Sidste dag

Slettet bruker
FIVEPG 03.08.2020 kl 11:08 20329

Det er sidste for at komme UD før EMI aktierne kommer til salg i alm marked tirsdag.. 🔴

Bare en påmindelse til dem som ikke har deltaget i EMI.. 🙂


God vind.. 😏
Redigert 21.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Aksjeamatøren
06.08.2020 kl 21:27 3927

Har ignorert innleggene i tråden her en liten stund, og skal straks trekke meg ut igjen og la aksjene ligge som i de andre selskapene og bare holde på med mitt. Finnes ikke noe annet en synsing for tiden uansett hvordan man vrir og vender på det. Det at du sier kursen skal svive ned er en mulighet, men ikke et must, på samme måte som at kursen går opp er en mulighet. Kursen kan fortsette å øke på forventninger selv om det ikke kommer meldinger. Bare forventningene kan holde kursen på 2kr framover og øke kursen, det vet ingen noen ting om. Du var sammen med roland den som ropte høyest om et voldsomt stup når EMI aksjene skulle komme. Voldsomt stup er noe annet, mere alla BGBIO når dem mistet accord. (Er også i den aksjen og har troa). Du solgte deg ut og fulgte din strategi, hadde alle gjort som deg hadde man fått et voldsomt stup, men alle gjør forskjellig. Derfor blir all spådom av kurs som å tippe i lotto.

Skal ikke kommentere flere synseposter hverken de som snakker 5kr eller 1kr. En aksje er så mye verdt som noen er villig til å betale for den, ferdig snakka. Og grunnen til at jeg kommenterte ditt innlegg var pga du delte din mening og samme synspunkt med et daglig innlegg og eier ikke aksjer en gang. Skal trekke meg bort igjen og la aksjene ligge så får dere kjøre på med gjetting av kurser.

Når mld kommer går aksjen opp og om den først går ned til 1,50kr eller opp til 2,3kr før den smeller opp er meg likegyldig. De fleste større aksjonærer og investorer bryr seg ikke om små bevegelser, men laster opp for å selge på de større nyheter. (Jeg er bare en liten fisk, men den strategien har fungert bra for meg også.)

PS: Portoføljen min er større enn som nevnt. KOA er jeg ute av og Zenith har jeg redusert veldig og sitter kun med ca 10k inne. Hovedtyngden er i softox, natto, NOL og mseis. Har kryddret med noen aksjer her og der. Liker å ha portoføljen rett når du først skal kommentere den.

Edit: portofølje
Redigert 06.08.2020 kl 23:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2020 kl 22:10 3875

Du må have misforstået noget... Jeg har ikke sagt stort fald efter EMI?

EMI har været en del af ned gangen.. Glem ikke at jeg har sagt Doodle Jump og Vikings 1000 gange som er en stor del at skylden at den skal ned omkring 1 krone.. Jeg har ikke sagt 1 krone efter EMI det nogen andre som siger det..
Slettet bruker
06.08.2020 kl 23:06 3813

Har ikke ropt om et voldsomt stup, men forventer en nedgang jamt og trutt inntil det skjer noe positivt
Analytikeren23
06.08.2020 kl 23:22 3774

Det er 100 pct forkert, du mente EMI’en ville trykke kursen til 1, den er næsten 2, læs dine egne opslag. Selskabet har 45 mio i kassen, eget studio med kompetente medarbejdere fra King, det alene taler for en kurs over 2. OPEX på 1,3 mio betyder (jf regnskabet) at månedlig burn-rate er omkring 600-700.000 dvs der skal meget lidt omsætning til før selskabet er cash-flow positivt, når det sker, så går kursen over 5. Selskabet har nu så meget cash at der er råderum til at udvikle flere spil. En omsætning på Tintin spillet på 100 mio årligt vil give et cash-flow på omkring 80 mio, sker det kan du gange kursen med 20. Ingen ved om det sker, men det er bestemt sandsynligt, Walking Dead hos Next Games omsætter for 250 mio, I match-3 kategorien omsætter Gardenscape for mere end 5 MIA, det kom fra ingenting, så en omsætning på 100 mio for Tintin-spillet gør det ikke engang til nogen stor global succes, det siger meget om potentialet. En lille “fisk” på 100 mio vil sende 5th til vejrs. Der er masser af risiko på vejen, men vi kan som investorer være tålmodige nu, det tog Gardenscape mere end et år at nå deres succes, det vil måske også være tilfældet for Tintin spillet, det er helt ok, husk den langsigtede succes, er den mest værdifulde og om 12 måneder er det meget sandsynligt, at Tintin spillet omsætter for mere end 10 mio. i måneden og så vil kursen være over 20. Men spændende tider er det.
Slettet bruker
06.08.2020 kl 23:47 3728

Jeg er i princippet lidt ligeglad hvad du skriver jeg ved hvad jeg selv har skrevet.. Jeg har skrevet det 1000 gange men det går lige over hovedet på dig fordi dit mål er at få mig ned og sætte mig i dårlig lys for at beskytte din investering.. Hvis man skal lytte til nogen så er det mig fordi jeg har ingen aktier eller short. Er ligeglad om kursen stiger til 100 i morgen eller ikke..

Bare fordi man laver et match3 spil så er det ikke = succes.. Det er godt nok nogle vilde tal du kommer med.. Men du glemmer en vigtig detailje det er at Tintin ikke own ÍP og vil derfor på ingen måde få alt gevinsten og det har du sjovt nok ikke indregnet..

hverken doodle, tintin eller vikings er own ip.. doodle og vikings skal endda deles i 3. så kommer skat og alle de andre ting ovenikøbet.. så drop de vilde tal det kommer ikke til at ske..
Redigert 06.08.2020 kl 23:50 Du må logge inn for å svare
Analytikeren23
07.08.2020 kl 00:04 3692

Jo det er indregnet, tallene er meget langt fra at være aggressive, sammenlign med Glu Games og se på deres multipel på cash-flow. Et årligt cash-flow fra Tintin spillet på 100 mio gør kun spillet til en meget lille fisk i det store match-3 ocean, men med en markedsmultipel på 20, som er mindre end mange andre mobilspilselskaber giver det 5th en market cap på 2 mia, dvs kurs 20-25. Så kan man diskuttere om Tintin-spillet kan nå en lille succes som 100 mio årligt vil være, potentialet er der, men hverken du eller jeg ved hvor langt spillet når. Vigtigt at huske at selv hvis spillet bliver en fiasko med en omsætning på 5 mio i måneden, så vil 5th være cash-flow positivt med meget højere market cap end i dag. Det er simple og sammenlignelige modeller jeg anvender, P/E, cash-flow multipel, så det er intet vildt, spørgsmålet er for mig om Tintin spillet bryder lydmuren (som filmen af Spielberg gjorde det) eller om vi må “nøjes” med en lille “fisk” på 100 mio årligt, det ved vi om 12 måneder, så lad den stå der junior.
Analytikeren23
07.08.2020 kl 00:16 3669

Ps: statstik om Gardescapes, match-3, med omsætning på 5 MIA årligt, kan findes på; statista.com, sensor tower, appannie.com, det er rigtig nok vildt at det ene spil omsætter for 5 MIA, og det er kun nr. 3 i match-kategorien. Tintin-spillet skal kun tage en næsten usynlig markedsandel for at nå 100 mio, nu får vi se, spændende er det
BIF78
07.08.2020 kl 07:55 3533

Tak for nogle konstruktive indlæg om indtjeningsmuligheder, Analytiketen23. Det er fint med lidt perspektiv på mulighederne. Det skal selvfølgelig holdes op med mulighederne for forsinkelse mv, men er med til at give et billede af, hvad 5th arbejder hen imod.
Scooplander
07.08.2020 kl 09:11 3439

Husk nå at 5th ikke har noe gjeld lengere. Store nyheter kommer snart, jeg har troa på en lys fremtid! Kjøp før det er forsent. Kanskje kommer vi over 2 tallet igjen i dag?
Slettet bruker
07.08.2020 kl 09:24 3406

Op op op! 🚀🚀🚀🟢🟢🟢




😏
Redigert 07.08.2020 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Analytikeren23
07.08.2020 kl 09:47 3345

Det jeg altid gør når jeg investerer i mindre selskaber som 5th er at se på down-side, worst case. 5th har en burn-rate på ca 600-700.000, husk det er inklusiv udvikling af 3 spil, men jeg tager alene udgangspunkt i Tintin-spillet på indtægtssiden og hvis det er en stor fiasko, så tror jeg det vil cash generere ca 0,5-1 mio i måneden. Dvs selv i mit worst case, hvor jeg ser bort fra andre spil og antager en stor fiasko, så vil 5th gå cash-flow break-even, derfor ser jeg en stor styrke i selskabet. Meget få selskaber vil være cash neutrale hvis de laver en kæmpe fiasko. Det er også derfor jeg er meget tålmodighed, de har plads og cash til at gøre det rigtige. Jeg tror som tidligere nævnt, at der er en god mulighed for at Tintin-spillet bliver en lille “fisk” med en cash generering i niveauet 4-10 mio i måneden og så er det pludselig et meget værdifuldt selskab, så kan vi altid drømme om at de bliver et top-10 match-3 spil, selv om muligheden er der så nøjes jeg med at drømme om det og forholder mig alene til hvad jeg mener er realistisk, det er niveauet 4-10 mio i måneden og det kan sagtens tage 12 måneder efter release at nå dertil, de fleste mobilspil har i dag en ret lang periode i markedet før de rammer en indtjeningsmæssig modenhed.
lofric
07.08.2020 kl 09:50 3331

Håper på gladmelding i dag... Da fyker kursen opp...😊
Phantom
07.08.2020 kl 09:59 3291

Veien mot 5 begynner
dolby6
07.08.2020 kl 10:04 3272

+2 kr och nu mot 5 kr.
FivePG är väldigt lågt värderad. G5 Entertainment och Embracer är heta köpare i FivePG. De vill göra stora förvärv i Norden.
lofric
07.08.2020 kl 10:19 3211

Enig....kanskje oppkjøp....😀😀
Slettet bruker
07.08.2020 kl 11:17 3112

Jeg siger ikke det er det men det ligner at nogen prøver at samle så mange små private lidt naive investorer ind i aktien for så at drop den når nyhederne kommer... Jeg har set den her tendens så mange gange før i alle mulige andre aktier.. Det er simpelthen for mange private og for få store hvor bliver de store af? De store lever af at tjene penge så hvorfor ikke fyrer dem i 5PG?

Jeg er kritisk! så må i tjene penge hvis jeg tager fejl er ligeglad jeg mister intet ved at være på sidelinjen..


Det er psykologi og markedspsykologi på højt plan..
Redigert 07.08.2020 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
gms025
07.08.2020 kl 11:29 3076

har du ikke aksjer i selskapet?
Dollargrisen
07.08.2020 kl 11:36 3060

Det er mange store aksjonærer i selskapet, andelen har økt fra måned til måned. Siste oppdatering her: https://www.5thplanetgames.com/investors/key-figures/

Dagens utvikling er relativt vanlig å se, det bygger seg opp mot en liten topp kl. 10-10:30, da det historisk sett er rundt dette tidspunktet meldinger om releases kommer. Så går det gjerne nedover et stykke når det ikke kommer meldinger.

Roland driver markedspsykologi på lavt nivå. Meget lavt nivå.
Commodore128
07.08.2020 kl 11:49 3030

Og du glemmer at læse regnskaber - de har et heftigt skatte aktiv på rundt 100 mio....
Slettet bruker
07.08.2020 kl 11:51 3023

Det er jo private som køber igennem Nordnet, Nordea, Avanza osv...så hvad prøver du at fortælle? din naive uvidenhed?
Redigert 07.08.2020 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
Dollargrisen
07.08.2020 kl 11:55 3012

Trekker du fra de som står merket med "Broker" er andelen aksjer blant topp 40 økt fra måned til måned. Jeg har lagret alle listene fra det siste halve året.

Så hvad prøver du at fortælle? din naive uvidenhed?
Analytikeren23
07.08.2020 kl 11:56 3008

Det er ren nøgtern analyse intet andet, det er en stor fordel at der er så mange investorer, jeg er også inde i andre first north selskaber og de har ikke 1/10 af de mange aktionærer som 5th, det er en kæmpe udfordring når kun en lille del af aktierne er floating. 5th er på så mange parametre meget bedre stillet end andre tilsvarende selskaber på first north, Axess mv. Se på Penneo, de blev noteret for 3 måneder siden, de omsætter for 30 mio, tjener 3 mio og har en værdi på 800 mio. 5th er meget konservativt værdiansat sammenlignet med andre lignende selskaber.
Slettet bruker
07.08.2020 kl 11:59 2997

Jeg giver simpelthen op du forstår/indrømme ikke at der er mange private i aktien🙄

Det er simpelthen for latterligt... 😐
Dollargrisen
07.08.2020 kl 12:01 2987

Hahaha, du er en komisk klovn du, Roland... Selvfølgelig er det mange private i aksjen. Det jeg sier er at prosentandelen av aksjer blant de 40 største øker. At du ikke kan lese er ikke mitt problem 😂
Slettet bruker
07.08.2020 kl 12:08 2968

Du behøver ikke at forsvare/undskylde for 5PG det kan de selv gør.. 🙂

Du læser tydeligvis ikke hvad jeg skriver.. Jeg er ligeglad hvad du gør/investerer i og det burde du også være hvis du har tillid til din investering.. Har ikke nævnt dig i opslaget så hvorfor blander du dig?
Redigert 07.08.2020 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2020 kl 12:14 2950

Bare stop du forstår ikke er Nordnet ikke er Nordnet men er private som køber igennem Nordnet.. private er i blandt de 40 største så hvor vil du hen? Nordnet, Nordea osv er mægler for de private..

Fx når jeg betaler en regning fysisk så står der stemplet Danske Bank men det er jo ikke fordi Danske Bank har betalt regningen det er jo mig som privat person..
Analytikeren23
07.08.2020 kl 12:25 2921

Jeg skriver netop, at alle aktier er floating i 5th, dvs tusindevis af private investorer, det er en kæmpe fordel, derfor er likviditeten i aktien så imponerende. Jeg har tidligere undervist på Handelshøjskolen, var du min elev var du dumpet,
Slettet bruker
07.08.2020 kl 12:37 2895

Du skaber debat forvirring med dit grimme sprogbrug.. Hvad svare du lige på?

Du svare på noget som jeg skriver med grisen om? 😐
Redigert 07.08.2020 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
Analytikeren23
07.08.2020 kl 12:51 2868

Jeg svarer, at det er en kæmpe fordel for selskabet, at de har tusindevis af private investorer, det giver en meget høj og værdifuld likviditet i aktien, en kæmpe styrke, nu har jeg skrevet det 3 gange, så jeg tænker hvis du ikke forstår det nu, så lever alle fint med det
Analytikeren23
07.08.2020 kl 12:56 2856

I øvrigt skriver jeg hele tiden sobert med udgangspunkt i mine analyser, men som jeg har skrevet før, så er dette forum godt og fint når du ikke deltager. Ingen på nogen forum i verden er så manisk som du er. Du er ødelæggende for dette forum, det er utrolig ærgerligt, jeg forstår ikke Hegnar ikke har blokeret dig permanent. Det er super godt med uenighed, min dine input er fra en anden verden, jeg har faktisk lidt ondt af dig
Slettet bruker
07.08.2020 kl 13:01 2842

Okay så man skulle gå ind i Fingerprint Card i 2016 på toppen? 😐

Alt hvad du nævner der var Fingerprint på det tidspunkt..
Slettet bruker
07.08.2020 kl 13:06 2831

Hold nu fokus på bolden ellers scorer jeg flere mål...
Dollargrisen
07.08.2020 kl 13:20 2809

De eneste mål du scorer her inne er selvmål 😂. Du finner helt sikkert noe du er flink til du også, men markedsanalyse og generell folkeskikk mestrer du overhodet ikke.
Slettet bruker
07.08.2020 kl 13:26 2795

Gå nu ud i stalden med dig grissebasse 🐖

Jeg laver dollars 💲💰
Allrounder
07.08.2020 kl 13:30 2787

De har tidligere meldt at Tintin er utsatt til september og nå er jo september her snart. Bare de kommer med nyhet om når i september den lanseres så vil det bli fart i aksjen.