TUI med Blücher-stunt i Drøbaksundet på Olsok !


https://www.vgtv.no/video/200558/cruiseskip-seiler-i-sirkler-i-oslofjorden

https://www.seascanner.com/ship-mein-schiff-2

https://www.tuigroup.com/de-de/ueber-uns/ueber-die-tui-group

https://dykkepedia.com/wiki/Bl%C3%BCcher

Tyskerne flesket til med det som sannsynligvis er Deres største passasjerskip MEIN SCHIFF 2. Det er 315 meter langt.
Eierselskapet TUI hevder å være verdens ledende reiselivsgruppe.

Ble sjøtrafikksentralen for Oslofjorden lurt her ?
Er tyskere blitt nervøse for at vi skal spise ThyssenKrupp, stenge av gassen og stenge av strømmen ?
Eller prøver de å lose sin stuntmann Tangen inn i oljefondssjefstolen ?

Burde vi hatt Symphony of the Seas (verdens største passasjerskip, 361 meter) tilstede, ved en slik
demonstrasjon på falske premisser (angivelig hyllest til Oslofjorden) ved Blüchervraket ? Og omkranset
av 10 stk. VLCC som anstand ?

Slik at en slik gjerning kunne foregå i tilstrekkelig norskontrollerte og sømmelige former !
Bilde av noe sånt ville jo gått verden rundt.
Redigert 31.07.2020 kl 21:07 Du må logge inn for å svare

https://vestfoldmuseene.no/fordypning/vaktbaten-pol-iii-nar-fotografier-forteller-historie/

Det var særlig pga. en episode med den norske vaktbåten Pol III som anropte de tyske
krigsskipene ute ved Færder fyr, som var sentral her. Det ble til og med kjørt inn i skips-
siden til et av de tyske krigsfartøyene, for at de skulle forstå at noen seiling inn Oslofjorden
var det ikke adgang til. En nordmann omkom i denne episoden.

Hendelsen i Drøbaksundet var bare en konsekvens av episoden ved Færder fyr.
Og det var kommet varslinger fra Danmark da krigsskipene passerte Lolland.
Dager i forveien ble en nordmann varslet i Berlin.
Og Utenriksdepartementet hadde blitt oppsøkt av tyske representanter om natten.

Oscarsborg ble ikke anlagt for å være til pynt. Her var det i ferd med å skje en
grov krenkelse. Og en nordmann var allerede omkommet som følge av dette.
Kommandaten på Oscarsborg beordret dermed forberedelser til ildgivning.
Og åpnet også ild når Blücher var kommet på skuddhold (1400 meters avstand).
Blücher unnlot å bakke ut fjorden.

Redigert 31.07.2020 kl 16:10 Du må logge inn for å svare

Burde det vært 2 - 3 søsterskip (Oasis-klassen) i tillegg til Symphony of the Seas tilstede ? Sånn at vi fikk en riktig viking-markering her i Viken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Symphony_of_the_Seas

Royal Caribbean International er grunnlagt av norske rederier.

Eller at Symphony of the Seas gjorde noen 360 gradere i havnebassenget i Hamburg ?
Hvis det er plass til dette der ? Utenfor vårt kommende Blomh & Voss ? Nå tilhørende ThyssenKrupp.

Tyskerne kaller forøvrig Askholmene for Blücher øya. Dvs. Blücher insel. Det hadde jeg ikke fått med meg.
Redigert 31.07.2020 kl 21:15 Du må logge inn for å svare

Det er masse mulige motiv tyskerne kan ha hatt for å gjøre dette stuntet. Det kan også ha vært en big fat multiagenda :

1. VG som publiserte filmsnutten av cruiseskipsrotasjonen, hadde oppslag om oljefondssjefen rett under. Det kan
derfor virke som dette hadde noe med oljefondssjefs tilsettelsen å gjøre. Det er høring 10. august om oljefondssjefs tilsettelsen.
2. Vi har her på forumet skrevet om ThyssenKrupp, Auschwitz osv. Dette kan ha provosert. Sånt kan de ha kommet over.
3. Trump trakk amerikanske militære styrker ut av Tyskland. Noen ble omplassert i Belgia. (Den norske "Russia" dimensjonen)
4. Presidentvalget i USA.
5. EU's tilsynelatende omstridte corona-pakke. Mye basert på syntetisk pengeutstedelse.
6. Flyselskapet Norwegian. Tyskerne sjalu på at de ikke får lov å komme til med Lufthansa ?
7. Frykt for at vi vil rasle med høyere strømpriser fra Norge, eller stenge av strøm. Ikke legge kabler. De opptrer freidig.
8. Frykt for at billige gasspriser kan bli økt. (Vi selger gass og strøm altfor billig).
9. Cover up for tidligere begåtte FFO's. Dette kjenner det norske folk veldig lite til. Men her befinner det seg en del.

Som man skjønner kan motivene her ikke akkurat ha vært av det bagatellmessige slaget.
Redigert 31.07.2020 kl 21:41 Du må logge inn for å svare