NAS - INGEN teknisk støtte - før landingshjulene treffer bakken!

Hammers
HAMMER 30.07.2020 kl 14:58 11013

Jeg har advart sammenhengende mot NAS i 2-3 år, men har ikke skrevet om selskapet siden i mai - tror jeg det var.
Umulig å få gehør her inne når aksjonærene går amok i "billigaksjer" - samtidig som aksjetrykkeriet går varmt!

I dag tok jeg en titt på chartet igjen - og fikk STRAKS bakoversveis!
Chartet er SVÆRT ENKELT - og det trenger ingen forklaring:
https://www.tradingview.com/x/VZdZg7zu/

Den SISTE støtten har røket med SOLID margin - og det er ikke noe håndfast før landingshjulene til slutt treffer bakken!

Hilsen Hammers.
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.08.2020 kl 20:57 5883

Jeg tror ikke du vet hva du snakker om.
Fly er ikke som å ha en pool med f.eks 50 biler - for så å bytte på hvilke man bruker!
Her er det vedlikeholdskostnader på alle bauger og kanter for å senere kunne få benytte dem på en trygg måte.
Dess flere man ønsker å holde "varme" for snarlig bruk - dess dyrere! Slikt som må betales for penger man ikke har.

Ser enkelte klamrer seg til erstatning fra Boeing - og altså nå "teorien om" rullering av fly.
Kanskje også nye rykter om "oppkjøp" etter hvert blir lansert av de desperate?

PEANØTTER i forhold til det STORE problemet aksjonærene står foran!
Det at den ene kreditoren etter den andre ønsker å omgjøre gjeld til aksjer! Da snakker man VOLUM av NYE salgbare aksjer.

Kreditorenes ENESTE muligheten for å få tilbake litt av sitt utestående!
Mao; Aksjesalget kommer til å øke i omfang - dess flere av dem som foretar dette grepet!

DET er hovedproblemet for NAS-aksjonærene.
Alle de andre "teoriene" er kun fattigmannstrøst!

Hilsen Hammers






Redigert 08.08.2020 kl 21:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2020 kl 22:10 5825

Siden markedet regelrett FLOMMER over av moderne fly, er det ikke rart leasingbransjen skjønner at deres avtaler kommer garantert til å bli reforhandlet/sagt opp...
Flyselskap som trenger nye/relativt nye fly kan bare plukke blant TUSENVIS av fly som står parkert ute i en tørr ørken... ET FLY FOR EN KRONE!!!
Ikke rart leasingselskapene godtar å omgjøre deres leasingavtaler om til aksjer... avtalene er ikke verdt papiret de er trykket på, dersom det ikke er skrevet på dasspapir.. Corona-gjengen er jo gale etter dasspapir..
Slettet bruker
08.08.2020 kl 22:36 5784

Ingen grunn til bakoversveis her. Teknisk analyse har null funksjon i en aksje som styres av aksjetrykking, usikkert marked, konkursspekulasjoner osv. Det er fullstendig uvesentlig om det er støtte på 50.000 eller motstand på 0.3. Bruk Teknisk analyse der det har en funksjon. Vi er nok alle enig i at Nas skal ned, uansett
Hammers
08.08.2020 kl 23:01 5763

Det er da ingen som snakker om TA her - ja bortsett fra deg, da!
Her snakkes det om sunn fornuft - basert på HELT andre kriterier!
På SAKLIG realisme!

Hilsen Hammers
Nabomannen
08.08.2020 kl 23:29 5726

Det er nok dessverre mange som ikke er enige i at NAS skal ned uansett. Mange unge nye spirer på børs som synes å tro at alle aksjer på billigsalg er gode kjøp.
Slettet bruker
09.08.2020 kl 00:29 5690

Et flybart fly er ikke så lite verd som 1 krone.
Vedlikehold, ja. Men det er grenser for hva dette koster. Og NAS har stort
sett unge fly. NAS har også redusert flyflåten.
Jeg har ikke NAS-aksjer. Og kan ikke huske å ha hatt noe tap på NAS-aksjer noen gang.
Skriver om dette for jeg er opptatt av norsk luftfart, norsk samferdsel og norges ve og vel.
Skjønner ikke hvem som kjøper på 1,577.
I første omgang havner nok aksjen under en krone. Så får vi se derfra.
Kommer antall aksjer opp i f.eks. 10 mrd.(pga. stor aksjetrykking), er det muligheter for
aksjekurs på "5 øre". Det er for tidlig å si noe bestemt. Dette utvikler seg. Poenget er at vi skal ende
opp med et I PRAKSIS norskkontrollert hovedflyselskap. NAS kan gå konk.
Da må vi forsøke å starte nytt hovedflyselskap. Gjøres ikke det, må nok Norge
inn i SAS igjen. Dette er scenarie.
Utlandet må ikke tro at de senere kan sitte med kontroll over norges hovedflyselskap.
Det går ikke, og vil ikke skje.
På et tidspunkt så snur nok denne negative utviklingen oppover igjen. Det kan bli en
stund til, slik det ser ut nå.

Redigert 09.08.2020 kl 01:17 Du må logge inn for å svare
oivindl
09.08.2020 kl 09:18 5568

Kommentaren var ikke myntet på noen spesiell.
Er det noe i kommentaren du er uenig i?
Redigert 09.08.2020 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
oivindl
09.08.2020 kl 09:37 5548

Du bekrefter vel egentlig min enkle kommentar.
Du mener jeg har en spesiell grunn for å skrive, du mener åpenbart at grunnen ikke er spesielt prisverdig og at jeg ikke har rett.
Det var også poenget med kommentaren, ingen grunn til å ta på vei.
Redigert 09.08.2020 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
bravi
09.08.2020 kl 11:11 5452

Forstår dette slik at verdsettelsen på NAS kan bli 500 mill. Korrigerer vi dette basert på kurs 1,58 x 0,5/5,7 vil det gi en kurs på 14 øre. Så vil det bli konvertert enda flere aksjer da kan kursen komme ned mot 10 øre. Slik sett tror jeg neste emisjonskurs vil bli mellom 5-10 øre.
oivindl
09.08.2020 kl 11:57 5394

"Det er da ingen som snakker om TA her..."

Bortsett fra overskriften da:
"NAS - INGEN teknisk støtte - før landingshjulene treffer bakken!"
Slettet bruker
09.08.2020 kl 13:22 5343

Det at en aksje har falt mye, betyr ikke nødvendigvis at aksjen er billig.

NAS er i en svært alvorlig finansiell situasjon - og selskapet kan i verste fall gå konkurs. Majoriteten av dem som ble tildelt aksjer til 1 krone, har fortsatt en gevinst på 55%. Tror nok flertallet av disse, på bakgrunn av status presens, ønsker exit fra denne konkurskandidaten så raskt som mulig.

... Når det er sagt, så er aksjen kraftig oversolgt på kort sikt - og her kan det gjerne komme en teknisk reaksjon opp. Enn så lenge, så må det tolkes som en “dead cat bounch», etter mitt skjønn.

Vær forsiktig, er mitt råd.
Redigert 09.08.2020 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.08.2020 kl 22:49 5141

I dag gikk kursen som den MÅTTE gå!
Gå - når flere større aksjonærer ønsket å komme seg ut av den samme trange døra!

e24 har i kveld et opplysende innlegg om NAS!
https://e24.no/boers-og-finans/i/9vy9gl/aksjeras-i-norwegian-koster-smaasparerne-dyrt-matematikken-vinner-til-slutt

Det opplyses bl.a. at aksjeantallet har økt fra 164 millioner til 3,6 milliarder aksjer!
For å anskueliggjøre de to tallene skriver jeg dem SLIK - så kan de som fortsatt tviholder på verdiene sine prøve å tenke selv.

0.164.000.000
3.600.000.000.
Aksjeantallet er ØKT med 21,9 x fra de opprinnelige 164 mill!
Dette samtidig som så godt som hele flyflåten er grounded - man nå står foran NY smitteøkning - og de nye aksjonærene sloss om å komme seg ut! Det opplyses også om datoer for når de nye aksjene kan selges (noen er så langt låst for omsetning).

Ikke rart at Johannessen i Nordnet (i linken) kommer med en KLAR anbefaling til småaksjonærene!
Akkurat som også JEG har gjort over en LENGRE periode!

Hilsen Hammers.......som vedlegger chartet pr i dag (for dem som våger å se).
Jeg har tatt det fra min SISTE STERKE advarsel - den ved bruddet på 30: https://www.tradingview.com/x/5FuIJsqc/
Redigert 10.08.2020 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2020 kl 22:55 5127

Var det ikke en eller annen øyelege som nettopp hadde kjøpt 2,13 millioner NAS aksjer???

Kanskje denne øyelegen burde få en time hos en kollega, for det er tydeligvis noen som ikke har bra gangsyn..
Hammers
10.08.2020 kl 23:22 5042

😊. Takk for korrigeringen.
Jeg stusset selv litt på tallet da jeg regnet ut. Har nå redigert det opprinnelige.
Det blir alltid krøll når det blir snakk om så store tall at selv kalkulatoren begynner å bli varm i topplokket av utfordringen!

Hilsen Hammers
Redigert 11.08.2020 kl 00:52 Du må logge inn for å svare
FunTrade
10.08.2020 kl 23:40 4997

Køen av nas-utlånere som tar til takke med litt gjeldskonvertering siste ukene tikker stadig inn. Det er lite annet enn illevarslende for aksjen. Utlånere vil heller ha en liten del av sine penger tilbake enn ingenting, og benytter sjansen til å konvertere. Disse utlånerne må ha konkludert med at det ser ut til å gå fra vondt til verre for NAS.
Hammers
11.08.2020 kl 00:59 4944

Hmmmmm......!
Øyelegen burde snarest få opp øynene for skriveriene til undertegnede!

Hilsen Hammers
Slettet bruker
11.08.2020 kl 01:50 4905

Europeisk luftfart har vært ned mht. passasjertrafikkvolum noe sånt som 90 % i snitt de siste 5 måneder.
Det er klart det merkes for alle i bransjen. Det tar seg litt opp nå, men det er langt igjen til normale tilstander.
Dog et lite norsk lyspunkt ; norsk luftfart går best i hele Europa om vi holder ytre østre del av Europa utenfor.

Ingen hadde drømt om 90 % nedgang i 5 måneder. Fx. Dublin var ned 97,2 % i Juni. Ryanairs home carrier base.

28. August kommer Q2 rapporten i NAS.
Redigert 11.08.2020 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Hammers
12.08.2020 kl 00:37 4711

Chartet til NAS er fortsatt ikke noe å juble for - selv om det endte med LITT stigning i dag!
(trolig flere "ivrige lykkejegere" som tapte STORT på å handle rundt toppnivåene).
https://www.tradingview.com/x/uX36RehT/

Ila de siste 18 handelsdagene er det kun TO som har endt med grønn markering (sluttkurs over åpningskurs),
NAS er etter mitt syn et case for "proffene".
De som ønsker å vri seg av den kroken de sitter fast i - og som alle kjemper for å komme seg av!

Hilsen Hammers........som selv ALDRI har vært fristet til å prøve "kroken"!
Bare husk; Det er pr dd milliarder av aksjer som ønsker seg UT!
Slike som har konvertert fra håpløse lån til omsettelige aksjer.
Nettopp for å komme seg AV kroken! Mao UT!
Redigert 12.08.2020 kl 00:52 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.08.2020 kl 23:34 4468

Jeg klarer ikke å dy meg! Her er det kun EN ting som gjelder! KOMME SEG UT!
Nye lån konverteres til aksjer. Aksjer som lånegiverne pøser ut så raskt som mulig.
Deres ENESTE mulighet for å få tilbake noen NOK på lånene.

NAS melder selv i kveld at andre lån også KAN bli omgjort på samme måte. Altså BLIR DET SLIK!
Chartet er pr i kveld; https://www.tradingview.com/x/n8ecZtAo/
Tatt ut FØR dagens nye melding om konvertering.

Den stiplede linja i toppen markerer da jeg advarte for fall fra kr 30 til kr 4!
https://finansavisen.no/forum/thread/80947/view
Senere advarte jeg da 2,60 ble brutt! I dag er også DET kronebeløpet halvert!

Hilsen Hammers.........som i lengre tid har gjort SITT for å få folk ut av NAS!
Ønsker du penger igjen på skatten til neste år er DETTE den RIKTIGE aksjen å sitte i!
AMEN!
Redigert 19.08.2020 kl 00:02 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.08.2020 kl 01:32 4337

Kursen stoppet i dag på 1,12!

Noen timer senere.......nå i kveld ønsket Karlsen ny MEGAFINANSIERING innen jul!
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/08/28/7561154/norwegian-ledelsen-vil-ha-ny-megafinansiering-innen-jul

STAKKARS de sjelene som fortsatt ikke har klart å oppfatte BUDSKAPET! Budskapet om å komme seg ut av dette tomme skallet!
Det kan i hvert fall ikke være mange av de som har lest MINE innlegg om NAS de siste par årene som fortsatt er med!

Hilsen Hammers
Slettet bruker
29.08.2020 kl 01:47 4326

NAS virker nå å være et selskap kun for leasingselskaper og kreditorer som forsøker å berge verdier. Og overta en
markedsposisjon senere. Norske private og offentlige aksjonærer bør komme seg ut. Det er helt meningsløst å være
aksjonær nå, uten samtidig å være kreditor. Ingen norske private eller offentlige instanser må putte på penger her.
Det beste er om det går konkurs, jo før jo bedre. Da starter norske private og offentlige interesser nytt flyselskap.
NAS aksjen i dag er egentlig ikke verd 10 øre en gang. Eller 5 øre en gang ?

NAS driver for kreditors regning, og kreditor er den store majoritet av aksjonærene. Kreditorene kommer til å holde
dette i gang, fordi det er bedre enn alternativet. Alternativet med å realisere eiendeler er enda verre enn å holde
eiendelene såvidt i gang. Tusenvis av fly står på bakken over hele verden.

Norge burde ta konsekvensen å starte nytt. Eller omgjøre Widerøe eller BRA til en storsatsning ? For å kunne holde
NORSK kontroll på NORGES DEL av NORDISK og NORD EUROPEISK luftfart.
Redigert 29.08.2020 kl 02:00 Du må logge inn for å svare
DisastAir
29.08.2020 kl 11:52 4211

Hei Hammers,

Trollungen er inne på noe mht rullering av fly i opplag. Kostnadene med å trafikksette et fly-individ, øker med hvor lenge dette individet har stått på bakken. Derfor kan det være smart av fly-operatøren å ta flyet "for a spin" hver 90. dag å unngå tyngre vedlikeholdsprogrammer. Om NAS gjør dette, vet jeg ikke. NAS er opp i det til langt over både hals og hode. Så om det vil ha stor økonomisk betydning for selskapet er tvilsomt. Derimot er det i fly-eierenes (lesingselskapenes) interesse at flyene ikke står og forfaller til skrap.
Slettet bruker
29.08.2020 kl 12:35 4189

For vondt i hjerte av de som kjøpte den på 30 og ikke kom seg ut. Jeg er 20 prosent i minus på mine 12 kr. Dette svir virkelig for de som er tungt inne. Håper galskapen tar slutt for deres del.

https://www.tradingview.com/x/35mE3oz4

Hammers
26.09.2020 kl 01:10 3872

Jeg har ikke kikket på NAS på lang tid, men har selvsagt registrert at kursen har beveget seg under kr 1 de siste dagene.
For MIN DEL kan jeg bare håpe at jeg har klart å skremme folk ut av DRITTEN! Ja - for dette ER DRITT for en som handler aksjer!

Chartet ser nå slik ut - der min SISTE klare anbefaling på kr 30 er sirklet inn;
https://www.tradingview.com/x/CvBx7gxi/ (klikk e/åpning og det forstørres).

Trolig kommer en ny EMI før årsskiftet. Kursen blir SKREMMENDE LAV. Hegnar antyder rundt 10 øre.
Da blir SAMTLIGE av dagens aksjonærer utvannet til en brøkdel av dagens kurs.

Hilsen Hammers.......som bare kan si; RIP........til dere som fortsatt tviholder på de forvitrende verdiene!
Jeg tipper at selskapet KONKES - og at det evt blir opprettet et NYTT. Da selvsagt UTEN dagens aksjonærer!
I så fall en GLADNYHET til aksjonærene; MANGE kostbare kroner igjen på skatten det påfølgende år!

PS;
Hvor har det forresten blitt av "Flyanalytiker" Hans Jørgen Elnæs?
Han som lovpriste "oppkjøpet" av NAS i Dagsrevyen da kursen sto i 300 - mens "Luftens BARON" ADVARTE som bare pokker'n?
Ja, ja......fine titler og pene dresser imponerer stadig - har jeg registrert!

Og hvor har det blitt av Roger Berntsen. Han som LIKE IVRIG fabulerte om Amazon-sjefens fly på Alta flyplass til samme tid.
Han la ut i det vide og det brede om synergiene under sendingen på Hegnar! AT det går an å dumme seg så loddrett ut!
Siden har ikke JEG sett ham på skjermen! Trolig like godt!
Redigert 26.09.2020 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
retur
26.09.2020 kl 08:19 3796

Såpa Hammers er short i NAS. Nas konker ikke. Leser du ikke nyheter mann. Tror i verste fall NAS kan gå i 50 øre. Når vaksine mm kommer på plass blir nas en turn around. Og det er ikke langt unna. Det er nå man skal posisjonere seg. Ha en nasselig helg.
Kaisovski
26.09.2020 kl 19:26 3642

Retur: dette tror du ikke på selv engang. Ikke er alle aksjene fra denne refinansieringsrunden i markedet engang, før de nå trenger å trykke nye aksjer for å overleve.

Aksjen skal mot 0 - NULL - før det blir en saftig omvendt splitt.
Hammers
09.10.2020 kl 21:56 3390

Ikke for å strø salt, men FOR en grusom dag for NAS. 1/4 av selskapet ble barbert bort ila EN dag!

Håper jeg har gjort MITT opp gjennom årene for at det ikke er flere private aksjonærer igjen.
Kun større. Slike som har så mange aksjer at de uansett ikke kommer seg av kroken.

Landingshjulene er nå ute. Kabinpersonalet har satt seg til rette, og nå venter alle på en soft landing.
IKKE en KNALLHARD en. En som får det til å knake i flykroppen når hjulene tar bakken, og folk kikker seg nervøst omkring.

Hilsen Hammers........som faktisk har vært med på en slik under en flyreise. SVÆRT ubehagelig, men jeg er da fortsatt her!
Redigert 09.10.2020 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
nucleus
10.10.2020 kl 08:45 3239

Taktikken med å holde igen penger etter kansullerte flyreiser har jo ikke akkurrat bedret situasjon.
Resenærer riskerte å bli strandsatt i f.eks. Spania, kjøpte nye returbiljetter som ble kansellert pånytt, men peng'an holdt vedkommende flyselskap/reiseselskap igen.
Fin måtte å låne penger på sier vel noen. Tja sier jeg , hvem tør å ut å reise, når må legge ut penger for mange turer tilsammen totalt?
Får igen peng'an etter x antall månmader sier vel noen ? Tja , igen ..hvem veit , muligens har vedkommende selskap konket innen dess..
Poenget mitt, er at når flyselskaper "lager ris til engen bak".
Garantert desperate tiltak når penger, er et stort manko i disse corona pandemi tider . Men å straffe sinne egne tiltenkte kunder, slåer jo tilbake.. Når folk misster lysten på reise ..Hvor da med ekonomi etterpå?
Dr_Eval
10.10.2020 kl 12:28 3130

Det er fremdeles et gap ned til 50 øre, som vil gi en mcap tilsvarende kursen på 5kr mai 2020 før emisjonen. Selv da var selskapet høyt priset. Da jeg solgte med fortjeneste etter den emisjonen, som var omtrent som en lottogevinst, tenkte jeg at jeg skulle vurdere å kjøpe meg inn igjen på 30 øre. Jeg venter fremdeles.
Hammers
03.11.2020 kl 21:27 2778

Her er dagens chart i SAS Norge - etter dagens SKRELL! Trolig på grunn av utvanningseffekten pga nye aksjer.
https://www.tradingview.com/x/plGEEANu/

NAS fortsetter forresten sin egen noe mer kontrollerte nedstigning. I hvert fall så lang. Her er chartet;
https://www.tradingview.com/x/jMT4qb8S/

En "vakker dag" kan trolig NAS-aksjonærene oppleve det samme fenomenet.
Være fullstendig utraderte pga nytrykk av aksjer som konverteres fra gjeld og pøses ut i markedet.

Hilsen Hammers...........som håper at dere ikke har lagt alle eggen i den sammen kurven. SAS+NAS.
Redigert 03.11.2020 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2020 kl 18:07 2622

WizzAir`s spreke satsing på norsk innenriks kan godt bli den siste spiker`n i kista for NAS....
Loki
04.11.2020 kl 19:19 2589

De fleste burde vert oppegående nok til å forstå at NAS går konk uten ulønnsomme emisjoner. Selv om emisjonene settes til 1 øre og aksjene settes sammen 1000 til 1 så vil de som går inn i emisjonen tape penger på NAS.

Corona restriksjonene vil nok vare 3-10 år. Det vil si de vil vare til den dagen myndighetene gir opp å beskytte de svakeste. Dette er en sykdom de ikke får stoppet. Den kan spres til alle pattedyr, og vil endres noe hver gang det skjer. Corona har relativt lav dødlighet, men du får ikke varig immunitet. Den vil også i de fleste tilfeller skjule seg i kroppen som vannkoppene gjør.
Hammers
10.11.2020 kl 23:21 2405

Da tråden ble startet i juli konkluderte jeg på MIN MÅTE - gjennom overskriften.

I kveld har jeg inntrykk av at landingen er VELDIG NÆRT forestående.
Hvorfor; Utallige ruter er kansellert, nye ansatte sagt opp og ledelsen har "gått under jorda"!

Når landingsøyeblikket inntreffer er det null og niks igjen til dagens aksjonærer.......bortsett fra tilbakebetalte skattepenger til neste år.
Dere får se det positive i situasjonen.

Hilsen Hammers.
Hammers
13.11.2020 kl 22:38 2243

Interessant artikkel i dagens E24; https://e24.no/boers-og-finans/i/zgrL3q/boeing-og-norwegian-i-juridisk-hengemyr-ber-dommeren-avklare-veien-videre

Hvis noen tror at det noen ganger kommer penger fra Boeing tror jeg bestemt at de venter fånyttes.
Trolig konk lenge før dette blir aktuelt! Noe jeg i sin tid har skrevet om på en av mine tråder her inne.

Utahalingen fra Boeing, mens de venter på at en alvorlig såret etter hvert skal lukke øynene!

Hilsen Hammers
deltaker
18.11.2020 kl 21:42 2045

Vanvittig å tenke på at denne aksjen var på 300 for noen år siden.
Da en var på ca 20, skrev du vel at potensialet ned var ned mot 4. Du traff rimelig bra. Den gikk ned til under 4 og fikk en bounce til over 10 igjen. Jeg skrev til deg den gangen at selv 4 var for optimistisk og at dette ville gå konkurs.

Uansett - gratulerer med god og nøyaktig analyse. Mange som hadde spart mye om de hadde hørt på deg. Tenker på gru på de som skrev at de hadde gått "all in" da aksjen var på rundt 17....
Zorin
18.11.2020 kl 23:10 1949

Liten korreksjon: Det er ikke landinghjulene som er i ferd med å treffe bakken. Det er flybuken. Det er det som kalles totalt havari - eller en ukontrollert konkurs. Det er jævlig trist, men ærlig talt: Norwegian har levd over evne i årevis. Selv før pandemien slo til sleit Norwegian. Og ærlig talt: er det behov for 2-3 flyselskap i Norge? Jattajatta. jeg har hørt om konkurranse og rimelige flybiletter. Men ærlig talt, det er den konkurransen som har ført alle flyselskapene til å leve fra hånd til munn. Hver dag. 99,- kroner biletten?? 199,-?? Det er tapssalg! Er det ikke bedre med ett flyselskap som kan bygge opp en buffer for dårlige tider? For jeg blir rett og slett skremt av tanken på å svi av enorme summer på en redningspakke til Norwegian. For la oss være ærlig: 5 milliarder holder ikke. Kanskje til å komme igjennom pandemien, men deretter? Jeg er vanligvis ikke enig i regjeringen med mye men akkurat her er jeg litt enig. Pengene vil ende opp hos ventureselskapene. Og når hverdagen kommer så sitter flyselskapet der fortsatt med 45-60 milliarder i gjeld.

Forslag: Slå sammen SAS og Norwegian, for deretter ha brannsalg av overskuddsfly, men med salgsforbud til Wizzair.
Redigert 18.11.2020 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.11.2020 kl 23:50 1878

Ja, mange refleksjoner man kan gjøre seg etter at et nytt kapittel i TV-serien "Flyhavarikommisjonen" er skrevet!
Jeg orker ikke å følge noe særlig med på NAS-kursen nå for tiden.

Morsommere da kursen sto i 300 - og jeg kunne varsle om "uregelmessigheter" fra DET nivået (selvsagt til øredøvende pipekonsert)!
Og like morsomt da kr 30 ble brutt. Da jeg skrev om "Kilroy" - og fortalte om kr 4 ut fra det tekniskle bildet!

Kunne ikke da se for meg at man skulle under 50 øringen. Dere vet - den utrangerte "sølvmynten"!
Huff, så mye folk må ha tapt på denne luftdrømmen!

Hilsen Hammers
Slettet bruker
19.11.2020 kl 00:52 1826

Takk for det Hammers. Burde nesten betale deg penger! :)