DNB Market nedgraderte idag, DNB A.M kjøpte og flagget 24. aug

Slettet bruker
XXL 13.09.2018 kl 14:37 6844

Flaggemelding XXL ASA (XXL NO)

Fond forvaltet av DNB Asset Management AS kjøpte Fredag 24 August 2018 , 86.412 aksjer i XXL ASA (XXL NO)

Fond forvaltet av DNB Asset Management AS eier etter dette 7.031.697 aksjer i XXL ASA (XXL NO) , som utgjør en eierandel på 5.06% av totalt utstedte aksjer i selskapet.

Det er heller ikke ukjent at det har hendt tidligere at DNB Markets roper selg og kjøper samtidig med begge henda...
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
doro
13.09.2018 kl 21:42 6674

Over og ut for Mx sport ...
https://www.dn.no/nyheter/2018/09/13/1837/Handel/over-og-ut-for-mx-sport

Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
ombt
14.09.2018 kl 08:11 6505

Meir kundar til XXL
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 08:29 6474

Den enes død er den andres levebrød...
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
holidayfun
14.09.2018 kl 20:50 6333

Neppe da MXSport har vært en meget
Svak kjede med mye bra butikker som nå bytter over til andre kjeder som gjør det meget bra og er vekst vinnere Ref sport1
Kundene velger kvalitetsbutikker for kjøp av mer og mer kostbare produkter og da faller neppe mye av disse salgene over på en billigkjede som xxl tipper motsatt effekt betydelig vekst da tilgang på kjipe SMU Varer blir tilstede som en del av alle butikker fremover
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
holidayfun
14.09.2018 kl 20:51 6330

Neppe da MXSport har vært en meget
Svak kjede med mye bra butikker som nå bytter over til andre kjeder som gjør det meget bra og er vekst vinnere Ref sport1
Kundene velger kvalitetsbutikker for kjøp av mer og mer kostbare produkter og da faller neppe mye av disse salgene over på en billigkjede som xxl tipper motsatt effekt betydelig vekst da tilgang på kjipe SMU Varer blir tilstede som en del av alle butikker fremover
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
Funderer
14.09.2018 kl 21:03 6315

Var innom XXL på Nordby i dag , nesten ingen kunder i butikken ennå nesten hele parkeringsplassen var full av biler . Er innom der ca 1 gang pr mnd , nesten aldrig noen å handler der når jeg er der . Var endel folk der tidligre da det var 3 for 2 på alle varer , men ser stille ut etter det tilbudet ble slutt .
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 23:25 6222

Merkelig at xxl har annet utvalg i butikkene her vest enn på Østlandet. Her selges varer av samme kvalitet som i andre sportsbutikker. Og når jeg er på xxl og handler er det alltid flere enn meg i butikken og handler :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
rukmini
14.09.2018 kl 23:51 6202

De har ett bra utvalg i butikkene på Østlandet også, ihvertfall i de butikkene jeg besøker. Men der er det også mange flere enn bare meg som er og handler, så mulig jeg går i feil butikker... Får høre hvordan Funderer og holidayfun finner disse butikkene med underlig utvalg og ingen folk:)
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
Funderer
15.09.2018 kl 12:03 6049

Nordby shoppingcenter » XXL Outlet
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2018 kl 14:45 5965

Sverige altså. Aldri vært innom xxl i Sverige. Av bildene ser det ut til at konseptet er noe annerledes der. Er det en outlet slik vi bruker ordet i Norge ? Et sted å kvitte seg med fjorårs(og eldre) saker og ikke en fullverdig xxlbutikk ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
rukmini
15.09.2018 kl 15:21 5936

Ja, det er ett outlet slik vi bruker ordet i Norge. Så her bruker man altså 1 outlet i Sverige for å bedømme vareutvalg og kundegrunnlag for hele kjeden...

Det er litt som holidayfun som hevder å ha dyp kjennskap til bransjen og så kommer med en analyse hvor alt han lister opp som problemområder er tvert imot det som er styrken til XXL... Hadde han derimot byttet ut ordet XXL med G-Sport/G-MAX så hadde det jo vært en ganske god vurdering.
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
holidayfun
16.09.2018 kl 03:24 5773

Styrken til XXL sport er neppe outlets ved siden av det eneste markedet kjeden tjener penger i, som er Norge, eneste land med ok marginer

Husk DNB er Retail bank nr 1, stygge tap på mye kjeder, selv har banken nå siste tiden drevet noen av de over tid og sliter mye med Power og diverse annet fra samme eierstruktur som XXl, trykker på med egne dager for bank kunder med rabatter og ikke måte på for å øke salget og dermed sikre sine verdier

Tror nok det er mye snakk internt i DNB om verdi grunnlag og skille mellom investeringer og problemkunder

Men trenger ikke synse så mye, har ikke aksjer pr nå i denne kjeden og ikke mer ledig penger før Europris pengene kommer på konto,

Synd for de som lever med troen på en sportskjede og ikke vil høre på tegnene som vi varslet på kurs 103 ref eldre innlegg, men ok med halvpris på aksjer også, men som sagt denne kan ligge mellom 54 og 30 ved neste presentasjon, om du er inne på 50 i snitt kan det jo bli konge det, mye annet som ville gitt bedre avkastning men det er jo kult å eie aksjer i en kjede som ifølge Adm Dir misliker aksje kurser, starter nye butikker på nett som sliter før oppstart ref Louds og etter massive kjøp internt og ansatte støtte kjøp synker videre,

Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
rukmini
16.09.2018 kl 08:19 5714

At du sier at Power (Gamle Expert) og XXL er sammenliknbare sier jo bare sitt. Det eneste de har til felles er vel 1 eier. Nok en gang om du hadde byttet ut XXL med G-Sport/G-MAX i den kommentaren så hadde det vært en fornuftig sammenlikning.

Ellers må det sies å være mer enn støttekjøp når en som slutter i selskapet bruker 2 mill av egne penger på å kjøpe aksjer i ett selskap han har forlatt. Det sier noe om troen på fremtiden.

Forøvrig er jeg enig med deg i at inngang/snitt på 50 NOK er veldig positivt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
Funderer
16.09.2018 kl 13:06 5543

Nordby shoppingcenter » XXL Outlet er slett ikke en slik vanlig Norsk outlet er . Da butikken var ny hadde den omtrent de samme prisene som i Norge men det var 3 for 2 på de fleste varer , da var det somregel bra med folk innom der ,, hvertfall når jeg var der ,,, nå er det ikke lengre 3 for 2 , heller ingen andre særlige bra tilbud . Kjøpte bl.a ett telt der engang , gugglet det da jeg kom hjem og det viste seg at teltet var billigre i Norgen . Men Xxl har jo prisgaranti så fikk tilbakebetalt beløpet neste gang jeg var innom .
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
holidayfun
17.09.2018 kl 02:31 5347

Enig men beste var nå de kjørte i sommer salg på Helly Hansen jakke. modell Fjord, til dumpingpris Outlet 799 på Boards i hele Oslo og på busser og tog mye penger brukt på dette for å vise at kjeden er outlet, noe vi ser alle dager hele året i Norge
Eneste kjipe med det var at prisen i vanlig varehus som sliter med enorme varelager og svake ledere var kr 799 i hele sommer, da snakker
vi bommert, samt at samme uken kom det annonse med våpen på barne siden på xxl.no samme dag som skole skyting i Usa, bra den også
Prisgaranti koster kjeden mer og mer ettersom de ikke klarer å levere på dette selv, leverandørene er litt lei og mindre SMU varer i butikken gjør at forbrukere kan kjøre pris tester på samme varer og XXL taper ofterer og oftere mot andre kjeder, sportmann, skosko i Asker og mange andre som selger mye varer om dagen
Leder som kjøper for 2 Mill samme dagen som bytter jobb, neppe fordi han elsker selskapet, fond plassering som må fylles før salg neste år og solid fortjeneste da selskapet må dekke inn mellomlegg
XXL har et krav om at alle ledere skal kjøpe aksjer i bøtter og spann, alle som jobber i butikk har egne kurs med aksje kjøp, alt for å holde kursen likvid slik at man ikke ser på hva selskapet har av verdier, varelager og hva det er verdsatt til men nå er det vel kun Odin som er igjen med troen på selskapet, samt Stenshagen invest som har svidd av så mye at det er latterlig på denne aksjen
Ferd koser seg, tvinger seg til styreplass om ikke lenge, mer og mer varer fra de i butikkene og på nett, neppe noe som kan redde kjeden men på kort sikt meget billig måte å skaffe seg salg på


Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
rukmini
17.09.2018 kl 07:40 5273

Vet ikke hvordan eller hvorfor du kommer opp med alt dette, men det er jo dessverre ikke riktig noe av det...

Det var vel annet enn kampanjene som gjorde at salgt gikk tregere i sommer. Les været. Og det gjalt alle som drev med forbrukerartikler med unntak av vifter og is.
De klarer ikke å levere på prisgarantier? De siste undersøkelsene har vel vist at det er nettopp XXL som vinner disse.
Selskapet tvinger en ansatt som har sluttet til å kjøpe masse aksjer? Lite trolig.. og om dette var for en omplassering så finnes det bedre måter enn en aksje som er så ille ute som det du beskriver.

Klarer ikke helt å bestemme meg om du er en tidligere ass. Butikksjef som måtte slutte eller om du er butikksjef hos G-Sport.

Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
holidayfun
19.09.2018 kl 02:26 5066

Takk for info
Kommer aldri til å jobbe for XXl, ikke min stil ,synd med alle ass butikksjefer som slutter på grunn av sviktende bonus og løftebrudd, spot on for deg, mange av de er unhappy for å si det mildt og de søker seg rundt i bransjen, siste nå jobb for en merkevare, søkere 130 fra xxl ca 78, mye ass butikksjefer for å si det sånn men det har du sikkert et bra svar på
Aksjer, Allmøte ved nye etableringer og ny ansettelser , vanlig å anbefale å kjøpe aksjer i kjeden , sikkert, bra gull osv, om noen kjøper kjenner jeg ikke til, men det kjøres på det, ikke tvil om det

Sverige kampanje var KATASTROFE , glem været, snakk om å ikke levere som man skal, board over hele Oslo i sommer med oultelt stil og priser, snakk om bommert,




Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
holidayfun
19.09.2018 kl 02:42 5057

Fokus nå,
Ny butikk i Oslo med virkelig gode priser, selger på pris, masse varer like som en annen kjede i Norge
Enda mer privat label kjør med smu modeller til billig kjeder l, SMU er for de som ikke kan det Special made Units, med andre ord noe manger på det du kjøper, se på esken neste gang du handler, ikke samme som orginal produkt som du kjøper hos fagbutikk

Inn på 50 er ikke så ille men ville solgt unna fort som bare det, kjipt når vi treffer ca 27 kroner, bra for Ferd og de som hamstrer, håper du er en av de, alle ute som Fjeld, Nielsen, Braathen og flere til, men det har du vel et svar på

Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
rammern
19.09.2018 kl 11:06 4870

Kundene er tilbake ,slik jeg ser det ut fra besøk.
Været bidro selv følgelig til lavt besøk , handel , men nå ser det ut til at kundene er på plass igjen :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
JonneHex
19.09.2018 kl 12:02 4819

Her i barteby er xxl stappfull hver jævla dag. Må krangle om betjening. I de andre sjappene blir du overfalt av 5stk bare du ser på en skjorte. Er kun sportoutlet pallebutikken som har litt kunder. Men der er d mye pissvarer. Xxl har sterk posisjon her.
Skal ha xxl etterhvert.
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
19.09.2018 kl 12:34 4793

Jeg har ikke aksjer i XXL, men de som snakker ned XXL er enten ute etter lavere inngangskurs, er blitt brent og tapt mange penger( bitter og sur) eller jobber for konkurrent. Alt er like patetisk. XXL er mest sannsynlig den eneste kjeden som på sikt vil overleve. Men jeg ønsker seff en meget lav kurs på XXL når jeg først velger å gå inn. Må se an Q3 først.
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
rukmini
19.09.2018 kl 18:18 4697

Hadde tenkt å la være å kommentere mer holidayfun men nok en gang så er det jo ikke riktig det du kommer med.

1. Du har ikke belegg for å hevde at mange butikksjefer slutter, og det burde være en regel mot å bare kaste ut påstander på den måten. Ikke stemmer det heller. Hadde så mange som det du skriver søkt seg bort så hadde det vært kjent og skrevet om.
2. Sverige kampanjen var en katastrofe? Har du noen tall eller fakta bak den påstanden? Eller er det samme grunnløse kommentar? Så vidt meg bekjent er XXL 1 av 2 kjeder som vokser.. I tillegg tjener de gode penger i motsetning til stort sett alle andre.
3. SMU. Jeg liker at du skriver en forklaring på dette og så vet du selv ikke hva det er. Det er ikke noen kvalitetsmessig forskjell på disse. Det er ulike features på modellene så de skiller seg fra hverandre. Alle kjeder har dette, også dere i G-Sport. Må heller ikke forveksles med private labels (som og alle har).

Jeg ville latt være å følge XXL mer om jeg var deg og heller konsentrere meg om de du mener har så mange fordeler.
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2018 kl 23:12 4556

Hva tror dere skjer med slike retailere når renten tikker oppover og folk må stramme til på lommeboken?
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
holidayfun
20.09.2018 kl 00:03 4521

Markedet snakker for seg selv, aksjen er all time low, men å leve med fornektelse er det mange som gjør, taper mye penger på det men har du råd så er det bare å bli i aksjen, den kommer nok til over 50 en eller annen gang snart

Jobber ikke for G sport eller Intersport så der tar du like mye feil som resten av ditt innlegg,

Hvor mye har du tapt til nå, litt bittert å ikke komme seg ut før på tross av alle signaler lyser blorødt i lang tid, ledere som slutter i alle ledd, ref økonomi, markedsjefen holdt ut 3 måneder,

Lykke til og hold ut, kommer nok bedre dager for de som venter lenge nok, må jo bli en emisjon etterhvert når kassen er tom, spennende blir det uansett, tipper Power og Home and Cottage går med i samme åndedrag, men DNB er jo banken til alle disse selskapene, så det tar vel noen måneder til før det skjer noe




Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare