkt tilbake?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
siddis
12.08.2020 kl 12:05 4661

Oljeprisen har liten forbindelse med Corona, det er OPEC og Russland som i hovedsak styrer her? Oljepris opp 1,46% i dag, PEN ned 1,3%. Russland, lobbyister, Saudi trenger penger, også Norge trenger penger, oljepris skal opp i leiet 50 - 60 USD i første omgang.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
solb
12.08.2020 kl 12:39 4619

Hvordan i all verden kan du hevde at oljepris ikke er avhengig av Corona? Det er jo Coronaen som har ført til nedstengning verden rundt. Etterspørselen etter olje har jo falt dramatisk. Så din påstand holder ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
polion
12.08.2020 kl 13:13 4579

Hverken Opec, corona eller etterspørsel, influerer på oljeprisen. Alle som har satt seg litt inn i dette, vet at det hele blir styrt av the aliens, det er nå i alle fall temmelig sikkert.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
40something
12.08.2020 kl 15:38 4496

Det er vel så enkelt som at igår brukte noen resurser for å få opp kursen når oljeprisen steg. Etter borstid så sank oljeprisen og derfor har vi den nøling en i dag. Det er vanskelig å bruke oljen som referens när den forandrer seg så mye utenfor børsens åpningstid.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
12.08.2020 kl 16:24 4460

«The U.S. Energy Information Administration (EIA) has raised its 2020 average spot price forecasts for both Brent and West Texas Intermediate (WTI) oil.

According to its latest short-term energy outlook (STEO), which was released on Tuesday, the EIA now sees Brent spot prices averaging $41.42 per barrel and WTI spot prices averaging $38.50 per barrel in 2020. In its previous STEO, the EIA forecasted that Brent spot prices would average $40.50 per barrel and WTI spot prices would average $37.55 per barrel this year.

Looking further ahead, the EIA now predicts that Brent spot prices will average $49.53 per barrel in 2021, which is a slight reduction on its previous 2021 projection of $49.70 per barrel. WTI spot prices are expected to average $45.53 per barrel next year, which also marks a slight decrease on the EIA’s previous prediction of $45.70 per barrel.»

https://www.rigzone.com/news/eia_raises_2020_oil_price_forecasts-12-aug-2020-162988-article/
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
40something
13.08.2020 kl 17:18 4210

Kan bare si at det er elendige volum både i BWE og PEN. Hva det betyr vet jeg ikke, men investorer vil vel ikke knyttes til fossile selskaper. Equinor ser ut til at ingen bryr seg i å være fossil. De har kanskje lykkes i å markedsføre seg i å være grønn. I tillegg så er drt mange fond som muligens ikke klarer å snu så raskt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
40something
13.08.2020 kl 20:36 4145

Det er påfallende ofte at Brent dabber av etter OSE stengetid. Men uansett så står aksjekursen til Pen stødigere nå enn sisgte uker.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
gunnarius
14.08.2020 kl 08:24 4013

Q2 - Africa Energy

Block 2B spudding planlagt i Q1 – 2021:

COVID-19 UPDATE

In Block 2B, the Company is waiting on South African government approval for the recently announced farmout agreements. While the Company expects minor delays to the approval process as a result of the recent lockdown in South Africa, the governmental departments responsible for the approval resumed operations in May 2020 and are currently reviewing the application for transfer.

OUTLOOK

Management is focused on closing the Block 2B farmouts whereby the Company will be carried through the next exploration well, Gazania-1, expected to spud in the first quarter of 2021. Block 2B has significant contingent and prospective resources in shallow water close to shore and includes the A-J1 discovery from 1988 that flowed light sweet crude oil to surface. The Gazania-1 well will target two prospects in a relativOUTLOOKely low-risk rift basin oil play up-dip from the discovery.

https://www.africaenergycorp.com/site/assets/files/144737/afe-2020-q2-report.pdf

Det synes som om PEN har kontroll på avtalt beløp til dekning av borekostnader, hvor PEN har forpliktet seg til å dekke inntil USD 2.5 mill. Spørsmålet blir om delvis eller samlet beløp skal forhåndsinnbetales eller på escrow konto ala Azinam - gitt PEN begynner å få smått med fri cash pga. flere bore/utbyggingsforpliktelser:

Fra AE Q2-rapporten:

Under the terms of a farmout agreement entered into with a subsidiary of Azinam Limited (“Azinam”), a wholly-owned
subsidiary of Africa Energy will farmout a 50% participating interest and transfer operatorship in Block 2B to Azinam
(the “Azinam Farmout Agreement”). In consideration for the assignment of this interest, Azinam will pay Africa Energy
$0.5 million at close and a disproportionate amount of the Gazania-1 exploration well and other joint venture costs on
behalf of the Company. Azinam paid a $1.5 million deposit to Africa Energy at signature of the Azinam Farmout
Agreement and will place an additional amount into escrow at close to support its obligations under the Azinam Farmout
Agreement.

Under the terms of a farmout agreement entered into with a subsidiary of Panoro Energy ASA (“Panoro”), a whollyowned subsidiary of Africa Energy will farmout a 12.5% participating interest in Block 2B to Panoro. In consideration
for the assignment of this interest, Panoro will pay a disproportionate amount of the Gazania-1 exploration well costs
on behalf of the Company.



Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
14.08.2020 kl 10:00 3953

Dette er vel i samsvar med hva vi visste.

Africa Enegy har også Block 11B/12B i Sør-Afrika sammen med Total. Dette ligger lenger sør. Landet er temmelig hardt rammet av pandemien, men tydeligvis er det mulig å drive business. I går ankom et boreskip Cape Town. Det skal bore på
Luiperd-1 på 11B/12B nå. Det viser at landet slett ikke er lukket og at det er mulig å få gjort noe der selv nå. Det overrasker meg egentlig.

«, August 13, 2020
The semi-submersible drillship DeepSea Stavanger has arrived in Cape Town en route to Mossel Bay where it will begin a $400 million drilling campaign for French major Total in the Outeniqua Basin. The drillship began its journey in early July and is on contract through Q1 2021 with an option to extend until the end of 2022. The rig is expected to remain there for between 180-300 days.»

https://www.petroleumafrica.com/deepsea-stavanger-arrives-in-cape-town/


EDIT: Spud forventes allerede i slutten av august ser jeg.

«Africa Energy, one of Total’s partners in the block, said on Thursday that the Luiperd-1 well is expected to spud by the end of August 2020 and will target a large submarine fan prospect within the same sequence as Brulpadda discovery.»


https://www.offshore-energy.biz/total-nears-south-african-well-spud/

Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
14.08.2020 kl 15:51 3831

Koronasituajonen i Tunisia beskrives her som kritisk:

«Tunisia: ‘Covid-19 situation is critical’ «

On Tuesday, the Ministry of Health in Tunis announced that one death had been registered along with 21 new cases of infection, while seven patients recovered. The total number of infections thus increased to 1,738 with 52 deaths and 1,272 recoveries.»

https://www.middleeastmonitor.com/20200813-tunisia-covid-19-situation-is-critical/

Synes det er merkelig med en slik betegnelse når det er snakk om så lave tall på smittede og døde. Tunisia har dobbelt så mange innbyggere som Norge, men betydelig lavere tall. Er spent på hva som sies om situasjonen her den 27. august. Noe må da vel være skjedd i Tunisia siste kvartal.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
14.08.2020 kl 16:32 3797

Aldri hyggelig med slike saker, men bakgrunnen for den er jo over ett år siden. Tror og håper at dette ikke har vanskeliggjort samarbeide med myndighetene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
gunnarius
14.08.2020 kl 17:19 3760

Helt tydelig at saken dreier seg om mer enn forholdet Julien vs. Ayari, men også involverer Panoro Energy. Hvor både justisministeren er informert, samt "samtale fra stabssjefen for presidenten for forsamlingen for folks representanter, Ahmed Mechergui, og uttrykte solidariteten i parlamentets presidentskap."

Enn videre nevnes korrupsjon og OMV aksjer (deal).

En stund siden jeg jobbet med dette, men GUE-10 brønnen er vel TPS og OMV deal, mens Salloum West er Sfax (DNO deal). Det er for sistnevnte at PEN har rotet seg opp i sendrektighet og går runder med myndighetene om at en angivelig militærbrakke skal komme i veien for den siste utestående tillatelsen, som grunnlag for Salloum West boring. Underlig at PEN fremdeles ikke har fått denne godkjenningen på plass, for da ville dette ha blitt meldt. Var iallefall slik jeg i sin tid fikk informert ville bli gjort, dvs. så viktig at det krevde announcement.

Uten tvil er dette noe som selskapet burde ha informert om, men det er også flere artikler i media som er ferske og PEN må gis noe tid for å informere. Her kreves en oppdatering fra selskapet som markedet trolig vil få vite i ifm. Q2, 27. august eller før.

En google oversettelse, så ta den med en klype salt.

Julien Balkany nekter Yassine Ayari og beskylder ham for ærekrenkelse

11/08/2020 19:29 17 Lesetid: 3 min Julien Balkany nekter Yassine Ayari og beskylder ham for ærekrenkelse LES OGSÅ

Yassine Ayari: Thouraya Jeribi er enig i å følge saken om oljeselskapet
Et oljeselskap inngir en klage mot Yassine Ayari


Den ikke-utøvende styrelederen i det norske oljeselskapet Panoro Energy Asa, Julien Balkany, kunngjør i en pressemelding datert 11. august 2020, at han har fremmet en ærekrenkelsesklage i eget navn og i navnet til Panoro Energy Asa, med konstitusjon av sivilt parti, mot stedfortreder Yassine Ayari. En klage innlevert 18. mars 2019.

Yassine Ayari forsikret søndag 9. august 2020 at han var ønsket av fransk rettferdighet etter å ha bedt om avklaring om salg av aksjene i det østerrikske selskapet OMV som driver oljefelt i Tunisia til fordel for det norske selskapet "Panoro Energy ASA ”, og kvalifiserer denne operasjonen som“ tvilsom ”.

Stedfortrederen indikerte også at det norske selskapet er ledet av Julien Balkany, bror til den franske politikeren Patrick Balkany, anklaget for hvitvasking og skatteunndragelse, og at det aktuelle selskapet har for mye kapital. begrenset, noe som stiller spørsmål ved evnen til å innfri sine forpliktelser.

Pressemeldingen mottatt av Business News spesifiserer at Julien Balkany og selskapet Panoro Energy Asa også innlevert, samtidig 18. mars 2019, en kriminell klage mot X med statsadvokaten i Paris for forfalskning, bruk av forfalskning og oppsigelse ærekrenkende.

"Mr. Ayari publiserte 1. mars 2019 på sin offentlige Facebook-side flere dokumenter som inneholder mange unøyaktige og ærekrenkende elementer, inkludert et usignert brev som angivelig er skrevet av en fiktiv forening kalt" Veronga Watch ", med en ikke-eksisterende adresse i Paris og ikke registrert i den nasjonale katalogen for franske foreninger.

Ayari videreførte dermed alvorlige ærekrenkende og baktale bemerkninger mot Julien Balkany og selskapet Panoro Energy Asa, heter det i pressemeldingen.

Og for å legge til at "ved fogderapport, datert 12. mars 2019, er det på en ugjendrivelig måte slått fast at foreningen" Veronga Watch "ikke har noen juridisk eksistens og adressen som er angitt på sa korrespondanse fra 18 boulevard Madeleine i Paris er falsk og ikke sporbar.

Følgelig ble denne forfalskningen og denne bruken av forfalskning fremstilt fra alle deler som ble utført på det franske territoriet og Mr. Julien Balkany er av fransk statsborgerskap, den franske justisen, kompetent i saken, tatt i bruk. ”

Julien Balkany og Panoro Energy Asa indikerer at de håper at denne saken ikke går utover dens rent rettslige rammer, og at den franske justisen kan jobbe i nært samarbeid med den tunisiske justisen for å fortsette etterforskningen i en fredelig og fredelig atmosfære.

Per i dag kunngjorde Yassine Ayari at hun fikk en telefon fra justisminister Thouraya Jeribi, og forsikret henne om at hun ville følge opp oljeselskapssaken. Han sa også at han mottok en annen samtale fra stabssjefen for presidenten for forsamlingen for folks representanter, Ahmed Mechergui, og uttrykte solidariteten i parlamentets presidentskap.

https://www.businessnews.com.tn/Julien-Balkany-dément-Yassine-Ayari-et-laccuse-de-diffamation-,520,101100,3
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
14.08.2020 kl 17:53 3743

I hvert fall veldig frustrerende denne situasjonen iTunisia. Mange mente jo vi hadde kjøpt gullegget i Tunisia, men produksjonen har vært mye lavere enn det ble guidet. Jeg er vel en av de få som hele tiden har hatt en litt uggen følelse når det gjelder Tunisia.

Salloumbønnen er ekstremt på etterskudd i forhold til planene. Reagerer også litt på at selskapet rapporterer situasjonen som bra. For meg kunne de selge hele begge disse assets og sprøyte det inn i et land som det er litt lettere å gjøre forretninger i.

Når man må innhente militærets tillatelse for å bore en brønn blir det litt håpløst. Vitner vel også om at man ikke har gjort skikkelige forundersøkelser. Slik kan ta veldig lang tid, og koronaepidemien gjør det ikke noe bedre.

For meg er Dussafu og denne letebrønnen i Sør-Afrika det som pirrer meg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
gunnarius
14.08.2020 kl 19:20 3705

Nå har man så langt kun fått den ene siden av saken gjengitt i media. Alvorlighetsgraden gjenstår å se, men fordrer i det minste at Panoro fremsetter sitt syn på saken, med dens potensielle konsekvenser.

Problematikken blir ikke mindre innfløkt og usikker ved at nylig innsatt statsminister Mechichi har frist til 25. august til å danne ny regjering. Noe som i seg selv ikke er rett frem. Alternativet ved ikke å lykkes vil være nyvalg.

Can a New Prime Minister Finally End Tunisia’s Political Tumult?

Sarah Yerkes Friday, Aug. 14, 2020

Following the resignation of Elyes Fakhfakh as prime minister of Tunisia in mid-July, amid corruption allegations and after just five months in office, President Kais Saied designated one of his own advisers, Hichem Mechichi, as the new prime minister. Mechichi has until Aug. 25 to form a government that can win parliamentary approval. Should he fail, Saied has the constitutional right to call for new elections—an arduous task, particularly as Tunisia struggles with a deepening economic crisis and a spike in COVID-19 cases triggered by reopening the country’s borders in late June.

Before he even takes office, Mechichi faces several hurdles, the biggest of which is cobbling together a government that simultaneously appeases enough of Tunisia’s political parties to be approved by parliament, but does not appear too partisan or vest too much power in any one group. This is a particular challenge given that the current parliament is the most fractured in Tunisia’s history, with no party holding even one-quarter of the seats.

https://www.worldpoliticsreview.com/articles/28988/can-a-new-prime-minister-finally-end-the-tumult-in-tunisian-politics

Man kan således spørre seg om utfall mot selskapets styreleder og Panoro Energy som selskap i Tunisia, kan ha et politisk tilsnitt i et fragmentert politisk landskap.

Yassine Ayari må anses som en politisk rebell og jeg tror saken må ses i samme lys. Dvs. behøver ikke være så alvorlig som det kan synes, men her må Panoro på banen.






Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
14.08.2020 kl 20:19 3669

Fra i dag:

«Tunisia’s Oil Industry Faces Existential Crisis

14 Aug 2020
Issue: 63 / 33
By:
Aydin Calik
Forced production cuts, the impact of the coronavirus and an impending change in government is putting immense strain on Tunisia’s already weak oil sector. The rapid turnover of governments means long term planning is impossible.

A perfect storm is brewing. A protest movement in Tunisia’s far south is blocking a key chunk of output. The coronavirus is not only causing operational difficulties but the related oil-price crash has pretty much ended Tunisia’s hopes of a near-term investment uptick. And to top it all off, after just five months Tunisia is once again searching for a new government (MEES, 24 July).

Tunisia’s oil sector was already struggling before the 2020 onslaught. Underlying decline coupled with a dearth of investment has more than halved crude production over the past decade to around 36,000 b/d in the first half of the year (see chart). (CONTINUED - 1628 WORDS)»


https://www.mees.com/2020/8/14/oil-gas/tunisias-oil-industry-faces-existential-crisis/5fbfa8f0-de2e-11ea-a790-6761b31e55b5
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
40something
17.08.2020 kl 09:15 3379

Litt merkelig med 1 aksje får la kursen dumpe når oljeprisen er opp fra fredag og allikevel ingen vil kjøpe. Er det Tunisia som spøker?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
polion
17.08.2020 kl 10:31 3303

Håper og tror at ledelsen måtte børsmeldt hvis de i en grad så eventuelle Tunisia-problemer som delvis uovervinnelige. Kan dog være de samler opp det meste av negativ/positiv info til Q2-fremleggelsen den 27/8 - kven kveit?
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
17.08.2020 kl 15:11 3187

Ny dårlig dag for PEN kursmessig. Minner om hva de skrev om Tunisia ved q1 i slutten av mars. Altså i den verste koronatiden.

« Production from the TPS assets for the quarter has averaged 4,006 bopd gross (net: 1,178 bopd), an increase of 15% as compared to 3,473 bopd during Q4 2019. A workover on the EL-AIN-01 well was performed during the period.
The ongoing workover operations are expected to complete in the coming months on key wells across three fields, with the goal of achieving our targeted production of 5,000 bopd. The first of these activities was completed at the Rhemoura field where production was successfully restarted during January 2020 from the RHE-01 well. Following a successful stimulation workover, the RHE-01 well is now producing at approximately 500 bopd, a fourfold productivity increase and a much higher rate than originally anticipated, this result has encouraged the identification of further wells as targets for stimulation across the other fields»

Disse 5000 bopd er garantert ikke nådd som snitt i perioden. Mer interessant blir det å høre hva den er i øyeblikket (27. aug.)

Og nå får vi da inderlig håpe at noe er helt klart for tidspunkt for produksjonsbrønnen på Guebiba og letebrønnen Salloum. Nå har vi ventet lenge og landet har vært åpent for business nå en god periode.

Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Jajaja
18.08.2020 kl 01:48 3026

Det er mest å tro at det foregår work-overs?
30.6 - 9.8 ligger snitt på 2899 fat/døgn.
De to sist oppgitte dagene (8.8 og 9.9) er produksjonen opp noe, da på ca 3340 fat/døgn.

http://www.etap.com.tn/index.php?id=1641
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
solb
18.08.2020 kl 09:16 2910

Viktig å holde et øye med African Energi fremover.
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/08/17/7556413/fearnley-securities-ser-triggere-pa-rekke-og-rad-for-africa-energy
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
18.08.2020 kl 09:54 2969

Har ikke tilgang, men vi har vel kontroll på dem. Har nevnt det tidligere her. De er partner med Total som skal spudde en brønn på 11B/12B i slutten av måneden. Rett ut for Cape Town hvor riggen ligger nå.

Så er de jo ikke minst partner med oss på 2B i Orange Basin litt lengre nord på vestkysten av landet. Africa Energy har sagt at de forventer spud i Q1 neste år. Først må myndighetene godkjenne salget til African Energy til Azinam (operatør) og Panoro. Det blir kjempespennende. Africa Energy opererer med prospektive unrisked ressurser helt opp i 1 milliard fat på blokken samlet. Vi har som kjent 12,5 % eierandel.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
solb
18.08.2020 kl 09:59 2958

Ja,det er dette det dreier seg om!
Ellers ser jeg for meg større lagertrekk i kveld. 4. uke på rad. Oljeprisen skal nok opp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
Anywhere
18.08.2020 kl 12:21 2872

Med basis i en mulig oppsidefokus for olje neste halvår (basert på siste ukers utvikling både for olje og valuta), og i tro på at Panoro skal profitere vesentlig på det, så har jeg også tatt inn ny dose Panoro i går og dag, og sikter både på trade i rommet vi befinner oss i nå, samt en godt mulig breakout over 12,5-isch.
Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
SinnaNecer'n
18.08.2020 kl 14:56 2775

En stille og rolig sommer, ikke noen dramatikk i markedene......sånn sett logisk at pen kursen har ligget i dvale mellom 10 og 11 kr. Oljeprisen har vært stabil på et lavt nivå, meldingstørke fra pen samt langt fram til oppstart av aktivitet igjen. Dette samlet får vel kanskje en del investorer til å sovne.

Skal pen skyte fart igjen må denne trenden brytes. På kort sikt kan vi håpe på oljepris med retning 50$. På lengere sikt er det aktivitetene som må trigges, men det skjer vel ikke før tidlig neste år.

Desverre er pen avhengig av myndighetsgodkjenning i tre afrikanske land for å komme videre. Dette er isolert sett en lite gunstig posisjon å være i. Sendrektighet kan tære vettet ut av en og bli en hemsko for pen kursen....men SA og B2 prospektet kan alene forsvare å bli long i pen.

Således ser det ut til at Dussafu er det eneste sikre kortet framover i tid, Tortue spud q1 2021.

Vi får vel vite noe mere ila neste uke, men q-presentasjoner gir vaneligvis ikke mye kursdrivende nytt.

Redigert 21.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare