Nikola kontraktens verdi d.kr 79.8 milliarder.Oppx20 dagens kurs

Slettet bruker
NEL 13.09.2018 kl 13:57 14781

Jeg så denne reflekterte artikkel i Hydrogen investorgruppen og jeg støtter skribenten som sier at Nel skal x10 x20 opp på dagens famøse lave aksjekurs.
Husk at Nel øker sin omsetning hvert år de neste 8 årene med d.kr 10 milliarer pr år. + 10 milliarder dk. om året i omsetning og dette er kun denne store Nikola kontrakten..

Morn folkens! Har sett litt på tall fra pressemeldinger, podcaster og twitter:
?ø????????? ??.??.???? [?]
"To support the Anheuser-Busch fleet of trucks, Nikola and Nel would need to deploy around 28 stations. This order volume alone will have a revenue potential for Nel of more than USD 500 million."
Av dette kan vi utlede at 1 stasjon på USD 17,8 million (USD 500 million / 28 stasjoner)
??????? ?? (????????) [?]
Her forteller Simonsen at 1000MW /448 elektrolysører skal fordeles på ca 50 stasjoner.
Videre kan vi da estimere 50 stasjoner til å være USD 892,8 million (17,8*50)
?????? [?,?]
Nikola planlegger totalt 700 stasjoner, som da vil ha en pris på USD 13 392,8 million (17,8 * 700). Dette skal fordeles over flere år, med 100 stasjoner pr år. Dette tilsvarer USD 1785,6 million (892,8 * 2) pr år.
Enige i utregningene?
----------------
Jeg regner det rundt til 79,8 milliarder danske kroner for alle 700 stationer.divideret med 8 år ca. 10 milliarder dk. om året i omsætning. Wow :-) Jeg tænker at Nel skal op 10 - 20 ganger kursen i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
focuss
14.09.2018 kl 20:26 6695

Interessant. Har vi da etablert at ingen tror på Nikola? Hva betyr det for NEL sin troverdighet? Får håpe ikke så mye. Vi vet jo det er et sterkt engasjement verden rundt for mindre fossilt brennstoff
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 20:42 6647

Focuss - jeg har stor tro på Nikola/NEL. Men jeg stiller spørsmål ved om markedet, slik aksjekursen til NEL er i dag sammenlignet med før inngåelsen av Nikola kontrakten, legger til grunn at det er liten sannsynlighet for at Nikola/NEL vil levere (ev. få en positiv inntjening). Kan være at det er andre grunner som ligger bak - men til tross for risikoen (og at det er noe frem i tid) - synes jeg det er merkelig at kursen ikke har utviklet seg annerledes. Videre tror jeg, slik situasjonen og aksjekursen er i dag, at en ikke tar stor risiko for nedside selv om Nikola/NEL samarbeidet ikke blir noen suksess - mye på grunn av det sterke engasjementet du nevner og at NEL helt sikkert vil inngå andre store kontrakter. Er det noen som har synspunkter/tanker?
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 20:46 6629

Jeg tror det er mange investorer som ikke har insikt i de krav og verkligheter som gjeller innom bilindustrin, og vidare inom lastbilsindustri.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
focuss
14.09.2018 kl 20:54 6606

m73102
Jeg tror det er en god ting at markedet ikke tror på Nikola. Hadde markedet trodd på det ville nedsiden vært ubehagelig stor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 20:58 6577

Nikola kan mycket väl vara en bluff.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 21:17 6520

Focuss - ja for så vidt og det innebærer at det er et stort potensiale, og at risikoen er liten. Samtidig klarer jeg heller ikke å se det negative i at kursen skulle stige (som følge av kontrakten) - I verste fall, dersom Nikola til formodning ikke ville bli en suksess, hadde kursen falt tilbake til den kursen vi har i dag:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
kelle
14.09.2018 kl 22:11 6382

Ser ut for at våre venner på Tradegate har fått troen tilbake. Kursen var oppe på vel 3.70 på det høyeste, men falt litt tilbake og endte på 3,59
Kan kanskje forvente oss noen bra dager, neste uke.
Ha en fin helg alle sammen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
spaggio
14.09.2018 kl 22:14 6372

Kelle, Nel er kun notert på Ose !
Tradegate et ett «annenhåndsmarked» omsetningen er ca. 1/10 av Ose.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Silicon Valley
15.09.2018 kl 01:40 6157

Aksjen kommer til å gå opp innen markedet tenker at risikoen er vekke med nikola. Det er ikke sånn at en dag våkner vi å markedet mente at nå er nikola kontrakten grei. Skulle kursen eksplodere med 1000% en ettermiddag liksom? Selvsagt ikke. Jo nærmete hard cash vi kommer desto mer vil kursen gå.

Glem heller ikke at markedet er en merkelig skrue som beveger seg 95% i en retning på 5% av tiden. Vi kan nok med stor sannsynlighet forvente store bevegelser opp når vi minst aner det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Dennis10
15.09.2018 kl 04:39 6063

Silicon Valley;
Etter lang fartstid og god del erfaring med aksjer, er det nettopp dette som skjer i slike utvikling selskap, og det når vi minst aner det. Strikken er godt tøyd i NEL nå.
Noen sitter da igjen på gjerdet, og noen står igjen på perrongen fordi de ikke ser potensialet og utviklingen som skjer i selskapet, forventede inntekter, med mer. Når aksjen drar av gårde, tror de «forsiktige» som drøyer med å gå inn i aksjen at det fortsatt blir godt med tid å bestemme seg for investering i aksjen. Den som ikke ser muligheten i tide, taper.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2018 kl 10:44 4855

Helt korrekt. Nel vil stige kraftig når noen på perrongen minst aner det.. Hehe!
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
oppvigår
15.09.2018 kl 11:31 4781

Men det skjer ikke med det første. Såpass bør vi som har fulgt aksjen en stund vite. Hittil avventer markedet. Vil Nikola lykkes? Vi er mange som tror det, men samtidig er det mange som tviler.
Hvor blir det av andre store ordrer, undres markedet. For å få en oppgang nå, med fravær av de to foran nevnte, så må det komme en større investor om vi skal få kursen opp. Eller er det fortsatt noen av oss som tror på julenissen??????
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2018 kl 12:24 4724

Det er ikke alle som er like oppegående. Vi ser meget sannsynlig kr 4,- allerede i neste uke på kun en melding. Nel vil stige opp fra dagens kurs x10 så x20. Med 3 milliarder i banken hos Nikola så må en oppvigår ikkje væra rakettforsker for å skjønne at Nel og Nikoka vil lykkes. Nel sin eierpost på kr 42 mill vil stige til over kr 500 mill i løpet av år 2020. Da får vi fete Nellionærer utbetalt fete utbytter som aksjonærer i det nye industrieventyret. All in Nel. Det er nå alle bør laste opp.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
oppvigår
15.09.2018 kl 14:34 4619

Nå har det vært skreket nesten hver uke om melding til uken og vi ser 4-tallet. Vær nå realist å innse at her må man være tålmodig. Ordrene kommer etter hvert. Man skulle ikke trenge å være rakettforsker for å forstå det.
Har selv sagt at Nel kommer ikke til å bli oppkjøpt, men bli det neste store industrieventyret. Samtidig har andre ropt opp om at nå blir Nel oppkjøpt, og blant dem er en person med flere nick, som Mr James Bond sikkert kjenner til.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
pengex
15.09.2018 kl 15:40 4558

Forstår ikke helt hvordan man skal fylle disse lastebilene uten stasjoner. Eller er det bare norge som er helt på bærtur. Og hvorfor hydrogen når alkohol har vært rundt siden vikingtiden? Hydrogen har mindre energi pr kg enn alle andre flytende produkter som kan brukes i dagens motorer. Så hvor mye hydrogen vil gå med på å drifte en fullasta semi når hydrogen kun har halve kraften av diesel?
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Dennis10
15.09.2018 kl 16:45 4492

Oppvigår har solgt :-)
Og han pengesekken baisser så godt det går.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
pengex
15.09.2018 kl 17:16 4436

Baisser ikke, er bare realistisk. Strøm og alcohol finnes overalt. Hvorfor ikke gå stort med dette nå og slutte å bruke tid på hydrogenbiler.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
oppvigår
15.09.2018 kl 17:42 4382

Har enda noe i Nel. Tørr ikke helt å være ute. Hvorfor ikke prøve noe annet også, mens man venter. Forventer ikke at så mye skjer i oktober og november. Skal fullt inn i desember. Regner dette ikke for baissing.
Sjanser litt i Nickel Mountain Resources.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2018 kl 12:16 4194

De som ikke satser på Nel nå kan gå glipp den nærstående største oppturen til Nel ever. Det satses tungt på hydrogen world wide. Lille Norge betyr lite for Nel.
Milliardkontraktene ligger utenfor lille Norge. Selv om jeg vet at regjeringen kommer med et offensivt H2 vedtak med Elvestuen som H2 flaggbærer. Det skjer noe positivt for Nel også i lille Norge. Jeg har og en følelse av at franske H2v Product begynner å få finansieringen på plass. Husk Nel steg opp 30% samme børsdag som den store H2v milliardkontrakten ble meldt over OSE.
Mr. Bond er meget komfortabel med sin tunge investering i Nel på kr 2.500.000,- som tror på en dobling i løpet av 4 mnd.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2018 kl 12:51 4126

@pengex
"Hydrogen har mindre energi pr kg enn alle andre flytende produkter som kan brukes i dagens motorer."
Latterlig og helt usann påstand som viser din manglende kunnskap innen fysikk.
Hydrogen har desidert HØYEST energitetthet pr. kg om man sammenligner diesel, bensin, hydrogen, lpg etc.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2018 kl 20:42 3836

Sport On RSinvest. Den enorme energirettheten til H2 innebærer at H2 blir vinneren innenfor truck/buss og tungtransport segmentet. Der er her Nel er verdensledende. Det er der milliardene ligger som Løkke sa. Denne uken kan vi se kr 4,- på kun en melding. Kjenner jeg Nel rett så har de med seg kontrakter hjem fra USA denne helgen. Børsmelding mandag morgen eller hva?
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
pengex
17.09.2018 kl 00:53 3542

Ok, amigo....Hydrogen må kompresseres til 700bar.
Dette krever ca 60kwt pr kg. Effekten fra tank/motor er ca 35kwt. Altså ett minus på 25kwt pr kg/liter.
Diesel gir 12kwt, bensin 10kwt og alkohol litt mindre. Batteridrift har kun tap i motor/drivverk før effekten blir brukt. Dette betyr at hydrogen er null verdt dersom man ikke kan produsere/komprimere den tilnærmet gratis i forhold til å kun dytte strømmen inn i batterier.
Hadde vi kun vært ute etter energitetthet og ikke omstendighetene rundt produksjon ville hele bilparken kjørt på nitrometan som er sprengstoff i alkohol.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
really
17.09.2018 kl 06:50 3411

Dette er årsaken til at batteribiler er å foretrekke for de formålene de egner seg for. Men dagens batteriteknologi har store begrensninger, som kan løses med hydrogen. Og energi er det mer enn nok av, så det er ikke der begrensningen for hydrogen finnes. Problemet er prisen på elektrisitet. Den må være lav for at hydrogen skal lykkes.

Men batterier kan også bli bedre. Spesielt vekt men også volum er et problem. Jo lenger en kommer på å redusere her jo lenger rekkevidde og energibehov kan løses med batteri.
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2018 kl 08:52 3170

Nel Hydrogen blir og er den store vinneren
Redigert 21.01.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare