NEL: uke 2 og 3 (Man.18 jan- Søn.31 jan )

rogneveien
NEL 01.08.2020 kl 23:02 238137

God kveld.

Da er det opprettet ny tråd for Sept mnd.

Mon tro hvor vi havner denne mnd.


Historiske kurser mnd for mnd.

2019.
Kurs pr 1 juli kr 7,20. ..Kurs pr 1aug kr 7,12
Kurs pr 1 sept kr 6,78...Kurs pr 1 okt kr 8,32
Kurs pr 1 nov 2019 kr 7,92..Kurs pr 1 des 2019 kr 7,93
Kurs 2020
Kurs pr.1 jan 2020 kr 8,65,-
Kurs pr.1 feb 2020 kr 9,18
Kurs pr 1 mar 2020 kr 9,65
Kurs pr 1 april 2020 kr 10,35
Kurs pr 1 mai 2020 kr 12,63
Kurs pr 1 Juni 2020 kr 14,96 (opp hele 13,25% i mai)
Kurs pr 1 Juli 2020 kr 18,85 (opp 26,04% i juni)
Kurs pr 1 August 2020 kr. 18,66 (ned 1,5% i juli mnd)
Kurs pr 1 sept 2020 kr 21,53
Kurs pr 1 okt 2020 kr 17,00
Kurs pr 1 nov 2020 kr 18,20



ATH kurser
ATH. dags sluttkurs.. 13.07.20 kr 23,34
ATH. Kurs................13.07.20 kr 23,34

Løkke til videre i 2020
Redigert 01.08.2020 kl 07:57


Uansett...

Løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Investor 33
11.09.2020 kl 16:20 6022

Så lenge ledelsen ikke svarer markedet så vil Nikola fortsette nedturen. Enn ikke noen kommentarer fra Nikola. Hmmmmm............ Hva betyr det?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Nikko
11.09.2020 kl 16:23 6107

Kollapser helt. Ned over 12%
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
oppvigår
11.09.2020 kl 16:27 6110

PHOENIX, AZ --- September 11, 2020 — Nikola Corporation (NASDAQ: NKLA) issued the following statement in response to claims made about the Company by an activist short-seller:

“Yesterday, an activist short-seller whose motivation is to manipulate the market and profit from a manufactured decline in our stock price published a so-called “report” replete with misleading information and salacious accusations directed at our founder and executive chairman. To be clear, this was not a research report and it is not accurate. This was a hit job for short sale profit driven by greed.

We have nothing to hide and we will refute these allegations. They have already taken up more time and attention than they deserve. We have retained leading law firm Kirkland & Ellis LLP to evaluate potential legal recourse, including with respect to the activist short seller and any others acting in concert.

Nikola also intends to bring the actions of the activist short-seller, together with evidence and documentation, to the attention of the U.S. Securities and Exchange Commission.

We respect the rights of investors and the integrity of the market and will be back to you after we have advanced the process with the SEC.

Most importantly, Nikola remains focused on delivering on the promises we’ve made to our stakeholders.”

ABOUT NIKOLA CORPORATION:
Nikola Corporation is globally transforming the transportation industry. As a designer and manufacturer of zero-emission battery-electric and hydrogen-electric vehicles, electric vehicle drivetrains, vehicle components, energy storage systems, and hydrogen station infrastructure, Nikola is driven to revolutionize the economic and environmental impact of commerce as we know it today. Founded in 2015, Nikola Corporation is headquartered in Phoenix, Arizona. For more information, visit www.nikolamotor.com or Twitter @nikolamotor.

PHOENIX, AZ --- 11. september 2020 - Nikola Corporation (NASDAQ: NKLA) avga følgende uttalelse som svar på påstander om selskapet fra en aktivistisk kortselger:

"I går publiserte en aktivist-kortselger som hadde som motivasjon å manipulere markedet og tjene på en produsert nedgang i aksjekursen vår, en såkalt" rapport "fylt med villedende informasjon og lønnsomme beskyldninger rettet mot vår grunnlegger og styreleder. For å være tydelig var dette ikke en forskningsrapport, og den er ikke nøyaktig. Dette var en hitjobb for kortsalg, drevet av grådighet.

Vi har ingenting å skjule, og vi vil tilbakevise disse påstandene. De har allerede tatt mer tid og oppmerksomhet enn de fortjener. Vi har beholdt det ledende advokatfirmaet Kirkland & Ellis LLP for å evaluere potensielle rettsmidler, inkludert med hensyn til den aktivistiske kortselgeren og andre som opptrer i konsert.

Nikola har også til hensikt å bringe handlingene til de aktivistiske kortselgerne, sammen med bevis og dokumentasjon, til USAs oppmerksomhet. Sikkerhet-og utveklsingskommisjonen.

Vi respekterer investorenes rettigheter og markedets integritet og vil være tilbake til deg etter at vi har avansert prosessen med SEC.

Viktigst er at Nikola fortsatt er fokusert på å innfri løftene vi har gitt til våre interessenter. "

OM NIKOLA CORPORATION:
Nikola Corporation transformerer transportindustrien globalt. Som designer og produsent av nullutslippsbatterielektriske og hydrogenelektriske kjøretøyer, elektriske kjøretøyer, kjøretøykomponenter, energilagringssystemer og hydrogenstasjonsinfrastruktur, er Nikola drevet til å revolusjonere den økonomiske og miljømessige innvirkningen av handel slik vi kjenner den. i dag. Nikola Corporation ble grunnlagt i 2015 og har hovedkontor i Phoenix, Arizona. For mer informasjon, besøk www.nikolamotor.com eller Twitter @nikolamotor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Admoff
11.09.2020 kl 16:30 6080

Takk oppvigår!
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Nikko
11.09.2020 kl 16:37 6055

Kollapser fullstendig. Ned 17,5% til 31dollar
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
omans
11.09.2020 kl 19:07 5964

So what? De tjener jo ikke penger og er svindel beskyldt.
Men sikkert bra du forteller til de uten tilgang kurs side.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
oppvigår
12.09.2020 kl 21:01 5694

Ikke greit å si hvordan markedet reagerer fremover, men Nikola har inngått avtaler med solide selskaper, som Iveco, GM og Bosch. Så seriøse selskap må man anta foretar skikkelig due dilligence, før de innleder samarbeid med noen part, og i dette tilfelle, Nikola. Dette burde veie litt i vurderingen og kanskje hindre videre nedgang.
Når det gjelder Nel, så må de stå frem og fortelle hvordan det går med utviklingen av stasjonene til Nel, og det bør skje kommende uke. Tiden er inne for at Nel må komme med noe positivt, og kanskje...........

Når jeg leser: https://www.dn.no/innlegg/hydrogenferge-utloser-ringvirkninger/2-1-872330 et innlegg av Stein B. Jensen ( GreenH AS) i DN, så blir jeg skeptisk. Tidligere i uken fikk vi med oss at det er det elementer i O- og E-departementet, som foretrekker biogass i motsetning til Svv`s forslag til hydrogen i Vestfjordsambandet ( Bodø- Moskenes-Bodø, Bodø- Røst-Værøy-Moskenes-Bodø, Bodø-Røst-Værøy-Bodø). Skal de bli en hemsko for utviklingen?
I følge S.B. Jensen, så vil dette sambandet trenge 7 tonn hydrogen daglig. Strekningen vil derfor være viktig for å kunne starte oppbygningen av en nasjonal infrastruktur for hydrogen i Norge. En positiv beslutning om en hydrogenbasert nullutslippsløsning over Vestfjorden vil gjøre Norge til et foregangsland innen fornybar energi og nullutslipp i transportsektoren.

Hørte man på Erna, på Høyres landsmøte, så var det snakk om storsatsing på hydrogen. Da får vi håpe hun beviser det med at fergene i Vestfjordbassenget skal drives av hydrogen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.09.2020 kl 02:12 5538

Disse partnerene får jo betalt for det de gjør, så ikke sikkert de tar det så tungt at Nikola er ren svindel, GM får jo for 18.000 mill kr i aksjer og ca 6.000 mill kr i kontanter, det er jo ikke småtterier, og dette er penger Nikola betaler for å få lov til å kjøpe biler av GM. Jeg har aldri hørt om en slik avtale, det naturlige er vel at selger betaler noe, for å få lov til å selge, slik feks NEL gjorde, da de kjøpte aksjer i Nikola for ca 40 mill kr for å få lov til selge til Nikola.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.09.2020 kl 02:28 5532

Når det gjelder å drive ferger på hydrogen, så har jeg følgende lille anførsel, utenom at hydrogen er for eksplosivt, og det gjelder klimagassutslippene. La oss først være enig om at lokale utslipp ute på havet ikke betyr noe som helst, og at det er de globale utslippene som teller, i motsetning til hva som er tilfelle for en bil i en by, der begge parametrene teller. For at man skal benytte hydrogen må man produsere enorme mengder strøm, for at dette skal være mulig må man utsette nedstenging av kullkraftverkene, gitt ellers like investeringer i fornybart. Kullkraft er 36% effektivt og hydrogen til elproduksjon er også 36% effektivt, totalt 13% effektivt. Når man da har et alternativ som heter diesel, som er 45% effektivt, så vil det si at man ved å benytte hydrogen slipper ut ca 4 ganger så mye CO2 til atmosfære som ved diesel. Hvis dette hadde vært motsatt, og dieselmotoren ikke var oppfunnet, og alt vi hadde å klare oss med var elektrolyse, da ville introduksjon av diesel blir sett på som en sann revolusjon, og det ville det faktisk ha vært, fordi det er et så uendelig mye bedre alternativ. Hydrogen via elektrolyse er en ren hype, dessverre, og dere som har 30.000 millioner stående i det, dere tar her en risiko.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2020 kl 11:05 5388

Men Nel stiger i morgen !.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Jupiter
13.09.2020 kl 11:26 5356

Skeptisk hører jeg psssssss i det fjerne
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.09.2020 kl 11:34 5337

Slettet bruker skrev Men Nel stiger i morgen !.
Nel stiger kanskje videre, bevis for at hydrogen fra elektrolyse er ubrukelig har vært kjent i svært mange år, og nel har steget hele veien, men med utviklingen i Nikola kan det nå være over.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2020 kl 11:55 5261

Value Investor ditt søpplemenneske. Vi leser andre tråder her på forumet. Ta en titt på denne. NIKOLA og NEL kommer til å gå til himmels i morgen.

https://youtu.be/J8lz8ahKeLo
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
eyno
13.09.2020 kl 12:05 5255

Denne uken blir spennende med hvilken påvirkning rapporten i USA har for kursen til NEL - https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&u=https://www.thedrive.com/news/36338/ev-truck-startup-nikola-accused-of-intricate-fraud-by-financial-research-firm&prev=search&pto=aue kan kanskje gi en pekepinn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
eyno
13.09.2020 kl 12:06 5277

Denne uken blir spennende med hvilken påvirkning rapporten i USA har for kursen til NEL - https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&u=https://www.thedrive.com/news/36338/ev-truck-startup-nikola-accused-of-intricate-fraud-by-financial-research-firm&prev=search&pto=aue kan kanskje gi en pekepinn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2020 kl 12:58 5235

en 37 år gammal mann med shortposisjon i NIKOLA ja ja. JA han har en agenda og kommer fra USA med røtter i Israel. Svindler.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.09.2020 kl 13:27 5200

Gadd ikke se din video, men noterer meg at IDEX fallt 66% på hindenburg sin rapport, så hvis det er ditt håp. da er vi i samme båt. Da ser vi Nel i 7 kr snart. Håper jo ikke at dette er det beste forsvar for Nikola du har. Også merkelig å kalle meg søppelmenneske fordi jeg er short, Kansje jeg burde kalle deg søppelmenneske, siden du er long?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.09.2020 kl 14:18 5150

Value Investor, må si jeg beundrer din iver å prate ned hydrogen. Når man ser tilbake, så har du kommet med enorme mengder innlegg, som bare er negative, og da må man stille seg spørsmålet om hva er din agenda. Din kompetanse?
Som alle andre, som følger med i det grønne skiftet, til og med Saudi-Arabia og Russland, så er det hydrogen som gjelder. EU går for grønn hydrogen. Da blir det veldig rart om de ikke har fagfolk, som kan gi sine politikere gode råd om hva som taler for og i mot satsing på hydrogen, som fremtidig energibærer.
Du sier : La oss først være enig om at lokale utslipp ute på havet ikke betyr noe som helst, og at det er de globale utslippene som teller.
Dette blir da bare vås. Summen av alle lokale utslipp, om det er til havs eller på land, har da virkelig stor betydning globalt.
Det du glemmer er at i det grønne skiftet skal man bort fra olje, gass og kull. Da er det ikke snakk om å bruke diesel lengre. Det er dette vi må forholde oss til.
Som sagt, så har vår diskusjon om hydrogen her på forum og andre forum, liten betydning for utviklingen i den store verden. Og bra er det, om man skal berge vår eksistens her på jorda.

Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.09.2020 kl 14:45 5119

Men vi har et stort problem om en av de, som sitter i O- og E-departementet, som har motforestillinger mot hydrogen, og som kanskje bevist bruker det i sitt arbeid i viktige avgjørelser. Så som i Vestfjorden. Kanskje du, Value Investor, kan være den?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.09.2020 kl 15:04 5093

Jeg er ikke per se negativ til hydrogen, ikke engang negativ per se til elktrolyse, men jeg ser at dette har veldig begrenset bruk. Beste bruk slik jeg ser det er å bruke innelukket elktrisitet, slik som på island til å lage hydrogen og så bruke dette i industien. at du ikke forstår forskjell på global og lokal forurensing det kan jeg gjøre lite med, men ekspen er nox, som er et stort problem i byer, men null problem globalt, og svevestøv er tilsvarende. Lite poeng å redusere svevestøv over havet siden 0% av dette støvet vil nå en menneskelig lunge. At "fagfolk" er positiv til elektrolyse er alltid overraskende, men stort sett er det politikere som er positiv. Jeg er også veldig for et grønt skifte, og tror eneste utvei er lavere forbruk (fysisk brenne tusenlapper er veien å gå, og jeg vet at dere nå er sikker på at jeg er gal, men det er faktisk eneste mulighet siden alt men bruker penger på genererer co2), men jeg er også positiv til atomkraft, og delvis vindkraft, men synes de er litt stygge og bråkete. At du har fått det for deg at man ikke kan bruke diesel eller gass for å redusere co2 får stå for din regning, faktum er at man må over til de tingene som er mest effejtiv, og de må være mer effektiv enn kullkraft (36%), og det er diesel (45%) og gass (56%) men ikke hydrogen (13%) og heller ikke batteri er over 36%, men det er vårt beste alterbativ i byer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.09.2020 kl 15:41 5057

Ser du misforstår. Ser du alle lokale ferge/ rutesamband på verdensbasis, så vil co2 utslippene fra dem bety mye globalt. Det samme med lokal oppvarming i hjem.
Diesel og gass avgir co2 vet vel du også. I det grønne skiftet skal man bort fra energi som avgir co2.
Men din kompetanse siden du er så aktiv? Utdannelse innen området?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Value Investor
13.09.2020 kl 15:45 5048

Jeg jobber ikke i olje og energi dep, vær trygg, men jeg er negativ til idiotiske løsninger på klimakrisen, og dessverre er det få løsninger som er fornuftige, mens de fleste er enten kontra produktiv, eller bare marginalt positiv, og de løsningene som virkelig fungerer, feks å brenne egne penger, de har mildest talt lav oppslutning. hydrogen er selvsagt i kontraproduktiv gruppen, og ikke nok med det, hydrogen er også det mest kontraproduktive man kan, med rimelighet, tenke seg, med kun 13% effektivitet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Admoff
13.09.2020 kl 16:06 5012

Bra du ikke sitter i posisjon til å beslutte. Da hadde det virkelig sett mørkt ut. Har du noen forslag til andre mer produktive løsninger på problemet?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Seriøs
13.09.2020 kl 16:30 4973

Tror Value Investor er blitt forbigått i kurs og i sitt departement
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2020 kl 17:03 4611

Value Investor du prater bare shitt om hydrogen. jeg har ikke lest de siste innleggene dine men du har tidligere bare pratet shitt når resten av verden går for hydrogen. dine meninger er null verdt.
Value Investor
13.09.2020 kl 19:34 4473

Beste løsning virker å være å enten brenne pengene man har eller atomkraft, men også vindkraft fungerer på vindutsatte plasser, og sol mindre enn 35 grader fra ekvator. hydrogen viker å være 100% eller mer kontraproduktivt. Også ting som feks å senke temperatur hjemme, som man skulle tro var 100% effektiv løsning. er neppe en løsning det heller, siden pengene man sparer brukes til noe annet, som også gir utslipp, så løsningen er ikke enkel, men jeg har i alle fall nevnt 4 muligheter, og merk at elbil eller eltog eller noe som helst annet på el ikke var en av dem. En femte er forresten å bruke mer gass, siden det er ca 55% effektivt, mot bare 36% for kull. Så der er mine 5 løsninger, finnes kanskje flere, men ingen jeg kan komme på nå.
Value Investor
13.09.2020 kl 19:46 4453

det er det som er forskjellen på lokal og global, global er co2, mens lokal er feks svevestøv, nå orker jeg ikke forklare det flere ganger
Slettet bruker
13.09.2020 kl 19:52 4451

verdens mektigste land satser på atomkraft mens lille molboland satser på hydrogen hehe ler meg skakk

https://www.nei.org/resources/statistics/top-15-nuclear-generating-countries

bedre å brenne fiatpenger i peisen for å skape varme LOL

Seriøs
13.09.2020 kl 19:56 4453

Du trenger ikke å forklare heller. Jeg leser ikke dine innlegg og tror mange bare skroller over. Hold deg til Rec du
Value Investor
13.09.2020 kl 20:17 4426

mente jo ikke at man skulle bli varm av å brenne pengene, bare at man skulle brenne dem for at man ikke kunne bruke dem til noe som behøver energi (les: alt). Denne strategien har svært få tilhengere, og heller ikke jeg støtter denne strategien, men den virker.
Value Investor
13.09.2020 kl 20:20 4449

nei, men co2 er ikke et problem lokalt, mens svevestøv er et lokalt problem, mens det ikke er et globalt problem
Value Investor
13.09.2020 kl 20:33 4449

Har aldri sett så mye videoer fra så mange som i dag om NIKOLA, ca 22 videoer kom siste 24 timer om denne svindelen

https://www.youtube.com/results?search_query=nikola&sp=EgIIAg%253D%253D

og hvis dette er en svindel, som jeg tror, så er den ganske stor, ca 100 til 200 mrd. Selv NEL med sine 30 mrd blir liten da
Redigert 13.09.2020 kl 20:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2020 kl 21:35 4358

bare kjøp deg inn igjen Valle Investor ! ingen gidder mer å lese innleggene dine.
Value Investor
13.09.2020 kl 21:53 4354

Ser at flere investorer nå planlegger et massesøksmål, advokatfitmaet heter Rosen, men for å være ærlig så er dette ganske vanlig i usa
omans
13.09.2020 kl 22:29 4326

Glancy Prongay & Murray LLP, a Leading Securities Fraud Law Firm, Continues Its Investigation of Nikola Corporation (NKLA) on Behalf of Investors

https://www.businesswire.com/news/home/20200913005053/en/Glancy-Prongay-Murray-LLP-a-Leading-Securities-Fraud-Law-Firm-Continues-Its-Investigation-of-Nikola-Corporation-NKLA-on-Behalf-of-Investors
Slettet bruker
13.09.2020 kl 22:34 4320

Vi kan bara hoppas att NEL får ta rejält med stryk i dagarna som kommer. Gärna ner till 14-15 kr på en gång.

Det er nog endaste muligheten, ellers blir vi et öppet mål för Hindenburg eller en copycat som ska shorta hela bedriften mot 5 kr.

Men kom ned på lavere nivåer, så er shorting ikke så intressant
omans
14.09.2020 kl 00:03 4188

Spørsmålet er ikke om Nikola er svindel, men om det blir så storslått som Milton prediker. Fra før vet man at produksjon er tenkt mot slutten av 2022 med salg da fra 2023 kanskje, og Nel begynne å få inntekter fra dette i 2024.

Men, spørsmålet er f.eks hva som allerede har skjedd innen da, fra EV siden, som jo er også bra for kloden.

Kenworth kan iflg artikkelen starte leveringer allerede mot slutten av 2020 med el truck's med en rekkevidde på 200miles pr lading.

https://electrek.co/2020/09/13/kenworth-electric-trucks/amp/

We are about to see a lot more commercial electric trucks on the road.
Daimler is already delivering some of its owns class 6, 7 and 8 electric trucks and Tesla is preparing to disrupt the industry with the Tesla Semi.
Tesla is expected to build more prototype later this year and start volume production in Texas next year.
Slettet bruker
14.09.2020 kl 00:12 4283

er det riktig å lade lastebilen med skitten strøm fra kullkraftverk osv ? NEI det er det ikke.