NEL: uke 2 og 3 (Man.18 jan- Søn.31 jan )

rogneveien
NEL 01.08.2020 kl 23:02 237271

God kveld.

Da er det opprettet ny tråd for Sept mnd.

Mon tro hvor vi havner denne mnd.


Historiske kurser mnd for mnd.

2019.
Kurs pr 1 juli kr 7,20. ..Kurs pr 1aug kr 7,12
Kurs pr 1 sept kr 6,78...Kurs pr 1 okt kr 8,32
Kurs pr 1 nov 2019 kr 7,92..Kurs pr 1 des 2019 kr 7,93
Kurs 2020
Kurs pr.1 jan 2020 kr 8,65,-
Kurs pr.1 feb 2020 kr 9,18
Kurs pr 1 mar 2020 kr 9,65
Kurs pr 1 april 2020 kr 10,35
Kurs pr 1 mai 2020 kr 12,63
Kurs pr 1 Juni 2020 kr 14,96 (opp hele 13,25% i mai)
Kurs pr 1 Juli 2020 kr 18,85 (opp 26,04% i juni)
Kurs pr 1 August 2020 kr. 18,66 (ned 1,5% i juli mnd)
Kurs pr 1 sept 2020 kr 21,53
Kurs pr 1 okt 2020 kr 17,00
Kurs pr 1 nov 2020 kr 18,20



ATH kurser
ATH. dags sluttkurs.. 13.07.20 kr 23,34
ATH. Kurs................13.07.20 kr 23,34

Løkke til videre i 2020
Redigert 01.08.2020 kl 07:57


Uansett...

Løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Kane
06.10.2020 kl 21:56 5763

Skjønner at du synes dette er morsomt Aksjerik.
Var vel ikke hjulene de ville vise fram her?
Har du sett disse bilene med hjul? Ja eller nei.
Ser ut som at dere leter med lys og lykter for å finne mest mulig negativt.
Vet ikke hva som har skjedd, men synes postene dine i det siste er liten vits i å lese.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
omans
06.10.2020 kl 22:40 5697

Du ser vel det er ranere, de er maskerte og vil ikke fortelle hvor de har gjort av hjulene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
06.10.2020 kl 23:05 5647

👍😂 Blir vanskelig å trille den ned bakken nå... 🤣
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
oophus
07.10.2020 kl 01:21 5522

Er det rart at prototyper som jobbes med mangler dekk i ny og ne?
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
omans
07.10.2020 kl 08:08 5407

Jeg tror det er snakk om en dekkhistorie her. (Cover-off)
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
knhagebe
07.10.2020 kl 10:44 5244

Jeg har fulgt med Nel siden starten og dette forum var en gang seriøst, men nå er det så mye negative utsagn som stort sett bygger på usannheter mot Nel at dette forum har for tiden null verdig. Jeg ser på disse kommentarer om hjul/dekk osv som barnslig opptreden og missundelse. Nikola hentet inn 36% av ned gangen sist uke og Nel er mye mer enn Nikola.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Nikko
07.10.2020 kl 10:49 5252

Hadde noen fine trader i dag. Kjøpte på sluttauksjonen i går på 18,94 og solgte ved åpningen på 19,02. Kjøpte på 18,585 og solgte på 18,7. Deretter kjøpte jeg på på 18,305. Kongeaksje!

Ut på 18,495
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
knhagebe
07.10.2020 kl 11:14 5264

Det er slike innlegg som fortjener plass her!
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Sørøya
07.10.2020 kl 11:21 5263

Få aksjer er så enkle å trade i som NEL. Stor omsetning og relativt store daglige svingninger. Informasjonsvakumet fra selskapet er stort og de minste små kremt gir store utslag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
omans
07.10.2020 kl 14:02 5145

Det er bare å vente på 21. desember og lockup release av innsidere som sitter stuck i Nikola bedrageri aksjer. 200ma ser ut til å være i det blå mhp brudd opp. Du drar opp dekkhistorien som eksempel på useriøsitet, og kan være enig i at akkurat det var fleipete. Men det er ogdå lov å fleipe litt, ikke bare poste ubehagelige sannheter og noe backtradings opplysninger. Vet ikke hvorfor backtrading tråden opphørte, hvis det er veldig interessant stoff.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Nikko
07.10.2020 kl 14:37 5116

Har allerede tjent noen tusen på den fra i går..
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
rogneveien
07.10.2020 kl 14:45 5123

Gikk inn i Koa med 500k snitt på 13 øre

Løkke til.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Nikko
07.10.2020 kl 16:54 5009

Der gjør du nok ei kule, rogneveien ;-)
Jeg er litt mer forsiktig, men jeg trader med alt i Nel. I dag tjente jeg meget bra.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Sørøya
07.10.2020 kl 22:56 4794

CARLSBERGER 💦
@H2Carlsberger
·
1h
HOT FROM THE PRESS: Toyota Norway is now taking the initiative to collaborate with
@nelhydrogen
to establish a network of new hydrogen stations in Norway. The new Mirai is on the horizon. LIVE tomorrow oct 8 at 10:00 AM Oslo time https://youtu.be/BbFDF7Nlk_I ⛽💦🚗
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Falketind
07.10.2020 kl 23:18 4777

Interessant burde har vært opprettet egen NEL-tråd på denne nyheten... 😃 📈👍
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
omans
08.10.2020 kl 00:50 4720

Hvis man f.eks. skal bygge 25 stasjoner i Norge, som Hafseld i Hynion mener må til for at flere kan bruke hydrogenbil i Norge, vil det gi en totalkost på kanskje 250-350mill kroner. Han sier kost vil være 10-15mill pr stasjon. Det ble solgt en stk hydrogenbil i Norge første halvår (Mirai)
Om f.eks Dette skulle bli en realitet, kan det jo være litt påfyll for Nel, mhp den stive prisinga. Men er evt 3-400 mill all verdens? (Når markedsverdi er 26-27mrd)
Og hvor lang tid skal dette ta? Artig det skjer noe, alternativet for de som allerede hadde hydrogenbil, var å løse den ut ved hjelp av staten.

Edit. Sånn jeg tolker infoen så er det Toyota og Nel som har tatt initiativ til å arbeide for å få på plass fyllestasjpner i Norge. Toyota har interesser i salg av biler og Nel salg/ levering av stasjoner. Så må pengene komme fra et sted og det er jo Enova/staten.
De skal samles til forum og diskutere saken. Sånn jeg ser det skal det ikke meldes noe konkret, men Nel/Toyota håper vel å komme ett steg videre mot støtte fra staten til infrastruktur.

Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2020 kl 05:48 4635

Dette er en begynnelse til en infrastruktur med hydrogenstasjoner men det spørs vel hvor mye myndighetene er villig til å hoste opp i disse koronatider. Spør du meg er det NÅ vi må begynne å bygge landet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
omans
08.10.2020 kl 08:01 4549

Nel har steget lite i det siste sammenliknet med Plug og Bloom, men siste oppgangen har vært momentumbasert, som sagt.
Hør hva Rich Smith sier om det, som følger aksjene hver dag;

To me, this looks like momentum investing, and for that reason, I have to warn you that it can be a dangerous kind of investing to rely on.
https://www.fool.com/amp/investing/2020/10/07/why-plug-power-bloom-energy-and-piedmont-lithium-s/
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
Seriøs
08.10.2020 kl 08:26 4492

Tror vi skal glemme hydrogen bil i Norge på mange år og det er ikke der trykket ligger heller. P.t er det også dyrt å kjøre med vs el bil og mye mer teknologi som må vedlikeholdes vs elbil. Men om 5-10 år så har vi nok alt på plass der og mest for tungtransport, Tror mange velger elbil vs hydrogen fortsatt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
08.10.2020 kl 08:47 4453

Pumpet og teknisk drevet til de grader ja. Kan fort vise seg at Hydrogenbiler er mindre kostnadseffektive enn håpet. Selskapet trenger også fortjeneste for å opprettholde aksjekursen. Foreløpig er det minimale fortjeneste selskapet kan vise til. Høy risiko
Redigert 21.01.2021 kl 05:11 Du må logge inn for å svare
2030kommer
08.10.2020 kl 09:54 4038

men neste uke så mener du det motsatte, så jeg har allerede byttet ut noen ord med store bokstaver til deg, så du kan bruke denne teksten når du er inne igjen :)


Pumpet og teknisk drevet NED til de grader ja. Kan fort vise seg at Hydrogenbiler er MER kostnadseffektive enn håpet. Selskapet trenger IKKE også fortjeneste for å opprettholde aksjekursen. Foreløpig er det STOR fortjeneste selskapet kan vise til. LAV risiko
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
08.10.2020 kl 10:32 4000

Jeg vil nok ikke det :) Denne burde vel gått enda lengre ned hadde det ikke vært for at 15 kr også var en teknisk stop , burde gått mye lengre ned i forhold til ståa. Bra du ikke fjernet "kan" for da mener du også at Nel egentlig er høy risiko.
Ok, så elskapet kan vise til stor fortjeneste?
Morsom du :))
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
rogneveien
08.10.2020 kl 13:14 3860

Bra konferanse fra Toyota og Nel samt representanter- og onkler fra regjeringen i dag. Fikk med meg alt.

Bjørn bekreftet at NEL sine stasjoner fungerer som planlagt og at Nikola fyller sine trucker hos dem. Hvis dette er tilfelle og Toyota i tillegg inngår dette samarbeidet de skisserte så er NEL lavt priset nå.

Benyttet anledningen til å vekte meg opp noen tusen aksjer. på 19 kroner.

Ble litt mer beroliget etter denne seansen. Fikk liksom go`følelsen tilbake for NEL.

Løkke til.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
2030kommer
08.10.2020 kl 13:17 3881

Nei, dette var ment som dine ord neste gang du snur ;) Og ja, det har blitt komedie det.

Jeg har ike lagt skjul på at NEL kan være høy risiko. Men det er høy risikoaksjer jeg liker og det man kan tjene store penger på.
High risk, high reward, som jeg har opplevd i NEL.

Det er klart, risikoen minker for hver dag som går når vi ser hva som skjer i verden.

Jeg har stor tro på selvskapet i og med at vi beveger oss inn i ett hydrogensamfunn, som f.eks sjefen for Toyota Norge i dag snakker om på TUs stream.

https://www.youtube.com/watch?v=BbFDF7Nlk_I&feature=youtu.be

Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
omans
08.10.2020 kl 13:47 3878

Lykke til med det, men på hvilket grunnlag er det lavt priset?
Si at det kommer 25 stasjoner i Norge. Antakelig er det ikke sånn at Nel automatisk får leveringsoppdrag på tross av Toyota samarbeid? Det er vel vanlig etter gjeldende regler at det skal ut på anbud dersom staten skal inn med subsidier?
Det andre er at dersom 25 stasjoner, og Nel skal levere vil det si ca 30 øre pr aksje i verdi.
At stasjonene de leverer fungerer er jo ikke noe nyhet, det skulle bare mangle. Han måtte virkelig bekrefte dette ja.
I tillegg er det kjent at en prototyp hydrogenkjøretøy ikke er på planen ferdig før slutten 2021. Hvordan kan de da allerede benytte de? Har de satt på hjul nå(?) :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
rogneveien
08.10.2020 kl 15:59 3758

O mans

Den som lever får se...
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
2030kommer
08.10.2020 kl 16:34 3718

du fulgte kanskje ikke med i timen?
Her skal det også opp personbil fylling, som allerede er på veien.

Det ble også sagt at man allerede nå kan reservere leasing av den nye mirai som kommer tidlig i 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Nikko
08.10.2020 kl 18:20 3677

Heftig omsetning på Tradegate https://www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=NO0010081235
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Sørøya
08.10.2020 kl 19:32 3737

Her ligger store penger for NEL!
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
oppvigår
08.10.2020 kl 21:54 3632

Kan noen forklare?

https://www.boerse-online.de/aktie/nel_asa_un-aktie
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Sørøya
08.10.2020 kl 23:54 3504

Tror du bør rette spørsmålet til Bjørn Simonsen. Denne var ny for meg, men det refereres jo til et norsk selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
omans
09.10.2020 kl 00:09 3496

Jeg så ikke sendinga, men Rogneveien oppsummerte jo sitt inntrykk. På forhånd regnet jeg det som en selvfølge at det bl.a. gjaldt personbiler.
Men som jeg skrev, det har fra før vært snakk om at 25 stasjoner er nok til å fylle behovet i Norge. Om man ganger opp disse med kost pr stasjon, og man vet det er 1,4mrd aksjer i selskapet, så kom jeg frem til 30 øre for dette. Fint med lansering, men man vet vel ikke ennå hvordan kundetilstrømningen vil bli. Hvor mye koster bilen, hvor mye koster det å fylle etc. Kunden er ofte prisbevisst. Om el biler mister fordeler som fri bom, og hydrogen biler slipper bom betalinger, er jo det et lite pluss for hydrogenbil på akkurat dette punktet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Value Investor
09.10.2020 kl 00:15 3487

Det var jo litt morsomt når han sa de hadde 600 kjøretøy i europa, og over 100 stasjoner, bare i tyskland. Altså 6 biler pr stasjon, det er jo en parodi. Pris per bil var også 4900 per mnd pluss superdyrt drivstoff, ikke rart ingen biter på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Value Investor
09.10.2020 kl 00:15 3521

Det var jo litt morsomt når han sa de hadde 600 kjøretøy i europa, og over 100 stasjoner, bare i tyskland. Altså 6 biler pr stasjon, det er jo en parodi. Pris per bil var også 4900 per mnd pluss superdyrt drivstoff, ikke rart ingen biter på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare